bedaki na cesti

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.558
688
113
Moment ključ je zato da se ne zategne preveč. Tale je zategnil premalo oziroma sploh ni, tako da...moment ključ mu je manjkal toliko kot fen za lase.
:bonk: bravo!
Pravi moški ima "grif" v roki, a ne? :evil:

PS: Moment ključ je zato, da se zategne na predpisan moment, ne preveč in ne premalo.
 

Luce

Fizikalc
3. sep 2018
406
60
28
Majn got, majn got!
Res. Kaj vse tukaj ne slišiš.:valjamse:
Vi Alter forenziki bi morali it delat tam na "ministrstvo za vozne zadeve" :valjamse: Bi bilo takoj NULA smrtnih žrtev na slovenskih cestah. :valjamse:
Zanimivo, da tukaj nekaj kvazi strokovnjakov več ve in vidi preko kamer in youtube posnetka, kot kdorkoli tam "dol", ki preiskujejo te nesreče.
Daj jello ti se pa nehaj brukat, ker očitno moment ključa v živo še nisi videl, kaj šele da bi ga znal uporabljat.
 
Nazadnje urejeno:

jello

Guru
22. sep 2008
9.655
3.540
113
Z moment ključem se premontira gumo, s pajsarjem pa zategne šrauf. Vem, ker sem ravno prejšnji teden zamenjal komplete na štirih vozilih.

V zadnjem stavku so ti izpadli smajliji.
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
873
80
28
Stara šola kamionarstva in avtobusarstva je predvidevala še preverko vijakov po določenem času vožnje, ko se je zamenjalo kolo. Tudi ko so bili vijaki priviti na predpisano silo, se je zgodilo, da je bilo treba kasneje še malo dodati, ker se je kolo dodatno vsedlo na pesto.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Pri avtih ni nič drugače. Jaz po ca. 50 kilometrih od premontaže vedno preverim z moment ključem in skoraj da se ne zgodi, da ne bi bilo potrebno še malce zategniti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
V Nemčiji recimo, ti vsak (boljši) vulkanizer ali serviser ob premontaži gum na volan obesi listek: OBVEZNA PREVERITEV VIJAKOV IN PRITISKA PO 50 KM!
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

jello

Guru
22. sep 2008
9.655
3.540
113
Potem tudi vsakič ko dobite avto s servisa po 50km preverjate če je mehanik dovolj zategnil? Oziroma če se vmes ni kakšen vijak odvil kar sam od sebe?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Jaz priznam da tega ne delam, sem pa bil kar malo presenečen, ko sem pretekli vikend menjaval gume na novem Cactusu in so bili vijaki zaviti - tak za z dvema prstoma odtegnit.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.206
4.688
113
Vulkanizer, h kateremu vozim, izpiše to opozorilo na fakturo. In ... Običajno ne naredim.
Tam, kjer pa vijačim sam, pa se običajno zapeljem par km na testno vožnjo in takoj preverim še enkrat z moment ključem. Če kje platišče ne bi dobro sedlo, bi najbrž tako ugotovil. Še nisem doživel. Bil sem pa sopotnik v vozilu, kjer sva s šoferjem morala na avtocesti privijačiti gume, ker jih je mehanik očitno pozabil in je čedalje pogosteje proizvajalo nek zvok v smislu "tik - tak".
 

Luce

Fizikalc
3. sep 2018
406
60
28
Kaj vam bo moment ključ, če ga ne znate uporabljat- nastavit :bonk:
Tako kot jello, da ve kdaj nehat zategovat :valjamse:
Ej jesi :norec:
Nič čudnega, da je potem tolk odpadlih koles po cesti :valjamse: te so ziher od jellota:valjamse: potem se pa še hvali, da je zamenjal komplete na štirih vozilih.:bonk:
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.655
3.540
113
Vidiš saj ti gre. Samo še rožico in medvedka osvojiš pa boš komplet. Medtem pa nam lahko demonstriraš uporabo moment ključa na način da ti pokaže kdaj začet zategovat. A to ti klikne ključ da potem veš da moraš še 2x z nogo gor skočit?

2x letno 80 vijakov zategnem. V 10+ letih ni še noben odpadel, niti nobenega nisem dodatno preverjal.
 

Luce

Fizikalc
3. sep 2018
406
60
28
Tebi verjetno klikne v glavi :bonk: Ti ne poznaš osnove moment kljulča :fredi: kaj šele da prideš do klikanja. To da zategneš 2x letno 80 vijakov te pa uvršča v sam vrh strokovnjakov:valjamse:
Sedaj samo čakam kdaj se bo oglasil še kakšen strokovnjak in ti pritrdil.
Prav zanimivo vas je brat kako se brukate. Saj tisti, ki vedo zakaj se gre itak ne komentirajo :fredi:
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.655
3.540
113
Lej, dejva se zmenit da sem totalen bedak, da se ti ne bo treba ponavljat kot pri pedru in kretenu. Zdaj pa k bistvu. Bil sem včasih večkrat pri vulkanizerju in tam so opletali z moment ključi, čeprav na pogled nihče ni zgledal kot doktor fizike. Sem rekel to je zame, za bedaka, to bi znal tudi jaz. Torej, kupil sem ključ (zgleda enako, klika tudi, dopuščam pa možnost da so mi prodali mesoreznico in zdaj pač gume zategujem z njo). Vzamem ključ, nataknem pravo gedoro, nastavim moment in zategujem dokler ne klikne. Ti kot strokovnjak prosim zdaj oceni vse tri korake in vmesne stopnje in mi prosim bedaku razloži kje tako zelo falim. Da bo bolj nazorno lahko kar med vsako črko dodaš smajlije.
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.714
-1.017
113
145 km SZ od Opatije
imageproxy.gif.a742af4a731b323af22810545ae6a2e6.gif
 
  • Haha
Reactions: BornSkeptic

Luce

Fizikalc
3. sep 2018
406
60
28
No saj bo. Vidiš, saj nisi tak bedak kot se delaš. Vmes med tvojim filozofiranjem si prišel do najbolj pomembnega podatka: koliko mora bit nastavljen moment :fredi:
Glede na tvoje bedarije, ki jih otresaš ne morem vedet ali si ga sploh nastavil in na koliko si ga nastavil. No to se pa nanaša na tisti tvoj prvi komentar. Če si ga premalo nastavil (ali sploh nisi :rolleyes: ne vem, od tebe je vse za pričakovat, glede na število opravljenih menjav:fredi:) se vijak lahko odtegne tudi sam od sebe, kajne:fredi: Pa ga lahko zateguješ kolikor hočeš, kajne:fredi:
Ne. Moment ključ imam zato da vem kdaj nehat zategovat.
Tako, da ta tvoja izjava je kr neki;)