Mehanik leta 2017

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.158
2.256
113
So sli pa “ponarjevalci” tako dalec, da danes zlahka kupis Castrol olje (za ostale blahovne znamke ne vem), ki to dejansko ni. Pred leti je Castrol dobavil celo neke UV luci, da se lahko preveri, ali je olje res original, ker so v olje dodali nek dodatek, ki omogoca, da se olje pod UV svetlobo sveti. Ponaredki se pojavljajo tam, kjer se olje kupije mimo uvoznika za Castrol (GMT), navadno preko Madzarske in Francije, oz. preko spleta.

Tako dalec? Kako dalec? Glej, ponaredki obstajajo za vse in to od nekdaj in povsod in to ni nic presenetljivega. Dejstvo je pac naslednje in sicer da si ti vecji dilerji z oljem verjetno ne morejo privosciti fejkov. A ti mislis da jih res nihce nikoli ne testira? :) Se pa strinjam da je fejkov ogromno.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.405
9.157
113
vojnik je ne tak tezek tip, ko mora biti vse po njegovo. Nikjer nismo pisali da mora mehanik zastonj delat. Pišemo samo, da jih večina (sploh uradnih servisov) blefira na delih, sploh olju. Še vedno.
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.299
824
113
Vecji diler kupuje pri uvozniku ali pa pri pooblascenem prodajlcu olja in cisto nikjer drugje.

Olje je nevaren odpadek in ga ne kupis v tujini kot liter mleka. Tisti, ki ponaredke uvazajo to delajo tako, da tega na FURS ne prijavijo. Pa ne zato, ker je ponaredek (ker tega FURS ne odkrije£, ampak zato, da ne placajo dajatev, kot jih placujejo pooblasceni serviserji oz. vsi, ki olje kupijo uradno.

Zalostno je to, da v Sloveniji najebe tisti, ki zakonodajo spostuje oz. je marsikje trapsta.

Vsak serviser mora voditi evidenco o tem, koliko olja je kupil (ce ga uvaza sam je porocanje se bolj zahtevno in potem kot uvoznik placa dajatev) in koliko odpadnega olja je unicil. Ce teh evidenc ni oz. so odstopanja med nabavljenim olje in unicenim prevelika, slede kazen

Prav tako morajo imeti poseben “bazen” za skladiscenje za primer razlitja olja.

Po drugi strani pa gres v Spar, Meecator, ipd, je olje (in alumulator) tri police stran od kruha, nobenega “bazena” in nihce te ne vprasa, kam si zlil staro olje.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

A d


A dvigalo, stavba, tester je tudi amortizirana pri enem servisu? Pa placa mehanika, solanja?

Jaz imam amortizacijo vračunano v uri, kar je edino pravilno. Ker če sem kupil nek del in ga stranki dalje prodal, sem malo obrabil le tipkovnico in ne mojega osciloskopa, multimetra, 3D tiskalnika, FLIR-a itd. Če pa stranki zaračunam delovno uro, pa to pomeni, da sem nekaj delal in pri tem uporabljal moje orodje in znanje, potem pomeni, da moram le-tega tudi amortizirat...
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Pa preden se pičiš v to, da sem stvar amortizira po času in ne dejanski uporabi. To stranke ne briga. To je moj problem, če nimam toliko dela da bi pokril investicijo. Če mehanik ne zmore preko delovnih ur zamortizirat nabave nekega testerja, potem ga je kupil brezveze. Če pa to noter prinaša še z nabijanjem marže na prodane dele, pa je navaden "cigan".
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gatto

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.299
824
113
vojnik je ne tak tezek tip, ko mora biti vse po njegovo. Nikjer nismo pisali da mora mehanik zastonj delat. Pišemo samo, da jih večina (sploh uradnih servisov) blefira na delih, sploh olju. Še vedno.


Ne rabi bit po moje. Se tudi ne ukvarjam s servisiranjem ali cemer podobnim. Uelo dobro pa poznam stroske pooblascenih serviserjev in vem, da pac morajo zasluzit, ce hicejo preziveti. In vsako leto je tezje, ker jih vsako leto bolj stiska proihvajalec in posledicno uvoznik.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.405
9.157
113
še relaen primer iz 2009, Sdizel 4matic, en večji servis na uradnem serisu, kjer so se menjale ploščice. pri cca 80000km. Zdaj pa ocenite če je tak bau bau..cene so se mogoče malo spremenile, urna postavka, material zagotovo ne.
1548399930700.png


glavni problem vidim samo v olju, druga ne.
http://www.motornaolja.com/produkt/mobil-1-esp-formula-5w-30/
 
  • Všeč mi je
Reactions: Vojnik

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.299
824
113
Pa preden se pičiš v to, da sem stvar amortizira po času in ne dejanski uporabi. To stranke ne briga. To je moj problem, če nimam toliko dela da bi pokril investicijo. Če mehanik ne zmore preko delovnih ur zamortizirat nabave nekega testerja, potem ga je kupil brezveze. Če pa to noter prinaša še z nabijanjem marže na prodane dele, pa je navaden "cigan".

Ne, ne more. Lahko pa v Avstriji, kjer je urna postavka 120€, strosek solanja in nakupa orodja enaka kot v Sloveniji, strosek dela pa nizji, kot v Sloveniji. Da o birokraciji ne govorimo.

Pa ne prosim o tem, kako bi mehaniki morali pri nas spustiti ceno olja in zvisati urno postavko, ker potem bi se pa v to vtaknili.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

še relaen primer iz 2009, Sdizel 4matic, en večji servis na uradnem serisu, kjer so se menjale ploščice. pri cca 80000km. Zdaj pa ocenite če je tak bau bau..cene so se mogoče malo spremenile, urna postavka, material zagotovo ne.
Poglej priponko 25442

glavni problem vidim samo v olju, druga ne.
http://www.motornaolja.com/produkt/mobil-1-esp-formula-5w-30/

Jap, olje je recimo ruknil x2, drugače pa OK cene.. .Urna postavka mi je malo visoka za servis, ampak ok , pač kao "Premium" vozilo...
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.299
824
113
še relaen primer iz 2009, Sdizel 4matic, en večji servis na uradnem serisu, kjer so se menjale ploščice. pri cca 80000km. Zdaj pa ocenite če je tak bau bau..cene so se mogoče malo spremenile, urna postavka, material zagotovo ne.
Poglej priponko 25442


Te cene so cisto korektne. Sploh za tip avta.

Niso pa za marsikoga, ki si tak avto kupi in si ga ne more privosciti. Potem mu je pa vse predrago.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ne, ne more. Lahko pa v Avstriji, kjer je urna postavka 120€, strosek solanja in nakupa orodja enaka kot v Sloveniji, strosek dela pa nizji, kot v Sloveniji. Da o birokraciji ne govorimo.

Pa ne prosim o tem, kako bi mehaniki morali pri nas spustiti ceno olja in zvisati urno postavko, ker potem bi se pa v to vtaknili.

Pa če ti cel čas trobimo, da bi bilo fer, da se dvigne urna postavka, pa material normalno obračuna. Kolikor berem, nobeden nebi imel problema s tem.
Glede cen v Avstriji - tukaj eden večjih hendlerjev (Lietz) ponuja za 159€:

Motorni prostor
• Menjava olja z visoko kakovostno blagovno znamko olja, v specifikacijah, primernih za vaš avto (največ 4 litre)
• Zamenjajva oljnega filtra
• preverjanje vseh jermenov za stanje in napetost
• Preverjanje ojačevalnika zavor

Tekočine
• preverjanje, ali hladilni sistem pušča, stopnjo in zaščito pred zmrzovanjem
• preverjanje nivoja zavorne tekočine

Nadzor in pregledi
• Vizualni pregled: izguba olja pri motorju in menjalniku
• Funkcionalni preskus zavornega sistema na preskusni napravi zavor
• Vizualni pregled amortizerjev in vzmetenja
• Preverjanje stanja in obrabe koles / pnevmatik
• Preverjanje izpušnega sistema / vpetja

Okoli avtomobila
• Preverjanje tlaka v pnevmatikah
• Preverjanje delovanje električnih/svetlobnih naprav
• Preverjanje ali nastavite višine žarometa

Testna vožnja
• Preverjanje varnostnih pasov / pritrditev
• Preverjanje ABS
• Preverjanje vozne mehanike, zavor itd.
• Preverjanje hoda stopalke zavore, hod ročne zavore, višino stopalke zavore / sklopke

Za vse to dobiš tudi ustrezno potrdilo, za katerega servis jamči. Porabljeni deli se zaračunajo posebej.
Pri moji (bivši) Mazdi 6 sem imel težave z električnim servom, ki je preprosto nehal delat med vožnjo. Javil je kao napako senzorja navora. Pri nas so ti silni pooblaščenci, ki imajo vsa možna izobraževanja in jih morajo zamortizirat, preprosto rekli, da rabim celoten nov servomehanizem, ker se pač samo senzorja ne da menjat. Cena sitnica - 3500€ + delo. Pa so avto dali samo za 2 minuti na tester.
Pa sem obiskal še tega Lietza. Serviser si je vzel uro časa, pregledal z testerjem, pogledal redosled napak, dvignil avto, pregledal vse okrog obes, servomehanzima, senzorjev itd. Nato je primerjal podatek senzorjev položaja koles in opazil odstopanje. Rekalibriral senzorje in voila - servo je spet delal. Šel na testno vožnjo in mi predal avto. Servo je delal BP še ndaljnih par tisoč km, do bridkega konca Mazde v riti Merđota :)
Koliko sem plačal? Nič! Naredil je zastonj, ker je rekel, da je pač obrnil volan levo desno, in stisnil calibrate in je blo to to. Pa bi mu z veseljem dal 100€ za tisto uro dela.

A strošek dela je manjši v AT? A bejž no? Morda za najnižji nivo (čistilke itd.), pri neki srednji plači smo že tu tu z Jodlari, pri višjih pa ti kar več cuknejo kot pri nas...
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.299
824
113
Tale cena je korektna in gre za nekaj, kar se po vseh normativih naredi pri servisu tudi v Sloveniji.

Tudi ceneje ni, kot v Sloveniji za enako storitev. Olje + filer. Ostalo kar si napisal pa naredi vsak. Ce ze ne zaradi drugega zato, ker je to v interesu mehanika, da je vozilo varno in da najde se kaksno napako, ki ti jo odpravi in seveda zaracuna.

Ker se pa tice stroska dela si pa vertjetno ze kdaj slisal, da je strosek place v Sloveniji bruto 2, torej se 16,10% na tvojo bruto placo, mar ne?
 

Konec

Guru
Izključen uporabnik
22. avg 2007
1.924
753
113
GO rica
Ce se bodo sekcije po europi dogovorile kar se dogovarjajo bo konec veliko problemov.
Glede na bodoco elektrifikacijo bo potrebno veliko izobrazevanj in nove opreme zato so aktivni dogovori naj bi se ura mehanicnih del vrtela okrog 80€ za uro ,servisi primerno vec in naj bi se marze na material znizale na minimum ravno zaradi poplave materiala z neta.
Bomo videli .
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.405
9.157
113
v glavnem mehanik bo dalje zaslzil, tudi ce bo servisiranja manj. ;) tak se že morte zmenit.

poldo, ti mercedese šraufaš a ne..service B, Eklasa2015 cena cca? lahko na privat.
 

Konec

Guru
Izključen uporabnik
22. avg 2007
1.924
753
113
GO rica
Service a ali b...nic ne pove. Je treba na armaturi iti v servisni menu in precitati kodo trenutnega servisa ..le to se upise v program in ta ti nato pove kaj je za narediti...a ali b ali c...je bilo nekoc to je sedaj samo okvirno.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.405
9.157
113
ja maš prav, service je samo A in B, ampak tam potem piše kateri service je 1, 2 itd so potem številke.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Gargy: če Leitz ponuja mali servis za 159 EUR, je to neverjetno ugodno. Razen če dejansko ni materiala, opis v prvem odstavku je lahko dvoumen (olje, filter).

Realnost v Avstriji je tole + MWST = 390 EUR. Račun star nekaj dni, pooblaščen mazda servis v okolici Dunaja.
 

Priponke

  • olje.JPG
    olje.JPG
    14,8 KB · Ogledi: 175
I

Izbrisan uporabnik 474

Gargy: če Leitz ponuja mali servis za 159 EUR, je to neverjetno ugodno. Razen če dejansko ni materiala, opis v prvem odstavku je lahko dvoumen (olje, filter).

Realnost v Avstriji je tole + MWST = 390 EUR. Račun star nekaj dni, pooblaščen mazda servis v okolici Dunaja.

Sem napisal - porabljeni deli (torej tudi olje + filter) se zaračunajo posebej. Gre se za servisni pregled vozila.