Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1)

tomi

Guru
1. sep 2007
17.981
9.097
113
39
MB
Mogoče pametno da imamo temo, ki se tiče tega novega zakona in kaj prinaša, da je vse na enem mestu.

Datum sprejetja29.09.2022
Datum objave11.10.2022
Datum začetka veljavnosti26.10.2022
Datum začetka uporabe26.01.2023
 

tomi

Guru
1. sep 2007
17.981
9.097
113
39
MB
ena izmed boljših strani zakona. :D

Garancije ne bo več mogoče uveljavljati pri prodajalcu izdelka​

Na področju garancije prinaša zakon pomembno novost. To bo mogoče odslej uveljavljati le pri garantu, ki je običajno proizvajalec izdelka, v primeru uvoženih izdelkov pa tudi uvoznik in distributer. Še naprej bo mogoče pravice iz naslova garancije uveljavljati tako pri proizvajalcu kot pri prodajalcu izdelka le še za tiste izdelke, ki so bili kupljeni pred današnjim dnem.

Skrajšuje se rok, v katerem mora garant odpraviti napake. Medtem ko je doslej veljal 45-dnevni rok za popravilo, je zdaj za 15 dni krajši. Ta rok se bo lahko podaljšal za 15 dni, če bo proizvajalec še pred iztekom prvotnega roka o tem obvestil potrošnika in mu hkrati navedel razloge za podaljšanje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

gr69

Guru
15. dec 2009
11.300
2.399
113
še v SLO - ampak komaj
A jaz zdaj prav razumem, da se tudi (končno) menja nomenklatura in se usklajuje z EU?

Garancija - daje proizvajalec na “dobrovoljni” osnovi in jo lahko uveljavljaš samo pri garantu.

Stvarna napaka (“nemško” Gewährleistung - torej jamstvo) - odgovarja prodajalec. Najmanj dve leti - če v precej letu se smatra, da je obstajal že ob nakupu - dolazno breme na prodajalcu, po enem letu za uveljavitev dokazno breme na kupcu.

Ali narobe “berem”?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.923
1.089
113
www.adriamedia.si
A jaz zdaj prav razumem, da se tudi (končno) menja nomenklatura in se usklajuje z EU?

Garancija - daje proizvajalec na “dobrovoljni” osnovi in jo lahko uveljavljaš samo pri garantu.

Stvarna napaka (“nemško” Gewährleistung - torej jamstvo) - odgovarja prodajalec. Najmanj dve leti - če v precej letu se smatra, da je obstajal že ob nakupu - dolazno breme na prodajalcu, po enem letu za uveljavitev dokazno breme na kupcu.

Ali narobe “berem”?
Samo da se stvarni napaki, ko je kuopec fizična oseba, ne reče več stvarna napaka, ampak jamstvo skladnosti izdelka.
 
  • Všeč mi je
Reactions: gr69

gr69

Guru
15. dec 2009
11.300
2.399
113
še v SLO - ampak komaj
Torej so končno počistili zmedo pri nas, kjer smo (no - zakonodajalec in posledično mediji in ne nazadnej podjetja) leta mešali garancijo in jamstvo (pojmovno).
Zdaj bo trajalo še kakšno desetletje, da bo vsem jasno, da se v vsakem primeru najprej uveljavlja jamstvo (ker pač bolj ščiti potrošnika). Mene osebno tudi ne moti “poslabšanje” pravic iz naslova, da “mora” kupec najprej sprejeti popravilo in šele po neuspelem uveljavljati pravice vse do vračila celotne kupnine.
Ker to kar so nekateri delali (ne samo pri nas - cela EU a čak i šire) iz naslova pravic “jamstva” je bilo že prav nagnusno.
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.812
815
113
MB
Garancija se ne daje na prostovoljni osnovi ( razen pri rabljenih avtih ), ampak obvezno za obdobje 1. leta, podjetje pa lahko potrošniku ponudi tudi daljšo, prostovoljno garancijo.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.311
2.271
113
....
Zdaj bo trajalo še kakšno desetletje, da bo vsem jasno, da se v vsakem primeru najprej uveljavlja jamstvo (ker pač bolj ščiti potrošnika). ....
Ker to kar so nekateri delali (ne samo pri nas - cela EU a čak i šire) iz naslova pravic “jamstva” je bilo že prav nagnusno.
Jamstvo?
Torej kako in h komu najprej.
 

Oakey

Majstr
3. feb 2016
830
497
63
Kako je s pravicami iz naslova stvarne napake, ali so te pravice vezane na izdelek (z original računom) in se prenašajo med lastniki (v primeru obdaritve, prodaje izdelka...)?

Ali pa je ta pravica vezana na kupca in ne na izdelek?
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
4.996
-1.289
113
Takole odgovorijo na servisu.
Pozdravljeni,

Zakonski rok servisa je 30 dni, tako da v tem časovnem roku bo rešen tudi Vaš primer.

Lep pozdrav.
 
  • Haha
Reactions: kamela213