Obnovljivi viri energije

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.219
1.840
113
ksz.

Ni zanemarljiv podatek da ko bojo Kitajci dosegli po šetvilu avtomobilov razviti svet (evropo) ....računa se da do leta 2030 bojo vso načrpano nafto (Ki jo trenutnonačrpajo) porabili samo zase.

Temu primerna bo seveda tudi cena.

Glee nafte v ZDA in Kanadi...Kanadčani jo sedaj črpajo iz plasti zemlje..slaba stran je da za liter nafte porabijo pol litra nafte nergije, druga slaba stran pa je..da je to ena največjih eko katastrof, ki se odvijajo v Kanadi (samo to nobenega ne gane).

Tako da...
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.379
-8.419
113
Eko katastrofe na Kitajskem, ki nastajajo ob pridelavi sončnih celic, varčnih žarnic,... tudi nobenega ne ganejo
smirk-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.379
-8.419
113
V zadnji številki slovenske znanstvene revije Elektrotehniški vestnik je prof. dr. Rafael Mihalič, univ. dipl. inž. el. napisal prispevek 'Zelena' energija - bližnjica k energetski neodvisnosti ali slepa ulica?
klik
Priporočam branje. Mogoče bo pa le še kdo spoznal, da "zelena" energija pa le ni tako fajn
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.053
4.054
113
Imaš podatek, koliko električne (in ostale) energije se porabi za proizvodnjo enega litra bencina? Torej od nafte v zemlji pa do avtomobila?
Po podatkih, ki sem jih prebral nazadnje, bi z električno enegijo, porabljeno za proizvodnjo enega litra bencina, lahko električni avtomobil prevozil enako razdaljo, kot jo ICE avto prevozi s tem istim litrom.
Možno, da se motim, a tako sem prebral.

Kar se tiče redkih zemeljskih materialov je stvar v tem, da ni problem tega, da se le-ti nahajajo le ne nam neprijaznih področjih, ampak da je tam poceni pridobivanje - od poceni delovne sile do dostopnosti in da se ekonomsko ne splača pridobivanje kje drugje.

Kar se pa tiče nafte pa ja; kaj se bo zgodilo s ceno nafte, če se zadeva z Iranom zaostri do te mere, da pride tam do vojne?

P.S.: Drugače pa tudi jaz popravljam osebno mnenje glede pure električnega vozila. Imam možnost dobiti Leaf-a ugodno iz Nizozemske, vendar ko berem forume Leaf lastnikov (v US in VB) imajo probleme z ogrevanjem zdaj, ko so temperature zimsko mrzle - pa letošnja zima sploh ni zimska - lansko leto je bilo tdi -15°C. Imajo 1.5kW grelec, ki je prešibek za normalno ogrevanje, da te pogreje, lahko pa, kakor berem, vključiš še dodatno ogrevanje sprednje šipe, ki vključuje grelec + klima (defrosting + defogging), kar skupaj potegne 7.5kW. Vendar se v tem primeru doseg drastično zmanjša. De te mere, da zame postane neuporaben. Nisem pa pripravljen se 4 mesece v letu v mrazu v avtu in na polno oblečen voziti, hkrati pa še, da bom hčerko vozil v tako hladnem vozilu. Ok, jaz se že lahko ogrevam z grelci v sedežih - hčerka se na avtosedežu ne more.

Tako da se vedno bolj nagibam k Plug-In Prius-u. Električnega dosega ima cca. 23km, vendar če vključiš še ogrevanje, kombinira vožnjo z električnim motorjem in ICE motorjem. Ogreje se menda zelo hitro (v manj kot minuti), ker toploto zajema direktno iz izpušnega sistema - to se zgodi menda še hitreje kot na HSD Priusu.
Če pa ne potrebuješ ogrevanja, pa deluje v EV načinu. Če prekoračiš hitrost, ki je dodeljena EV načinu, mu začne pomagati ICE motor. Torej, v takem primeru delata oba motorja - EV do konca svojih zmogljivosti, ICE pa doda manjkajočo razliko.
Seveda imaš tudi možnost, da npr. izven naselja vključiš, da deluje le HSD način in baterijo za EV način privarčuješ za vožnjo po mestu, kjer je lahko omejitev vožnje brez ICE pogona.
Eto
cool-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.732
420
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
V zadnji številki slovenske znanstvene revije Elektrotehniški vestnik je prof. dr. Rafael Mihalič, univ. dipl. inž. el. napisal prispevek 'Zelena' energija - bližnjica k energetski neodvisnosti ali slepa ulica?
klik
Priporočam branje. Mogoče bo pa le še kdo spoznal, da "zelena" energija pa le ni tako fajn

Dober članek ... ma pa par kiksov. Nihče pri zdravi pameti si ne želi graditi HE na Muri ... pa tudi avtomobil z bencinskim motorjem ni težko prodati, ravno tako se trend prodaje obrača v prid bencinarjem in ne obratno.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.379
-8.419
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
V zadnji številki slovenske znanstvene revije Elektrotehniški vestnik je prof. dr. Rafael Mihalič, univ. dipl. inž. el. napisal prispevek 'Zelena' energija - bližnjica k energetski neodvisnosti ali slepa ulica?
klik
Priporočam branje. Mogoče bo pa le še kdo spoznal, da "zelena" energija pa le ni tako fajn

Dober članek ... ma pa par kiksov. Nihče pri zdravi pameti si ne želi graditi HE na Muri ... pa tudi avtomobil z bencinskim motorjem ni težko prodati, ravno tako se trend prodaje obrača v prid bencinarjem in ne obratno.
Heh, clo predavanje je še vedno na netu.
klik
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.574
693
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kar se tiče redkih zemeljskih materialov je stvar v tem, da ni problem tega, da se le-ti nahajajo le ne nam neprijaznih področjih, ampak da je tam poceni pridobivanje - od poceni delovne sile do dostopnosti in da se ekonomsko ne splača pridobivanje kje drugje.

"redke zemlje" se pridobivajo na neekološki, beri umazan način, v zaostalih državah,
da se lahko uporabniki naprednih držav počutijo EKO
evil.gif


nahajališča "redkih zemelj" so imenu navkljub, kar pogosta
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.128
760
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Imaš podatek, koliko električne (in ostale) energije se porabi za proizvodnjo enega litra bencina? Torej od nafte v zemlji pa do avtomobila?
Po podatkih, ki sem jih prebral nazadnje, bi z električno enegijo, porabljeno za proizvodnjo enega litra bencina, lahko električni avtomobil prevozil enako razdaljo, kot jo ICE avto prevozi s tem istim litrom.
Možno, da se motim, a tako sem prebral.

glede na to, da letno pridobimo 17E9 MWh energije iz elektrike in 45E9 MWh iz nafte, bi rekel, da zgoraj omenjeni podatek zagotovo ne drži

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_electricity_consumption
http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.053
4.054
113
Zakaj pa ne?

Saj ni nujno, da je razmerje 1: 1. Če je razmerje 1:5 je čisto ok, ker je izkoristek ICE motorja cca. 20-%, elektro motorja pa 90+%. Zgornje razmerje pa je cca. 1:2,5.

Če za proizvodnjo 1l bencina porabimo za 0.2 dcl bencina energije v obliki elektrike, bi lahko s to elektriko naredili enako razdaljo kot z 1l bencina. Pa še 1l bencina ne bi pri tem skurili v zrak.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.128
760
113
ker to še vedno pomeni, da bi se moralo polovico proizvedene električne energije porabiti za predelavo nafte v bencin, kar pa se mi zdi nerealno.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.053
4.054
113
Je možno, da elektriko za predelavo nafte pridobivajo iz dela predelane nafte in se te elektrike ne upošteva v zgornji seštevek?
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.128
760
113
prej bi rekel, da se za predelavo nafte v bencin porabi 20% energije od proizvedenega bencina.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.379
-8.419
113
Torij je fajn. Samo se ga zanemarja, ker se v takem reaktorju ne da dobiti vojaško zanimivih produktov
tongue-1.gif

Bo pa slej kot prej kje spacan tudi kakšen reaktor na torij