bedaki na cesti

Pepe

Guru
20. sep 2007
14.017
5.650
113
In kaj točno boš našel pri kombiju? Tehnično brezhibnih po naših merilih jih je vseeno najbrž večina. Tahografa ni, ker ga tudi mi ne rabimo za kombi. Osebni avto je manj nevaren?
Iz max pet sekund nepozornosti bi delali doktorsko dizertacijo in spet neke spremembe zakonodaje. Kvečjemu je smiselno spremeniti zakonodajo tako, da bo možen učinkovit avtomatski nadzor s kamerami in AI-jem, ki bo lovil ven sumljivo obnašanje udeležencev. Telefoni, cikcakanje, varnostna razdalja, varnostni pas, hitrost ... Ampak bo lovil tudi nas. Ne gre drugače.
Tako kot pri letalskih nesrečah, bi na koncu ugotovili, da je za katastrofo potrebnih običajno več stvari, ki si sledijo. Mogoče utrujen ali bolan voznik + mogoče ravno v tistem trenutku nekaj povezano s telefonom + nepripeti potniki + ... A vsi vozimo enako zbrano, če smo pošteno prehlajeni brez vročine ali če nismo?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
38.482
12.925
113
za dotični kombi se piše vse živo, kao tovorni, neke klopi noter, noben pripasan in podobno... tole daš na tehničnega... ko geldam RJE tistih romunskih, tudi , lepo bi fural na tehnične, že tole naredi neko razliko... kak mesec bi temeljito pregledevali, bi se hitro spucalo, vsaj tole.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
16.395
9.508
113
za dotični kombi se piše vse živo, kao tovorni, neke klopi noter, noben pripasan in podobno... tole daš na tehničnega... ko geldam RJE tistih romunskih, tudi , lepo bi fural na tehnične, že tole naredi neko razliko... kak mesec bi temeljito pregledevali, bi se hitro spucalo, vsaj tole.
Ce je avto v izvorni drzavi dobil homologacijo da je potniski pol nimas kej narest tudi ce vidis da je s sekundnim skupaj zlepljen. Dokler gre cez redni/izredni tehnicni pregled je po zakonodaji ok.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
38.482
12.925
113
logike ni? ker potem bi morali imeti vsi isto zakonodajo na celem svetu, pa je nimamo.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
21.241
12.845
113
kod Džej-Zija
Tole pravi copilot:
Tehnična skladnost vozil po Dunajski konvenciji

• Mednarodno priznanje vozil: Vozila, ki so registrirana v eni od držav podpisnic konvencije, se priznavajo kot tehnično skladna tudi v drugih podpisnicah, če izpolnjujejo tehnične zahteve države registracije.
• Homologacija in potrdilo o skladnosti: Proizvajalci morajo izdati potrdilo o skladnosti, ki dokazuje, da je vozilo izdelano skladno s homologiranim tipom. To potrdilo spremlja vozilo in potrjuje njegovo tehnično brezhibnost A.
• Veljavnost v tujini: Če vozilo izpolnjuje tehnične zahteve države, kjer je registrirano, ga druge države podpisnice ne smejo zavrniti zgolj zaradi razlik v tehničnih standardih, razen če gre za varnostno kritične razlike.
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.697
1.815
113
Dnevnik:
"Kot zanimivost Dars dodaja, da v Sloveniji vozniki kombiniranih vozil niso dolžni uporabljati tahografa, medtem ko je ta v Nemčiji za enako vrsto vozil obvezen, kar dodatno prispeva k izboljšanju prometne varnosti."

Ali to drži? To bi lahko uvedli tudi pri nas; čeprav bo seveda kup tarnanja zaradi dodatne regulacije.
 
  • Všeč mi je
Reactions: motofrik

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.801
4.560
113
Se to letos uvaja tudi pri nas in ga mislim da ga s tem mesecem dalje celo lahko že dobiš in uporabljaš, obvezno pa bo od maja drugo leto dalje.

Niso pa v to kategorijo všteta kombinirana vozila VSEH homologacij in prometnih dovoljenj, tako da tudi DARS "malo" zavaja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in jonny77

Corvette

Majstr
6. nov 2008
528
442
63
Bodoči darovalec organov na jadranski magistrali.

Polna črta, nepregleden ovinek, na srečo sem pripeljal v okviru omejitve, pa me je kljub temu tako presenetil, da sem lahko samo zavil na skrajni rob, za zaviranje je bilo prepozno. Široki kot kamere ne pokaže, kako blizu je bilo ...

Še podvprašanje za Matey oz. ostale zavarovalničarje: če bi v tem primeru zaradi izogibanja poškodoval avto in nimam kaskega, kakšen je v tem primeru postopek (zlasti, če sem v tujini)? Je treba klicati policijo? Škoda brez sklenjenega kaskega gotovo ni povrnjena in se lahko obrišeš pod nosom, če voznik odpelje naprej. Kvečjemu, če bi tablico prebrala morebitna zadnja kamera.




Screenshot 2025-08-01 at 11.58.52.png
 
  • Všeč mi je
  • Jezen sem
  • Wow
Reactions: Gonzo, sad in tony

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
35.313
17.808
113
Jup, se pridružujem odgovoru uporabnika tony - brez kaska ne bo nič, če ti motorist odpelje naprej. Največ kar lahko narediš je prijava nesreče policiji ampak možnosti, da ga najdejo, je IMHO zelo majhna a v primeru, da ti kamera prebere tablico, se pa zgodba konkretno spremeni, seveda tebi v prid.
V primeru koriščenja kaska zaradi pobega povzročitelja je pa potem malo odvisno tudi kakšna je škoda v smislu ali je udarec pokasiralo zgolj ogledalo in gre to lahko pod delni kasko (ogledala) brez izgube bonifikacije in upoštevanja odbitne franšize ali pa bi moral koristiti polni kasko zaradi česar bi se posledice dogodka bolj občutno poznale tudi pri sklepanju naslednjega zavarovanja. Me veseli, da se je tokrat vse končalo brez škode.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
528
442
63
Jup, se pridružujem odgovoru uporabnika tony - brez kaska ne bo nič, če ti motorist odpelje naprej. Največ kar lahko narediš je prijava nesreče policiji ampak možnosti, da ga najdejo, je IMHO zelo majhna a v primeru, da ti kamera prebere tablico, se pa zgodba konkretno spremeni, seveda tebi v prid.
V primeru koriščenja kaska zaradi pobega povzročitelja je pa potem malo odvisno tudi kakšna je škoda v smislu ali je udarec pokasiralo zgolj ogledalo in gre to lahko pod delni kasko (ogledala) brez izgube bonifikacije in upoštevanja odbitne franšize ali pa bi moral koristiti polni kasko zaradi česar bi se posledice dogodka bolj občutno poznale tudi pri sklepanju naslednjega zavarovanja. Me veseli, da se je tokrat vse končalo brez škode.
Hvala za ekspres odgovor.

Saying the quiet part out loud, egoistično gledano se torej brez kaskega ne splača zapeljati s ceste oz. poškodovati avta, imaš samo sranje, v primeru trka pa tudi, ampak krije zavarovalnica :rolleyes:

Vsekakor sledi dashcam tudi zadaj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

tony

Guru
23. jul 2007
10.697
1.815
113
Priporočam kakšno privat šolo varne vožnje (Vransko je na tej fronti precej brez veze), kjer se ves dan vadi izogibanje oviri s hkratnim (polnim) zaviranjem (danes je to zaradi ABSa in ESPja precej enostavnejše opravilo kot včasih). Tako majhni, minimalni premiki volana (za npr. menjavo prometnega pasu je dovolj precej majhen premik volana) postanejo avtomatizem pri izogibanju oviri.

Na šolanju bodo poudarili, da je treba med vožnjo gledati cesto čim bolj daleč naprej (tukaj seveda to ni šlo zaradi ovinka), in v primeru ovire gledati naprej pred sabo in iskati kam se umakniti, (skoraj) vedno proti desni. Če pa placa ni, pa na skrajni desni rob in zaviranje.

Reakcija OPja je bil sicer zelo dobra. Naredil je vse, kar je lahko.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
528
442
63
Priporočam kakšno privat šolo varne vožnje (Vransko je na tej fronti precej brez veze), kjer se ves dan vadi izogibanje oviri s hkratnim (polnim) zaviranjem (danes je to zaradi ABSa in ESPja precej enostavnejše opravilo kot včasih). Tako majhni, minimalni premiki volana (za npr. menjavo prometnega pasu je dovolj precej majhen premik volana) postanejo avtomatizem pri izogibanju oviri.

Na šolanju bodo poudarili, da je treba med vožnjo gledati cesto čim bolj daleč naprej (tukaj seveda to ni šlo zaradi ovinka), in v primeru ovire gledati naprej pred sabo in iskati kam se umakniti, (skoraj) vedno proti desni. Če pa placa ni, pa na skrajni desni rob in zaviranje.

Reakcija OPja je bil sicer zelo dobra. Naredil je vse, kar je lahko.
Tony, hvala za kompliment. Žal so taka srečanja pogostejša, kot bi si želel, tako da se človek nekako navadi mirno odreagirati in zatem jebati vse po spisku (zato sem tudi odstranil zvok).

Na Vranskem sem bil dvakrat samoplačniško in zlasti nadaljevalni tečaj je točno tako, kot opisuješ. Izredno dober trening, ga toplo priporočam. Upam si trditi, da pomaga, ker drugje ponavadi ne greš izvajati manevrov pri 100+ km/h z zaviranjem v sili oz. umikanjem oviri, tukaj pa imaš teh ponovitev kar nekaj in dobiš malo občutka. Nekaj pomaga še kolesarjenje, tam se zlasti na spustih naučiš gledati čim bolj naprej in v primeru ovire stran od nje, ker avtomatsko zaviješ v smeri pogleda.
 

delavec44

Guru
17. dec 2012
3.340
2.332
113
Jup, se pridružujem odgovoru uporabnika tony - brez kaska ne bo nič, če ti motorist odpelje naprej. Največ kar lahko narediš je prijava nesreče policiji ampak možnosti, da ga najdejo, je IMHO zelo majhna a v primeru, da ti kamera prebere tablico, se pa zgodba konkretno spremeni, seveda tebi v prid.
V primeru koriščenja kaska zaradi pobega povzročitelja je pa potem malo odvisno tudi kakšna je škoda v smislu ali je udarec pokasiralo zgolj ogledalo in gre to lahko pod delni kasko (ogledala) brez izgube bonifikacije in upoštevanja odbitne franšize ali pa bi moral koristiti polni kasko zaradi česar bi se posledice dogodka bolj občutno poznale tudi pri sklepanju naslednjega zavarovanja. Me veseli, da se je tokrat vse končalo brez škode.

Kaj ni nek sklad iz katerega se včasih izvede plačilo škode? Ali to velja le za znane storilce, ki nimajo registracije oz. AO?
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in Matey

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
35.313
17.808
113
Drži, obstaja Škodni sklad Slovenskega Zavarovalnega Združenja iz katerega se izplačujejo odškodnine zaradi škode povzročene s strani neznanega povzročitelja ampak to velja zgolj v primeru nesreče z neznanim povzročiteljem v Sloveniji in ne v tujini zaradi česar tega glede na aktualen primer nisem izpostavljal. Bom pa zdaj kar citiral, podrobnosti so zelo pomembne:

Prometna nesreča z neznanim prometnim sredstvom​

Če je prometno nesrečo povzročil voznik neznanega vozila v Sloveniji, Slovensko zavarovalno združenje s sredstvi Škodnega sklada odgovarja za nematerialno škodo (škodo, ki je nastala zaradi smrti, telesne poškodbe ali telesne okvare), vendar največ do minimalne zavarovalne vsote, ki je bila predpisana na dan škodnega dogodka. Obseg kritja za škode, ki jih povzročijo neznani vozniki, je torej omejen.

Ko pa katerikoli oškodovanec iz konkretne prometne nesreče prejme odškodnino zaradi smrti, telesne poškodbe ali telesne okvare in se je ob tem bolnišnično zdravil najmanj pet dni, Slovensko zavarovalno združenje – Škodni sklad odgovarja tudi za škodo, ki je nastala zaradi uničenja ali poškodovanja stvari, ob upoštevanju soudeležbe oškodovanca pri škodi v višini 500 evrov (franšiza).

 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
528
442
63
Še en primer, samo par km naprej od darovalca organov. Pri srečevanju kolone trajekta sem dodatno pozoren na dinamike, ki želijo biti 34. v čakalni vrsti namesto 36. po vrsti :rolleyes: Vendar avta včasih preprosto ne vidiš zaradi kolone, kljub kao preglednemu odseku in prekinjeni črti.

Tu je bilo prostora več, tudi prehitevani taksi je odlično reagiral s pravočasnim zaviranjem in umikanjem, tako da je bilo manj tesno.


Screenshot 2025-08-01 at 13.53.28.png