Avto-prikolica

nevednez

Pripravnik
6. avg 2009
49
26
18
In nekoč naložiš 500 kg, ker je prikolica pač tudi zato ... Ne moreš pa samo za eno vožnjo vsaki dve leti dokupiti zavore.
Verjetno tega sicer nihče ne testira, ampak tudi pri 200 kg na prikolici se zavorna pot kompozicije pri 80 -> 0 najbrž konkretno skrajša. Ugibam, da za več, kot je razlika med odličnimi avtomobili za vsak dan glede zavorne poti in tistimi z najslabšim obnašanjem na testih.

jaz pri 200kg na prikolici + 175kg prikolica brez naletne zavore:
- pri avtu z maso 1700kg pri zaviranju ne opazim (bistveno) daljše zavorne poti.
- pri avtu z maso 1150kg pa se čuti da nekaj ''tiši'' naprej.

Direktna primerjava pa je težko izvedljiva, saj ima prvi avto večjo maso (+550kg), širše pnevmatike (225 vs 175) in boljše zavore (večji diski-spredaj/zadaj). Pa tudi pnevmatike na obeh vozilih niso enake.
 

alessio

Pripravnik
4. okt 2008
99
12
8
Danes nabavil prikolico Trigano 205. Meni se zdi prikolica ogromna (205x133 cm) proti TPV (202x107 cm).
Pa tudi stranice so 5 cm višje (39cm proti 34,5 TPV). Danes bil ob 09.15 uri v trgovini pa je mož rekel da je zjutraj že eno prodal v Portorož.
V delavnici trgovine pa so sestavljali nove prikolice. Jih dobijo razstavljene in jih v trgovini sestavljajo. Zgleda da gredo res kot sveže žemljice.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Cash

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.835
3.858
113
Da obudim temo.

A ima kdo izkušnje s temi lahkimi tandemkami? Torej prikolica BREZ zavore do 750kg z dvema osema. Očitno je tu neka siva cona pri homologacijah da so te prikolice lahko tehnično registrirane kot klasične lahke prikolice (do 750 NDM). Tehnična nosilnost takih prikolic je namreč 1.2T (2x600kg akse) oz. 1.5T (2x750kg akse), še vedno pa se jih lahko vozi s 3jo tablico in ne potrebujejo posebej zavarovanja in letnih tehničnih.

Torej je to za kupit ali ne za vozit drva in pesek/zemljo po lokalnih cestah z "malce" preteže in še vedno imet uporabno "legalno" prikolico za ostale prevoze ki je vezana na 3jo tablico in ostale ugodnosti?

Konkretno recimo v tej temi že omenjeni srbsko-francoski Trigano primerjava v verziji enoosna vs dvoosna.

Cash še povej kako ti služi tvoja Trigano, ker bom najbrž nabavil nekaj od njih
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Če res ne gre za kake divje preobremenitve, vzameš enoosno z močnejšo osovino in je to to.
Homologacija je še vedno na 750 kg (lahki priklopnik), samo ti si malo bolj miren, ker kljub preseženi teži (in prekršku) ne boš na prvem ovinku polomil osovine.
Pri tandemki je zgodba enaka kar se tiče papirologije, je pa bolj nerodna za ostro zavijanje in obračanje, pa za 4 gume moraš skrbet.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.835
3.858
113
Samo mislim da se novih prikolic ne da dobit z močnejšo osovno od NDMja, to je finta. Tudi na tehničnem preverjajo oz. morajo bit osovine označene, tako da menjava akse pod kozolcem odpade.

Glede tandemke mi je jasno, manevriranje na tesno je slabše (da ne govorimo o ročnih premikih) je pa po drugi strani vožnja po luknjah precej boljša ker ena os prevzame razliko in ti prikolica ne pade v luknjo oz. skače iz nje ko je prazna.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Samo mislim da se novih prikolic ne da dobit z močnejšo osovno od NDMja, to je finta. Tudi na tehničnem preverjajo oz. morajo bit osovine označene, tako da menjava akse pod kozolcem odpade.
Kakšen kozolec neki?
Osovino z večjo nosilnostjo je gor že ob nakupu. Vsaj pred kratkim je bilo tako.
A misliš da imajo vse (tudi kamp) prikolice NDM točno enako nosilnosti osovine?
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.063
788
113
Enkrat prej v tej temi je že bilo priporočilo, sam bi dal isto: dvoosne v Kranju. To so slovaške prikolice, proizvajalca se zdajle ne spomnim. So poceni in zelo kvalitetne. Z nakupom sem gradil hišo, prepeljal cel kup šare, tudi oče in tast, pelješ zlahka 1t in več in se ne pozna. Imam enoosno, odpirata se prednja in zadnja planka. Ko jo očistim je poden malo popraskan, to je pa to. Kupil sem jo 2014..
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.835
3.858
113
Romzi, ne dobiš več tega. To se je včasih dalo, večjo prikolico prehomologirat na 750kg. Danes se preverja da ima prikolica akso ustrezne nosilnosti, ki ne sme presegat NDM, če to ni ne dobiš homologacije. Akse so pa pri vseh prikolicah knott ali pa alko.

Valhalla problem teh v kranju je da imajo en kup modelov in potem ravno po slučaju nimajo tistega ali podobnega, ki ga ti rabiš, dobavni časi so pa "ko pride pride". Sicer vse te low-budged prikolice so iste, razlike so v detajlih. Izdelujejo se pa v vzhodni evropi ali pa na balkanu.

BTW, a tale test ste videli? TPV porazno (verjetno isto velja za vse poceni prikolice omenjene v tej temi).
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Romzi, ne dobiš več tega. To se je včasih dalo, večjo prikolico prehomologirat na 750kg. Danes se preverja da ima prikolica akso ustrezne nosilnosti, ki ne sme presegat NDM, če to ni ne dobiš homologacije. Akse so pa pri vseh prikolicah knott ali pa alko.
Vsaj dvajset let to ni možno. Kot je homologirana ob prvi homologaciji - tako je. Sem imel točno tak primer - prikolica za čoln z akso do 1.500kg, homologirana (po moji takratni želji) na 1.300 kg, potem sem jo zaradi homologacije vozila, ki je imelo max 1.100 kg priklopnik želel znižat pa ni bilo šans - dopisi LPP in ministrstvu, nič ni pomagalo, oz. takrat bi lahko naredil edino kot novo "prikolico domače izdelave" pobrusit vse oznake pa na novo homologirat - to je bila edina luknja.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.644
3.530
113
Utiševalec: Akse so od nekdaj (1998) označene koliko kil nosijo.
McGiver: točno tako, ko si delal homologacijo si lahko v prvih letih poljubno vpisal kakšna naj bo teža, ampak ko je bila enkrat homologirana pa ni bilo šans za znižanje NDM. Folk je zaradi tega prodajal prikolice in naročal nove.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Utisevalec, jaz sem zadovoljen s prikolico...do sedaj sem jo rabil ene 6x...vzel sem ta vecjo enoosno P233, ker je bila mala razlika v ceni z ostalimi. Je kiper varianta s sprednjim kolesom. Sprednje kolo zelo pripomore k rocnemu manevriranju po dvoriscu in ga zelo priporocam. Ima odstranljivo sprednjo in zadnjo stranico.
Ob nakupu moras iti z izpolnjenim racunom in stevilko sasije na tehnicni, da ti dajo potrdilo, katerega potem imas v avtu za policaje.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX in Utisevalec

alessio

Pripravnik
4. okt 2008
99
12
8
Jaz imam tudi Trigano prikolico. Vzel sem manjšo P205, katera je zame tudi dovolj velika. Tudi moja je kiper varianta in ima odstranljivo prednjo in zadnjo stranico, kar pride velikokrat prav. Imel sem tudi možnost pri sodelavcu videt TPV prikolico. Tako na prvi pogled je Trigano prikolica bolj robustna. TPV izgleda kot kakšna hobi variante proti Triganu. Vseč mi je tudi da je Trigano prikolica širša. Sam namreč vozim SUV in ožjo prikolico med samo vožnjo sploh ne vidim v vzvratna ogledala.
Kot pravi Cash je sprednje kolo zelo uporabno. S prikolico z lahkoto manevriraš.
 
Nazadnje urejeno:

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
761
113
Jaz imam na voljo obe.. Dvoosno - sicer večja in manjšo na las podobna triganu - z kiperjem, nadgradnjo in stabilizatorji. Tamala se pelje fenomenalno, dejansko rajši uporabljam manjšo, je bolj okretna, tudi zdrži veliko več kot 750kg pa še vsak ne vidi kaj vlačiš okoli :)

Sosed ima dvoosno trigano z linka pa jo skos vlači na tretjo tablico - napol prazno :)
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.644
3.530
113
Zlato pravilo pravi da vsaka aksa zdrži 500 kil več. Tako tista s 650kg kot tista za 1300kg. Sam ne se po luknjah vozit. Preveč. Pa gume napumpat. Preveč.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.263
5.821
113
pri taščici
Kje se pa sploh lahko voziš potem če se ne smeš po luknjah? ;)
Dodaj še ležeče policaje.
Sicer pa dve gumi 165 70 13 imata slabih 900kg nosilnosti.
 
Nazadnje urejeno: