Kdo lahko odstrani varovalni vijak?

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.551
8.907
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Mater, ti si pa celo pamet jebenega sveta požrl. Sej ko ne bi pametoval ljudem okol vožnje bi še šlo....tko pa...raj ne napišem.
Trenutno vidim le enega, ki pametuje in vsiljuje svoj pogled na svet drugim in to nisem jaz.
Za razliko od tvojega pametovanja in vsiljevanja, sem jaz napisal svoje izkušnje.
Ali boš ti to uporabljal ali pa se smejal zraven, mi je čisto vseeno.
Jest ne objavljam videov na YT in ne označujem folka po cesti z bedaki in ne predavam, kako bi se moralo vozit. Ve se kolk morajo bit zategnjeni vijaki in to je to. Če je pa tvoj "občutek" pač boljši od moment ključa, pa tudi prav.
bonk.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.551
8.907
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Te zadeve se ne morejo zgodit. To vedno zategneš na polno, brez masti.
In potem lepo odvijačiš čez pol leta z enim prstom, nič se ne zapikne, nič se ne ''požre'' ali pretegne.

Baje in na forumu.
grin1.gif


To ti je isto, ko rabiš sklopko in imaš cene za 600 EUR, hkrati ti pa vsi pametujejo, da si glup, ker to se pa zrihta za 300 EUR. Ko jim rečeš, dej mi kontakt pa ali mrknejo ali pa ugotoviš, da je noter v ponudbi neko ''kitajsko'' sranje od materijala.
hysterical-1.gif


Da zaključim, ker se mi ne da več: včasih je pooblaščenc najcenejša možnost.
grims-1.gif


PS: Komaj čakam komentarje...

Moment ključ pametni, moment ključ, ne na polno. Ne rini zdaj sklopke zraven, pa kok si hud v prehitevanju.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Povej to mojemu kolegu, ki so mu ''posneli'' nastavek.
pa ne zaradi tega, ker je blo na kile zategnjeno. Ampak ker ga je na pištolo rukno na polno, po možnosti mu je pa še nastavek zdrsno.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Se pravi...

Trdiš, da je napetost v vijaku enaka, ko je čist in zategnjen na 10kil in ko je fino podmazan z mastjo na 10kg?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.907
5.458
113
Pa sej so vijaki od do... 98-110 kg.... Pač namazanga zategni na 98...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
pa ne zaradi tega, ker je blo na kile zategnjeno. Ampak ker ga je na pištolo rukno na polno, po možnosti mu je pa še nastavek zdrsno.
Bi se strinjal. Sedaj pa se postavi pred bilokaterega vulkanizerja v ''sezoni'' in povej kateri zateguje z moment ključem.
wink-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Se pravi...

Trdiš, da je napetost v vijaku enaka, ko je čist in zategnjen na 10kil in ko je fino podmazan z mastjo na 10kg?
Življenje ni laboratorij. Pokaži mi vijak ki je čist po parih letih. Če te je strah, da boš m12 ali m10 šrauf pretegno zaradi malo masti na navoju boš mogo kdaj orodje v roke prijet, da vidiš kaka sila je potrebna za kaj takega.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
7
38
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
pa ne zaradi tega, ker je blo na kile zategnjeno. Ampak ker ga je na pištolo rukno na polno, po možnosti mu je pa še nastavek zdrsno.
Bi se strinjal. Sedaj pa se postavi pred bilokaterega vulkanizerja v ''sezoni'' in povej kateri zateguje z moment ključem.
wink-1.gif
,,


Moj vedno.
wink-1.gif
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Res je težko vprašanje kajne? 10 kil je pa ja 10 kil...alkaj?

Ti si že mojster, kaj pa ko bo vse napacano z mastjo in en vulkanizer pač ne bo uporabil moment ključa? Jebeš pa počjo, saj jih še delajo.

AMG felge pa strokovna montaža, tudi podmazat ni blo treba: https://youtu.be/jJJ1W0v-pbY?t=14m28s
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.373
1.002
113
Celje
Obišči stran
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Se pravi...

Trdiš, da je napetost v vijaku enaka, ko je čist in zategnjen na 10kil in ko je fino podmazan z mastjo na 10kg?

Glej zdej ti tu mal podjebavaš. In v tvojem primeru ko ne mažeš vijakov a boš rekel da pa imajo vsi vijaki enake pogoje “drsenja”? En je bolj zarustan, drug ma mal več prahu gor, tretji je mal vlažen ker je rosa padla na njega... pa temperatura tudi vpliva na “moment”. Pa vsakoletno kalibriranje ključa. Pa...Tu ne bo konca. In to ni laboratorijska oprema da pa mora bit točno na dve decimalki. V nekih okvirih pa verjamem da mora biti.

Zdej al se maže vijake al ne pa ne vem. Jaz tega ne prakticiram. Namažem pa ležišča kjer se felga stika s pestom da lahko normalno narazen dobim.
Vijakov ne mažem iz razloga, ker smo šli pred 30 leti s starši na morje. Yugo in zadaj čoln na novi prikolici. Da daš čoln v vodo namočiš tudi prikolico v slano vodo. In foter je “preventivno” namazal šraufe koles z mastjo in zategnil. No tam nekje okoli Rijeke pa sta bila na eni strani not samo še dva vijaka, na drugi pa en. Pa se to na zadnjih milimetrih... cisto slucajno se je opazilo da nekaj ni ok. In to mi je ostalo v spominu, da mazanje ni najboljse.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Zgoraj maš video kaj so naredli na skoraj novem A45 AMG.

Itak, da je izredno majhna verjetnost, da se to zgodi, ker tako kot si napisal so verjetno že predno jih en namaže dovolj načeti, da tudi po masti ostane dovolj trenja, da se ne preteguje vse skup. Potem pa vsi kako da njegov mehanik poa že ne... madoniš jaz vidim polno bejb pri vulkanizerjih, sicer ne vem kje majo svoje papke, sam te definitivno ne gledajo vulkanizerju pod prste.

Dovolj je, da se enkrat zgodi, če maš našpehane pa pač vsaj 5x bolj rizkiraš. Velika razlika je tudi če je namazan samo navoj ali pa ležišče. Proizvajalci avtomobilov vijakov NE mažejo in piše, da se NE mažejo razen kak butičen primer ala Porsche, ki ima namensko pasto, ki pa ni ravno neka mast un tudi zategujejo se močneje.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.907
5.458
113
Jaz vse vijake namažem....v 10letih se ni še nič losalo... Pa zategujem z momentnim...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
glej malecky kot pravim. Malo ti prakse manjka v življenju. In ne lepit youtube videje kot primer kaj se zgodi. Ker nimaš pojma ne ti in ne jaz kako je bilo zategnjeno.. No razen tega kar v naslednjem videju razloži, da so uporabli pištolo Kjer sem delal je delavnica od začetka 70-ih let. Ni bilo enega primera, da bi stranka zgubila kolo. Vedno se je zategovalo na moment. In rjavi so imeli vedno neko mast gor. pa če je bil anti sieze al pa navadna mast. Da pa potem vulkanizer ali pa vi domači mojstri na občutek zategujete in se odtegne pa ni problem masti na navoju, ampak premlo zategnjenega šraufa ali matice. Ti pa kar dalje na suho sestavljaj ker je to edino pravilno. Sploh kake končnike ali kaj podobnega je fino suho skupaj dat.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
KSZ,
Pa saj tudi 110Nm (aka 11kg) sploh ni veliko, hitro "klikne" moment ključ. Po občutku, brez ključa, bi večina zategnila precej več in dosti vulkanizerjev tudi.
Jaz sem mazanje nehal prakticirat hitro, ker je še lažje pretegnit vijak (in večinoma so povsod podani momenti na suho vijačno zvezo, razen včasih pri kakih specialnih vijakih za motorne glave/blok).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
ja saj to je to da 11 kil sploh ni tolko kot si večina folka predstavlja in je v glavnem vse zategnjeno preveč če se dela na občutek.
 

fikus

kaktus
23. apr 2008
2.528
14
38
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Bolj so/ste problematični tisti, ki mažejo kolesne vijake z mastjo.

Med te spada tudi ogromno mehanikov, katerim bi takoj moral blokirat obrt in jih poslati na "šolanje". V primeru, da niso mazani se skor ne da premalo zategnit, ker na prvo lahko silo zagrabi tak vijak in ni preobremenjen.

Vijaki se vedno lahko zategnejo s pištolo, samo ta mora biti nastavljena pravilno pa bo še več kot dovolj za moment ključ npr.

Zakaj pa ne bi smel mazati vijakov z mastjo?
Pri vsaki menjavi gum jih rahlo namažem.
Pred vsaj kakšnim desetletjem mi je pri katrci vijak zarjavel in, ko sem ga hotel odviti se je vse skupaj odlomilo in bi kmalu morali menjati skoraj celo kolo...

Takrat mi je mahanik rekel, da naj vedno vijake rahlo namažem, da se mi to ne zgodi nikoli več in to zdaj delam že več kot desetletje in ni nobenih problemov več in tudi se še noben vijak ni sam odvil.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Sicer ne vem za ostale brihtole, ampak... navoj na pestu je narejen tako da se načeloma sam ne more odvijati... Če se odvija se zaradi tresljajev nebalansirane gume. Da bi se odvil sam zato ker je bil namazan še nisei slišal niti doživel. Sem pam skakal po meterski cevi ko sem skušal odviti zarustan nenamazan vijak... in takrat je največja verjetnost da psnameš glavo vijaka oz. zlomiš ključ... Drugače pa @MTL... če se že frajariš da brez moment ključa priviješ varnostni vijak ga moraš toliko da vseeno potrebuješ silo da ga odviješ... Ne pa da ga odvijačiš brez sile... Ker si toliko advanced lahko sam sebe kontroliraš z moment ključem; koliko moraš pritegniti vijak z občutkom da ustreza 130Nm, kolikor je ponavadi priporočilo. Jaz vedno sam vijačim kolesa in največji problem mi predstavlja premontaža če je bilo vozilo vmes na servisu in so s pištolo vijačili platišča kar počez...
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Guru
20. sep 2007
8.936
2.418
113
ksz

Tolk za povedat cez mtl, kaksno pa je bilo zivljenje v domacih garazah pred moment kljuci v Lidlu?
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Stari šoferskimmački, ki so bili veliko na cesti so imeli prefinjen občutek za to... če si se pustl podučiti se nisi nikoli vozil s premalo zategnjenimi vijaki.
Sicer je pa debata brezplodna. Vsak bo svojo prakso zagovarjal, edini merodajni način pa je moment ključ.