Kdo me bo omejeval kaj lahko vozim? A, A1, A2 kat

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.915
278
83
tam ko se terc po tori rola
Zakoni so napisani, treba jih je upoštevati. Če je meja 24 let, je pač treba počakati do te starosti. Vsekakor pa bi jaz zagovarjal predlog, da najprej narediš kategorijo A. Z omejitvijo dveh let na 750 ccm in 60 konjev. Nobena teh dveh mej ne sme biti presežena. Dokazuješ z lastništvom. V dveh letih si pridobiš kilometrino in izkušnje. Ker izkušnje si pridobiš le z vožnjo, vožnjo in vožnjo. Verjamem, da je nekdo pri 18 veliko bolj zrel in preudaren voznik, kot nekdo pri 30. Vsi smo bili mladi in zaletavi. In pametni, kot stomater. Potem pa pri 28, 38 vidiš, da le nisi bil tako moder.. Zakoni nikoli niso bili takšni, da bi bili vsem povšeči. Recimo, zavarovanje za avto je tudi ena meja 80kw, potem je višja premija. In kaj naj zdaj, če je avto 81kW? Plačaš višjo premijo. Tako je pa pri A kategoriji. Če je meja toliko, je toliko. Ne gre z glavo skozi zid. Čeprav vsi vemo, da je F650 čudovito obvladljiv motor, tudi za začetnika.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.671
3.559
113
Nisem več na tekočem, a je sedaj kakšna omejitev za take ki so izpit opravili recimo pred 20 leti, pa so brez izkušenj. Jaz recimo sem ga naredil leta 1998 za 350, potem dobil neomejeno, na resnem motorju sem pa nazadnje sedel pred 10 leti. Izkušenj imam torej manj kot 18 letnik, ki je lani naredil izpit za A1 in se eno poletje fural na 125 ccm prdulci.
 

gustav

Pripravnik
17. mar 2011
478
1
18
Zg. Gorenjska
Tudi jaz. Sicer opravljanje izpita ne sega tako daleč nazaj, ampak izpit sem opravil na 125 ccm čmrlju, izkušenj nimam, v izpitu mi pa piše neomejeno. Tako da teoretično omejitve ni, praktično jo imam pa jaz v glavi. Fotr kot stari motorist vozi Bmw r1150r in mi vedno pravi da to ni nič in naj se začnem vozit.. pa se še nisem.. je..biga, moram nekje dobit malo manjšo kravo za prve fure..
 

ceedevita

Fizikalc
24. jul 2009
6.851
95
48
štajerska
ksz
nekak ne vidim razlike ali voziš 125ccm ali 750 ali 1100 v koliko se zavedaš koliko in kaj vse ne obvladaš. vse to gre preko 80 in z vsem tem se ubiješ če izigravaš frajerja.Če preveč zategneš ročko se z vsakim zložiš ali pa zabiješ.
za take, ki imajo izpit pa niso vozili bi bilo najbolje iti kam na poligon in malce vadit. odvisno od talenta recimo 10 ur. Da se navadiš na mašino in da pridobiš minimalne spretnosti.
 

gustav

Pripravnik
17. mar 2011
478
1
18
Zg. Gorenjska
Se strinjam in tudi sam ciljam najprej na poligon ko bom začel. Ampak vseeno si bom verjetno omislil kaj drugega za učenje, ker ne upam pomisliti kaj bi bilo če bi fotrovo kravo na poligonski osmici spustil na bok
bonk.gif
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.915
278
83
tam ko se terc po tori rola
No, malo razlike že je -med 125 in 1100 ccm.. Moje izkušnje so že bile takšne, he-he... Kot že nekje napisano, sem začel z MZ 250, prej pa Tomosov Avtomatik. V glavnem, čez zimo pripeljem domov Laverdo 1200, na prikolici. Spomladi pa... gremo malo Italijanko sprehodit. Veš da peljem tako, z občutkom, prve kilometre. Pride ravnina, 200 metrov nekje. Privijem gas, madona je šlo ko sam satan. Je bilo treba nagniti v ovinek, ni šlo najbolj. Delček sekunde za premislek..poravnam motor in samo naravnost, na travnik. Se ustavim in speljem nazaj na cesto. Pa mi kolega drug dan pravi, kakšno srečo sem imel, Grem gledat, kje sem skočil s ceste... -dejansko sem skočil čez jarek na travnik.
Ali pa, ko sem na poligonu vozil osmico. S svojim motorjem smo včasih vse vozili, daljnega 1983. Ko sem ga nagnil, je ugasnil. Vedno znova in znova... Je instruktor rekel, da z mano pa že ne bo kaj, če mi kar naprej ugaša. Sedem zraven motorja, kot en kup nesreče... Mi pogled nekako zaide med blatnik in sedež... -neka žica visi dol. Odprem sedež in kaj je bilo... -masa na releju je bila odklopljena, samo dotikala se je kontakta. Pritaknem in ..dela! Komaj prikličem instruktorja, da sem popravil, odvozim in juhej na Upravno enoto po Ltablico. Včasih smo tako delai izpite -poligon za Ltablico, potem pa si sam vozil kakšnih 14 dni, nakar je bila izpitna vožnja.
 

gustav

Pripravnik
17. mar 2011
478
1
18
Zg. Gorenjska
Ja Laverda.. Fotr je imel obe 1200 in Joto 1000.. Pred kakšnimi tremi leti pa sva jo skoraj spet kupila. Skoraj zato ker je ob podrobnem pregledu fotr ugotovil da je spodaj grušt od njegove bivše, ki ga je on popravljal (varil).. Je pa to krava, je nekoč padla na mestu, smo jo komaj pobrali...
 

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
Pri meni pa tako: po MZ-ju nekaj časa nič, pa pride na obisk kolega z kawlnom 1300 - una lepota s šestimi cilindri. Pirček ali dva - to je blo pred mnogimi leti - pa če da za en krog. Ni problema. Navajen na MZ-ja pa poznavajoč cesto - prva, druga, gasa - pa ovinek. Bolj ko polagam, bolj mi manjka. Drsal skoraj kot na dirkah. Speljal ovinek, se ustavim, tisti kilometer nazaj domov; se zahvalim kolegu. Ponoči pa more...
Od takrat samo chopper. Sem opazil, da sem sam sebi nevaren z nečem močnejšim.
Ja, na Grobniku sem že sprobal Hayabuso, pa še marsikaj drugega. Za potepe pa drek pumpo, izi in počasi. Lahko voham rožice, si oglejujem okolico pa je še dovolj časa za odziv.
Pri avtih prav tako. Imel sem alfo 33, zeleno deteljico - šprotna izvedba. Samo dva meseca. Prodal in kupil AX dizlarja. Manj udobna vožnja, ampak neprimerno bolj varna.
Adrenalin se spuca drugje, ne na cesti. Recimo z akrobatskim letalom.

Lepo leto!
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
To večina ne razume, kako močne zadeve so to. Sem vozil od kolega R1, tak motor se sedaj za par jurijev dobi. To si na 130+ v par sekundah, preden sploh veš kaj se je zgodilo si na 100+, pa to tako, da gas do polovice odpreš....