Avtomatik: plusi in minusi

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Kaj ti je pa (novejši) DSG naredil hudega, me prav zanima? :)
Glej težko ti odgovorim, če v naslednjem postu omenjaš, da je to tvoj prvi "avtomatik".

Sam jih vozim že več kot 20 let in kot rečeno ni boljšega, ampak sedaj imam pač po spletu okoliščin na mojem avtu ročnega, na ženinem EDC, na avtodomu pravi avtomat od mečke, na treh citroenih pa še njihov robot (no tu sem najbolj začuden nad izrazom "cukomatik", ker jaz pač teh izkušenj nimam). Glede vzdrževanja še z nobenim od avtomatikov (BMW, Chrysler, Mercedes, Audi) nisem imel nobenih problemov, pri "cukomatikih" pa po 2 X 250.000 km in 1 X 150.000 km (dva od tega od prvega v naši lasti) dvakrat menjano olje robota (baje se to ne dela - je pa zelo potrebno!) in to je to.

In še to: če že ima kdo željo pri avtomatiku ročno menjat pač daš v M in kvačkaš - tako preprosto.
 

bertoncl

Guru
4. jun 2015
1.744
586
113
Moj šesti avtomatik in drugi DSG. Do sedaj z nobenim, kljub veliko kilometrom, nisem imel težav (tok tok).

PLUSI: veliko večje udobje vožnje, tudi "dinamična vožnja" je bolj udobna in učinkovita (manual mode + obvolanske prestavne ročice)
MINUS: menjava olja na 60.000km
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Imam ZF klasiko in niti malo ne pogrešam ročni menjalnik. Sama vožnja je bolj udobna in sproščena, pa opazil sem, da v D vozim bolj umirjeno, kot z ročnim :) Aja, pa tudi prehitevanje je veliko lažje, kickdown je super, da dobiš vso razpoložljivo moč, ko rabiš.
Edini "minus" mi je na AC, ker je prestavljanje preveč občutljivo na pospeševanje. Ko bi kamot ostal v 6., mi prestavi v 5. in potem takoj nazaj. Ampak to že dlakocepimo ;)

Aja, paddle shift sem uporabil mogoče 5x, pa še to bolj iz dolgčasa. 95% je v D, ko se mi zlušta dinamike pa v S.
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.447
4.546
113
Glej težko ti odgovorim, če v naslednjem postu omenjaš, da je to tvoj prvi "avtomatik".

Sam jih vozim že več kot 20 let in kot rečeno ni boljšega, ampak sedaj imam pač po spletu okoliščin na mojem avtu ročnega, na ženinem EDC, na avtodomu pravi avtomat od mečke, na treh citroenih pa še njihov robot (no tu sem najbolj začuden nad izrazom "cukomatik", ker jaz pač teh izkušenj nimam). Glede vzdrževanja še z nobenim od avtomatikov (BMW, Chrysler, Mercedes, Audi) nisem imel nobenih problemov, pri "cukomatikih" pa po 2 X 250.000 km in 1 X 150.000 km (dva od tega od prvega v naši lasti) dvakrat menjano olje robota (baje se to ne dela - je pa zelo potrebno!) in to je to.

In še to: če že ima kdo željo pri avtomatiku ročno menjat pač daš v M in kvačkaš - tako preprosto.

Tole pretikanje v M in ročno prestavljanje se meni zdi brezveze. Vsaj na moji kombinaciji (dizel + 9 prestav) je čisto preveč ročnega dela, da bi želel to delat na roke kao za užitek ali odzivnost :)
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.371
302
83
sam vozim avto s klasičnim avtomatikom zf 6hp19a in si ne predstavljam v avtu s skoraj dvemi tonami ročnega agregata
prestavljam lahko na volanu tako da včasih pri pospeševanju na ac namesto v S mode ali kick-down dam samo v 5. prestavo in pospešim s pol plina
minusi? hja, nevzdrževan menjalnik lahko potegne za sabo veliko okvar, katerih strošek pri strejših avtih hitro doseže vrednost vozila
 
  • Všeč mi je
Reactions: stankozaspanko

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
Glej težko ti odgovorim, če v naslednjem postu omenjaš, da je to tvoj prvi "avtomatik".

Ah ti nesporazumi... že vsaj 20 let imamo doma pri hiši vsaj enega klasičnega avtomatika (Mercedes, 5.0 motor). Jaz sem zgolj napisal da imam PRVEGA avtomatika kot svoj PRVI avtomobil ki ga ves čas uporabljam, avtomatike pa vozim že od nekdaj. Seveda mi je avtomatik bil kul že prej ampak ko ga pa voziš ves čas na malo daljši rok pa ti zleze pod kožo. Kar se pa tiče tudi ostalih avtomatikov, sem imel 2 dni na testu tudi novo E klaso z 9 stopenjskim avtomatskim menjalnikom kot ga ima verjetno Janez40. Ravno iz tega vidika te vprašam kje pa je "ta" minus ki tebe tako zelo moti namreč jaz ga nisem uspel zaslediti. Se pa mi je zdelo da bo odgovor v tem stilu kajti razen tega da nekateri omenjajo da "cuka pri speljevanju" kar se meni še do danes ni zgodilo še nihče ni dal nobenega konkretnega odgovora zakaj je ta menjalnik slab... Sicer pa ko grem kaj mimo tebe lahko pelješ in probaš pa se prepričaš... ;)
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Ja pa ne no ;) našla sta se dva z zadnjo generacijo super duper DSG in se primerjata z nami "rajo" s "cukomatiki". :)

Ja naš pač se ne pelja v parking rikverc lepo počasi in enakomerno (kot je že nekdo omenil), pa tudi spelje iz križišča ne, če ne daš gas (pa nima zavore "zategnjene"), pa včasih malo "pomisli" pri kick down,.... V glavnem take malenkosti, ki ga ločijo od "pravega" avtomatika, ni pa to minus, še vedno je veliko več plusov proti ročnemu.

Srečni? :cool:
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
verjetno že stokrat prežvečeno, a v stotih temah (in sem prelen za brskanje :), zato tukaj direkt vprašam tiste, ki IMAJO avtomatike: kaj vas najbolj moti in kaj vas navdušuje?
če lahko naštejete 5 postavk za plus in 5 za minus oziroma po želji. lahko so čisto povsem osebne pripombe, opombe...skratka, ena kratka anketa o avtomatskih menjalnikih.
in ja, štejejo vse verzije...če imate pač super duper ohinsploh dsg na peto potenco, verjetno nimate minusov. pa pluse napište :)
evo...beseda je vaša

Nič me ne moti. Imamo zdaj že dva avta avtomatika, oba sodobna in s klasičnim pretvornikom navora (aka wandler). Eden Aisionov v Nissanu, 7 stopenjski in drugi "ne vem kateri proizvajalec" v Citroenu šest stopenjski. Ne vidim prav nobenega minusa, zgolj dodatno udobje.

Ročni je pri meni opcija samo še za orto športne igrače, ne da bi bil kakorkoli boljši, samo zaradi občutka.
 

NoteThis

Fizikalc
25. sep 2013
510
172
43
Ja pa ne no ;) našla sta se dva z zadnjo generacijo super duper DSG in se primerjata z nami "rajo" s "cukomatiki". :)

Ja naš pač se ne pelja v parking rikverc lepo počasi in enakomerno (kot je že nekdo omenil), pa tudi spelje iz križišča ne, če ne daš gas (pa nima zavore "zategnjene"), pa včasih malo "pomisli" pri kick down,.... V glavnem take malenkosti, ki ga ločijo od "pravega" avtomatika, ni pa to minus, še vedno je veliko več plusov proti ročnemu.

Srečni? :cool:

Čisto odvisno od avta ne toliko od letnika. Sodelavec ima zadnji superb DSG (enako tudi testni Karoq ki sem ga vozil) in avto miruje, ne spelje brez gasa kadar je v D. Moja octavia isti letnik spelje, in se da zelo lepo odpeljati s popuščanjem zavore. Ne vem kje je fora, lahko da zato ker ima octavia še old school ročno zavoro. Se pa spomnim, da me je to speljevanje motilo pri karoqu, ko je bilo treba pri parkiranju poriniti še par centimetrov naprej, pa ni šlo samo s spuščanjem zavore.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Sem napisal, da nimam avto holda. Preveč se na VAG grupo koncentrirate, obstajajo še drugi avti na svetu.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
Haaa, mislim da že dolgo nisi peljal kakšnega najnovejšega klasičnega avtomatika, mislim da bi potem čez tistega tudi pizdil :)
 

fujtajksel

Pripravnik
4. sep 2014
167
5
18
Ena čudna fora v Evropi je z vzdrževanjem avtomatikov. Prodajalci imajo to blesavo idejo da je najboljše oglaševat da ni nobenega vzdrževanja. Dejansko brez servisa zvozi garancijski rok, mogoče kakšnih 200.000, pol je pa tvoj problem ko crkne. Tudi če ne piše se priporoča kompletna menjava olja z izpiranjem na 60-80k ali enostavnejša polovična na pol tolk. Pa v ceni olja je hud razpon, se splača pogledat. Itq si poišči enega od tistih par slovenskih serviserjev specializiranih za avtomatike - pooblaščeni se držijo čudnih fabriških navodil in prodajajo zlato olje in samo menjajo celega če crkne; splošni nimajo dovolj prakse in ni dobro da se na tvojem učijo ali pa ga itq zapeljejo k specialistu in samo dlje čakaš in plačaš še posrednika. V Ameriki imajo avtomatiki redne servise in se jim tudi oljne filtre menja.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Meni ni problem šaltat in vozit, mi je še vedno užitek in bi rad čimbolj analogen avto če le gre.

Saaam... 99% je pa avtomatik zakon. Za tisti 1% se dobi pa raje še en avto za zlorabljat in ročno šaltat za tiste, ki radi vozijo. Vso drugo premikanje pa samo dober automatik. Pri novejših je poraba celo boljša in tudi pospeški tako da odpadejo največji stari minusi.

Kot napisano je minus malo večji strošek zaradi servisiranja, nekaj je nezanesljivih in se da takega nabasat, vendar samo parkrat pojdite nekam, kjer je veliko rondojev pa ne boste več pomislili na ročno čačkalico. Kolega ima A6 s čačkalico pa ne more prodati tudi za krepko manj denarja kot primerljiv S-Tronic.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
Ja, saj sem prej šel gledat specifikacije in tako novi E, A6, BMW5 imajo avtomati nižjo porabo in boljše pospeške od čačkalice... prejšnjo generacijo je to vse bilo še kontra, višja poraba + slabši performance...
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Aja še to...

Največkrat kar opažam je, da so "boljše" polovice proti, ker je to zanje nekaj nepoznanega in one neeebi. Pol se pa kup novga passata na čačkalico smeh.

Mogoče tudi avtor teme rabi malo vzpodbude, da udari z roko po mizi. :p Pozneje bo hvaležna in ne bo hotla več nazaj... once you go black... :oops:
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.417
9.164
113
ni ga čez 9G, tudi tehnično je zadeva masterpiece, tako da je že tole imet fajn zaradi občutka 20 cm od riti. Enako je tudi verjetno pri drugih znamkah, ampak s tem imam izkušnje.
Design-of-the-Mercedes-Benz-automatic-transmission-9G-TRONIC.jpg