Okolju prijazni avtomobili

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.933
1.094
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Zajebu si. Povprečen američan naredi dnevno 29 milj. Evropejec pa verjetno precej manj. Popravi kalkulacije.
smile-1.gif
32 (in ne) 29 milj je povprečen commute (torej le vožnja v službo). Dnevno prevožena razdalja je okoli x2, za za tiste z otroci še cca 20% več ... Skupaj torej cca 60 milj (kar je res malo manj kot sem napisal, a precej več, kot le 29 milj) ...
in če kalkulacijo popravim, se še vedno ne izide ...
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Zajebu si. Povprečen američan naredi dnevno 29 milj. Evropejec pa verjetno precej manj. Popravi kalkulacije.
smile-1.gif
32 (in ne) 29 milj je povprečen commute (torej le vožnja v službo). Dnevno prevožena razdalja je okoli x2, za za tiste z otroci še cca 20% več ... Skupaj torej cca 60 milj (kar je res malo manj kot sem napisal, a precej več, kot le 29 milj) ...
in če kalkulacijo popravim, se še vedno ne izide ...

Še zmeraj je cifra 29 milj NA DAN, oz. tam nekje. Za lansko leto naj bi cifra narastla na celih 33 milj.
In recimo RAV 4 EV z dometom na štrom 100 milj tudi pri tvoji predikciji ne rabi toliko kW dnevno, kot si napisal. Pa RAV4 EV ni ulih little economical car, pa še tehnologija je 12 let stara. Samo pomisli, kaj bi se dalo narest recimo čez 5 let in v velikoserijski proizvodnji.
wink-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.933
1.094
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Zajebu si. Povprečen američan naredi dnevno 29 milj. Evropejec pa verjetno precej manj. Popravi kalkulacije.
smile-1.gif
32 (in ne) 29 milj je povprečen commute (torej le vožnja v službo). Dnevno prevožena razdalja je okoli x2, za za tiste z otroci še cca 20% več ... Skupaj torej cca 60 milj (kar je res malo manj kot sem napisal, a precej več, kot le 29 milj) ...
in če kalkulacijo popravim, se še vedno ne izide ...

Še zmeraj je cifra 29 milj NA DAN, oz. tam nekje. Za lansko leto naj bi cifra narastla na celih 33 milj.
In recimo RAV 4 EV z dometom na štrom 100 milj tudi pri tvoji predikciji ne rabi toliko kW dnevno, kot si napisal. Pa RAV4 EV ni ulih little economical car, pa še tehnologija je 12 let stara. Samo pomisli, kaj bi se dalo narest recimo čez 5 let in v velikoserijski proizvodnji.
wink-1.gif
Mešaš daily commute in daily use ...
Tehnologija pa ne pomaga dosti pri potebni količini štroma ... Za pospešit tono in pol avta od 0 do 100 raviš enako energije kot pred 12 leti ...
 

Mato

Majstr
3. okt 2007
2.074
389
83
Danes že obstajaj baterije, ki se napolnijo v 15 min. Razvoj baterij v zadnjih letih je ogromen. Če bi bil iteres, bi se vse zadeve zelo hitro obrnile. No saj tam, kjer je interes, se te stvari tudi izredno hitro obračajo.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
Hitro polnenje ima še večje izgube, ker se baterije ob polnenju še bolj grejejo. Poleg tega pa rabiš za hitro polnenje veliko toka, ki ga pa verjetno še s trofaznim priključkom ne dobiš.

Naftni derivati so zaenkrat še najbolj enostavni za skladiščenje in tankanje, razen mogoče autoplin je malo zahtevnejši (ampak spet ne tako kot elektrika).
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Kaj je sedaj? Enkrat je hitro polnjenje slabo, drugič dobro. Kakor komu paše ...
smile-1.gif

Realno pa je lahko tako, da doma filaš z "normalnim" počasnim polnjenjem iz navadne vtičnice čez noč na ta poceni štrom. Na specializirani polnilni postaji nekje na poti pa izvajaš hitro polnjenje. Evo, pa je problem rešen.
wink-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.039
4.049
113
Tako je. In te nove baterije se imenujejo LiFePo4 in se že uporabljajo v Remote Control modelih (npr. RC elektro helikopterjih, s katerimi tudi jaz letim).
Citat:
LiFePO4 cells have higher discharge current, very fast charge times (5 minutes), high power density and do not explode under extreme conditions, but have lower voltage and energy density than normal Li-ion cells...
 
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik WeWatchingYou pravi:
ogo daj povej koliko pride nov akumulator-verjetno si se že pozanimalLPWWY

Nisem šel spraševat za ponudbo z žigom, ampak naj bi bilo nekje 2500 EUR z montažo.
Se pa v EU že dobi majstre, ki baterije obnovijo, torej zamenjajo le problematične člene. Ko bo tega več, se bo verjetno razvila cela industrija, podobno kot dan današnji recimo s turbinskimi polnilniki za dizle.
wink-1.gif


Ogo
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.933
1.094
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Mato pravi:
Danes že obstajaj baterije, ki se napolnijo v 15 min. Razvoj baterij v zadnjih letih je ogromen. Če bi bil iteres, bi se vse zadeve zelo hitro obrnile. No saj tam, kjer je interes, se te stvari tudi izredno hitro obračajo.
Saj ne gre za baterije, ampak za elektro omrežje ... Tu se zatika, ne pri razvoju elektro avtov (pa pri ceni teh, seveda).
 

Chimay

Fizikalc
22. jul 2007
1.516
14
38
36
Dolenjska
KSZ

Pomojem ste vsi skupaj malo pozabili na ostale stvari, ki že laufajo na električni (akumulatorski) pogon na plug-in način.
V mislih imam predvsem vozila, ki se uporabljajo v industriji - viličarji in raznorazni vlečni vozički.

Pri nas imamo 2 električna viličarja in jih v nobenem primeru ne zamenjamo za diesel - zadeva je čista, tiha, ni ga potrebno vsakič znova vžgati, ko ga potrebuješ, če ga uporabljaš veliko, kupiš dodaten akumulator, ga zamenjaš in vmes se prvi polni...

Zadeva je zelo enostavna za vzdrževanje, prav tako odzivna in sploh ne počasna.
In pomojem ima prihodnost tudi v avtomobilih, samo vprašanje časa je.

Doma nam je všeč princip električnega avta, ker bi ustrezal velikokrat, ko se rabi avto recimo za krajše relacije...

Po mojem mnenju tudi ni oz. ne bo tak problem v samem električnem omrežju - le-tega je možno hitro nadgraditi; v bistvu se tako in tako el. omrežje vseskozi nadgrajuje in posodablja, ker se skoraj povsod porabi čedalje več elektrike...in kot je bilo rečeno-elektro distribucijska omrežja bodo vesela vsake povečane porabe ponoči, ker to posledično pomeni za njih več prodane elektrike in posledično več dobička...
Kar se tiče pa zmogljivosti el. omrežja zaradi recimo 100.000 avtomobilov naenkrat, se pa pomojem tudi sploh ni za bati, ker jih ne bo v nobenem primeru toliko naenkrat....Potem se bodo pa že odločili nadgradit omrežje
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
Citat:
Uporabnik Chimay pravi:
Po mojem mnenju tudi ni oz. ne bo tak problem v samem električnem omrežju - le-tega je možno hitro nadgraditi; v bistvu se tako in tako el. omrežje vseskozi nadgrajuje in posodablja, ker se skoraj povsod porabi čedalje več elektrike...

Trenutno ni šans da gre celoten promet na elektriko, ker pač ni dovolj elektrike za vse.
To bo potrebno postopoma uvajat, sproti pa seveda pridno graditi nuklearke.
 

Chimay

Fizikalc
22. jul 2007
1.516
14
38
36
Dolenjska
Ne da bo potrebno postopoma uvajat - to se bo postopoma uvajalo, nič ne bo čez noč...
Najprej bodo morali proizvajalci ponuditi več modelov/avtomobilov na električni pogon, preden se bodo prijeli tako kot se zagre, bo pa trajalo še kar nekaj let...
Če pa počasi raste število vozil na električni pogon, pa ni nobene panike zaradi omrežja (po mojem).
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
Počasna rast bo čisto vredu. Pa glede na to, da se bo večina avtov polnila čez noč, je to v bistvu dobra stvar, saj so takrat viški (zato je takrat tudi cenejša elektrika)
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.039
4.049
113
Ravno o tem sem jaz že govoril. Samo Elektro Ljubjana ima sedaj ponoči 200 000 kW viška.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.361
5.868
113
pri taščici
SJTV: Koliko štedilnikov in pečic laufa v nedeljo ob enajstih dopoldne v SLO?Sem prepričan da več kot pol mio. recimo da v špici porabi gospodinjstvo 3kw/h. (steklokeramika, pečica, pralni ali kak podoben stroj)

Tudi nekako se mi zdi preveč optimistično 30kkm na leto na avto. V Ljubljani ali pri nekih "auslenderjih" ki se iz MB vozijo v LJ v službo je, za naekoga ki pa se vozi z busom v službo in imajo otroci dejavnosti okoli bloka je pa ta cifra precej prevelika.

Preden se bo sesu omrežje v nočnem času zaradi polnjenja avtov bo še precej Save odteklo proti BG. In ko se bo enkrat to zgodilo, bo nočni tok dražji kot dnevni. Ampak desetletje še skoraj zagotovo ne....
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.195
1.811
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
...Tam nekje med 2015 in 2020 upam, da bo reč zrela že za popolnoma električne avtomobile. ...The end of oil companies. Nič bencina, skorajda nič motornih olj in podobnih pizdarij. Samo plug & drive ter tankanje tekočine za šipe pucat. ....
Ogo


Eno je ideja o idealnem komunizmu...drugo pa je realnost in milijoni pobitih.

Tako nekako se bere tole tvoje predvidevanje.

Realnost pa bo taka...zmanjkovalo bo el. energije že za vsakodnevne potrebe prebivalstva...kaj šele, da bi se vsa vozila začela priklapljati na el. omrežje!?!?

totalen kolaps.

Pa druga plat te idealne zgodbice....kako pa pridobivamo (glavnino) el. energijo?...odgovor za 5 zvezdic. In kakšen je izkoristek teh postrojenj????

Pa smo tam, kjer se začne kruta realnost.

Za moje pojme bo nadgradnja Priusa v tem da bo imel na strehi el. celice za pridobivanje el. energije....in se bo v času, ko ni v uporabi, zadeva nafilal da boš lahko prepeljal z el. pogonom tja do 10 km...torej s tem 'pogojem' zadostiš 95 % vseh potreb prebivalstva, po vožnji na šiht in nazaj.


Rešitev je alternativa (sonce, veter, voda)....vse ostalo je pesek v oči.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik vincent pravi:Rešitev je alternativa (sonce, veter, voda)....vse ostalo je pesek v oči.

Alternativa je pravzaprav samo jedrska energija (fisija ali fuzija, vseeno). Samo ta zmore na čist način proizvesti dovolj velike ter stalne količine elektrike.
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Veter, sonce in voda so za par % energetskih potreb. Torej je realnost, tako kot keber pravi, samo v jederski fisiji, v prihodnosti pa v fuziji, ki bo, če človeštvu rata, revolucionarizirala energetiko. Potem ne bo več debate. Avtomobili bodo vsi električni. Skoraj vse bo električno. Že fizija je faktor 1000 napram vodi, vetru in sončku. Fuzija je pa faktor 1000 glede na fisijo.
wink-1.gif