menjava pnevmatik doma

markopo

Pripravnik
3. feb 2010
91
1
6
Zdravo,

Prvič imamo pri hiši avto, kjer imamo dvoje ločenih platišč (poletje/zima). In bi seveda rad sam zadevo menjal..ker pa še zadeve nikoli nisem (če je bil gumi defekt se je klicala asistenca). Postopek menjave mi je znan (prvo odtegnem vijake -se pravi 1x obrnem), dvignem avto in dalje odtegnem ter odstranim. Bolj me zanima ko dam novo kolo gor - kako vem koliko zategniti? Koliko lahko zategnem z roko ob dvignjenem avtu, potem pa še 1x "krog" z nogo?

Vem, da je za nekoga vprašanje smešno, ampak kaj čem...zadevo bom menjal sam :)
 

bluub

Fizikalc
9. jan 2008
669
31
28
pri uporabi pravega ključa brez noge prosim, ker boš drugače vijake dol vrtal ob naslednji menjavi. Priporočam obvezno uporabo moment ključa zatezni moment ti bodo pa drugi povedali ker ne vem tega podatka.
 

oorosh

Pripravnik
17. jan 2010
123
1
18
Ljubljana
Investiraj v moment ključ, za menjavo gum 2x/leto bo tudi tak iz Hoferja ali Lidla OK. Če me spomin ne vara se ALU platišča zateguje nekje na 100-110 NM, jeklena pa na 110-120 Nm, jaz sem imel tako prakso pri prejšnem avtu :)
Sicer pa so zatezni momenti verjetno napisani tudi v navodilih za uporabo.
 

medo10

Fizikalc
3. sep 2007
1.693
7
38
Zdravo,

Prvič imamo pri hiši avto, kjer imamo dvoje ločenih platišč (poletje/zima). In bi seveda rad sam zadevo menjal..ker pa še zadeve nikoli nisem (če je bil gumi defekt se je klicala asistenca). Postopek menjave mi je znan (prvo odtegnem vijake -se pravi 1x obrnem), dvignem avto in dalje odtegnem ter odstranim. Bolj me zanima ko dam novo kolo gor - kako vem koliko zategniti? Koliko lahko zategnem z roko ob dvignjenem avtu, potem pa še 1x "krog" z nogo?

Vem, da je za nekoga vprašanje smešno, ampak kaj čem...zadevo bom menjal sam :)
Mislim da je okoli 110-120 Nm potrebno zategnit. Torej ne preveč :)
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.775
1.859
113
Tudi z moment ključem moraš pravilno ravnati. Nastavljen moment moraš doseči ob zveznem zatezanju, saj je drugače preveč zategnjen (sila lepenja : sila trenja).
 
19. jul 2007
2.762
1.493
113
Koliko lahko zategnem z roko ob dvignjenem avtu, potem pa še 1x "krog" z nogo?

Ko spustim avto dol, ga zategnem z nogo, nikakor ne na težo (da bi stopil gor na ključ), ampak na potisk z nogo, relativno nežno, rahlo porinem do neke sile, ne premočno in se ustavim.Nimam pojma koliko je Nm, ampak še noben vijak se mi ni odvil, vedno sem še sam odvijačil (na roke), parkrat ko so vulkanizerji vijačili, mi niso komentirali, da je kaj zelo narobe.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Pa vijaki naj bodo obvezno suhi (nikakor ne mastni), ker drugače jih preveč zategneš tudi z moment ključem.
 

kajpace

Guru
6. nov 2018
5.195
3.180
113
- za tvojim hrbtom...
hmpg.net
Zdravo,

Prvič imamo pri hiši avto, kjer imamo dvoje ločenih platišč (poletje/zima). In bi seveda rad sam zadevo menjal..ker pa še zadeve nikoli nisem (če je bil gumi defekt se je klicala asistenca). Postopek menjave mi je znan (prvo odtegnem vijake -se pravi 1x obrnem), dvignem avto in dalje odtegnem ter odstranim. Bolj me zanima ko dam novo kolo gor - kako vem koliko zategniti? Koliko lahko zategnem z roko ob dvignjenem avtu, potem pa še 1x "krog" z nogo?

Vem, da je za nekoga vprašanje smešno, ampak kaj čem...zadevo bom menjal sam :)

Glej, kaj pa če vprašaš mojstre? Greš v prvemu vulkanizerju in poveš to, kar si tu napisal. Ja, OK, malo smeha bo sigurno, ampak, dobil boš prave informacije, pa verjetno tudi to, kakšen ključ kupit, pa kje, pa zakaj, pa kako... Stane nič... ;)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.846
3.866
113
Pa poleg vsega opisanega je pametno imet še kakšno dvigalko, ker tista ki pride z vozilom (zadnjih 10-15 let) je narejena iz pleha za ribje konzerve, da prišparajo na masi (materialu) jo moraš sestavit pa še iz ostalih kosov opreme ki je v vozilu.

Pa pametno je vedet kaj o avtomobilski tehniki, da se potem ne čudiš "na terenu" zakaj so ločeni kompleti vijakov/matic za različna platišča, kaj delajo centrirni obročki, kam izginejo luknje za vijake ko ti malce zavrti zavorni disk, kako so pravilno nameščene gume (smer, usmeritev) in kako jih označit da jih naslednjo sezono še prepoznaš ipd.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.322
5.843
113
pri taščici
Pa vijake zateguj diagonalno. Nikol po vrsti od leve proti desni.
Če boš delal z original ključem je namenoma ročaj tako kratek da ne moreš pretegnit. Zategni z roko pa eventuelno po nekaj km se preveri po prvi in drugi montaži.
Svetujem nakup kakšnega krokodil dvigala z original škarjami boš hitro kako vdrtino v prag naredil. Tudi kakšna podložna guma mogoče prav pride.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

jello

Guru
22. sep 2008
9.681
3.564
113
Investiraj v moment ključ, za menjavo gum 2x/leto bo tudi tak iz Hoferja ali Lidla OK. Če me spomin ne vara se ALU platišča zateguje nekje na 100-110 NM, jeklena pa na 110-120 Nm, jaz sem imel tako prakso pri prejšnem avtu :)
Sicer pa so zatezni momenti verjetno napisani tudi v navodilih za uporabo.

Ravno obratno, alu platišča se zateguje z višjim momentom kot železna.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.144
113
Če imaš krokodila, kaj se zgodi, če dvigneš na delih podvozja. Vseeno se mi zdi močnejše kot tisti prag
Nič se ne zgodi če podlagaš pod most, pod šraufe od mosta, pod šraufe od rok itd. lahko tudi zadaj pod nosilec fedre in podobno.
Če imaš to možnost je bolje kot pod prag. V glavnem stabilno more bit, da ni šanse da dvigalka zdrsne in je to to.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in Hanzi

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.900
5.458
113
Ta verjetno ni ok? Kljuc
Tega tako že imaš v kompletu z avtom...počakaj raje na hofer/lidl momentni ključ ki je v akcijah za 19eur...za kolesa zategnit je ok...

Kupi kak bakren spray za pesta pošpricat da ti ne zapeče ALU felten na pesta... In pa 2.7-3T kitajskega krokodila recmo v interdiskontu (cca 80-90eur)...pride prav še za marsikaj drugega...

Namesto gume sam uporabljam hokejski pak...
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

B81

22. jul 2007
34.479
8.955
113
KSZ

Saj je ok kolo vzet dol in pogledat, če se kaj vidi, kje nekaj škripa :), ampak a uteži boš tudi sam namontiral na platišča doma ali kako? To kar pišete, je čisto preveč dela in časa za 20 eur, kolikor stane menjava - s centriranjem, česar doma ne moreš naredit.

drugače pa tile krokodil variante dvigalk so pri hoferju kdaj pa kdaj po 20 eur in tripodi še za manj eur.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.322
5.843
113
pri taščici
Se mi v 20 letih še ni zgodilo da bi moral centrirat gume, ko so le te enkrat montirane
Ajd če izgubiš utež ampak te ponavadi ne izgubiš med deponiranjem