Land Rover Discovery sport SD4 nakup?

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Fizike žal ne moreš pretentati. Zvezdice so primerljive med razredi vozil (po velikosti oz. teži), nikakor pa med različnimi razredi vozil.
Lažje vozilo bo namreč v trčenju vedno potegnilo kratko, večja kot je razlika v teži, krajša bo. Poleg tega imajo manjša vozila manj zmečkljivih con.

Se enkrat, tega nihce ne zanika. Zato je tu NCAP. Ker ce se gremo taksno logiko moramo vsi voziti Escallade.
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Se osemintridesetic. Glede na razred, velikost in tezo sta podobno varna. To je bistvo NCAPa. Ce pa bi rad bil "varen" pa si kupi Armato ali Abramsa.
Sicer pa tema ni varnost ampak odnos do avtomobila pri Francozih in Italijanih.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.131
2.256
113
Se enkrat, tega nihce ne zanika. Zato je tu NCAP. Ker ce se gremo taksno logiko moramo vsi voziti Escallade.
Oprosti, kljub temu da ne razumem bistva bom sel dalje. Vozila si niso podobna in ce je tukaj kdo ki ne razume si to ti. Gre za zvezdice znotraj razreda in na prejsnji strani nasteta avtomobila nista niti priblizno enako varna. Morda v mestu pri trkih do 10 na uro, se strinjam. Ljudje bi marsikaj vozili ce bi lahko. Zato si pac izberemo optimum po zmoznostih. Me zanima koliko bi bilo teh malih jajck na cestah ce bi si lahko vsak izbral poljuben avtomobil z gratis vzdrzevanjem?
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Me zanima koliko bi bilo teh malih jajck na cestah ce bi si lahko vsak izbral poljuben avtomobil z gratis vzdrzevanjem?

Predvsem bi zahojenci vozili velike krave zaradi "varnosti" po tvoji logiki.

Lahko pa pogledas ali preberes kaj o razvoju varnosti, kako so izgledali crash testi small vs. big pred 20 leti in danes.




 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Fizike žal ne moreš pretentati. Zvezdice so primerljive med razredi vozil (po velikosti oz. teži), nikakor pa med različnimi razredi vozil.
Lažje vozilo bo namreč v trčenju vedno potegnilo kratko, večja kot je razlika v teži, krajša bo. Poleg tega imajo manjša vozila manj zmečkljivih con.

Čisto fizikalno to ne drži. Večja vozila so težja in rabijo več zmečkljivih con ker v trk prinesejo večjo energijo. Ko se zgodi trk med vozili načeloma vsako vozilo prevzame svojo energijo trka in rezultat bi moral biti enakovreden (če sta vozili primerljivo "ocenjeni"), skratka nekako kot če bi se vsako od teh vozil posebej zaletelo v zid (NCAP trki).

Dejansko čisto po pravilih fizike bo slabše vozilo (z manj zmečkljivimi conami) svojo energijo preneslo na vozilo kjer so te cone večje. Tipičen primer je smart ki nima zmečkljivih con oz. so te minimalne in izkorišča cone od drugega vozila v medsebojnem trku. Tako da če se zagoniš v zid jo bolje odneseš kot če se zagoniš v smarta ki vozi nasproti z isto hitrostjo, medtem ko jo lahko še bolje odneseš (v primerjavi z zidom ali/in smartom) če se z istim vozilom zaletiš v nek BMW 7.

Seveda pa je tu potrebno razumet kaj je fizika in kaj je potem dejansko strukturno v vozilu narejeno. Poceni vozila ki so manjša imajo slabšo varnost "per se", saj enostavno ni denarja in "mase" da bi izvedel optimalne rešitve okoli zmečkljivih con in pa ojačitev varnostne kletke. Zato boš v BMW 7 bolj varen, ampak nima veze to z velikostjo/težo ampak s tehnologijo in izvedbo varnosti. Kot kontra primer se lahko recimo vzame pickupe ki so varnostno zanič pa imajo maso večjo ali enako luksuznim limuzinam.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.461
9.154
113
Odgovori mi na to: dva identična avtomobila, isto dizajnirana (zmečkljive cone), razlika je le v teži. Kateri voznik jo bo bolje obnesel v čelnem trku?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Fizikalno če gre vsa energija v deformacijo* bodo pri medsebojnem trku sile na voznika v obeh vozilih enake, prinese pa vozilo ki ima večjo maso več energije v trk, to je pa tudi edina razlika ki pa v tem primeru nima pomena na posamezno vozilo.

Če se zaletiš v zid pri isti hitrosti z obema voziloma bo pa na slabšem voznik ki je v težjem vozilu (ker je energija trka večja).

* idealno dokler delujejo zmečkljive cone je trk neelastičen, torej vozili se zaletita in obstaneta na mestu. V praksi deformacijske cone niso idealne ali pa jih slejkoprej zmanjka oz. so progresivno nastavljene, tako da do določene mere je trk tudi elastičen. V vsakem primeru se energija spet prenese enakovredno v sistem, vprašanje pri varnosti je pa tu malo bolj kompleksno (ker imaš opravke potem s pospeški in pojemki kot vektorji in ne več samo z energijo kot tako).
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.287
818
113
Zgolj za info; Mercedes-Benz razred G (prejšnji model) je med bolj nevarnimi vozili pri prometnih nesrečah (če izvzamemo manjše trge). Razlog je ravno v masi vozila in njegovi trdoti. Vse skupaj zelo koristi za vožnjo po terenu (vzvojna trdnost) ne pa pri prometni nesreči, ker se preveč sil prenese na potnike v vozilo in ne pride do absorbiranja energije.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.131
2.256
113
Predvsem bi zahojenci vozili velike krave zaradi "varnosti" po tvoji logiki.

Sicer nevem kaj je zate velika krava ampak vsak normalen človek (ki ne živi v središču Pariza in se njegovo življenje ne giblje znotraj Pariza in nima težav s parkiranjem ter puščanjem avtomobila) bi v tem primeru izbral velik avtomobil. V prvi vrsti logično da zaradi varnosti, se pa z rangom vozila viša tudi odobje, kvaliteta materialov, niža se hrupnost in še kaj. Toliko o zahojencih.