"Varen" avto

djpiky

Pripravnik
21. feb 2008
370
5
18
Dober dan,

išče se avto, ki vsebuje največ varnostnih sistemov. Obvezna specifikacija:
- bencinar
- avtomatik
- ne premočen avto
- srednje velik avto (ala peugeot 2008, golf, captur...)
- čim več varnostnih sistemov (radarski tempomat, zaznava peščev, zaznava naleta ...)
- cena max 25k€ - prej manj. Če ni možno za nov avto gledamo tudi po rabljenih do 3 leta

Torej poudarek na varnosti, znamka nema veze. Predlogi?
 

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.111
307
83
Potem glej tudi, da ima čim nižje težišče. Torej razni SUV-ji odpadejo - se radi prekucnejo v kritičnih situacijah.
 

B81

22. jul 2007
34.604
9.030
113
Nalet pescev imajo zdaj skoraj vsi. Menjava pasov, opozorilo na mrtvi kot, vsaj kamera za nazaj (ali 360°), radar tempomat...kolikor gledam, imajo to vsi manjsi do 25k eur. Oskubljeni so pac cenej.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.648
779
113
Toyota Prius :p Ni premočan, avtomatik, bencinar, osnovna oprema za 25k € ima radarski tempomat in LDA, če ti je grd pa Toyota C-HR ima prav tako vse.

Izbire imaš sicer ogromno, samo pojdi na NCAP in preveri vse, ki imajo 5 zvezdic s testom od 2016 dalje, od tega leta dalje avto ne dobi več 5 zvezdic, če nima zaznavanja pešcev in avtomatskega zaviranja v sili.

Glede teh novih kvazi SUV-jev nebi bil tako prepričan da se radi prekucujejo, ker v osnovi niti niso kaj dosti bolj oddaljeni od tal kot navadni avti, niti nimajo pretirano višjega težišča da bi bil to tak problem.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: optiplex

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.374
233
63
Kras
www.mtl.si
Za 25 jurjev lahko pri večini avtov v tem razredu dobiš vse asistence, itd., če jih ponujajo seveda.

Pred nakupom ti le nekaj svetujem: na testni vožnji (pa ne 10 minut) temeljito preveri delovanje teh asistenc, to da ima recimo avto Lane Assist, ne pomeni, da je le ta enak pri vseh. Določeni imajo namreč te zadeve tako narejene, da se le nasmejiš... Nekaterim pa deluje zadeva res odlično.

Sam bi priporočal ACC, Lane Assist in pa asistent za odparkiranje, mrtvi kot osebno niti ne bi tako pogrešal, je pa se mi zdi pogoj za asistenco za odparkiranje pri nekaterih. Tako da, potem pač vzameš vse. In pa seveda nujno Light Assist (da ne govorimo o DLA), ki je izjemna udobnostna funkcija.
Ta dobri imajo pa potem še nadgradnjo vseh teh sistemov z Traffic Jam Assistom in pa Emergency Braking, ko se ti avto sam ustavi na robu ceste, če te recimo ''zmanjka'' iz kateregakoli razloga. Stvari odlično (seveda v okviru trenutnih tehnoloških omejitev) delujejo in definitivno priporočam.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.648
779
113
Treba je tudi ločiti med asistenčnim sistemom in varnostnim sistemom. Lane keep assist na varnosti ne naredi nič več kot Lane departure alert, radarski tempomat prav tako ni pogoj, da ima avto avtomatsko zaznavanje pešcev in zaviranje v sili.

Asistenčni sistemi so luksuz in razbremenijo voznika, morda pomagajo pri utrujenosti, potem se pa njihov varnostni vidik konča. Zna se celo zgoditi da človek preveč začne zaupati tem sistemom in voznik gleda Harry Potterja na tablici avto pa gre v tovornjak... Jasno krivec je voznik, ampak nek slab priokus ostane.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.374
233
63
Kras
www.mtl.si
Slabega priokusa ne more biti, če se zadeva uporablja tako kot mora, torej kot ASISTENČNI sistem, ne pa kot avtonomno vozilo. Sem že večkrat konkretno opozarjal na to.
Definitivno so več ali manj vsi asistenčni sistemi tudi varnostni. ACC zavira (razen pri stoječi oviri seveda) že preden recimo Front Assist zagrabi in tako prepreči, da sploh pride do tako nevarne situacije, da se Front Assist aktivira. Lane Assist (aktiven seveda) prepreči prehod na drugi pas, kar spet prepreči že sam nastanek nevarne situacije. Zadnjič sem testiral Alhambro. Pri nenamernem prehodu črte Lane Assist z neko močjo povratno potiska volan, vendar je to relativno malo (dovolj, da voznik zazna), potem sem pa poizkušal zaviti pred prehitevano vozilo na razdalji za katero je mrtvi kot zaznal kot premajhna in mi NI pustil zaviti desno. Bi moral orenk potisnit volan. Pa še tresel je volan, če se prav spomnim.

Seveda pa vsi ti sistemi NISO 100% in definitivno NISO namenjeni avtonomni vožnji.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette

map

Guru
6. jul 2008
7.793
1.930
113
najrajš na babi
Bog ne daj, da kdo pomisli na avtonomno vožnjo z renutnimi sistemi. Sami po sebi so te sistem lahko vozniku v veliko pomoč, dokler jih pametno uporablja, pa še z zgornjo glavo misli zraven. Ampak ljudje smo preveć ležerni in se hitro razvadimo in se začnemo preveč zanašati nanje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mtl

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.374
233
63
Kras
www.mtl.si
Tukaj je en lep primer, ko zaradi trenutnih tehničnih omejitev zadeva zataji in je dejansko lahko nevarna za voznika:
Naslednji je recimo, ko nekdo pred tabo zavija levo, ti pa vidiš, da se bo on že umaknil in lepo ''letiš'' proti njemu, ACC ali Front Assist pa panično do konca po zavori...
Pa še kaj bi se našlo...
 
  • Všeč mi je
Reactions: map

map

Guru
6. jul 2008
7.793
1.930
113
najrajš na babi
To je to. Ni se še 100 procentno za zanašat na te sisteme. Je potrebno kr volan držati v rokah in mislit z glavo, kot v neasistenčnih časih.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
ksz: staršema smo ta teden vplačali Yarisa hibrida s TSS sistemom - se vam TSS s stališča starejših oseb, ki še kamere za vzvratno vožnjo ne znata uporabljat, sploh smiseln nakup (meni je smeseln zato ker če ne drugega ga bo lažje prodat ali nam "mlajšim" uporabljat)?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.374
233
63
Kras
www.mtl.si
Izkušnja iz prve roke od tudi starejših oseb (dveh) točno za isti avto. Nakup je smiseln.
Kratke/dolge preklop deluje odlično, izjemna udobnost. Lane Departure Warning je bolj tako tako, ker samo piska, je pa eni osebi povzročil, da ne seka več tako ovinkov :), lahko ga sicer izključiš. Prepoznava prometnih znakov je dobesedno smeh in praktično neuporabna, edino za kakšno delovišče na cesti, ko sam spregledaš znak, je pa dobra, da vidiš kakšna je omejitev. Vse ostalo je smeh, vključno z narobnimi znaki npr. 40km/h na AC.
Precollision sistema pa še nista sprobala zaenkrat.

Jaz bi absolutno priporočal, sploh glede na to, da je cena cca. 400 EUR, če se prav spomnim za komplet. Tako z vidika varnosti in udobja kot tudi lažje prodaje za naprej.

PS: Lahko na PM za kakšno ceno ste ga potem naročili?
 

map

Guru
6. jul 2008
7.793
1.930
113
najrajš na babi
Odvisno kolk so dovzetni za take stvari in kolko so v vozilu. če so veliko se prej navadijo, če malo pa se ne bodo nikoli. Mojim dela probleme že avtomatska ročna, pa hillhold. Mati ne vem, če je 2x vozila odkar je pri bajti avto z avtomatsko ročno, prej je pa vozila non stop. Pravi, da se v tem avtu ne počuti OK, da je golf kr neki, da ji je bolj bla všeč njena corsca, ker je bol enostavna.
 

lojtra

Pripravnik
6. jul 2008
60
1
8
Emm... Varnega avta ni,je pa lahko varen voznik... Ce ni sposoben bit varen, si naj za ta kes najame poklicnega voznika za tistih nekaj fur... Al se vozi vsak dan 500 kilometrov, da rabi to? Pol ne vem kak se vozijo razni potniki,kateri imajo ponavadi bolj kot ne oskubljene avte... Glede na to, da se gledajo manjsa vozila,verjetno ne. Pa za starejse v vecini primerov samo dekoncentrirajo te zadeve in jim nic ne koristijo, samo slabse je.... Vidim, da je v Sloveniji ze malo folklora, da se nabavijo super duper zadeve,dobre osnkve in dosezenega osnovnega namena pa ni... Pa ne govorim za avtomobile, ze samo pri kvazi tekacih, kolesarjih, telefonih.... opazam to.... Super cevlji, super urica, spanarce, al pa pune specialka, najnojevsi fon,.... pol pa ga z Rogovcem šisnes kot za salo, ne zna si avtomata nastavit, na fonu pa vklopit wifi-ja... Pa dober nakup zelim....
 
  • Všeč mi je
Reactions: map

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.374
233
63
Kras
www.mtl.si
Odvisno kolk so dovzetni za take stvari in kolko so v vozilu. če so veliko se prej navadijo, če malo pa se ne bodo nikoli. Mojim dela probleme že avtomatska ročna, pa hillhold. Mati ne vem, če je 2x vozila odkar je pri bajti avto z avtomatsko ročno, prej je pa vozila non stop. Pravi, da se v tem avtu ne počuti OK, da je golf kr neki, da ji je bolj bla všeč njena corsca, ker je bol enostavna.
Moje mnenje: vse je odvisno od tega, kako se starejšim tehnologija predstavi. Jaz sem VZTRAJAL, da grem z njima na testno vožnjo z Yaris Hibridom, ker sicer ga verjetno ne bi vzela. Prodajalci namreč dajo ključe in kaj se potem zgodi: na prvem križišču se taka oseba nalima na prednje steklo in to je to. Zaključeno. Jaz sem jima vse razložil, ženska (starejša, nikoli vozila avtomatika v življenju) še vedno ni želela voziti avtomatika, pa sem jo prepričal, saj samo malo po parkirišču. No, po petih minutah smo šli na cesto, od takrat (1 leto) mi vsakič jamra, ko mora vozit drugega bencinca z ročnim menjalnikom :). Isto za samodejni preklop luči.
Če starejšim pravilno razložiš, pokažeš in si z njimi, da sami preizkusijo in osvojijo delovanje vseh teh sistemov, potem po mojem mnenju ne bo nobenih težav. Če jim vržeš ključe in rečeš pazi na tisto, potem bo zagotovo prišlo do kakšne težave in takoj s tem do straha in odpora pred tehniko.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.374
233
63
Kras
www.mtl.si
Vsak se bo navadil, ko bo dosti v avtu. Če se pa 2x na teden do prvega špara odpelje pa nikoli
Ne bo, če ne pozna, pač ne bo uporabljal. Sem delal stranko, ki je prišla k meni s 3 leta starim Golfom 7 z vsemi asistencami in jo vprašam, kako pa kaj to deluje? Pa mi odgovori, da ne ve, ker ne zna uporabljat in raje ne uporablja. Razen DLA-ja.
Po 20-ih minutah razlage, praktičnega prikaza in testiranja, se je samo čohala po glavi, zakaj ji tega prodajalci niso razložili in da se je 3 leta vozila brez uporabe teh sistemov.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.793
1.930
113
najrajš na babi
Maš voljo, ni kej. Z golfom že od novega nekaj ni štimalo, radio ni bral z SD že prvi dan, itd. So pošraufali. So far so good. Po kakem mescu me stari pokliče, da z avtom spet nekaj ne štima, da se mu na zapornicah ni hotel vgasnit (start-stop), pa da bo ga zdej kr na servis odeljal, pa da ma tega avta dost, itd Pa starega malo po zdravju vprašam. Sem reku stari, zunaj je 35 stopinj, klimo imaš na 21, do ramp je 500 m. Ni ti shladil kabine in se ni vgasnil, mora bit nekaj pogojev da se bo vgasnu. Ob enem sem mu naložil domače čtivo in sicer priročnik za uporabo. Pa ga mal skurcal, da golf ni več za po njivah kot 30 let nazaj. No od takrat dalje je skoraj mir z njim in njegovim avtom, no občasno ga še kr kej zmede, ko neve za kaj je kaj. recimo na poti v švico so se mu tista opozorila za utrujenost prižigala. ga je toklo ziritiralo, da je skoraj v Italiji šel na servis.