bedaki na cesti

delavec44

Guru
17. dec 2012
3.077
2.118
113
Eno ne izključuje drugega. Raje zaviram že prej nalahko in vem, da se bom moral ustaviti kot pa močneje in nimam pojma s kakšno hitrostjo se kolona pred mano premika.

Po tvoji logiki so vsi pasivni in aktivni varnostni pripomočki v avtu brez veze, ker itak imaš varnostno razdaljo.

Pa ne vem kaj si mislil z "Če voziš tako, ti pa v takih primerih ni rešitve."?
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
18.525
2.464
113
Z EU avtocest!

ALTER Kamionar 3 B.jpg
 

mtl

Guru
19. jul 2007
10.887
556
113
Kras
www.mtl.si
Eno ne izključuje drugega. Raje zaviram že prej nalahko in vem, da se bom moral ustaviti kot pa močneje in nimam pojma s kakšno hitrostjo se kolona pred mano premika.
Se strinjam, da eno ne izključuje drugega. Ampak namesto, da gledaš na tablico, raje priporočam, da gledaš promet naprej in ob ustrezni varnosti razdalji, že prej zaviraš, še preden tisti pred tabo zavira. V življenju še nisem rabil v takšnih situacijah sunkovito zavirati, se mi pa velikokrat zgodi, da že prej spustim plin, še preden pred mano sploh začnejo zavirati.
Po mojih izkušnjah se je Google Maps v zadnjem letu konkretno poslabšal glede aktualnosti zastojev.

Po tvoji logiki so vsi pasivni in aktivni varnostni pripomočki v avtu brez veze, ker itak imaš varnostno razdaljo.
Absolutno ne in jih skoraj vedno uporabljam. Ampak ti pripomočki so za to, da morda odpravijo prometno, če ti kaj spregledaš, niso tam, da bodo namesto tebe reagirali. In ko si enkrat v riti spredaj vozečega, ti tudi ti pripomočki ne bodo nič pomagali.
Pa ne vem kaj si mislil z "Če voziš tako, ti pa v takih primerih ni rešitve."?
Klikni link do teme, ki sem jo odprl cca. 2 tedna nazaj in je takoj v prvem postu fotografija. V taki situaciji noben varnostni sistem ne reši pred prometno. Sploh glede na to, da zraven še dvigne živce ritopiku, ker mu stalno teži za prekratno varnostno razdaljo :).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
37.749
12.333
113
Težko vedeti, kaj se je zgodilo. Kombi je višji, voznik vidi več. Vseeno je možno, da je bilo pred njim vozilo, ki se je zadnji trenutek prestavilo na prehitevalni pas, ko je opazilo stoječo kolono, voznik kombija pa je takrat gledal kdove kam in bil par sekundah v kamionu.
Mogoče je preveč obvestil pred tem, da prihaja območje zastoja.
identična nesreča 13.3. kombi v tovornjak, enako udarjen, olupan vse enako....en lazje poskodovan...bil je tovorni.... včerajšnji je bil kvazi "civilni" kombi... 5mrtvih..sprve.
 

delavec44

Guru
17. dec 2012
3.077
2.118
113
Se strinjam, da eno ne izključuje drugega. Ampak namesto, da gledaš na tablico, raje priporočam, da gledaš promet naprej in ob ustrezni varnosti razdalji, že prej zaviraš, še preden tisti pred tabo zavira. V življenju še nisem rabil v takšnih situacijah sunkovito zavirati, se mi pa velikokrat zgodi, da že prej spustim plin, še preden pred mano sploh začnejo zavirati.
Po mojih izkušnjah se je Google Maps v zadnjem letu konkretno poslabšal glede aktualnosti zastojev.

Lahko sem pa sam na cesti in grem lepo 130, za ovinkom pa vse stoji. Tu ti varnostna razdalja nič ne koristi in moraš precej močno zavirati. Če mi google maps pol minute prej pokaže, da je pred mano rdeče, lahko take zadeve predvidevam.

Glede pozornosti je enako kot če gledaš števec hitrosti ali vzvratno ogledalo. Pač vsakih par 10s ga na hitro pogledaš. Je pa daleč od tega, da bi se na to zanašal.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.504
1.472
113
Tu je verjetno vzrok utrujenost. Glede da so ti potniški kombiji brez tahografoc in so na cesti 24/7

Zakonsko uvesti kamere v avte in je stvar rešena :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.407
7.764
113
pri taščici
Kaj bo kamera resila?
Nekateri jih ze imajo. Takoj obstajajo tudi pokrovčki za njih. Sicer ti takoj tezi ko vec kot sekundo ali dve gledaš na gmaps na tablici.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.407
7.764
113
pri taščici
Lahko sem pa sam na cesti in grem lepo 130, za ovinkom pa vse stoji. Tu ti varnostna razdalja nič ne koristi in moraš precej močno zavirati. Če mi google maps pol minute prej pokaže, da je pred mano rdeče, lahko take zadeve predvidevam.

Glede pozornosti je enako kot če gledaš števec hitrosti ali vzvratno ogledalo. Pač vsakih par 10s ga na hitro pogledaš. Je pa daleč od tega, da bi se na to zanašal.
Na AC ni tako ostrih ali nepregledna h ovinkov da ne bi mogel ustaviti pravočasno.
Seveda ce niso druge ovire. Kot npr megla, zaspan, zamišljen voznik....
Sem sam enkrat letel tako v kolono. Pa nisem bil zaspan, gledal sem na cesto,pa sem precej pozno reagiral na skoraj stojeco kolono (ki pa ni imela vec zavornih luci "aktiviranih" da bi v meni alarm sprozile.
Ce bi za menoj bili z neustrezno varnostno razdaljo in ce bi ravnotako spregledali pocasi premikajoco kolono, bo takrat za menoj pokalo. Pa verjetno se mene porinili v spredaj vozece avte.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

delavec44

Guru
17. dec 2012
3.077
2.118
113
Tudi na AC so nepregledni ovinki. Recimo odsek med Grosupljem in Višnjo Goro. Pa primorka med Logatcem in Vrhniko ima par zanimivih ovinkov kjer dostikrat stoji. Verjetno še kje. Seveda lahko verjetno ustaviš pravočasno, samo s precejšnjim zaviranjem. Bo tudi avto za tabo ustavil pravočasno? Vse kar pravim je, da je bolj varno, da postopoma zmanjšuješ hitrost, če veš da je pred tabo zastoj a ga še ne vidiš.

Drugače je pa priporočljivo, da zadnji v koloni prižge 4 utripalke za take primere kot je bil tvoj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: luciano

Corvette

Majstr
6. nov 2008
496
377
63
Če greš v ovinek s tako hitrostjo, da se ob nepredvideni situaciji ne moreš varno ustaviti, si po vsej verjetnosti prehiter. Pa nima veze, ali je lokalna cesta, ali pa autobahn, ali pa konec koncev zavita steza, po kateri pelješ z gorskim kolesom.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
16.028
8.709
113
Če greš v ovinek s tako hitrostjo, da se ob nepredvideni situaciji ne moreš varno ustaviti, si po vsej verjetnosti prehiter. Pa nima veze, ali je lokalna cesta, ali pa autobahn, ali pa konec koncev zavita steza, po kateri pelješ z gorskim kolesom.
Sej tud ce se v rit kamiona pripeljes s tako hitrostjo da kombi razbijes si prehiter. In ker je nemogoce dokazati zakaj si bil prehiter (telefon, dremanje, sopotnica ti ga vlece) je edini nesporen vzrok za trcenje to, da si bil prehiter. Pol se dezurni strokovnjaki vznemirijo zakaj “neprilagojena hitrost”.
 
  • Všeč mi je
Reactions: motofrik

delavec44

Guru
17. dec 2012
3.077
2.118
113
Če greš v ovinek s tako hitrostjo, da se ob nepredvideni situaciji ne moreš varno ustaviti, si po vsej verjetnosti prehiter. Pa nima veze, ali je lokalna cesta, ali pa autobahn, ali pa konec koncev zavita steza, po kateri pelješ z gorskim kolesom.

Dvomim, da povprečen voznik na regionalki v vse ovinke vozi s tako hitrostjo, da se lahko varno ustavi, če ga za ovinkom pričaka podrto drevo. Riziko se ocenjuje glede na verjetnost dogodka. Drugače bolje da povsod vozimo 30 na uro.
Pa tudi če, cela moja poanta je bila le, da ne želim zavirati na polno, če me lahko kdo predhodno opozori na zastoj in lahko postopoma zmanjšujem hitrost. Ne vem zakaj je to tako sporno.

Se pa strinjam, da je to zgoraj lepa uradno potrjena in v teoriji uveljavljena trditev.
 
  • Všeč mi je
Reactions: luciano in motofrik

Piton

Guru
11. apr 2022
1.917
-27
113
Tudi na AC so nepregledni ovinki. Recimo odsek med Grosupljem in Višnjo Goro. Pa primorka med Logatcem in Vrhniko ima par zanimivih ovinkov kjer dostikrat stoji. Verjetno še kje. Seveda lahko verjetno ustaviš pravočasno, samo s precejšnjim zaviranjem. Bo tudi avto za tabo ustavil pravočasno? Vse kar pravim je, da je bolj varno, da postopoma zmanjšuješ hitrost, če veš da je pred tabo zastoj a ga še ne vidiš.

Drugače je pa priporočljivo, da zadnji v koloni prižge 4 utripalke za take primere kot je bil tvoj.
povsod se vid vsaj 2 sekundi naprej, na tistmu odseku tud ni za brezveze omejitev 100
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.633
1.335
113
Ti nam povej kaj je vzrok in kako bi to opredelil glede na veljavno zakonodajo s podrocja prometa.
Vzrok ni. In verjetno tudi kaznovan ne bo po členu za neprilagojeno ali varnostno, ampak bo kar lepo KZ, ne?
Treba je ločit kršitve s kaznimi in vzroke. Sam pri nas tega noče(te)jo dojet. Vzrok je lahko, da si nekaj prezrl in zato povzročiš PN. Kaznovan si pa za povzročitev PN.
Bi si morali malo pogledat, kako imajo to urejeno v nebanana državah. Kjer recimo znajo pri vzroku ločit med tem, da nekdo pri vključevanju v promet ni pogledal, ali to lahko varno stori, ali pa je pogledal, a ni opazil nevarnosti. Ker preventiva teh dveh vzrokov je lahko popolnoma drugačna.
Seveda so nekateri vzroki lahko tudi kršitve (npr omenjeni "ni pogledal" je tudi kršitev), ampak tega dvojega se pač ne sme mešat.
Mimogrede: v bistvu zakonodaja itak nima nekih vzrokov opredeljenih, le pravila in kršitve. In ne vodi se statistika vzrokov, ampak le statistika kršitev (pa še to slabo).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.633
1.335
113
Sej tud ce se v rit kamiona pripeljes s tako hitrostjo da kombi razbijes si prehiter. In ker je nemogoce dokazati zakaj si bil prehiter (telefon, dremanje, sopotnica ti ga vlece) je edini nesporen vzrok za trcenje to, da si bil prehiter. Pol se dezurni strokovnjaki vznemirijo zakaj “neprilagojena hitrost”.
Ne, ni to vzrok, to je samo sistemska lenoba (ne posameznikov torej, ampak sistem, ki ni narejen, da bi to ugotovil). Vzrok je tisto, kar si napisal, da ne znate odkrit. Pa bi seveda lahko in morali. In se da, glej tujino.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
16.028
8.709
113
Vzrok ni. In verjetno tudi kaznovan ne bo po členu za neprilagojeno ali varnostno, ampak bo kar lepo KZ, ne?
Treba je ločit kršitve s kaznimi in vzroke. Sam pri nas tega noče(te)jo dojet. Vzrok je lahko, da si nekaj prezrl in zato povzročiš PN. Kaznovan si pa za povzročitev PN.
Bi si morali malo pogledat, kako imajo to urejeno v nebanana državah. Kjer recimo znajo pri vzroku ločit med tem, da nekdo pri vključevanju v promet ni pogledal, ali to lahko varno stori, ali pa je pogledal, a ni opazil nevarnosti. Ker preventiva teh dveh vzrokov je lahko popolnoma drugačna.
Seveda so nekateri vzroki lahko tudi kršitve (npr omenjeni "ni pogledal" je tudi kršitev), ampak tega dvojega se pač ne sme mešat.
Mimogrede: v bistvu zakonodaja itak nima nekih vzrokov opredeljenih, le pravila in kršitve. In ne vodi se statistika vzrokov, ampak le statistika kršitev (pa še to slabo).
Da ne bo potrebnega predolgega filozofiranja. Policija je organ pregona in lahko pocne samo kar ji je izrecno dovoljeno z zakoni ter lahko občane kaznuje oz. ovaja na tožilstvo le v skladu z zakonodajo. Ko bo podana ovadba (najbrž je celo že, ker je tožilka rekla da bo zagovarjala pripor) bo potrebno utemeljiti element malomarnosti in tam bodo navajali dejstva, ki so jih ugotovili z zbiranjem obvestil (razgovori, pregled posnetkov, ...) ter ogledom kraja kaznivega dejanja/prometne nesreče. Morda nikoli ne bo ugotovljeno zakaj se ni dovolj hitro ustavil. Podrobnosti ne poznam ampak če je zaviral je pričel z zaviranjem prepozno glede na hitrost ki jo je imel. To je fizikalno neizpodbitno dejstvo - dokaz je trčenje, ki je sledilo. Zakaj je pričel zavirati prepozno je pa vprašanje, ki ima lahko 100 odgovorov. In zakonodaja ne more predvidet vsake situacije posebaj. In je tudi neumno da bi jo - pravilo je za normalne ljudi preprosto - ne se zaletavat. Logicno je, da ce se ugotovi, da je gledal v telefon, je vzrok to da je gledal v telefon. Ampak to se redko ugotovi, ker seveda povzrocitelj tega sam ne bo priznal. Ob trenutnem manjku policistov pa je zadnja stvar, ki jo rabimo, vec tedenske preiskave, ki bodo (glede na naso zakonodajo) v 90% rezultirale celo v oprostilnih sodbah.

In pri ukrajinskem kombiju, ki vozi 20ur v kosu je edina preventiva to s ceste spravit ne pa doktorske disertacije zakaj se je en od njih sleparju v rit zaletel.

In policija je zadnja, ki ma cajt svoje resurse vlagat v spremembe zakonodaje, glede na to da mamo nebroj agencij, amzs-jev, zavodov in podobno. Policija dela po zakonodaji, ki jo je sprejel drzavni zbor. Vasi predstavniki v parlamentu. In dokler bo zakon tak kot je, bo neprilagojena hitrost kot vzrok kraljevala na uradnih zaznamkih, ovadbah in na koncu kot sankcija na poloznicah.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
37.749
12.333
113
sicer kolikor je znano, se takšne kombije kar redno pregleduje in daje na stran.. mogoče bi bilo potrebno še mal bolj pogosto tole preverjat, pa mogoče kak radar manj v vukojebini... recimo.