obnova servo volana

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
kdo, kje in za kakšen denar

ima kdo kakšne dobre izkušnje..... se je možno tega lotit sam ( imam v mislih seveda suport v sluzbi)...
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
Ne ker nemoreš dobiti vseh tesnil, obnavlja pa, če se še prav spomnim FD avtodeli iz LJ. Bo kdo drug točno povedal. Zamenjat letev pa ni tako enostavno tako, da ti priporočam da raje pelješ komu, odvisno od avta je potrebno sneti most. Brez dvigala skoraj ne gre.
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.711
142
63
...ali pa Helica d.o.o.
Pretesnit ni tak problem, je hitro in za normalen denar urejeno (cca. 150EUR). Volansko glavo sam odmontiraš in prineseš. Seveda moraš potem narest še optiko.
Če je pa zadeva mehansko izrabljena (kar v tvojem primeru skoraj zagotovo je), moraš pa kupit komplet novo glavo, kar te bo prišlo tam proti 2000EUR.
Sem imel W123 l.82 tako, da sem te raziskave dal čez :D. Sem nabavil eno glavo potem na odpadu, ki je bila še bolj zjahana kot moja...

lp
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.397
1.356
113
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Servocom, oni to rihtajo.

Sem se zanimal pred leti, oni delajo prav obnovo izrabljene... Prinesti jim moraš že odmontirano letev, cena je bila takrat 200 EUR... Za obnovo se takrat nisem odločil, bi me pa zanimalo, kako boš zadovoljen, če boš šel v obnovo... Poročaj
zmaga.gif
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
jap cene so od 200 naprej kolikor sem klical...

ne vem bom videl, mogoce se bomo sami lotili
 

Rikolus

Fizikalc
19. jul 2007
2.300
62
48
Citat:
Uporabnik merdzo pravi:
...ali pa Helica d.o.o.
Pretesnit ni tak problem, je hitro in za normalen denar urejeno (cca. 150EUR). Volansko glavo sam odmontiraš in prineseš. Seveda moraš potem narest še optiko.
Če je pa zadeva mehansko izrabljena (kar v tvojem primeru skoraj zagotovo je), moraš pa kupit komplet novo glavo, kar te bo prišlo tam proti 2000EUR.
Sem imel W123 l.82 tako, da sem te raziskave dal čez :D. Sem nabavil eno glavo potem na odpadu, ki je bila še bolj zjahana kot moja...

lp
Eno laično vprašanje. A si imel luft v volanu? Ker namreč jaz imam podoben problem, pa mi je mehanik rekel, da bi moral obnovit volansko glavo
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.397
1.356
113
Najprej: kateri avto?

S temi sistemi volanskega mehanizma polža s pomožnim volanom je en sam križ... Zadeva je namreč precej kompleksna, ko pa pride v leta, se le malokateremu mehaniku da ukvarjati z njim... (Današnji sodobni avti imajo enostavnejšo zobato letev, ki je nekaj malega bolj natančna, začne pa z leti puščati olje.)

Je pa tako, da baje tele "obnove" polža (dejansko je to škatla z zobniki) pomenijo le menjava tesnil v polžu, samih zobnikov pa sploh ne obnavljajo, ti naj bi baje zdržali stotisoče milj, tako da je modro zračnost v volanskem mehanizmu prej dobro preveriti, preden se lotiš obnove. (Poznam človeka, ki je dal obnoviti polža, pa je imel še vedno luft v volanu.)

Več o tem znam povedati na primeru E34, verjetno je kaj podobnega tudi na drugih avtih tistih letnikov... Tam se z leti najprej odvije matica na dnu volanskega droga pod volanom, kjer gre mimo pedalov drog v motorni prostor. Prvi luft. Nato je v motornem prostoru volanski križ, drugič luft. Zanimivo je tudi, da je škatla s polžem na karoserijo pritrjena s 4imi vijaki, ki se z leti losajo in škatlo lahko premakneš kar z roko, tretjič luft. Iz volanskega polža gre proti levemu kolesu drog z ripnami. Nanj je pritrjena roka, ki se natakne na ta drog, zvezo pa varuje matica. Ta se z leti losa, in tako se te ripne na roki uničijo. V takem primeru je treba roko zamenjati, ali pa le zategniti matico, česar mehaniki ne bodo našli kar tako. Luft četrtič. Na desni strani je drog pomožnega volana, ki je na eni strani vpet v karoserijo, na drugi strani pa ima gumijasto pušo (tako oba droga skupaj "šofirata" kolesa), ki se z leti lahko obrabi, petič luft. Luft imajo lahko še končniki, petič luft.
Zanimivo, preglednike na tehničnih pregledih zanimajo samo končniki, vse ostalo jih niti pod razno ne zanima
evil.gif
.

Šele na šestem mestu je luft v samem polžu, ki se opazneje pokaže pri višjih hitrostih. Do neke mere se ga da odpraviti s tem namenjenim imbus vijakom na ohišju polža, s katerim se, po domače "zategne" mehanizem, vendar se to da narediti le enkrat ali dvakrat, potem je vijak zategnjen že do konca in več ne gre. (Še to, če je luft še kje drugje, in vijak preveč zategneš, te volan pri višjih hitrostih preprosto ne uboga več in se boš skantal na prvem ovinku. Življenjsko nevarno!)
Še link, kako nastaviti luft v polžu s tem vijakom, sicer na primeru E32: http://bmwe32.masscom.net/johan/steering_box_adjustment/steering_box_adjustment.html

Skratka, vzrokov za luft v volanskem mehanizmu je lahko veliko, obnova polža je zadnja rešitev.

Še to: volanske polže obnavljajo tudi v delavnicah LPPja.
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
jaz lufta nimam, gre za tesnenje, ker ven tiši olje
wink-1.gif
ko bom dol zadevo vzel, bom ocenil ce lahko to sam saniram... tesnila namrec stanejo cca 20 €
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.711
142
63
Citat:
Uporabnik Rikolus pravi:
Eno laično vprašanje. A si imel luft v volanu? Ker namreč jaz imam podoben problem, pa mi je mehanik rekel, da bi moral obnovit volansko glavo

tako je. je pa tony vse lepo razložil. pri mb je sistem očitno enak.

lp
 

Rikolus

Fizikalc
19. jul 2007
2.300
62
48
Uf, hvala za odgovore. Namreč imam luft v volanu pr avtu w124, 200E letnik `91. Ko je avto na miru in ni vžgan, volan obrnjen naravnost, se luft malo čuti, če volan obrnem za en obrat, pa se kar konkretno pozna luft. Na avtocesti pa mi avto rahlo plava levo-desno, pa pri vožnji skozi ovinke se čuti, da prenos ni "direkten".

Torej, svetujete koga, ki bi imel živce to pregledat?