Cene menjave gum ( v nebo )

Vprasaj

Guru
15. avg 2008
1.555
506
113
Ljubljana
Eno vprašanje. Stric ima montirko in centrirno mašino, pa dva dvigala. Tako da pri naši hiši menjamo zastonj gume. Sem se pa malo pogovarjal okoli koliko plačujejo za premontažo in centriranje gum. Od kdaj so premontaže za npr 17 col že kar 60-70 eur? Pa hranjenje so tudi nekje okoli 50 eur.

Sej vem da nisem primeren za obsojat kaj takega, ampak gume menjam sam (ne rabiš bit raketni znastvenik dokler ni pod 40 višina gume), tako da se mi zdi taka storitev draga.


Koliko pa ste vi dali za premontažo gum?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.911
2.331
113
Vijaki, ki niso neposredno na osi, se samodejno ne zategujejo in odtegujejo, odtegovanje (zategovanje iz fizikalnih razlogov v tem primeru ni mogoče) povzročijo vibracije. Stabilnost vijaka/matice zagotavlja izključno pravilna sila lepenja na stični površini, ki jo dosežemo s pravilnim momentom glede na konfiguracijo (premajhna bo vedno povzročila odvitje, prevelika pa v prvi fazi razteg vijaka, posledično pa spet odvitje). V veliki večini primerov so zatezne vrednosti za mehansko brezhibne in suhe navoje, karkoli drugega (mast, poškodovan navoj zaradi korozije, rje, uničenih navojev ipd.) zahteva prilagojene vrednosti.
 

delavec44

Guru
17. dec 2012
3.368
2.351
113
Glavni problem težavnega odvijanja je, da se jih je zategnilo čez vso mero. Tudi vulkanizerji imajo "za vsak primer" pištole nastavljene na bogve koliko (v glavnem, veliko in preveč), tisti moment ključ na koncu pa nič ne more več spremeniti, ker je šravf že zategnjen čez vsako mero.

Glede zategovanja vijakov: na eni strani avta se kolesa drugače vrtijo kot na drugi... Američani so problematiko poznali in nekje do 60ih let so celo imeli avte, ki so imeli zato na eni strani desni, na drugi strani pa levi navoj...
Sam menjam in zategnem z moment ključem na predpisano moč. Pa jih kljub temu zategne in vseeno rjavijo. Na zadnje sem si naredil 1m dolg vzvod, da ne rabim skakati po ključu.
Če jih malo z WDjem pošpricam vsaj rjavijo ne toliko in jih je lažje odviti. Da bi se mi v pol leta sam odtegnil se mi pa še ni zgodilo.
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.710
1.817
113
Kakšni so ti vijaki in diski, so res zarjeveli, ko jih odviješ? Tudi na 25 let starem beflu niso rjaveli...

Da nimaš fuč ali pištole (s čim zateguješ vijake?) ali pa moment ključa?

Sam sem nazadnje rabil meter in pol dolgo cev za odvijanje vijakov ko sem menjave začel delati sam, prej jih je pa delal vulkanizer... (Če omenim še, da je predpisan navor kolesnih vijakov na jajčku borih 100 Nm... :bonk: )
 

delavec44

Guru
17. dec 2012
3.368
2.351
113
Na francozu pa rjavijo. Še enkrat vijaki za kovinska platišča, ne lita. Delam na roke. Moment ključ je dokaj nov, po moje je ok. Vulkanizer mi je vedno zategnil močneje kot dam jaz.
In če ga sam zategnem ni problema odtegniti takoj. Čez pol leta spomladi pa je problem.
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.710
1.817
113
Nelepa scena...

Na Renoju 2001 in 2010, Pežoju 2001 (vse tako železna kot lita platišča) take problematike nisem opažal... Je pa čisto običajno, da se na novejših avtih špara na vseh koncih.