Kmalu semaforji v krožišču Tomačevo?

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.291
2.273
113
Prav rad bi vas srečal na cesti s 'hruško'.
Pa da vidimo, kako se boste držali pravil :)
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Izziv za sarkastične avtorje: v zakonodaji mi najdite pojasnilo in pravila obnašanja za turbo krožišča.
Izpustite prosim subjektivna mnenja. Samo dejstva.
Pa ne pozabit na zahtevana teoretična znanja (poleg praktičnih) za pridobitev vozniškega dovoljenja.
Hvala.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.482
816
113
narobe. odvetnik ti bo svetoval neživljenjsko in strogo po črki zakona. primer: recimo da bi v običajnem krožišču hotel zapeljati ven. ker se zaradi gostega prometa ne bi mogel takoj razvrstiti na zunanji pas, pa bi mogoče zapeljal na naslednjem izvozu ven. ampak s tem bi naredil prekršek, ker v zakonu jasno piše, da sem dolžan opraviti najmanj eno kroženje...
Zakon seveda tega ne zahteva, niti ne bi odvetnik tega predlagal.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.482
816
113
Izziv za sarkastične avtorje: v zakonodaji mi najdite pojasnilo in pravila obnašanja za turbo krožišča.
Izpustite prosim subjektivna mnenja. Samo dejstva.
Pa ne pozabit na zahtevana teoretična znanja (poleg praktičnih) za pridobitev vozniškega dovoljenja.
Hvala.
Predpriprava:
ZPrCp 27. člen
(1) Udeleženci cestnega prometa se morajo ravnati po prometnih pravilih, razen:
1. če je drugače določeno s prometno signalizacijo;
ZPrCp 59. člen (vožnja na križišču)
(2) Na križišču, razen na nekaterih krožnih, je menjava prometnega pasu prepovedana.

In sedaj (bobni v ozadju)
ZPrCP 60. člen (vožnja na krožnem križišču)
(1) Voznik na krožnem križišču ima prednost pred voznikom, ki se vključuje na to križišče.
Menda ni sporno.
(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.
Drži kot pribito. V Tomačevem, na primer, se razvrsti na notranji pas ali zunanji pas ali enega od dveh vmesnih pasov glede na prometno signalizacijo - informativne table nad vstopom.
(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča.
Tehnično gledano se v Tomačevski rondo vključuje iz štirih pasov; smiselno pa sledi temu, kar piše tukaj (iz najbolj desnega na zunanji, iz najbolj levega na notranji, iz drugega na zunanji vmesni in iz tretjega na notranji vmesni; podkrepljeno s talnimi oznakami)
(4) Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu. V primerih, ko razvrščanje iz notranjega na zunanji pas zaradi gostote prometa ni mogoče, je voznik dolžan opraviti najmanj eno kroženje oziroma toliko kroženj, kolikor je potrebnih za razvrstitev.
Prometna signalizacija ne omogoča razvrščanja znotraj turbo krožišča (no, znotraj konkretnega turbo krožišča), glej 27. člen ZPrCP in 59. člen ZPrCP. Če voznik dovolj dolgo vztraja, se znajde na zunanjem pasu ali na pasu, kjer prometna signalizacija omogoča zavijanje iz ne-zunanjega pasu. Torej do tega, da se zaradi gostote prometa ne more razvrstiti na zunanji pas, sploh ne more priti in zato voznik nikoli ni dolžan krožiti.
(5) Na krožnem križišču je prepovedano ustavljanje, razen ustavljanja zaradi omogočanja prečkanja pešcev pri izvozu s križišča.
Semaforji na krožišču so prometna signalizacija. Glej člen 27 ZPrCP.

Podlaga za turbo krožišča je torej člen o krožiščih, člen o križiščih (ga v resnici niti ne potrebujemo) in splošni člen o prometni signalizaciji, ki je v vsakem konkretnem primeru nad splošnimi pravili.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

sass

Guru
1. sep 2007
5.101
742
113
še to bi dodal:
57. člen (približevanje križišču in razvrščanje pred križiščem)
(1) Ko se približuje križišču, se mora voznik na zadostni razdalji pred križiščem razvrstiti:
...
4. kot je določeno s prometno signalizacijo, če je razvrščanje urejeno na tak način.


Ker v turbo krožiščih menjavanje pasov načeloma ni dovoljeno, se morajo vozila obvezno razvrstiti še pred vstopom v krožišče, zato morajo biti pred krožiščem vedno postavljene obvestilne table, kam kateri pas vodi.
 

krko

Guru
5. sep 2010
2.498
1.148
113
Danes sem po slili razmer ob 15:45 šel na krožišče Tomačevo iz smeri rondoja Žale. Kaj to folk dela, jao jao.
Vožnja čez polno črto, dirkanje po bolj praznem pasu in nato vrivanje, vožnja čez tiste male robnike,...Bom zvenel kot Jado "Naštimat kamere in sam položnice pošiljat". Najjači so tisti, ki šibajo po skrajno desnem pasu in nato preko polne črte na obvoznico smer BTC, vsak drugi na desnem pasu za smer Nove Jarše, Žale, Tomačevo je tak. Državi kar polzi denar iz rok (98.člen ZPrCP - kazen 160€). Jaz bi na 160€ dodal še 3pike, bi bil hitro red, ker ljudi je bolj strah pik kot višine kazni ;)

Ne upam si pomislit, kaj bi bilo,če bi čez noč rondo Tomačevo spremenili na star sistem krožnenja.....pa to bi se folk pobil med seboj :O
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
še to bi dodal:



Ker v turbo krožiščih menjavanje pasov načeloma ni dovoljeno, se morajo vozila obvezno razvrstiti še pred vstopom v krožišče, zato morajo biti pred krožiščem vedno postavljene obvestilne table, kam kateri pas vodi.


pravzaprav, ane

kakšen ančeloma.
a je v tomačevem dovoljeno menjavanje ali ne? načeloma odpade. da ali ne
 

pikapoka07

Pripravnik
6. dec 2013
212
3
18
Danes sem po slili razmer ob 15:45 šel na krožišče Tomačevo iz smeri rondoja Žale. Kaj to folk dela, jao jao.
Vožnja čez polno črto, dirkanje po bolj praznem pasu in nato vrivanje, vožnja čez tiste male robnike,...Bom zvenel kot Jado "Naštimat kamere in sam položnice pošiljat". Najjači so tisti, ki šibajo po skrajno desnem pasu in nato preko polne črte na obvoznico smer BTC, vsak drugi na desnem pasu za smer Nove Jarše, Žale, Tomačevo je tak. Državi kar polzi denar iz rok (98.člen ZPrCP - kazen 160€). Jaz bi na 160€ dodal še 3pike, bi bil hitro red, ker ljudi je bolj strah pik kot višine kazni ;)

Ne upam si pomislit, kaj bi bilo,če bi čez noč rondo Tomačevo spremenili na star sistem krožnenja.....pa to bi se folk pobil med seboj :O

Kaj te pa motijo ti najjači? Namreč, če greš po predpisanem pasu na obvoznico, čakaš v gužvi zaradi teh, ki gredo v črnuče. V primeru, da greš po omenjenem desnem pasu za Jarše in nato levo čez polno črto na obvoznico, ne oviraš (prej sproščaš promet). Seveda pa gre za prekršek, to ne zanikam.
Moteči iz strani žalskega rondoja so ti, ki gredo po desnem pasu pri avtobusni in notri za stožice - tam pa obrnejo nazaj ter se vrivajo pred ostalimi, ki čakajo v regularnih dveh pasovih. Ti pa dejansko delajo gužvo oziroma izkoriščajo.
 

krko

Guru
5. sep 2010
2.498
1.148
113
Itak, da ne bi delali gužve, dejamo kršit predpise. Super logika.
Gremo se po AC vozit kar vsi tudi po odstavnem pasu, je prekršek priznam, ampak gužve bi bilo manj.
 

2CV

Pripravnik
16. avg 2012
505
12
18
Kaj te pa motijo ti najjači? Namreč, če greš po predpisanem pasu na obvoznico, čakaš v gužvi zaradi teh, ki gredo v črnuče. V primeru, da greš po omenjenem desnem pasu za Jarše in nato levo čez polno črto na obvoznico, ne oviraš (prej sproščaš promet). Seveda pa gre za prekršek, to ne zanikam.
Moteči iz strani žalskega rondoja so ti, ki gredo po desnem pasu pri avtobusni in notri za stožice - tam pa obrnejo nazaj ter se vrivajo pred ostalimi, ki čakajo v regularnih dveh pasovih. Ti pa dejansko delajo gužvo oziroma izkoriščajo.

Se vnaprej opravičujem. Ampak vsakemu ki tako razmišlja ne morem reči drugače kot IDIOT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.482
816
113
Ni potrebe za grobostjo. To je prevaldujoč ton vseh prometnih strokovnjakov in "strokovnjakov", od - kako se sedaj temu reče, brezličnih neizvoljenih birokratov po ministrstvih, raznih uslužbencev AMZS, učiteljev vožnje in varne vožnje, rally voznikov pa do novinarjev.

Vožnja je dinamična, skrbi nas pretočnost prometa in onesnaževanje zraka (zato se ne ustavljamo in ne zaviramo).

Nič čudnega, če tudi splošna publika pobere te pojme. Ni najlepše, da voziš slalom med pešci na prehodu, ampak v resnici si sprostil križišče za naslednjega, torej večja pretočnost, +1. Ko zaradi dinamične vožnje zletiš s ceste, so seveda krivi vzdrževalci (čeprav je bila cesta pred prihodom in po izmetu v enakem slabem stanju).

Ko bomo enkrat sprejeli, da je cestno omrežje skupna infrastruktura in dinamična (po domače divja) vožnja luksuz, ki gre na račun drugih; da je pretočnost bitveno manj pomembna kot to, da vsi pridejo zvečer domov v enem kosu (vsak) in da proti onesnaževanju zraka največ storimo z uporabo javnega prevoza in koles in podobne navlake (kjer se da; kjer se ne da, greš z avtom do kjer se da in potem naprej...) ... šele potem bomo upravičeno zmerjali dinamične čistozračne pretočneže.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.291
2.273
113
Nič koliko krat.
Žalo so zajebal. ZAJEBAL. Ni blo placa, pa sigurno je krožišče naredil en štromar.
Zardi tega je jači, brži. Po zakonih, ki jih citirate bi počilo, bili zastoji.
Se je pač treba prilagoditi in zaradi tega ni kamer, položnic itd.
Zajebano, zjebano krožišče.
Ne bista posta, razje tist je..n uredite.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Kaj te pa motijo ti najjači? Namreč, če greš po predpisanem pasu na obvoznico, čakaš v gužvi zaradi teh, ki gredo v črnuče. V primeru, da greš po omenjenem desnem pasu za Jarše in nato levo čez polno črto na obvoznico, ne oviraš (prej sproščaš promet). Seveda pa gre za prekršek, to ne zanikam.
Moteči iz strani žalskega rondoja so ti, ki gredo po desnem pasu pri avtobusni in notri za stožice - tam pa obrnejo nazaj ter se vrivajo pred ostalimi, ki čakajo v regularnih dveh pasovih. Ti pa dejansko delajo gužvo oziroma izkoriščajo.


pametno.namesto položnic naj črto naredijo črtkasto, ker praksa kaže, da je treba narediti spremembo. tomačevo je super, vse leti, samo če na obvoznici kje poči se pa zuabaše, ker folk ne zna počakat pri zeleni, če je jasno da ne bo sprostil križišča.