aktivni tempomat tehnologije

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
zadeve so za pomoč, a lahko rečem, da MB kar dobro hendla in ugasne, obvesti, če ne dela dobro. to akr ti opisuješ je pa nevarno in moraš imet v mislih, da je pomoč v lepem, v slabem pa ne.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Problem je v tem, da radar se vedno ne pritoži, da ne deluje prav. Samo ne deluje prav.
To sem jaz ravno v konkretnih nalivih večkrat opazil. Preprosto ni zasledil več vozila pred sabo na dovolj veliki razdalji - zasledil ga je nekje na tretjini običajne.
In to je lahko zelo nevarno pri visokih hitrostih in na spolzki cesti.
Seveda so vse te omejitve delovanja lepo opisane v navodilih in proizvajalec si je s tem obrisal roke.

Skratka, zadeve so za pomoč in ne za nadomestilo voznika.
Napiši še znamko zraven, ne pisat na splošno.
Pri Golfu 7 recimo zadeva dela 100% ali pa se sistem izključi in napiše opozorilo, kot je zapisal crnobog.
To se običajno zgodi v snegu, lahko pa tudi v zelo močnem deževju. V glavnem, ko ni dovolj odboja nazaj, se sistem izključi. Očitno pa nekateri proizvajalci potem sistem še pustijo delovat, bi pa bilo fajn, da vsaj neko opozorilo ven butne, saj vsi vemo, kako gre z branjem navodil in opozoril.
Edina situacija, ko acc pri vwju po mojem mišljenju ne odreagira pravilno je stoječ avto, saj ga programsko zanemari, kar je sicer ok, ampak to naredi brez opozorila, kar bi nujno moralo biti. Verjetno pa trenutna razvojna stopnja tehnologije ne omogoča ločevanja med avtom in recimo kamnom ob cesti. Piše pa to v navodilih :).
Se pa tudi v tem primeru vključi Front Assist, ampak to je že, ko je prometna skoraj neizogibna.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Ne OB cesti, NA cesti.
Če ti šibaš 100ko in pred tabo stoji avto, ga bo ACC zanemaril in bo šele Front Assist “ponorel” in tudi verjetno zmanjšal hitrost, ampak počilo bo pa kljub temu zelo verjetno. Do 30km/h naj bi pa pravočasno ustavil in preprečil nesrečo.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
Radar ignorira statične objekte saj težko razlikuje kaj je direktno pred teboj in kaj ne. Za te zadeve potrebuješ kamero + LIDAR.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
pr men za počasi premikajoče odreagira, sicer s piskanje, dretjem in ne bremzanjem. tko se mi zdi, je bilo pa pestro in ne bom trdil da je res tako.
novi distronic naj bi aktivno bremzal na stoječe zadeve. tako prodajalci.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
pr men za počasi premikajoče odreagira, sicer s piskanje, dretjem in ne bremzanjem. tko se mi zdi, je bilo pa pestro in ne bom trdil da je res tako.
novi distronic naj bi aktivno bremzal na stoječe zadeve. tako prodajalci.
Če je razlika v hitrosti majhna bo tudi acc pri Golfu 7 ustrezno deloval ;).
Tehnologija gre naprej in bi bil že čas, da bi to delalo. Recimo tehnologija pri Golfu 7 je stara že več kot 5 let, kar je enormno v tem segmentu. Je pa res, da je vmes dobila mild refresh dve leti nazaj. Kar se pa bolj pozna na Lane Assist sistemu.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.938
8.986
113
EU
Po ovinkasti magistrali skozi Makarsko (omejitev petdeset), je avto opozoril na vozilo parkirano v ovinku na desni strani, ki je bilo obrnjeno proti meni. Sistem zaznava stoječa vozila, katera so na liniji prehoda. Nima radarja, samo kamera in laser.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
Kamera je dovolj - slika s kamere napreč z radarjem zaznan stoječ objekt umesti v prostor (torej da avto potem ve, ali stoji ob ali na cesti in ali gre za avto ali za kaj drugega).

Radarja ne moreš kombinirati s kamero saj sta obe "sliki" preveč različni da bi ju lahko kombiniral. Radijski valovi se namreč drugače propagirajo kot pa vidna svetloba. Radar lahko recimo vidi tudi 2 avta naprej, kamera tega ni zmožna.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.353
1.733
113
Zakaj ne bi mogel kombinirati. Cilj je ravno v tem, da se input iz večih različnih senzorjev (radar, kamera, lidar, laserji) softversko sestavi v karseda natančno sliko dogajanja okoli vozila. Več različnih inputov je ravno zato, ker ima pač vsak svoje prednosti in pomanjkljivosti in na softveru je da se tega zaveda in da pač glede na okoliščine ustrezno uporablja podatke iz enega, drugega, tretjega, ali pa kar vseh.

Btw? Kako se Lidar obnese v megli?
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Odvisno od valovne dolzine LIDAR-ja. Nizja kot je valovna dolzina, slabse bo "videl" v megli
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
Zakaj ne bi mogel kombinirati. Cilj je ravno v tem, da se input iz večih različnih senzorjev (radar, kamera, lidar, laserji) softversko sestavi v karseda natančno sliko dogajanja okoli vozila. Več različnih inputov je ravno zato, ker ima pač vsak svoje prednosti in pomanjkljivosti in na softveru je da se tega zaveda in da pač glede na okoliščine ustrezno uporablja podatke iz enega, drugega, tretjega, ali pa kar vseh.

Se strinjam glede uporabe več senzorjev in združevanjem inputov - to sem že v enem prejšnjem postu predlagal.

Ampak realno gledano je radarska slika preveč drugačna (in precej manj detailna) od vidne slike, zato je združevanje radarja in kamere precej zapleteno. Zato tudi vsi self-driving avtomobili uporabljajo lidar, ki je precej bolj natančen od radarja.

PS: laserja pa lidarja ne rabiš ločevati, gre namreč za isto zadevo: LIDAR dobesedno pomeni "light detection and ranging" in pod "light" je mišljen laserski žarek.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi
I

Izbrisan uporabnik 474

Laser ni enako LIDAR, je pa laser del LIDAR-ja. In laser nima nujno enakega namena kot LIDAR. Lahko se uporablja izkljucno kot en zarek za merjenje razdalje (recimo do ovire pred sabo), pri cemer opravlja funkcijo meritve na vecje razdalje (>3m), pod to mejo pa prevzamejo meritev drugi sistemi, najveckrat ultrazvocni senzorji. LIDAR pa sluzi za mapiranje okolice v mnogo sirsem spektru
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Dolgoročna smer je jasno, da združevanje in interpretacija sveta iz več senzorskih sistemov vzporedno.
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
No, meni volvo dostikrat piska opozorilo pred nesreco.. pac ce misli, da ne bo zneslo se zacne dret. Ponavadi takrat, ko pohodis gas se preden das smernik in zamenjas pas (pri prehitevanju recimo). ACC pa naceloma dela super, le po kaksni zelo ovinkasti cesti lahko izgubi vozilo pred sabo in zacne potem pospesevat v ovinku. Na AC pa bp.. edino za moj okus bi lahko malce prej zaviral.