Za celo leto, dati gor zimske ali letne+ketne?

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Na enem avtu ki dela cirka 15 - 20.000 na leto, bi morali zamenjati gume. Zdaj so bile gor zimske par let. Zanima me, ali je boljša varijanta dat gor letne in ketne v prtljažnik? Ok za poleti vem da ni debate, za pozimi pa sta dve varijanti:

1. Naslednja zima bo mila kot letošnja, in bom z letnimi zmagal, če bo tri dni snega bo avto pač počival

in

2. Bo ful snega, letne bodo sicer OK ko bo spluženo, ampak če bi recimo stalno nekaj snežilo potem bi bil prisiljen kupiti še zimske za tistih nekaj tednov snega.

Torej kaj priporočate? Celoletne nekako niso priporočene, pa mogoče vseeno?

Najbolj bedasto se mi zdi, da bi moral nove zimske gulit poleti zaradi 5 dni sneženja pozimi.
bonk.gif
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.266
5.843
113
za 15 - 20k letno bi ti šparal in imel samo en komplet?

jaz tole razmišljam za avto, ki je v zadnejm letu naredil 4kkm
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.041
594
113
kakšna bo zima 2014/2015 ti lahko povem že takoj maja 2015!

za toliko kilometrov, se splača imeti dva kompleta, se pravi zimske in letne. v kolikor imaš vsake na svojih platiščih si zmagal na celi črti. premontaža te pride cca. 15€ ali pol ure dela, če delaš sam na parkirišču (recimo pred blokom nisem sam premontiral, sedaj ko imam hišo, si sam rihtam gume).
ketne v prtljažniku so priporočljive, saj lahko med 15.11 in 15.3 voziš na letnih pnevmatikah in če spremljaš napoved oz. so napivedu ugodne, lahko zimske, daš gor šele konec novembra ali začetku decembra. isto velja za pomlad, lahko rukneš v začetku marca letne gor ampak ketne moraš imeti v gepeku.

sam sem mel en komplet gum na avtu ki je dalal 8.000km/leto. pa me je že mikalo, da bi sedaj letne kupil pa premontiral, pa sem rajši avto prodal
smile-1.gif


priporočam, da kupiš letne in zimske pnevmatike. škoda zimskih poleti, pa škoda, če te preseneti sneg pozimi ti pa v letnih.
 

damo

Majstr
4. sep 2007
1.006
148
63
Neke srednje gume te pridejo cca 300 eur, če delaš toliko km, jih boš mel recimo za 3-4 sezone, s tem da zimske lahko še na koncu "potegneš" čez poletje. Torej govorimo o strošku cca 100-150eur letno. To kupuješ za taščo, ko ti je več vredno 50 eur letnega prihranka, kot pa varnost na cesti? Jaz delam na enem avtu 10, na drugem 15k na leto, pa sploh ne razmišljam, da bi se z letnimi vozil čez zimo.

No ja, razen če si iz primorske in pozimi ne hodiš v notranjost.
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.054
390
83
44
dolenska
Tole z letnimi po zimi je res mal lenobe lastnikov. Ma ketne v avti a ko je sneg, so ketne še vedno v avti.
 

asko

Fizikalc
22. jul 2007
2.565
3
38
Da še sam primaknem...zimske na koncu svoje dobe...bi jim pa še do konca znucal čez poletje. Profila je še dosti. Bo pa čez poletje narejeno cca 7000 Km, v začetku oktobra pa gredo gor nove zimske. Ali naj raje nove letne že zdaj, zimske v smeti, jeseni pa še nove zimske.
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Asko, jaz bi se držal zadnjega stavka...
Ostalim pa bi tudi svetoval, naj malo pogledajo tudi na stran varne vožnje. Nič ni lepšega, da ti poleti sredi najhujše vročine zaradi zaradi kakršnegakoli razloga raztura staro znucano zimsko gumo.
bonk.gif
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
7
38
Letne za poleti, zimske za zimo. Če delaš res malo km poleti (nekje do dva jurja) in še to lokalno in pri nizkih hitrostih imaš lahko recimo na kakšnem 4x4 (ki služi kot drugi ali tretji avto pri hiši) tudi celo leto zimske.
Kot vsakodnevni avto pa jaz nebi reskiral. Kot so ti že napisali si zmagal je če imaš dva kompleta na felgah in enostavno premontiraš.
Tako prakticiram jaz že več let.
wink-1.gif
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.920
281
83
tam ko se terc po tori rola
Letno delam 10 jurjev, gor pa imam Savine All season. Sem jih dal lani junija, na vročem asfaltu in v dežju so bile boljše kot letne Toyo (ne vem na pamet oznake), sem pa bil skeptičen glede oprijema v snegu. No, bile so super. Govorimo o vožnji v dolini, če bi šel nekam na smučarijo, pa imam pozimi v prtjažniku še verige, čeprav jih po predpisih potem ne bi rabil. V glavnem -zadovoljen.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
7
38
Vsakemu svoje ... če se ti obnese, dobr zate, sicer pa 10k ni veliko (do tolk delam seznosko z avtom, ki ga pozimi ne uporabljam, malce manj pa z đipom, ki je v pogonu celo leto), z avtom s katerim delamo 20k plus in je praktičnoj vsak dan na cesti nebi reskiral (zato imam top letne in zimske gume vsake na svojih felgah).
zmaga.gif
 

Jason

Fizikalc
20. avg 2009
671
50
28
ksz, furam 20k na leto, 90% na AC. skoz zimske in se verige v gepeku. menjava na 2 let. vecja =ba je pozimi vozit z letnimi, kot poleti z zimskimi. pa zimske se mi zdijo za dez boljse. bolj primejo + manjsa moznost aquaplaninga. po suhem nikoli ne vozim na meji zmogljivosti. gume je treba zvozit, ne pa da jih skoz premontiras in se na koncu z vsemi starimi in plasticnimi vozis. tole s stalno menjavo je ena marketinska finta.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
36
jp, velik marketing. najboljsa kombinacija za 195/65 15 je zimske gume tipa michelin alpin (ki se malo nucajo), kupis jeseni, vozis eno zimo, eno poletje, eno zimo eno poletje in po 2 letih na jesen kupis nove, stare pa z 2mm manjsim profilom prodas za vec kot 50% cene novih. delam 25.000km letno.
ce seveda ne rabis radirk za ovinke. za moj druzinski voz se to odlicno obnese.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik SpidiGonzalez pravi:


Torej kaj priporočate? Celoletne nekako niso priporočene, pa mogoče vseeno?

Najbolj bedasto se mi zdi, da bi moral nove zimske gulit poleti zaradi 5 dni sneženja pozimi.
bonk.gif

Celoletne po testih nekako niso priporočene,ker dosegajo slabše rezultate tako od letnih (v letnih razmerah) kot od zimskih (v zimskih razmerah).Ampak to ne pomeni da so zanič....so pač malo slabše tako od letnih kot od zimskih.
In ja,točno zato gre pri zimskih,za tistih 5 dni sneženja,ki jih nikakor ne moreš prevoziti z letnimi gumami!
Priporočal bi ti komplet obeh,če pa že vztrajaš pri enem kompletu,bi jaz vsekakor imel na avtu raje komplet celoletnih (sem jih osebno sprobal,Savine Adapto,in so 100x boljše v snegu kot pa katerekoli letne.).
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.920
281
83
tam ko se terc po tori rola
Ja, ti testi so vedno delani v prid sponzorju... Seveda je celoletna guma (katera firma, nič ne piše) na testu slabša od najboljše letne gume. Logično. Kot je tudi boljša od najslabše letne gume. In v primerjavi z zimskimi bo enako. Že če gledamo eno gumo (ista firma, isti tip, ista dimenzija), se bo na enemu vozilu obnesla super, na drugemu bo pa do qrca. Edino pravo merilo je test in to osebni. Adapto imam tudi jaz.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
7
38
ksz

...sej pravim vsakemu svoje. Vendar, na gumah in bremzah se ne špara, sploh če voziš malce bolj dinamično in si dosti na cesti.
wink-1.gif
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Mogoče sem malce pretiraval z kilometri, pa vseeno, recimo da bo vseeno nad 10k. Zdaj po prebranem sem nekje skoraj odločen na all seazon, bolj kot ne. Pozimi pa še ketne v prtljažnik za vsak slučaj. Zdaj me samo zanima, ali je kakšna bistvena razlika med adapto in adapto hp? Dimenzijo imam 205 55 16.

Par vprašanj:

1. Celoletne se smatrajo kot zimska oprema? Je treba imet ketne v prtljažniku v zimskem času?

2. Kako je s profilom? Kolko je minimum? Isto kot pri zimskih?

3. Kateri hitrostni razred moram izbrati? Velja isto kot pri zimskih da je lahko dva razreda nižje?

Hvala za info
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Vozim celo leto na M+S, vsako leto kupim dve novi, nikol še nisem šel iz ceste ali me zaneslo. Opcijo imaš tudi letne + ketne samo vse odvisno kje živiš in kako hitro je splužena cesta.
Jaz vem, da brez zimskih ne gre !!!
Upoštevaj pa še, da jo po vožnji poleti uničiš postane trda in naslednjo zimo ima slabši oprijem.