delovna temperatura motorja

leprotto

Fizikalc
22. jul 2007
1.587
1
38
www.dlvkos.si
Citat:
Uporabnik Naglfar pravi:
Ja pumpa ti žene vodo po vodnih kanalih v bloku, ki hladijo blok in s tem cel motor, kar je očitno point vodno hlajenih motorjev ... Take nas ma 99 % folka.

Tisto, kar ti vidiš na armaturki, je temperatura vode in ne motorja kot enote. Večina folka si to napačno razlaga.

redface-1.gif

A pol je dejansko možno al kaj? (Nimam pojma, pa za vse rabim podnapise)

Citat:
Uporabnik barracuda pravi:
Skot pa si?
LJ
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
A niso bili starejši TDIji zelo "učinkoviti" in je temperatura med vožnjo v nižjih obratih padla?
Jup, pri dovolj nizkih temperaturah (recimo sedaj) kazalček lepo gre dol. Če pa daš v ler na vrhu kakšnega dolgega klanca na AC, pa spodaj avto že skoraj zmrzuje
grin1.gif
). Aja, pa gretje je treba imeti na vključeno. Sicer je učinek občutno manjši, ampak še vedno opazen.
Tistega o segrevanju mrzlega pa raje ne komentiram: se skoraj 20 km tresem ko cucek noter.
rolleyes-1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
meni nikoli ne pade dol. Vedno je tocno na 90. Greje pa prvih 20 km nic.
 

absistem

Pripravnik
3. sep 2008
550
0
16
Ljubljana - Vič
Zakaj pa meni kazalček od termostata takoj po vžigu mrzlega avta (v roku 1 min) vrže čez tisto rdeče polje, praktično bi že mogu kuhat pa ne. Po cirka 5-10 min vožnje ga spet vrže na nulo, na delovno temperaturp pa spet pride če avto miruje nekaj časa..Med vožnjo spet pade kazalec na nulo...nekaj ni to v redu..
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.191
1.807
113
Citat:
Uporabnik Naglfar pravi:
Tisto, kar ti vidiš na armaturki, je temperatura vode in ne motorja kot enote. Večina folka si to napačno razlaga.

ti vidiš točno to temperaturo vode, ki se pretaka po drobovju motorja!

Ne vidiš pa temperature olja, ki je po svoje bolj pomembna za učinkovito mazanje gibajočih delov (jaz sem imel tudi to na Uno Turbo D...je bilo prav zanimivo opazovati to temepraturo...ki se precej drugače 'obnaša' od temp. motorja).

In meni se zdi čudnod abi šla pumpa, ker v primeru da ti poči jermen, ki poganja vodno pumo, ti avto kvečjemu zakuha...tako d advomim da bi bil to razlog za slabo ogret avto.
 

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Meni je kot kaže crknil termostat, saj mi je temp tam od 65-80 C sedaj ko je mrzlo in po AC.(imam pa 1 karton pred polovico hladilnika) Sem vprašal na servis če je tole sploh potrebno popravljati glede na to da avto deluje normalo. So rekli da ne, v kolikor mi ne nabija prostega teka ali kaj takšnega in da ja takšna temepratura v redu. Poraba pa po AC isto kot vedno, okol 7,3.

Glede na vse skupaj pa sloh raje ne bom nič menjaval, morebit pa je samo zrak v sistemu ali pa še to ne.

Toplo pa začne pihat po 2km vožnje, prav vroče pa samo po mestu (da speče po par sec), po ac pa je vroče a ne speče
smile-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.322
5.842
113
pri taščici
vincent: lahko poveš kako se obnaša temperatura olja v primerjavi s temperaturo vode?. Upam da se v vseh avtih obnaša podobno....

Ginekolog: če imaš možnost kakega popoldanca priporočam menjavo termostata.
Baje ni dobro če motor laufa stalno na prenizki temperaturi.....

Ste me rešili s tistimi izjavami da 20 km zmrzujete. Tudi jaz , sploh če se peljem po regionalki rahlo navzdol do brzine 80 kmh, kjer je motor minamalno obremenjen v 4-5 prestavi (50-80 kmh). Če ga na AC "pohodim tja do 100 ga sejreje po 10 km.... mrzlega pa sicer redko spravljam preko 2000obratov
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
vincent: lahko poveš kako se obnaša temperatura olja v primerjavi s temperaturo vode?. Upam da se v vseh avtih obnaša podobno....
Običajno se olje kasneje segreje kot voda. Tako da, je po tistem, ko je kazalec za temperaturo na pravi poziciji dobro počakat še par km, če ga misliš orenk tiščat. Potem pa le po gasu.
grin1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Ne velja za TDI, ker imajo izmenjevalec toplote(olje-voda) . V zacetni fazi voda segreva olje ko pa ga poleti malo bolj stisnes pa hladi olje. Nahaja se pri oljnem filtru.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.322
5.842
113
pri taščici
oil cooler jaz razumem kot hladilnik olja in ne izmenjevalec toplote med vodo in oljem.
Se pravi prvi hladi olje (olje odda preko ladilnika toploto v okolico), drugi pa poskrbi da toplota iz bolj toplega "medija" prehaja na hladnejšega (voda odda toploto olju oziroma obratno)
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Ne mislim coolerja za suhi karter, če to misliš. Točno to, kar omenja mac, imajo nekateri bencinarji (626, MX-3).

Evo slike. Modro je oil feeder za turbino, to ignorirajmo, zanima nas črna zadeva za feederjem.
 

leprotto

Fizikalc
22. jul 2007
1.587
1
38
www.dlvkos.si
A bi kdo vedel, če se da termostat za 1.8T VAG ARX motor dobiti ceneje od cca 47€ (Porsche, Škoda Samova)? A je to normalna cena??
crazy1.gif

Vagcat ima ceno 25,5€...
jezen.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.191
1.807
113
jaz pa dvomim da ti je šel termostat..enostavno je prehladno da bi se avto segrel na delovno temperaturo. Ker predvidevamda termostat odpre (pot na hladilnik) še predno se voda segreje tja do 90 stopinj.

Če že, se ti splača menjati termostat (magari preventivno) ko in če boš delal velikis ervis...ker je takrat to keks narediti, pa še termostat je poceni stvar.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.191
1.807
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
vincent: lahko poveš kako se obnaša temperatura olja v primerjavi s temperaturo vode?. Upam da se v vseh avtih obnaša podobno....

Jaz lahko povem kako je zadeva zgledala pri mojem Uno-tu 1.4 TD kjer sem imel kazalce, ter opazoval kako se je odvijalo.

Nekako takole je šlo...ko se je voda segrela na delovno temperaturo, je kazalec za temp. olja komaj začel kazat (se je odklonil). Bolj kot je bilo zunaj hladno večja časovna razlika jebila med obema temperaturama (toliko kasneje se je olje segrelo).

Ko je govora o oljnem hladilniku...ta dotični Uno ga je imel...v njem je krožilo olje iz motorja in namen hladinika je bil izključno ta, da je hladil olje (ki se je pri priganjaju segrelo krepko čez 100 stopinj).

(pritisk olja pa je bil med vožnjo v segretem stanju med 3,5 in 4 bari, ob hladnem motorju nekje 6 barov, ob priganjanju hladnega pa tudi 8 barov...prosti tek pa (se mi zdi) nekje 2 bara).)
577072-PICT0037r.JPG
 

Priponke

  • 577072-PICT0037r.JPG
    577072-PICT0037r.JPG
    105,6 KB · Ogledi: 369

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.191
1.807
113
še ena malo bolj čista fotka (se pa ne vidi števca temp. vode):
577075-PICT0034r.JPG
 

Priponke

  • 577075-PICT0034r.JPG
    577075-PICT0034r.JPG
    123,9 KB · Ogledi: 351