Ali klima greje?

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.303
2.276
113
Seveda!
Danes je bilo mrzlo in sem vklopil gretje. Kar nekaj časa je trajal pa ni šlo. Pa sem prižgal klima in nič bolje.
Kako v današnjih časi avto "greje"?
Včasih je bilo s hladilno tekočino motorja. Vendar ko vključiš klimo ali takrat "ona" začne greti - mimo tople vode?
Če da, potem meni dela slabo.
Gretje oz. notranja temperatura se je še najbolj spreminjala tako, kot temperatura hladilne tekočine.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.391
1.355
113
Najprej: RTFM.

V avtih ni inverterskih klim, tako da se notranjost še vedno greje s hladilno tekočino motorja.

Tudi pozimi je kdaj koristno vklopiti klimo, ker ta suši zrak in ti lahko pomaga hitreje odrositi šipe (so pa nekatere klime žal takšne, da se pod določeno temp. ne vključijo, običajno že nekaj stopinj na ničlo).
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.303
2.276
113
Ja kaj pa sedaj?
Torej kaj je to RTFM -> moje št. prispevkov opravičuje nepopolno poznavanje pravilnega obnašanja - razumevanja vseh kratic - na forumu!
Da, zelo priporočljiv je vklop klima naprave tudi pozimi.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.929
113
najrajš na babi
Tako je. Recimo ko imaš na avtomatski klimi prižgan način "AUTO". To še ne pomeni, da pozimi kompresor dela. To samo pomeni, da za ogrevanje vozila avto upošteva podatke senzorjev v vozilu, da najbolj optimalno razporedi dotok toplega zraka na različna mesta in sam prilagaja koliko in kam bo dostavil določeno količino zraka, da doseže/ohranja nastavljeno temperaturo.. Najbolj so mi smešni osebki, ki te funkcije AUTO ne uporabljajo poziimi, ker menijo da klime pozimi ne potrebujejo in da ne bo laufala v tri dni, ter jim večala potrošnjo goriva. Ko jim malo zadeve razložiš, te gledajo kot da si z marsa prletu. Recimo megane II, ki ga imam doma in ga bolj podrobno poznam delu je tako. Kopresor pa vedno vklopi ko pritisneš gumb za odroševanje prvega stekla. nekatera vozila vključno z meganom imajo indikator kdaj kompresor dela. V tem vozilu je to napis AC na ekranu. Pozimi se bolj redko prižge (razen za odroševanje). Opažam pa da se kompresor v dolgi vožnji z načinom AUTO občasno vklopi za nekaj kinut, ter nato vgasne. To se lahko zgodi, če sločajno avtomatika preveč ogreje od željene temperature ali pa ima vozilo kakšen senzor vlage in vsake toliko razvlaži kabino.

Na ročnih klimah se ponavadi pri nizkih temperaturah kompresor ne vklopi, ampak zrak iz kabine vseeno požene skozi razvaževalnik (se prej odrosijo stekla).
 
Nazadnje urejeno:

tony

Guru
23. jul 2007
9.391
1.355
113
Citat:
Uporabnik map pravi:Na ročnih klimah se ponavadi pri nizkih temperaturah kompresor ne vklopi, ampak zrak iz kabine vseeno požene skozi razvaževalnik (se prej odrosijo stekla).

Nemogoče.
smile-1.gif
 

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.929
113
najrajš na babi
Ne vem zakaj nebi bilo nemogoče. Spomnim pa da sem predl leti bral navodila za službenega focusa I. generacije, kjer je v navodilih pisalo, da pod +3 ne vklaplja kompresorja (ročna klima). V ostalo se nisem spuščal. Je pa termin avtomatska klima bolj domač oz. privzeti izraz za sistem v vozilu, ki srbi za avtomatsko gretje/hlajenje vozila. Klima je samo del sistema.
 
Nazadnje urejeno:

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.929
113
najrajš na babi
Ni mi sicer jasno, ampak mogoče obstaja kakšen sistem za omejeno delovanje kompresorja. Ravno danes sem po dolgem cajtu spet razmišlajl o tem. Zjutraj se vsedem v 10 let stari avto nižjega cenovnega razreda z malo kubature in komjaže. Zunanja temperatura 2,5 stopinje. V trenutku, ko sem se vsedu se je začelo rositi po celem vozilu vozim kake 2 minuti, nažgem ročno klimo. Odrosi se praktično takoj. Do sem vse lepo in prav. Pri vklopu klime dobenega klika, pospeški enaki kot z vgasnjeno klimo, praktično, kot se kompresor nebi vklopil. Poleti, ko zadeva hladi je precej drugače dosti glasen vklop, na pospešku se pozna maksimalno. Glede na to da je odrosilo v trenutku je zrak šel skozi razvlaželec, kompresor ne verjamem da je bil vklopljen, razen če deluje v kakšnem omejenem načinu. Drugače si zadeve ne razlagam.
 
Nazadnje urejeno:

tony

Guru
23. jul 2007
9.391
1.355
113
Daj, ne nakladaj. V avtomobilski klimi kompresor dela na max. ali pa sploh ne dela.

Šipe se, dokler ni res veliko vlage v avtu, dokaj efektivno odrosi tudi z mrzlim zrakom iz zunanjosti. (Ko imaš enkrat ogret avto pa seveda to učinkoviteje počneš z vročim zrakom.)

Sicer pa je "hitrost" odroševanja šipe odvisna od mnogo dejavnikov, od tega, kako umazana so stekla, do tega kdaj je bil nazadnje menjan mikrofilter (nekateri avti so na to zelo občutljivi, drugi pa sploh ne) pa do dizajna ventilacije v avtu, ki je lahko boljša ali slabša...
 

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.929
113
najrajš na babi
Pa kaj ni jasno. Ko ga v 2 od doma v breg prtisnem je razlika očitna. Polet, ventilator na 3 na gasu čutiš, da bremza, oz primankljaj moči, glede na isti breg z vgasnjeno klimo. recimo danes, moč v breg kot z vgasnjeno klimo s tem da nekaj je zgleda delovalo, ker je odrosilo v trenutku. ne vem, lahko da ko prtisneš vklop klime, kompresor dela, ter se nato sam vkjlaplja izklaplja, glede na količino hladnega zraka, temperaturo vstopnega zraka, itd, da ne pride do zmrznitve kompresorja. Drugače si zadeve ne predstavljam.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.391
1.355
113
Kako kompresor deluje, če ni vklopljen?
confused-1.gif


Če pri avt. klimi pritisneš gumb za odroševanje šip, se ventilator zavrti na najvišji stopnji in tudi brez kompresorja je lahko odrositev šip skoraj hipna.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.929
113
najrajš na babi
To je na avtu z ročno klimo. Gretje na ful, ventilator na 3, tipka za klimo na On, smer pihanja šipa/noge.
 
Nazadnje urejeno:

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Na kratko, obstaja tipalo ki ne dovoljuje zagon kompresorja ko zunanja temperatura doseže predefinirano vrednost. Basta.
A si ti omenjal Megane 2? Četudi ti na displeju prižge AC to še ne pomeni da kompresor dejansko dela. Pač pa da he krmilna elektronika dala ukaz za zagon kompresorja. Hkrati ti vklopi notranje kroženje zraka, gretje zadnjega stekla in ogledal, smer pihanja na sprednjo šipo in ventilator na max. Če imaš čist filter potniške kabine in je zunaj dokaj suho bo tudi to delovalo.
Drugače pa je dovolj (ko se ti začno rositi šipe), da vklopiš AC in boš hitro videl ali ti vklopi kompresor ali ne. V prvem primeru ti tudi skoraj hipno odrosi stekla, ker kompresor suši zrak...
smirk-1.gif
mam renoja s takim sistemom klimatizacije že 11 let...
 

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.929
113
najrajš na babi
Mam megana 6 let z avto klimo in je tako kot si rekel, kle ni problema. Zadevo opažam na oplu corsi 1.2 l 2005 z ročno klimo. Poleti imam tist knof z zvezdico skoz vkloplen. In zjutraj pri +12 stopinjah je občutek na gasu kot da klima nebi bila vklopljena. Popolnoma gladko pospeševanje, kot da klima nebi bila vklopljena itd. Isti režim pri +30 avto cel dan na soncu, Prav na gasu čutiš promankljal moči. popolnoma nekaj drugega. To je razlika kot dan in noč. Preventivno sem dal klimo pregledat, plin zamenjati, itd. Plina dovolj, manjkalo je nekaj procentov. po ponovnem polnjenju in zamenjavi olja v sistemu je zadeva enaka. Zgleda, da nekaj ta klima ima, nek senzor al nekaj takega. Sicer lahko da kompresor skoz dela ampak ned ela skoz hladnega lufta na maksimum, če za to ni potrebe, glede na kakšne paramete, recimo vstopna temperatura zraka, temperatura v kabini. Tudi kaj sem opazil, na prejšnjih vozilih z ročno klimo je ventilator na hladilniku skozi deloval, ko je bila prižgana, tukaj ne enkrat dela, drugič ne. Še vedno mislim, da je nekje en kos elektronike ki klimi določi kolko hladnega lufta bo proizvedla in ga dala v kabino.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Ne bomo skup prišli, a ne?
cool-1.gif

Kompresor dela vedno na istih obratih, enako hladi. Temperaturo izpihanega zraka ti določiš z dodajanjem toplega iz sistema hlajenja. Bodisi na roke, bodisi skrbi za to eletronika preko tipal in regulacije.
Lahko pa (glede na opusano) tebi sploh ne vklopi kompresorja. Preveri vizuelno v motornem prostoru, če dejansko dela kompresor.
Pri mojem Modusu ni razlike ali je +30 ali +10... Ko kompresor steče je enaka (ne)odzivnost...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.391
1.355
113
Citat:
Uporabnik map pravi:Sicer lahko da kompresor skoz dela ampak ned ela skoz hladnega lufta na maksimum, če za to ni potrebe

a) Ne, to pri avtomobilskem kompresorju ni mogoče.

b) Temperatura zraka, ki pride skozi evaporator ohlajen do amena pa sistem spravi na željeno temp. tako, da se ta zrak spusti čez pečko gretja, dotok vroče vode vanjo pa spet regulira avtomatika klima naprave.