temperatura kabine

markopo

Pripravnik
3. feb 2010
91
1
6
Zdravo,

Na GM motorju 2.2. diesel 135kw, letnik 2013 imam sledečo težavo oziroma ali je to normalno:
Zadeva je sledeča: zjutraj ko je avto mrzel piha skozi šobe zelo toplo, nastavljeno na 23 stopinj (skoraj že prevroče) in to takoj po parih kilometrih vožnje ter je pihalo celotno pot toplo (cca 20min vožnje) - kabina se lepo zagreje, morda še celo preveč. Včeraj pa sem bil na daljši poti po avtocesti in je prav tako na začetku poti tudi pihalo zelo toplo, potem pa ko je zgleda kabina dosegla tisto temperaturo ki si jo nastavil pa začne preobčutno hladno pihati - ampak ne vem če je to "nor" sistem ali je kakšna napaka. In isto, nastavljeno na 23 stopinj ter je pihalo precej hladen zrak, da me je začelo nežno zebst - vse se nanaša na ročno nastavitev (AC je izključena). Če sem npr. nastavil na 28 stopinj je še vedno pihalo dokaj mlačni zrak (ni bilo nekakšne razlike), v kolikor sem pa nastavil na high (max) temperaturo pa je začelo pihati extra vroče.

V kolikor nastavim na AUTO potem kombinira notranji/zunanji zrak, se redno izklapljata/vklapljata ti dve funkciji (v navodilih piše, da je nek filter ki spremlja kvaliteto zraka in v tem primeru kombinira ti dve funkciji), včeraj popoldne ko je bilo zunaj bolj toplo je v določenem trenutku vklopilo še klimo in začelo pihati extra mrzlo - kljub temu, da je bilo nastavljeno na npr. 23 stopinj.

Pred kratkim sem menjal preventivno termostat (je bila temperatura hladilne tekočine 80, sedaj po menjavi je cca 88 - gledano preko OBDja - tako da to je zgleda OK).

Sem preveril še telefonsko na original servisu in pravi, da se avto naj pripelje na priklop na tester (40e), da to 100% pokaže kaj je narobe - ali motorček ali pa senzor/tipalo notranje temperature oz. lopute?! (čeprav če bi bil motorček, potem verjetno nikoli ne bi pihalo toplo oz. v primeru ko sem nastavil na max je pihalo toplo - če bi motorček bil fuč verjetno nebi niti v tem primeru?)? Dejansko bi to moralo pokazati če se da na tester?

Hvala za nasvet oz. usmeritev.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.315
1.339
113
Verjetno še nisi imel avta s klimo oz. z avtomatsko klimo. Point klime je, da se je ne izklaplja in vklaplja, ampak je vedno vključena in ti uravnava temperaturo v avtu. Nikoli do sedaj še nisem izklapljal klime v avtu, edino kar občasno nastavljam po občutku je moč in smer pihanja.

Moj nasvet je torej, da najprej opraviš nekaj voženj z vklopljeno klimo in bo zadeva skoraj zagotovo delovala kot bi morala.
 

markopo

Pripravnik
3. feb 2010
91
1
6
imam, ter tudi tako nastavljeno oz. priporočeno da se uporablja kot navajaš..ampak je različno delovanje samega kompresorja že v osnovi (ki se pri nizkih temperaturah ne vklaplja) kot pa pri tem zgoraj omenjenem, kjer pa ta sistem očitno ni takšen. in tudi v samih navodililh piše, da se pozimi priporoča izklop klime oz. da se jo 1x na mesec za par minut samo razpiha.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.315
1.339
113
Ne vem bo še kdo drug povedal. Jaz v glavnem nikoli ne izklapljam klime, tudi pozimi ne in tudi ko je -20. Itak se takrat kompresor niti ne vklopi, tako da ni razloga za izklapljanje. Do sedaj razen dopolnjenja plina 1x v 10 letih nisem imel drugih težav.
Mi je pa res enkrat štrajkal senzor zunanje temperature na drugem avtu in takrat je bila tudi klima čisto zmešana. So zamenjali ta senzor in je klima spet delala normalno.
 

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
To je problem vseh avtomatskih klim. Sam imam recimo na sedanji min 16C in takoj, ko dam na 17C bo pihalo iz zracnikov recimo zrak s 30C.. dokler se ne segreje komplet kabina na omenjenih 17C. To pomeni, da tudi iz sredinskih zracnikov neprijetno pihlja v glavo vroc fen. Takoj, ko vzpostavi eno ravnovesje se zadeve drasticno obrnejo in samo vzdrzuje klimo. Mene recimo to moti, ker ne prenesem izrazito vrocega zraka direkt v glavo tako, da imas pac izklopljeno avtomatiko pol ure...
 

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
Malo pomaga, ce s scetko spucas tiste senzorje na armaturi z rezami za zajem zraka in soncni senzor na sredi armature..
 

markopo

Pripravnik
3. feb 2010
91
1
6
Reže (senzor notranje temperature) sem posesal.. Ena je bila malo zamašena. Sicer to kot si napisal ti, bi moralo funkcionirati ko avtomatiko izklopis - meni je pa na ročnem načinu pri nastavljeni temperaturi 28 stopinj pihal hladni zrak - to pa po logiki nebi smelo ne glede na temperaturo kabine ali?

Sončni senzor na armaturi nima vpliva samo na avtomatsko delovanje luči?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
Ne sončni senzor vpliva tudi na klimo. Če nabija sonce dela drugače kot v oblačnem.
To da si režo posesal nisi nič nardil. Senzor je par cm globje in ima ventilatorček. Moreš spihat.
Drugače pa neglede na avto ali ročni način, če maš 28 nastavleno in on misli da je več bo pihal hladno. Razlika je samo da hitrost in smer 1x ti nastavlaš 1x pa on.

Najbolse da priklopis avto in pogledaš vse senzorje kaj kažejo, če ne pomaga to da spihaš senzor notranje temperature.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.517
59
48
Kranj
To je problem vseh avtomatskih klim. Sam imam recimo na sedanji min 16C in takoj, ko dam na 17C bo pihalo iz zracnikov recimo zrak s 30C.. dokler se ne segreje komplet kabina na omenjenih 17C. To pomeni, da tudi iz sredinskih zracnikov neprijetno pihlja v glavo vroc fen. Takoj, ko vzpostavi eno ravnovesje se zadeve drasticno obrnejo in samo vzdrzuje klimo. Mene recimo to moti, ker ne prenesem izrazito vrocega zraka direkt v glavo tako, da imas pac izklopljeno avtomatiko pol ure...
Ja take klime gredo tudi meni na živce. Ima žena na citroenu tako in me zelo moti med tem, ko moj i30 lepo zvezno brez šokov lovi nastavljeno temp. Edino poleti, ko se vsedeš v vroč avto gre na max pa še takrat ni panike, ker imam nastavljeno na soft varianto.
 

markopo

Pripravnik
3. feb 2010
91
1
6
sem še testiral sedaj na obeh avtih doma, na dolgi progi in zadeva deluje (lahko je kaj vplivalo tudi sesanje zračnika za senzor notranje temperature)...je pa tak, da sem imel temperaturo meter iz pečice (vbodni za meso) in je pri navedenem avtu pihalo zrak cca 50 stopinj dokler ni segrelo tam do 25 (nastavljeno na 23), potem je začelo hladiti...pri francozu pa je pihalo max 35 stopinj in tudi do dosega želene temperature..s tem da je pri francozu za dosego te razlike uporabil bolj drastično metodo, za hlajenje je začel pihati potem tudi zrak z 7 stopinjami

zgleda sedaj vse OK, zadnjič sem morda bil preobčutljiv oz. je bila ženska družba zraven in je vsake toliko kaj prestavljala in je bil avto zmeden :)
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
ja če je senzor zaprašen ga zjebe, ker im "zamudo". Prah je izolator. in potem preveč niha temperaturo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
ne pogovarjamo se o centimetrih. Če bi pa videl kako je senzor zgrajen bi ti pa blo jasno zakaj že malo praha vpliva na zakasnitev.
Saj izolacija v jakni tudi ni več centimetrov debela in ne zaznaš takoj spremembe temperature okolice.