Boeing 747 zletel s steze

JakeOnBreak

Fizikalc
18. jun 2012
594
171
43
1 40t šlepar ima nekje med 25 - 30l/100km porabe. To je 0,25 - 0,30l/km x 10 = 2,5 - 3l/km pokuri 10 40t šleparjev. S tem da nosilnost šleparja je ponavadi okoli 25t, ostalo (15t) tehta kamion + prazna prikolica.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
Osebje foruma
23. jul 2008
33.570
2.678
113
Šlepar naložen kuri okol 30L/100km......se pravi 0,3L/km.....x10......3L/1km potem
 
  • Všeč mi je
Reactions: Robert

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
Osebje foruma
23. jul 2008
33.570
2.678
113
Že pri avtu je komot 1L razlika Lj-Gorenjska al pa Gorenjska-Lj...
 

Spajky

Majstr
7. jun 2017
1.867
410
83
Obala
.... ma VanZ mora natrenirat jadralno tehniko za zadnje četrt ure poleta :zardelalter: ... "Gimli _Glider" style ... bolj eco-green, manj Co2 v luft in Greta Happy :evil: ...
 

dejan_

Majstr
23. maj 2012
1.316
307
83
Pri polnem (396 ton) porabimo v prvi uri (štart, vzlet, vzpenjanje, pol ure cruisa) dobrih 16 ton. Trenutna poraba je takrat nekje 12,5 na uro, kar nato zaradi vedno manjše skupne mase in posledičnega vzpenjanja na optimalno višino linearno pada proti 7,5 na uro (ton, ne litrov kot pri Mazdi 6 2.5).
Planiranje leta vedno upošteva napovedi vetrov in temperatur in je presneto natančno. Odstopanja trip fuela so v teh časih v rangu +/-1%, kar se tudi statistično spremlja in upošteva pri planiranju.
Seveda vi lahko vse določite natančno na +/-1% samo zato, ker je zemlja ravna.
Drugače ne bi šlo, kar priznaj...

Pa tisto ko potem zlivate dol iz neba, a je to upoštevano v teži letala. Tiste kemikalije, no saj ti veš kaj zlivaš, kar napiši
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.318
861
113
Seveda vi lahko vse določite natančno na +/-1% samo zato, ker je zemlja ravna.
Drugače ne bi šlo, kar priznaj...

Pa tisto ko potem zlivate dol iz neba, a je to upoštevano v teži letala. Tiste kemikalije, no saj ti veš kaj zlivaš, kar napiši
Je že vse vmešano v gorivo, ni dodatne teže.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.318
861
113
.... ma VanZ mora natrenirat jadralno tehniko za zadnje četrt ure poleta :zardelalter: ... "Gimli _Glider" style ... bolj eco-green, manj Co2 v luft in Greta Happy :evil: ...
Če verjameš ali ne, od pričetka spuščanja do približno 30km pred pristankom (skupaj nekje 25 minut) se jadra, motorji imajo med spuščanjem le toliko moči, da ne ugasnejo - "idle descent", kar je tudi programirano v flight management computer. Potencialno energijo se pretvori v kinetično, saj je zaloga ogromna.
 

Demz

Guru
15. avg 2010
12.635
2.576
113
VanZ , kako pa določate količino goriva na letalu? Že ko tankate, je treba vedeti koliko ga je še od prej. Se tehtate med točenjem?
Pa potem med letom, merite pretoke, ali nivo v rezervoarjih tako kot imamo pri avtu? Samo z golo matematiko se mi zdi da ne more biti dovolj zanesljivo.