Avtomatik: plusi in minusi

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.447
4.546
113
ni ga čez 9G, tudi tehnično je zadeva masterpiece, tako da je že tole imet fajn zaradi občutka 20 cm od riti. Enako je tudi verjetno pri drugih znamkah, ampak s tem imam izkušnje.
Design-of-the-Mercedes-Benz-automatic-transmission-9G-TRONIC.jpg

Lahko kaj več o tehniki, ki je v menjalniku za 9G v Mercedesih? Morda kdo ve kakšen je predviden servis teh enot in ali zadostuje za dolgotrajno, nemoteno delo ali se priporoča siliti servis v "vmesne" posege, kot recimo menjave olja pri DSG?
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
DGS oz. S-tronic je menjava olja na 60.000km. Kar je dobro edino da gre zgolj nekaj litrov olja not (govorim za 2.0 TDI motor). Mislim da gre not 3,7L.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.417
9.164
113
našel za 9G:
Maintenance • Oil change interval as per NAT2FE+ every 125,000 km/5 years • Exchange of both oil filters in the oil pan, the oil pan must be replaced for this as the filters are permanently integrated into the oil pan every 125,000 km/5 years • Exchange of the pressure oil filter on the front integral carrier based on service sheet specification • Use of the new automatic transmission fluid Shell ATF D97 (Mercedes-Benz Spec‐ ifications for Operating Fluids 236.16) The new automatic transmission fluid has the following part number: A001 989 92 03
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.948
2.414
113
Sodobni klasicni avtomati, torej s pretvornikom, imajo dandanes vsi lockup sklopko v konverterju?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Mah, ko vidim ta tehnični masterpice mi gre prej na bruhanje, kot da bi se naslajal nad nekimi koleščki v švicarski uri.

Tole recimo je meni bolj všeč (nobene sklopke, nobenega "šaltanja"):
dong-co-2018-toyota-prius-hybrid.jpg
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.417
9.164
113
A je kje kak podatek koliko olja gre v te 9G menjalnike in kako se gibljejo kaj cene teh olj?
nazadnje mi je uradnem servisu za liter hotel vzet prek 30 € rabil pa sem 8 litrov... sem rekel neindanke in vzel od fuchsa enako specifikacijo za tretjino cene, 7G troniku. Naš 9G še ni tako daleč.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.417
9.164
113
CVTja nebi mel v nobenem primeru...žal nas pa to v električni prihodnosti čaka. Ni mi všeč.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
nazadnje mi je uradnem servisu za liter hotel vzet prek 30 € rabil pa sem 8 litrov... sem rekel neindanke in vzel od fuchsa enako specifikacijo za tretjino cene, 7G troniku. Naš 9G še ni tako daleč.
Naši zlatarji na Porscheju hočejo 50€ za liter, v Nemčiji na pooblaščencu pa ga dobiš za 30€ po litru (za DSG) :bonk:So pa tudi neki ekvivalenti za tega DSG-ja od Febija, Mahleja in še ene znamke ki bi "naj" strezali specifikacijam ampak se vsi nekaj pajtlajo kao neka sivna cona je to, nihče ne jamči da je to to in da bo dolgoročno OK, tisto je isto po 10€/liter...
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
CVTja nebi mel v nobenem primeru...žal nas pa to v električni prihodnosti čaka. Ni mi všeč.
Zakaj nas to čaka zaradi EV? V bistvu rabi še preprostejši menjalnik - manj prestav, če ga sploh rabi (a sploh ima kateri EV na trgu menjalnik?)

Še za tiste ki komplicirate glede olja. A je kaj drugače pri motorju ali navadnem menjalniku, je morda težje menjat pri avtomatiku? Ni. Ko pride čas za menjavo se ga menja. Pokvari se enako lahko tudi navadna kvačkalica. Da ne govorim kako se mehanizem pretikanja skozi čas izrabi in tega nihče (razen resnih ljubiteljev) ne popravlja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sixpower

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
nek reduktor je, ali ne?
To vsekakor in je analogno končnemu prenosu (final drive) v menjalniku ICE avta. Nadalje EV rabi še vzvratno prestavo. Ampak zaradi širšega območja delovanja elektromotorja (in to s polnim navorom) dejansko rabiš manj prestav, ni treba da je tako kompleksno.