Celoletne gume ali zimske celo leto?

ozaz

Fizikalc
5. mar 2010
186
30
28
No, prvič v življenju tudi sam kupujem celoletne gume za eno malce bolj posebno vozilo, dimenzija 185/65/14 in sicer sem se na podlagi določenih razlogov ogrel za Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3, ima morda kdo kakšne izkušnje s to gumo ali pa njeno predhodnico?
10mm ožja dimenzija, sedaj teče 5. leto na avtu, cca 50k. Nisem toliko pričakoval od celoletne gume, vendar se je dobro obnesla. Sicer v primerjavi s pravo zimsko po snegu opazno slabše drži smer, zaviranje in speljevanje nisem imel pripomb. Po suhem in mokrem za jajček dovolj zmogljiva. 3. sezono se je poznalo, da je malo slabše v snegu, vendar nisem nikjer ostal.
Zadnje leto se bolj malo vozi, tako, da težko komentiram, če bi še rabil avto bi sedaj že zamenjal, in verjetno kupil kar enake, oz kar je najbolj ugodno od top3 celoletnih.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
35.140
17.655
113
Glede na vrsto osebnega avtomobila (oldtimer) me sneg dejansko niti ne zanima, vožnja v morebitnem dežju in splošna vzdržljivost oz. samo tršanje gume ter posledično slabšanje voznih lastnosti pa kar. Najlepša hvala vsem za podane informacije.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.575
1.509
113
Jaz imam zimske na golfu že 2. leto, čez poletje verjamem da se guma spremeni in poslabša, za sneg so bile ok, čeprav je to samo 1 teden v letu. Znamka je baurum če se ne motim. Edino kar je res slabo, oprijem gum na dežju, mokri cesti, že pri 60 v zmerni ovinek se čuti, da začnejo gume drseti. Celoletne so boljše ..
Jaz sem zimske Michelinke vozil 6 let brez menjave. Nikoli problema. Po cca 70-80kkm pa so pod 3mm...
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.262
3.704
113
To mi je vedno fascinanten podatek, da nekdo naredi 70-80kkm z eno gumo, isto kot da prevozi od navigacije izračunanih 9 ur v 3,5.

Meni so bile en komplet letnih in zimski sedaj po skupaj 55kkm hin, oz. so pod 4 mm kar je zame enako. Od tega so imele letne kakih 30 in zimske cca 25kkm.
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.366
166
63
Verjetno tisti ki so 90% na AC, 90% za kamioni.
Vse kar je nad 50kkm je....
Jaz bom prišel na 60k+ v dveh sezonah na pasatu (mislim da je že blizu oziroma sem že čez). Sem šel danes čez Predel (po dežju) in ni videti, da bi se voz kaj slabše obnašal kot ponavadi. Je pa res da 4M in ustrezno široke gume naredijo svoje. Ja, matador so, ampak to je to :)!

Pa profila je še dovolj, sem letos menjal naprej nazaj, ker mi gume občutno bolj pobira spredaj ;).

Jernej
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.575
1.509
113
To mi je vedno fascinanten podatek, da nekdo naredi 70-80kkm z eno gumo, isto kot da prevozi od navigacije izračunanih 9 ur v 3,5.

Meni so bile en komplet letnih in zimski sedaj po skupaj 55kkm hin, oz. so pod 4 mm kar je zame enako. Od tega so imele letne kakih 30 in zimske cca 25kkm.
Banane in hruske saj je vse enako, zakaj bi delali razliko.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.575
1.509
113
Verjetno tisti ki so 90% na AC, 90% za kamioni.
Vse kar je nad 50kkm je....
vse je odvisno od voznje. Jaz sem bolj na prehitevalnem kot drugje... ali pa voznem če je hitreje.
Lahko gumo unicis v sezoni. Lahko pa ne. Ritopiki pa slepci, ki zaradi dreves ne vidijo gozda jo verjetno precej hitro.

Zanimalo me je koliko se da naresti.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.486
1.506
113
No jaz sem sveže iz intenzivnega treninga varne vožnje na Vranskem in lahko samo to rečem, da od zdaj naprej kupim samo gume, ki so v dežju ocenjene kot najboljše. Ko tam enkrat sprobaš kako je avto nevodljiv in koliko daljšo zavorno pot ima, če so gume slabe ali izrabljene potem vidiš, da ni zastonj opozarjanje. Vozil sem z 1,5 let starimi Bridgestone Turanza s cca 55k km in imam 4 kolesni pogon....
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in motofrik

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.782
8.058
113
pri taščici
Daj kako poročilo o gumah ki ste jih imeli v skupini.
Sicer pa je verjetno, da so se zimske bolje obnesle od letnih. Ker na vranskem asfalt ni moker, ampak "leden".
V
Moji grupi pred enim letos se je dobro obbesla nova zimska conti na transporter resilcu laufen zimska na stari rav4. Jaz s stock hankook na tesli letno sem bil najslabsi.
Veliko bolje od mene se je obnesla skurjena zimska sava na starem mercedesu E..
Je pa res da meni ni problem na mokrem gladkem asfaltu "vkljuciti" esp/asr. Tako da ha, stock gume na Tesli so srot. Zato se jih verjetno tudi toliko prodaja takoj iz salona
 

luka51

Guru
16. avg 2007
15.207
6.520
113
Ko sem jaz bil je tudi 10+let stara sava eskimo na neki octaviji delala šale proti ostalim.
Inštruktor ni mogo verjet temu kaj je videl.
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.366
166
63
vse je odvisno od voznje. Jaz sem bolj na prehitevalnem kot drugje... ali pa voznem če je hitreje.
Lahko gumo unicis v sezoni. Lahko pa ne. Ritopiki pa slepci, ki zaradi dreves ne vidijo gozda jo verjetno precej hitro.

Zanimalo me je koliko se da naresti.
Saj sem jaz tudi večinoma na prehitevalnem, pa se očitno da narediti veliko km (je pa res, da so gume 245 40 19). Mi je pa zanimivo, koliko zdržijo gume (in podvozje) tistim iz raznih "neavtocestnih" področij, kjer morajo vsak dan prevoziti cel kup ovinkov gor in dol, da pridejo v službo in nazaj. Cerkljanski hribi in Posočje sta že eden takšnih. Se pa tudi jaz kar velikokrat peljem v takšne konce in imam v bistvu tudi vožnjo po takšnih in drugačnih ovinkih. Tudi Vršič pade nekajkrat na leto, čeprav grem raje čez Predel, vseeno tako po občutku malo manj krivi vse skupaj. Tako na občutek je pa vožnja Lj-Kočevje ali Lj-Kranjska gora še najbolj tekoča in tudi takrat najmanj pokuri, pridem pod 7l... Kobarid - Kranj via Predel ali Vršič pa popije 8+ ;).

Jernej
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.575
1.509
113
Saj sem jaz tudi večinoma na prehitevalnem, pa se očitno da narediti veliko km (je pa res, da so gume 245 40 19). Mi je pa zanimivo, koliko zdržijo gume (in podvozje) tistim iz raznih "neavtocestnih" področij, kjer morajo vsak dan prevoziti cel kup ovinkov gor in dol, da pridejo v službo in nazaj. Cerkljanski hribi in Posočje sta že eden takšnih. Se pa tudi jaz kar velikokrat peljem v takšne konce in imam v bistvu tudi vožnjo po takšnih in drugačnih ovinkih. Tudi Vršič pade nekajkrat na leto, čeprav grem raje čez Predel, vseeno tako po občutku malo manj krivi vse skupaj. Tako na občutek je pa vožnja Lj-Kočevje ali Lj-Kranjska gora še najbolj tekoča in tudi takrat najmanj pokuri, pridem pod 7l... Kobarid - Kranj via Predel ali Vršič pa popije 8+ ;).

Jernej
Ovinki ti precej hitro uničijo gume še posebej če si malo bolj dinamičen.
Jaz se vozim bolj po ravnini pa AC. Na ovinkih bi gume menjal ze 3 leta ali več nazaj.
v bistvu sem tudi sedaj malo šokiran koliko gume zdrzijo... Ponavadi jih nisem imel več kot 2 sezoni...
Pac logika: 2 sezoni voziš - prodaš - kupiš nove...

Tele so pa letnik 2019 in presenetljivo dobre. Ni pa to nova guma. Se opazijo slabosti - pač prilagodiš voznjo...
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.366
166
63
Ovinki ti precej hitro uničijo gume še posebej če si malo bolj dinamičen.
Jaz se vozim bolj po ravnini pa AC. Na ovinkih bi gume menjal ze 3 leta ali več nazaj.
v bistvu sem tudi sedaj malo šokiran koliko gume zdrzijo... Ponavadi jih nisem imel več kot 2 sezoni...
Pac logika: 2 sezoni voziš - prodaš - kupiš nove...

Tele so pa letnik 2019 in presenetljivo dobre. Ni pa to nova guma. Se opazijo slabosti - pač prilagodiš voznjo...
Saj pravim, da jaz vozim vse sorte terenov in mi zdržijo toliko. Pa ker delam precej kilometrov, pač po dveh sezonah nimam kaj prodajati ampak spomladi nataknem nove.

Jernej
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.486
1.506
113
Daj kako poročilo o gumah ki ste jih imeli v skupini.
Sicer pa je verjetno, da so se zimske bolje obnesle od letnih. Ker na vranskem asfalt ni moker, ampak "leden".
V
Moji grupi pred enim letos se je dobro obbesla nova zimska conti na transporter resilcu laufen zimska na stari rav4. Jaz s stock hankook na tesli letno sem bil najslabsi.
Veliko bolje od mene se je obnesla skurjena zimska sava na starem mercedesu E..
Je pa res da meni ni problem na mokrem gladkem asfaltu "vkljuciti" esp/asr. Tako da ha, stock gume na Tesli so srot. Zato se jih verjetno tudi toliko prodaja takoj iz salona
Tako je, delali smo na podlagi, ki simulira steptan sneg. Zanimivo, da je pri oprijemu, torej zaviranje na mokri oz. snežni podlagi, vožnja v rondo in ovinek na isti podlagi imel najboljše pogoje oz. je najboljše odpeljal en s starejšim Mitsubishi SUV-om, ki je imel gor letne gume za SUV, ki so bile letnik 2018. Ampak očitno so toliko mehke in z dovolj profila, da se je ustavil npr. na malo več kot polovici moje zavorne poti, ki je bila pri mislim, da 50 km/h okrog 60-65 m. Enako v ovinek in na rondoju,odpeljal je lahko bistveno hitreje.
Ostali pa smo bili tam tam. Zanimivo mi je, da je imel novi pasat, ki ima verjetno sorazmerno nove gume (nisem gledal profila) prav tako precej težav pri vožnji in zaviranju na tej isti podlagi.
Sicer pa je izkušnja vrhunska. Sploh ko greš na pisto in ti odnese zadek, pa moraš z volanom uloviti vozilo. Tu moraš res odreagirat v sekundi, saj ne veš kam ti bo odneslo rit in moraš v trenutku ustrezno odreagirati.
Prav tako vse one standardne zadeve, opozarjanje kako držiš volan, pa pravi položaj za volanom, varnostna razdalja....nazaj grede sem ful pazil na varnostno razdaljo in ostalo.
PRIPOROČAM vsem, da se udeležijo, teh 190 EUR (za člane AMZS še manj) res ni tak denar, da si ga večina šoferjev ne bi mogla privoščiti. Jaz bom šel spomladi še na nadaljevalni tečaj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: luciano

ptice

Fizikalc
23. jul 2011
276
219
43
No, prvič v življenju tudi sam kupujem celoletne gume za eno malce bolj posebno vozilo, dimenzija 185/65/14 in sicer sem se na podlagi določenih razlogov ogrel za Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3, ima morda kdo kakšne izkušnje s to gumo ali pa njeno predhodnico?
Na treh vozilih. Brez pripomb. Menjam na cca. 60.000 km.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
38.102
12.669
113
petkova zgodba nexen celoletnih. znanka mal v dezju plesala, peljala avto vulkanizrje (Gume stare eno leto). zanic, mal je mutil , bodo dal reklamacijo. Mal je v bregih doma, sem ji rekel da naj te zimske vozi celo leto, bo vsekakor bolje.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.782
8.058
113
pri taščici
Tako je, delali smo na podlagi, ki simulira steptan sneg. Zanimivo, da je pri oprijemu, torej zaviranje na mokri oz. snežni podlagi, vožnja v rondo in ovinek na isti podlagi imel najboljše pogoje oz. je najboljše odpeljal en s starejšim Mitsubishi SUV-om, ki je imel gor letne gume za SUV, ki so bile letnik 2018. Ampak očitno so toliko mehke in z dovolj profila, da se je ustavil npr. na malo več kot polovici moje zavorne poti, ki je bila pri mislim, da 50 km/h okrog 60-65 m. Enako v ovinek in na rondoju,odpeljal je lahko bistveno hitreje.
Ostali pa smo bili tam tam. Zanimivo mi je, da je imel novi pasat, ki ima verjetno sorazmerno nove gume (nisem gledal profila) prav tako precej težav pri vožnji in zaviranju na tej isti podlagi.
Sicer pa je izkušnja vrhunska. Sploh ko greš na pisto in ti odnese zadek, pa moraš z volanom uloviti vozilo. Tu moraš res odreagirat v sekundi, saj ne veš kam ti bo odneslo rit in moraš v trenutku ustrezno odreagirati.
Prav tako vse one standardne zadeve, opozarjanje kako držiš volan, pa pravi položaj za volanom, varnostna razdalja....nazaj grede sem ful pazil na varnostno razdaljo in ostalo.
PRIPOROČAM vsem, da se udeležijo, teh 190 EUR (za člane AMZS še manj) res ni tak denar, da si ga večina šoferjev ne bi mogla privoščiti. Jaz bom šel spomladi še na nadaljevalni tečaj.
Ne ves pa kaj je imel obuto mitsubishi