kakšne barve je olje za menjalnik?

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Možno, ni pa nujno
smile-1.gif
Pa še drag ni.
p.s. lahko tudi vliješ olje od motoja, bo dobro.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Odvisno od tipa menjalnika. Pri določenih znamkah se v življenski dobi avtomobila olje v menjalniku ne menja. Se pa olje zamenja takrat, ko se pokaže potreba po tem, recimo gibi prestavne ročke niso več tako mehki, menjalnik ropota(tuli(ležaji..))






Ko pride do tega potem tudi menjava olja ne prinese boljsega rezultata
grin1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.930
5.463
113
Pr usakmu avtu gre iz 1ve v 2go mal bl na trdo...in obratno! To pa zato ker sta prvi dve prestavi močni in sta zasigurani da jih vn ne meče! Mal ti lah pomaga če konzolo okol menjalnika razdreš pa vodila namažeš! kj bistveno pa ne! Če bi meu slab olje bi ti škrtal k bi prestavlu...pač iztrošeno olje..rata preredko pa sinhrona ne zavrti dost hitr..al pa kdar sklopka neb bla nastavlena!
Če maš dnar pa če si picajzl lah probaš dt 75w-90 sintetiko namest kake 80w-90 al pa 85w-90...zdei kjemrzlo se bo znal kj poznat!
Kj bistvenga pa nauš dosegu!
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.930
5.463
113
Pa pazi na API GL4 al pa API GL5.....če nimaš menjalnika za GL5 olje pa ga daš not ti lah kemično sinhrone razje...kemična korozija ker ma GL5 pač mal več kemije not...lahko pa daš GL4/5 olje...pač GL5 olje k ne je barvnih kovin!
GL5 ma več kemije zato da bl ščit zobnike...za višje pritiske...več fosforja itd....poglej si na netu!
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.930
5.463
113
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Možno, ni pa nujno
smile-1.gif
Pa še drag ni.
p.s. lahko tudi vliješ olje od motoja, bo dobro.


Ne prbiji z oljem od motorja!!! To foro majo samo motorji (na 2h kolesih) pa še takrat majo special olje 10w-40 GL4
Zlivi ti to u roverja.....tm dj bučenga
bonk.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.930
5.463
113
pojma nevem......rabš ga 3litre (zato ker maš menjalnik lih 2,2lit al pa 2,4lit ) pa če je po 10eur cca al pa 13eur.....liter
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.930
5.463
113
Vsi novejši avti lahko dajejo GL5olje not...za ns bogataše z starimi kantami je pa zlo pomembna razlika med GL4 pa GL5
smile-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.374
233
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
bonk.gif

Olje v menjalniku nima tako težkega dela, kot v motorju veš....
write.gif
hysterical-1.gif

Malo si poglej specifikacije za motor in potem se za menjalnik, pa ti zna biti kaj jasno. Ali pa tudi ne.
Sicer pa na vseh svojih avtih sem ga menjal tam okrog 130k km, strosek cca 20 eur, razlika vedno obcutna.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Poleg tega da so v menjalniku precej gostejsa olja kot v motorju imajo tudi popolnoma druge lastnosti zato motorno olje nikakor ni primerno za menjalnik, v najboljsem primeru se bo spenilo in teklo, kaj pomeni to na daljsi rok pa si predstavljaj sam.
Je pa obnova mejnalnika precej draga zadeva..
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.930
5.463
113
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
bonk.gif

Olje v menjalniku nima tako težkega dela, kot v motorju veš....
write.gif


Glede na tvoj "podpis" če nimaš kaj početi si kupi roverja..........sm si mislu da maš usaj 2x na let črno za nohti od kakga šravfanja.....no zdei vidm da sm se zmotu
stupid-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.930
5.463
113
https://www.alter.si/tabla/show...true#Post489625

Kle sm pejstu use strani k sm si jih najdu o oljih.....mal si poglej-te!

http://micapeak.com/info/oiled.html kle se sicer vid da se 10w-40 motorno olje pa 75w90 olje za menjalnik delno ujemata......ampak olje za motor ima drugačne aditive in zdrži manjše pritiske in bi ti za to zaribu menjalnik ker bi ga iztisnl vn iz drsnih površin ker ma manjšo strižno trdnost! Je rešitev mogoče v tem olju k sm ga gor pejstu 10w40 GL4......ma pač mal drugačno oljno bazo...dodane EP (extra preassure ) dodatke kot so fosfor...ampak še zmer če ti proizvajalc avta izrecno v servisni knjigi ne napiše da lahko tak olje uporablaš ga ne smeš dat...ker ležaji niso prirejeni za tak olje...materjali niso za tak olje....sinhroni ki niso prirejeni za bl redek olje bi premal zavrtel zobnik pa bi šrtal... itd......če bi blo po tvoje Simon_Vi potem bi tud v avtomatski menjalnik lah dajal olje za običen menjalnik pa neb smeu zaribat...pa še normalno bi mogu delat...in obratno...pa ni tko!!!!
wink-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.930
5.463
113
Pa še Simon_Vi če že trdiš da bi zlivu v menjalnik usaj polsintetiko se motiš.......mineralc bi se bol obnesu....in to z čimmanjšim razponom! 20w50 bi biu bolši od 15w40.....ker manjši razpon pomeni manj VI indeksa......VI-ji so ti kemija ki ti pomaga dosežt olje multigradno! Če boš prebrau use moje strani o oljih....oz usaj ta boljše boš ugotovu da se gor ameriški motoristi ubistvu dajejo kjera avtomobilska olja so še za v motor in z njimi ne drsi sklopka kjerih se morjo pa motoristi izogibat.....razlog zveš če prebereš moje poste na alter strani k sm jo pejstu! Po kmečko....več VI-jeu je več kemije ki gre lah v p****** k jo mečkajo zobniki v menjalniku...saj isto olje pr motorjih maže in menjalnik in motor...pr avtih (usaj dandanes) pa sam motor!
Zato so olja za motorje z mal drugačnimi standardi pa mal dražja so ker morjo met boljšo oljno bazo in aditive in VI-je k mal več prenesejo k olja za avto!
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.378
213
63
Nekateri redki avtomobili v preteklosti (vem za Citroena Viso) si imeli skupno olje za motor in menjalnik.
Pri ostalih je zadeva bolj ali manj občutljiva. Jaz sem v mojem Twingotu po predelavi (turbo motor, trikratnik originalne moči) imel precej težav s prvim originalnim menjalnikom zaradi olja - po manj, kot 5000km je običajno 75W80 olje bilo podobno črnemu pivu, menjalnik pa uničen.
V naslednji menjalnik istega tipa sem nalil (menda) najbolj ultimativno olje, kar se ga dobi za menjalnike in diferenciale - Castrol SAF-X 75W-140. Od takrat (zadnja 2.5leta) nisem imel zaradi olja nobenih težav več in niti pomislim ne več, da bi v menjalnik nalil kaj drugega, kot to olje.

LP,

Milan
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
75W140 je olje za mocne obremenitv hypoidnih zobnikov.Uporblja se pa velikokrat v diferencijalih