Kdo lahko odstrani varovalni vijak?

gr69

Guru
15. dec 2009
11.298
2.398
113
še v SLO - ampak komaj
Eeehm - saj moment ključ pri zategovanju služi predvsem temu, da niso preveč zategnjeni ter posledično “pretegnjeni” in s tem v nevarnosti da počijo.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Dvomim da ima povprečni voznik toliko moči v rokah da pretegne vijak če ga vijači z nekim povprečnim orodjem... komot ga pa pretegneš z narobe nastavljenim pnevmatskim vijačnikom. Kot tudi dvomim da ima še povprečni voznik v garaži namenska orodja za odvijanje vijakov (dolge ročice, ojačitve...). Večina ima ključ ki je v kompletu vozila, verjetno še gedore in to je to. Poizkusi ti z gedoro na račno pretegnit vijak... kaj bo preje odletelo... ne boš ti z natičnim ključem vijačil ALU platišč in jih poškodoval... razen če ima pa vsak Alteraš doma mehanično in vulkanizersko delavnico (v kar pa dvomim)...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Drugače pa @MTL... če se že frajariš da brez moment ključa priviješ varnostni vijak ga moraš toliko da vseeno potrebuješ silo da ga odviješ...
Frajarim? Kje se v tej temi frajarim? Ker če je frajarjenje dejstvo, da brez moment ključa privijem VSE vijake (ne le varnostnih), potem si preberi komentar mr_-ja
grims-1.gif
. Zame to ni nobeno frajarjenje

Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Ne pa da ga odvijačiš brez sile...
Brez sile? A se ti zdi, da bi odprl to temo, če bi to držalo
grims-1.gif
? Se bom citiral:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Narobe zastopiš. Varovalni vijaki se ne zapajkajo z mašino, temveč jih vedno jaz ročno dam noter, potem pa z roko in ključem za vijake privijačim toliko kot menim, da bo dovolj.
Glede na to, da do sedaj v več desetletjih nisem izgubil še NOBENEGA vijaka (ali da bi bil odvijačen) , si mirno upam trditi, da se ne rabiš obremenjevat z mojimi vijaki. Jaz se namreč ne. Pa ne zato, ker bi bil bedak, temveč zato, ker so ustrezno zategnjeni.
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Ker si toliko advanced lahko sam sebe kontroliraš z moment ključem; koliko moraš pritegniti vijak z občutkom da ustreza 130Nm, kolikor je ponavadi priporočilo.
Se bom še enkrat citiral
grin1.gif
:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Na začetku sem uporabljal moment ključ, sedaj ga ne rabim več, temveč zategnem z občutkom v roki.
Morda sem pa res uber Alteraš voznik, ki celo zna ustrezno (aja, ni točno na tisočinko Nm ustrezno
uf-1.gif
) zategnit platišča brez moment ključa za 19.99 EUR.
Btw. za moj avto je za alu in železna platišča predviden moment 120Nm. Whaaaat
evil.gif
.
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Jaz vedno sam vijačim kolesa in največji problem mi predstavlja premontaža če je bilo vozilo vmes na servisu in so s pištolo vijačili platišča kar počez...
A pa uporabljaš moment ključ
grin1.gif
? Iz Lidla, Hoferja ali od Uniorja?

Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
ksz

Tolk za povedat cez mtl, kaksno pa je bilo zivljenje v domacih garazah pred moment kljuci v Lidlu?
aplauz.gif


Sicer pa, ne morem več kaj dodati v tej temi, ker očitno vsi vse obvladate v nulo (teorijo in prakso) in imate vulkanizerje, ki vse v nulo poštimajo in vedno uporabljajo moment ključ, nikoli ne ''poberejo'' vijakov, itd. Jaz pa očitno živim v svetu v katerem so samo luzerji od vulkanizerjev, kjer sem enkrat videl, da bi zategovali vijake z moment ključem. Res da sem zelo redko pri vulkanizerjih, ker kot rečeno imam komplete na posebej platiščih in sam menjujem, k vulkanizerju grem pa le, ko kupim nove pnevmatike (nekje na 4 leta, ja vozim se s 4 leta starimi pnevmatikami
shocked-1.gif


Aja, še eno btw vprašanje za vse superman-e in njihove vulkanizerje in vulkanzerje tukaj gor: različni avtomobili imajo predpisane različne zatezne momente. In nekateri avti imajo 100Nm, drugi pa 130Nm, kar je 30% razlike.
Sedaj mi še napišite, da gre vaš vulkanizer vedno pogledat v navodila avtomobila točno kakšen zatezni moment je pravi, pa se bom samo še zabubil nekam in resno razmislil v kakšnem zjeb... paralelnem svetu jaz živim.
grin1.gif


Cheeers
nahrung002.gif


PS: Da bomo malo znanstveni je spodaj še anketa.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.336
760
113
Moja dva centa... odkar sem dvakrat doživel, da se mi je kolo razrahljalo do te mere, da sem precejšnje vibracije čutil v kabini (enkrat od vulkanizerja, drugič domača menjava in moment ključ) sedaj uporabljam svoj moment ključ, to je desna roka in križ ključ... drži brez pripomb.
Ravno tako sem enkrat na quad cross dirki izgubil kolo, ker je bilo privito z moment ključem, po specifikaciji... od takrat dalje, zopet desna roka in gedora... pač vsakemu svoje.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.551
8.907
113
A te je zadelo a? Če mački stopiš na repka nardi mijav. Kot rečeno, dokler si drugim blazno pameten, moraš imet pri sebi v piko, pa očitno nimaš.
Kar se pa mojga vulkanizerja tiče....zdajle se še enkrat ubada z mojo šajtergo, ker je treslo ko na ringešpilu. Še ena taka, pa bo strike 3 in me ne vidi več. Pa verjemi, da mu ni vseeno, ker pustim prekleto velik keša tam.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.551
8.907
113
Glede tvojga sranja z navodili....ne seri, napisal si, da imaš varnostne vijake čist mal pršponane....zdej se pa neki ven vadiš. Pa če ne bi prejšnjič videl tvojga ultra prehitevanja z jokanjem iz zaleta bi tud zdaj držal zase svoje mnenje.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.936
2.418
113
A je tezko prebrat napisano, napisal je dovolj. Po moje zna tudi racunat. Ce pogledam v mtl glavo, bi rekel, da je slo pri njemu nekako tako, 120nm je 12 kg na 1m oz. ce imam 25 cm kljuc je to ravno sosedov mulc, ki stoji na kljucu in bo v nulo zategnjeno.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.391
1.355
113
ksz... Američani učijo narod, da lahko s ključem, ki je zraven rezervne gume, na roko zategneš vijake (pa naj bo alu ali železna feltna), kolikor ti duša da, (za kao večjo varnost priporočajo še, naj človek še malo s celo svojo težo skače po ključu) pa ne bo nikoli preveč.

In ker so takšne reči tam hudo iztožljive, jim moram kar verjeti na besedo.

Absolutno je mogoče vijake tako priviti da jih uničiš (dejansko v nekaj kilometrih padejo narazen), ampak za to rabiš pnevmatsko orodje / konjsko dolg vzvod. Na roko, s polmetrskim ključem iz kompleta rezervne gume je to nemogoče.

Srečno
zmaga.gif


P.S.: mene recimo že več let prijemlje, da bi nehal avto vozit k vuilkanizerju. Pa ne zaradi šravfanja, ampak zato, ker vedno na pamet dviguje avto v luft, in se niti slučajno ne potrudi pogledat, kje v pragu je mesto za dvig
rolleyes-1.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.551
8.907
113
No, moj vulkanizer je dons naredu strike tri. Od zdaj pa še gume pri Jerovšku, do sedaj sem mu poizkušal to prihranit, pa očitno ne gre drugač. Pa tok fajn je bla prejšnja ekipa na Letališki.
 
Nazadnje urejeno:

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.551
8.907
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Sam vedno varovalni vijak ročno privijačim in to z minimalno silo, tako da so kot novi...
Pojma nimam, kako mi je uspelo ga izgubit, ker sem ga vedno dal v mesto v rezervni gumi.

Napisal je tole.... in potem sem ga vprašal, če se slučajno vozi s premalo zategnjenimi vijaki je začel pa srat.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
Citat:
Uporabnik tony pravi:
P.S.: mene recimo že več let prijemlje, da bi nehal avto vozit k vuilkanizerju. Pa ne zaradi šravfanja, ampak zato, ker vedno na pamet dviguje avto v luft, in se niti slučajno ne potrudi pogledat, kje v pragu je mesto za dvig
rolleyes-1.gif

naj te ne skrbi preveč, če maš avto z navadnim pragom je od začetko do konca povsod dovolj močno in če bo na roki guma ni poškodb. Če maš pa novodobno plastično čudo pa itak drugje kot na predvideno mesto ne more podložit brez, da plastike lomi.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Sam vedno varovalni vijak ročno privijačim in to z minimalno silo, tako da so kot novi...
Pojma nimam, kako mi je uspelo ga izgubit, ker sem ga vedno dal v mesto v rezervni gumi.

Napisal je tole.... in potem sem ga vprašal, če se slučajno vozi s premalo zategnjenimi vijaki je začel pa srat.
Spoštovani gospod kalbo.
Da boste lahko zaključili zgodbo in dokazali, da sem lolek ter se boste lahko posvetili drugim manj pomembnim stvarem, vam bom napisal tole: tako je, vse vijake ročno zatiskam, s tem da si pri nevarovalnih vijakih dam gor rokavico, tako da lahko zategnem malo bolj močno z vsemi tremi prsti, pri varovalnih pa ne morem z rokavico zraven, zato jih le narahlo položim v odprtino in da si ne polomim nohtov, jih le dvakrat zavrtim, tako da mi ne padejo ven, ko avto prestavim v garažo. Le zakaj bi se trudil s ključem za vijake, če mi tudi tako zdržijo tistih 20.000 km do menjave. Resda mi vse štiri gume nekam čudno trese, ampak po moje je to zato, ker sem premalo diske z mastjo namazal. Naslednjič jih bom malo bolj, sem že pripravil izredno mastno polhovo mast, zraven bom pa še malo eteričnega olja dal, ker mi nekaj čudno smrdi po zažganem zadnje čase, ko bremzam. Po moje je masti zmanjkalo, saj je že blizu čas za menjavo pnevmatik. Upam, da bo eterično olje uspešno odpravilo ta smrad.
cheer.gif


Se bom tudi v bodoče poizkušal bolj temeljito izražati, da vam ne bom kradel vašega dragocenega časa z ultra pomembnimi zadevami. Recimo, ne bom napisal, da sem pral avto, temveč bom točno specificiral, da sem ga pral s 5% mešanico vode (iz vodovoda, da ne bo pomote, nisem je pobral v luži na tleh) in šampona Bilt-Hambert z vonjem limone in ultra prijazno formulo do rok. Ker kaj pa človek ve, morda pa komu ni samoumevno, da se vijake zateguje s ključem in morda bo kdo mislil, da nekdo pere avto z mivko ali pa mešanico mivke in železnih opilkov. Namreč, nočem biti več kriv za vašo nespečnost. Aja, da ne bo pomote (95% je vode in le 5% šampona, ne obratno).

Tako, to je vse, kar imam še za napisat. Kdo v tej temi serje, ne bom ocenjeval, si pa lahko vsak bralec sam ustvari svoje mnenje.

Me pa izredno čudi, da tako ultra sposoben in teoretično izkušen osebek trpi 3 (ja, TRI) napake nekoga, ki šraufa njegovo vozilo.
smirk-1.gif
Izgleda v real life le niste tako ultra načelni, glasni in ''načitani'' kot tukaj na forumu v objemu anonimnosti.

Cheers.
nahrung002.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.551
8.907
113
Si si pa dal duška. Mi je vse jasno. Kar se pa anonimnosti tiče, je pa moja na tem forumu že zdavnaj šla. Enako ti z veseljem povem tudi v živo.
 
Nazadnje urejeno:

mevden

Pripravnik
17. dec 2014
131
15
18
Eno vprašanje glede vijakov na passatu 2014. Ko pogledam vidim vse vijake enake in sicer se snamejo z zvezdico ključem? Je to prav? Ali so to le nekakšni pokrovčki in so spodaj pravi vijaki? Čisto vsi vijaki imajo to zvezdico. Prosim za nasvet ker nisem dobil zraven tega nastavka z zvezdico.
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:
P.S.: mene recimo že več let prijemlje, da bi nehal avto vozit k vuilkanizerju. Pa ne zaradi šravfanja, ampak zato, ker vedno na pamet dviguje avto v luft, in se niti slučajno ne potrudi pogledat, kje v pragu je mesto za dvig
rolleyes-1.gif

naj te ne skrbi preveč, če maš avto z navadnim pragom je od začetko do konca povsod dovolj močno in če bo na roki guma ni poškodb. Če maš pa novodobno plastično čudo pa itak drugje kot na predvideno mesto ne more podložit brez, da plastike lomi.


Meni so "strokovni" serviserji že na dveh avtih uspeli zviti rob praga, ker se jim ni dalo podstaviti rok dvigala tja, kamor je treba. Seveda je napokala barva in sčasoma je začelo rjaveti.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.625
14.322
113
...ksz...

Ja fak no kakšne vulkanizerje mate to nekateri - ne uporabljajo moment ključa, brez občutka zategujejo s premočnimi pištolami, na blef podstavljajo avto za dvig ter delajo poškodbe, itd. :\ Tisti, ki vozite k takim rihtat gume in platišča - a to ste jim kaj dolžni ali pa so edini vulkanizerju v radiju 40km ali kaj? Pol se jim pa po možnosti nakarta še kakšnih 30-40€ za storitev pa je to to
cheer.gif
:\
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Pri vulkanizerju sem zraven in težim, da lepo podstavi dvigalo.

Prag so pri enem avtu zvili na pooblaščencu, na drugem pa lokalni mehanik pri kateremu sem bil prvič, zadnjič in nikoli več.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.551
8.907
113
Ja, groza so. Ponavad vidiš kaj počnejo, sej si zraven, in pri meni je bla neuporaba moment ključa rdeči karton. V okolici pri meni je samo en, ki je to počel in je žal šel v penzijo Kle na Letališko sem zajadral pred nekaj leti in so bli res dobri. Nikol nobenih težav, ne tresenja ne nič, cena ok s hrambo vred, naročilo za termin, pol urce za oba avta in gas. Lani se je pa ekipa zamenjala in odpeljem avto...trese. Uredijo, da ne trese. Ok, strike 1. V petek spet premontaža, trese strike 2. Odpeljem nazaj, se zgovarja, da so feltne krive (verjetno, sam so že 6 let). Ima avto not, kao uredi. Doma ugotovim, da je sam prešraufal naprej nazaj. Strike 3. Vidi me samo še spomladi, ko pridem po gume. Jerovšek pogrunta, da je blo sam šlampast scentrirano. Baj baj letališka. Mtl toliko o moji neodločnosti.