aktivni tempomat tehnologije

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
Laser ni enako LIDAR, je pa laser del LIDAR-ja. In laser nima nujno enakega namena kot LIDAR. Lahko se uporablja izkljucno kot en zarek za merjenje razdalje (recimo do ovire pred sabo), pri cemer opravlja funkcijo meritve na vecje razdalje (>3m), pod to mejo pa prevzamejo meritev drugi sistemi, najveckrat ultrazvocni senzorji. LIDAR pa sluzi za mapiranje okolice v mnogo sirsem spektru

LIDAR dobesedno pomeni "zaznavanje in merjenje s pomočjo svetlobe". To kar ti misliš da je LIDAR, je konkreten izdelek ki izvaja 360° merjenje okolice s pomočjo svetlobe. Laser je pač primitiven LIDAR ki ni zmožen 360° merjenja. Je pa to še vedno LIDAR.

Enako kot RADAR pomeni "zaznavanje in merjenje s pomočjo radijskih valov". Pa imaš pri radarjih identično analogijo - ročni policijski radar ki meri zgolj v eni liniji (ekvivalent "laserju") in pa nek vojaški radar ki meri 360° (ekvivalent 360° lidarju). Pa je to oboje RADAR, saj nima veze KAJ meri ampak na KAKŠEN način meri.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

gr69

Guru
15. dec 2009
11.294
2.391
113
še v SLO - ampak komaj
Khm - tehnično popolnoma pravilno. Vendar pogovorno (in to ne samo slovensko) velja, da je LIDAR 3D mapiranje okolice (ni nujno 360 stopinjsko), laser pa 1D, torej merjenje razdalje. Oboje pa uporablja isto “fiziko” - svetlobo (bodisi v vidnem ali “nevidnem” spektru - in ja, kje se neha svetloba in kje se začnejo radijski valovi ...), ozr. elektromagnetno valovanje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: philips

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.623
14.317
113
No, meni volvo dostikrat piska opozorilo pred nesreco.. pac ce misli, da ne bo zneslo se zacne dret. Ponavadi takrat, ko pohodis gas se preden das smernik in zamenjas pas (pri prehitevanju recimo). ACC pa naceloma dela super, le po kaksni zelo ovinkasti cesti lahko izgubi vozilo pred sabo in zacne potem pospesevat v ovinku..

Takole nekako deluje zadeva tudi pri meni - ciljam na opozorilo pred trkom ter avtomatsko zaviranje, največkrat se mi to zgodi, ko avto pred mano zavija dol z glavne ceste, jaz pa ne zmanjšam hitrosti, ker vidim, da bo zneslo brez problema, sistem pa več kot očitno dvomi v to. Pa tisto mi tudi dela, ko v ovinku izgubi avto spredaj ter začne pospeševati, mi gre na momente kar na živce. Ali pa ko mi sredi ovinka zazna kolesarja na kolesarski poti ob cesti in mi začne (običajno kar drastično) zmanševat hitrost, avtom za mano pa nič jasno kaj meni ni jasno :zardelalter::aplauz:
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.144
113
isto je na toyoti. Al pa če ti kdo prednost vzame pa mu za rit prilezeš se tudi oglaša kot da ti bijejo zadnje stotinke :)
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.089
3.574
113
Marlbor
isto je na toyoti. Al pa če ti kdo prednost vzame pa mu za rit prilezeš se tudi oglaša kot da ti bijejo zadnje stotinke :)
Ker sistem upošteva opcijo, da se ti en vsline pred tebe, potem pa še zabremza. Ti pa na to opcijo sploh ne pomisliš, čeprav bi kakšna statistika verjetno znala pokazat, da se ti bo enkrat na 10.000 izsiljevanj to zgodilo.
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
Ocitno imamo podoben sistem:) ja, dostkrat tuli, ko nekdo pred mano zavija s ceste, jaz pa ne bremzam.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.558
688
113
KSZ:
Osebne izkušnje so precej neuporabne, vse dokler ne bo avtor vrstic zraven napisal še tip in letnik vozila :)
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
novi tiguan, kak mesec na cesti. gre na servis. radar tempomat brez razloga na polno bremza.
Zanimivo. Sem imel v rokah zagotovo že blizu tisočaka vozil z VAG ACCjem, pa mi ni nihče (razen enega, beri spodaj) pojamral, da je zadeva problematična. RAZEN SEVEDA GLEDE NA OMEJITVE TEHNOLOGIJE, KI JE VGRAJENA NOTER. Recimo tipična pritožba je, da ACC ne zavira, če avto spredaj stoji. Seveda ne zavira, če ima pa v SW ukaz, da statične objekte zanemari. To tudi v navodilih piše ;).

Razen enega Superba 3, starega pol leta, kjer se je ACC naključno izklapljal in javljal napako (ne zaradi snega, itd.). So zamenjali ACC pod garancijo in to je bilo to. Tako da, sem precej prepričan, da bo isto tudi s tem Tiguanom. Se pač napaka zgodi, zato je pa tudi garancija, da se takšne napake odpravijo.
Sam na podlagi tega ne bi sklepal, da je zato ACC v VAG grupi zanič oz. nezanesljiv.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.922
1.088
113
www.adriamedia.si
To, da kak avto z ACC poskuša na polno zavirat brez razloga, sploh ni redkost. ukne bremze, pol si pa premisli (sploh, če trmasto pohodiš gas). Da bi pa čisto an polno zaviral brez razloga, pa še nisem doživel.
Je pa možnost, da je človek ob ACC uporabljal lane assist, pa ni prijel za volan, ko ga je avto opozarajl. Pol pa res zabremza, ko te ima dovolj.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
50kkm z e klaso.. večina na radarju, line itd. tudi enkrat ni po nepotrebnem reagiral, sploh na ac. se pa na točno določenih punktih javi 'pre safe' al karkol je, zapiska, da je nekaj na cesti, a ne regaira, ker ni vklopljen radar takrat (ena ograja, pa ena hiša-dovoz.kanta)

da na ac sploh poskuša kaj je neumno, ker gas ne boš tiščal, če maš na radarju. jaz imam takrat noge pod ritjo. in sem z multivanom doživel podobno, ko se je odločil, da mimo busa pa ne bo šlo, pa čeprav je bil na postaji in je imel 5 do 10 cm riti na cesti. avto je zaznal, da je preveč na cesti in je bremzal sunkovito.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
To, da kak avto z ACC poskuša na polno zavirat brez razloga, sploh ni redkost. ukne bremze, pol si pa premisli (sploh, če trmasto pohodiš gas). Da bi pa čisto an polno zaviral brez razloga, pa še nisem doživel.
Je pa možnost, da je človek ob ACC uporabljal lane assist, pa ni prijel za volan, ko ga je avto opozarajl. Pol pa res zabremza, ko te ima dovolj.
Močno dvomim, da bi normalno opravilno sposoben človek zaviranje s strani Emergency Assist sistema vzel za nepravilno zaviranje. Pa tudi če bi, bi ga na servisu zelo hitro podučili o RTFM.:D
50kkm z e klaso.. večina na radarju, line itd. tudi enkrat ni po nepotrebnem reagiral, sploh na ac. se pa na točno določenih punktih javi 'pre safe' al karkol je, zapiska, da je nekaj na cesti, a ne regaira, ker ni vklopljen radar takrat (ena ograja, pa ena hiša-dovoz.kanta)
Kako to misliš ne reagira, ker ACC ni vključen? ACC in EBA sta dva sistema, ki delujeta neodvisno (čeprav lahko uporabljata isti HW), vsaj po mojih informacijah. In to, da te je samo opozorilo, pomeni da je sistem zaznal in te opozoril z opozorilom, ni pa bilo še tako blizu, da bi tudi sam reagiral. Potem je pač ocenil, da zadeva ni več kritična. Če bi bila zadeva kritična, bi sam šel v zaviranje, razen če imaš kakšen prehistorijski sistem, ki sam ne zavira.
Običajno je tako:
prva faza: sistem zazna oviro, ki lahko vodi v kritično situacijo: opozorilo, povečanje tlaka v zavorah, boljši sistemi še lahko zategnejo varnostne pasove, začnejo zapirat stekla, itd.
druga faza: sistem prepozna, da je nesreča izredno verjetna in začne tudi sam zavirati: do neke hitrosti lahko prometno tudi prepreči (pri VW je to do 30km/h, če me spomin ne vara), sicer pa vsaj konkretno omili posledice
In to pač spada v tiste omejitve tehnologije, ki sem jih zgoraj zapisal. Tipični primeri so recimo kakšni večji kamni ob zaviti cesti, ko zna EBA sistem ponoreti, ker zazna, da bo prišlo do trka, čeprav ti veš, da boš prej zavil zavil. Ali pa recimo avto, ki zavija desno in ti letiš proti njemu, saj veš, da se bo umaknil. Itd. itd. pač to je to, kar trenutno vgrajean tehnologija omogoča.
da na ac sploh poskuša kaj je neumno, ker gas ne boš tiščal, če maš na radarju. jaz imam takrat noge pod ritjo. in sem z multivanom doživel podobno, ko se je odločil, da mimo busa pa ne bo šlo, pa čeprav je bil na postaji in je imel 5 do 10 cm riti na cesti. avto je zaznal, da je preveč na cesti in je bremzal sunkovito.
Ni neumno, temveč briljantno. To je namreč Emergency Assist sistem, ki je namenjen temu, da recimo, če zaspiš ali pa doživiš kap, ko se lepo voziš na ACC in Lane Assistu, se ne skantaš na polno. In dejansko lepo sam ustavi vozilo, vmes pa parkrat agresivno za trenutek zabremza, da te kao zbudi. Kapo dol inženirjem, ki so to skupaj spravili. Evo primer delovanja tega sistema:
Recimo Arteon ne obvlada le samodejnega ustavljanja, temveč te celo spravi na AC čisto na desni pas. Samodejno. Seveda, če je avto opremljen z vso potrebno opremo.
To glede bremzanja pri avtobusu: omejitev tehnologije, tako pač je. Če bi se skantal noter, bi bilo pa spet sranje, a ne? Poleg tega lahko v nastavitvah (vsaj za Golfa in Passata sem prepričan) lahko nastavljaš občutljivost EBA sistema.

Aja še to: ti bi torej rad, da če tiščiš na polno, sistem EBA ne reagira. To veš, da je večina prometnih posledica vozniških napak. In če bi EBA se moral izključit, ko ti gas tiščiš, potem si bolj malo naredil. Če ti gre v določenih situacijah EBA na živce, ga itak lahko s pritiskom na en gumb izključiš. Se pa strinjam, da so razlike v delovanju med EBA sistemi precejšnje. Tako da, je vsekakor najbolje zadevo (če je le možno) preizkusit in potem vidiš, kateri ti najbolj ustreza. Isto velja tudi za vse ostale sistem, ker so razlike enormne in nekateri ti lahko konkretno požrejo živce.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
nismo se razumeli
avtobus bi obvozil brez korekcije smeri in je sistem po nepotrebnem vozilo praktično ustavil. se ne spomnim ali ga je, ali sem uspel z gasom, volanom rešit ali kaj je bilo.
sistem mi zapiska, me opozori, da je nevarnost naleta. to naredi na dveh koncih brezveze. naredi pa to tudi, ko se približam spredaj vozečemu in sicer ali prižge lampo ali pa, če sem prehiter, skočim za rit zapiska. vem, da to piskanje v naslednjem trenutku gre naprej v zategovanje pasov itd...

je pa res, da če je radar vklopljen tega piskanja in lampe ni, ker reagira praviloma pravočasno in ni nevarnosti nalet, razen če bi kaj od strani vletelo.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
je pa res, da če je radar vklopljen tega piskanja in lampe ni, ker reagira praviloma pravočasno in ni nevarnosti nalet, razen če bi kaj od strani vletelo.
Pri VAG-u ti radar nič ne pomaga pri stoječih ovirah, ker jih programsko zanemari. Šele Front Assistu se utrga, ko je zadeva že kritična ;)... Edino ne vem kako je, če se pelješ le recimo 30km/h, če bi takrat zaznal, torej ko razlika v hitrosti ni prevelika.
Razen, če se je avtobus počasi ustavljal in potem ustavil, potem bi ACC že prej odreagiral, ker bi ga že imel ''naciljanega'' in bi ga sledil.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Pri nizkih hitrostih je tudi Front Assist sposoben popolnoma ustavit avto in preprečiti trk. Tam 40-50 kmh zna že veliko takih sistemov v celoti preprečiti trk.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Pisal sem za ACC, da ne vem, če bi reagiral pri nizki hitrosti, ker bi bila razlika v hitrosti nižja.
Front Assist bo seveda reagiral in pri nižji hitrosti tudi preprečil nesrečo.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
vidiš, kle pa ne vem kaj se dogaja, ker je morje teh asistentov in vsi na on. ne vem kateri kaj naredi in zakaj. mi je pa všeč kako delajo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mtl

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.922
1.088
113
www.adriamedia.si
Močno dvomim, da bi normalno opravilno sposoben človek zaviranje s strani Emergency Assist sistema vzel za nepravilno zaviranje. Pa tudi če bi, bi ga na servisu zelo hitro podučili o RTFM.:D

Ne štekam, kaj si hotel s tem povedat. EA zna brez potrebe bremzat in če takrat trmasto pohodiš gas, si večinoma premisli. DOber primer je, ko zračunaš, da se bo nekdo, ki pred tabo zavija desno v stransko ulico, umaknil, dokler prideš do njega, EA pa bremza, ker je avto pač tam in se giblje zelo počasi. Se sicer sistemi izboljšujejo, ampak tega je še vedno precej.
Pa nisem napisal nepravilno. Ker sistem dela znotraj zadanih parametrov. Je pa odveč oz brez razloga za voznika.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Hm.
Emergency Assist NI enako Front Assist. Imaš zgoraj lep video, ki prikazuje delovanje EA sistema.
Ko bo to jasno, boš ugotovil, da piševa identično stvar ;). Le da se ji reče pri VW Front Assist oz. generični izraz EBA (Emergency Braking Assist).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.922
1.088
113
www.adriamedia.si
Seveda sem že od začetka pisal o temu, čemur pri VW rečejo Front Assist oziroma generično napisano AEB (in sem prezrl, da ti pišeš o drugi stvari oziroma sploh ne vem, kako je ta v debato zašla).
AEB zna težiti z odvečnimi opozorili in tudi zaviranji. Nekateri več, nekateri manj, stvar se izboljšuje iz generacije v generacijo (pri nekaterih), pa vseeno. Imaš pa tudi take, ki ne delajo. Tudi že doživeto.