Ima kdo avto brez servo volana?

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.714
-1.017
113
145 km SZ od Opatije
Sem se spomnil na mojega twingota pred 20 leti. Sem imel tko široke gume gor, da volana na mestu skoraj nisem mogel obrnit :D
Ampak kot posledica sta mi crknila oba končnika (ali pa zgloba?, se ne spomnim, se opravičujem, če zavajam - ampak tisti, ki je vsaj malo avtomehanika bo takoj razumel, o čem pišem).
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.714
-1.017
113
145 km SZ od Opatije
Sem se pa skoraj zaletel v fiatu s tisto city funkcijo servo volana, ko je mehak kot cura od johannesa.

No, pa Puntota sem tud imel .. .in s težavo senzorja na volanskem drogu ... enkrat je servo delal, drugič ne ... dobro, da se je avto zmer pred vožnjo "odločil", al bo volan "delal" al ne .. še dobro, da ni blo to med vožnjo :evil:


p.s. po teh dveh sem se določil za večji avto, pa tud znamka je od takrat naprej bolj renomirana :D
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Jest sem imel -3st. spredaj in -2 zadaj "camber" podvozje na 245 gumah brez servo volana. Povprecen clovk ga ni znal parkirat, da se jebes. Ja normalno je. :fredi:

Ampak to pomeni, da nastavitev optike lahko vpliva tudi na prekomerno trdoto volana?

S to nastavitvijo si dosegel boljšo/druačno lego na cesti, volan je bil pa še trši pri vrtenju na mestu?

In nastavitve optike pa ni mogoče toliko "zategniti", da zaradi trdote volana med vožnjo sploh ne bi mogel šofirati avta?
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
Seveda, saj z optiko nastavljaš ali se kolesa samo popravljajo v smeri vožnje ali padejo v ovinek. Ce so spredaj skupaj bo avto sam od sebe silil ravno, torej se bos boril proti temu. Ker bo eno kolo brez upora drugo z uporom in bo htelo v ravnovesje. Glih obratno je če so zadaj skupaj. Tam pa sam hoče zavijat.

Je pa res, da to nima vpliva na sukanje na mestu
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in naliM

s_samotar

Fizikalc
5. feb 2010
528
82
28
Štore 404, po enem dnevu dela z njim imam vedno konkreten musklfibr.
Kr nekaj let sem preživel v Štorecvu dan za dnem pa zaradi njega nisem mel težav vrtet volan. Z eno roko je šlo. Lahko da maš preveč teže spredaj potem pa je volan trd. Ali pa kje vmes kaj ne dela. Za ene traktroje sem slišal, da so domači majstri preveč skup stinisli polža, pač pod volanom so razstavljali in popravljali in potem je bil volan trd ko prasica.
Same delfino 35 je mel isti problem. Preventivno sem zamenjal po 45 leti origina končnike in je malo bolje. Ni več tako trd volan.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.052
390
83
44
dolenska
Kr nekaj let sem preživel v Štorecvu dan za dnem pa zaradi njega nisem mel težav vrtet volan. Z eno roko je šlo. Lahko da maš preveč teže spredaj potem pa je volan trd. Ali pa kje vmes kaj ne dela. Za ene traktroje sem slišal, da so domači majstri preveč skup stinisli polža, pač pod volanom so razstavljali in popravljali in potem je bil volan trd ko prasica.
Same delfino 35 je mel isti problem. Preventivno sem zamenjal po 45 leti origina končnike in je malo bolje. Ni več tako trd volan.
Ursus 35 ti je dal močne roke. Povem iz izkušenj. 404 je bil servo napram ursusi.
Kar se polota tiče, mat je mela 96 letnik jaz oriona 88 letnik. Oba brez serva sam kolk je bil polo težji za sukat, nenormalno.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Da zakljucimo zgodbo: avto se sedaj normalno pelje, pri voznji naravnost je volan (priblizno, jebiga vidim, ker slep pa le nisem) naravnost.

Biznismeni so danes usput zamenjali se gumice na vrhu amortizerjev, ker so bile pac prvovgradne.

Vrtenje ni problematicno in nikakor ni nevarno.

Se pa po novem v zelo pocasnih ovinkih volan ne vrne sam nazaj v zadnjih recimo 15 stopinjah kroga do pozicije naravnost. Pojma nimam kako jim je to uspelo.

Pocasi mi je zal, da nisem sel k Dobnikarju na Zalosko ali pa k tistemu modelu v Wajdovsno, ki dela rally avtomobile. Optika je dovolj znanosti, da je cisto vsak ne zna narediti z levo roko. Ocitno.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.378
213
63
Da niso mojstri preveč pritegnili vijaka za nastavljanje zračnosti na volanski letvi?
 
  • Žalosti me
Reactions: tony

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.378
213
63
Ursus 35 ti je dal močne roke. Povem iz izkušenj. 404 je bil servo napram ursusi.
Kar se polota tiče, mat je mela 96 letnik jaz oriona 88 letnik. Oba brez serva sam kolk je bil polo težji za sukat, nenormalno.
Torpedo 4506 lahko dodaš na isti seznam, Zetor 5211 je malo zaostajal po trdoti, medtek ko je bil Fiat 350DT kot igrača s servom.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.216
4.700
113
Volan se kolegu ni vračal samo na ladi, ko mu je priznani lokalni mojster menjal zobato letev in trdil, da optika ni potrebna. On je moral resno motati iz ovinka in ne samo zadnjih nekaj stopinj. Zelo nenavadno, ker tega nisi navajen. Ko je po mojem prigovarjanju le peljal na optiko, so mu rekli, da avta s takim odstopanjem še niso imeli.
Že 20 let nisem vozil avta brez servovolana, ampak po mojem spominu je bil občutek med vožnjo enak kot pri (ne premehkem) servovolanu. Zelo opazna razlika je le pri (napačnem) manevriranju na mestu. Seveda so bili tisti avti lažji, gume ožje.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.931
8.972
113
EU
Ko je bil žledolom, je celo parkirišče pred našo firmo bilo gladko poledenelo.
Vsi avti so imeli "servo" volane. :D
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.319
5.842
113
pri taščici
Torpedo 4506 lahko dodaš na isti seznam, Zetor 5211 je malo zaostajal po trdoti, medtek ko je bil Fiat 350DT kot igrača s servom.
Ja, samo ne pozabi da Fiata dva desca spredaj dvigneta....pri tebi naštetih in r4x4 izvedbah pa ti to ne bo.uspelo.
Vem, ker je doma Fiat, pa RK 135 (sipova rotacijska) nisem odnesel iz dvorišča, medtem ko je sosed s fergijem 33 norel z njo kot.....
Je pa res da Fiat nekaj potegne v klanec na vozu, fergi pa melje prazno sploh če nima.spere.
 
  • Všeč mi je
Reactions: naliM