Triki pri tankanju goriva

tdi

Fizikalc
7. dec 2011
1.693
11
38
Mene pa zanima, zakaj včasih enostavno ne morem natankat, z zaskočeno ročko. Skoz mi jo kar zapira, moram potem ročno natankat in pazit, da ne natočim preveč. Kaj storiti?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.192
1.808
113
Sicer ne vem kaj ima to veze z nami uporabniki...a kolikor sem jaz videl na črpalkah (ko sem delal prek študenta) se pri točenju goriva v tovornjak cisterno zmeri tudi temperatura goriva, ter predno gre iz cisterne v rezervoarje črpalke.

In ja vsaka razlika v temp. goriva pri količini 30 kubikov se pozna..a je potrebno upoštevati da imamo letne čase..torej poleti se pri prevozu volumen goriva povečuje (od prevzema do oddaje) pozimi pa zmanjšuje..torej se preko celega leta te razlike nekako ničlirajo.


a to je za nas uporabnike nepomembna reč..ker teh 60 litorv kot natočimo je vseeno ali ima gorivo stopinjo več ali manj.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Torej če natočim v avto poln tank bencina pri zemeljski temperaturi 7° C in avto pustim s polnim tankom na soncu, bo nekje ta bencin zečel ven tečt ali kako?

Boljše vprašanje je kako so črpalke umerjene, je bilo enkrat na Preverjeno se mi zdi, pa če se prav spomnim je bilo največje odstopanje 0,5 l na 50 litrov goriva, se kdo spomni?

Sem pa takoj za to da se količina goriva začne merit v kg, če lahko CNG črpalka meri v kg bodo pa tudi ostale. No potem bo moja povprečna poraba bencina 3,6 kg/100 km, naj se potem javi dizel, ki ima povprečno življensko porabo v dveh letih 4,2 l/100 km, toliko je recimo razlika v teži in tudi energijski vrednosti dizla.
 

jjernej

Pripravnik
26. mar 2008
131
0
16
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Torej če natočim v avto poln tank bencina pri zemeljski temperaturi 7° C in avto pustim s polnim tankom na soncu, bo nekje ta bencin zečel ven tečt ali kako?

Bo, ce bos tankal do vrha, dokler pistola dvakrat ali trikrat udari. In potem avto takoj parkiral na soncu.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Svak je včasih vozil OMV-jevo cisterno in je rekel, da ima vsak cisterna računalnik, ki preračunava tlak, temperaturo, da bencinskim lahko natoči prav. Če se prav spomnim, je rekel, da je lahko razlika med KP in MB 100 litrov na cisterno ob različnem vremenu pri obeh krajih.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.341
6.535
113
Boljša tehnika je, da se pištolo izvleče in tankat "iz zraka", da se še odušnik napolni z gorivom, gre kakšna 2litra lahko še not.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Torej če natočim v avto poln tank bencina pri zemeljski temperaturi 7° C in avto pustim s polnim tankom na soncu, bo nekje ta bencin zečel ven tečt ali kako?

Boljše vprašanje je kako so črpalke umerjene, je bilo enkrat na Preverjeno se mi zdi, pa če se prav spomnim je bilo največje odstopanje 0,5 l na 50 litrov goriva, se kdo spomni?
To se je pred leto lepo videlo pri Avstrijcih. Na črpalki so z zadnjim kolesom zapeljalo na robnik, da je avto visel in so rahko rezervoar bolj napolnili. Ko so se kasneje peljali pa so za sabo puščali bencinsko sled kar nekaj km.
Vsaka merilna naprava ima nek pogrešek. Če je ta pogrešek znotraj predpisanih mej se periodično preverja. To dokazuje nalepka na merilni napravi (ovalna nalepka z letnico in znakom J). Kot lahko nekje pokaže za 1% manj, lahko drugje prikaže toliko več. Če torej uspete najti iztočno mesto, kjer števec kaže manj, kot ste dejansko natočili potem lahko dejansko nekaj čisto legalno profitirate. In ta razlika je lahko mnogooo večja, kot pa vpliv temperature goriva.
 

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.107
297
83
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Svak je včasih vozil OMV-jevo cisterno in je rekel, da ima vsak cisterna računalnik, ki preračunava tlak, temperaturo, da bencinskim lahko natoči prav. Če se prav spomnim, je rekel, da je lahko razlika med KP in MB 100 litrov na cisterno ob različnem vremenu pri obeh krajih.
Koliko gre v cisterno goriva ?

Torej je poleti vseeno bolje tankati zjutraj, s tem se izogneš primeru, da so pred tabo tankali rezervoarje s pregreto cisterno ?
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Sicer ne vem kaj ima to veze z nami uporabniki...a kolikor sem jaz videl na črpalkah (ko sem delal prek študenta) se pri točenju goriva v tovornjak cisterno zmeri tudi temperatura goriva, ter predno gre iz cisterne v rezervoarje črpalke.

Temperaturo merijo, ker morajo preračunat volumen na vrednost kakršna bi bila pri 15 st. C - normaliziran volumen. Za to imajo tudi tabele oziroma faktorje. Mislim, da naftar gorivo kupi na kilograme, prodaja ga pa po litrih.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik Nobody pravi:
Razlika količine goriva v podzemnih rezervoarjih je med poletjem in zimo tudi po 15000 litrov ali še več zaradi temperature in raztezanja goriva.
15 kubičnih metrov raztezka? Recimo da je temperaturna razlika maksimalno 10 stopinj (pa sem siguren, da ni tako velika), to pomeni cca 1% razlike v gostoti, torej so rezervoarji povprečne pumpe veliki po 1500 m3? Ni švoh.
grims-1.gif

jaz se spomnim ko sem delal na omv je v enem letu temperaturna razlika prinesla 6000 litrov goriva minusa.
 

juris

Fizikalc
12. sep 2008
1.635
0
36
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Včasih sem delal blizu te branže. Dejansko imajo naftarji zaradi temperaturnih razlik in naše klime, temperatura zraka je večino leta večja od 15 st. C (na to se normalizira volumen naftnih derivatov), dobiček nam se pa to v žepu ne pozna veliko.

Če naftarji nebi imeli dobička, bi pri nas bencin prodajali na kile ali pa grame, to bi bilo pošteno za vse, je pa problem meriti.
Looki, looki!
 

juris

Fizikalc
12. sep 2008
1.635
0
36
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Cel kup nakladanja.

Ravno zaradi prvega (in drugih razlogov) imajo tanke v zemlji. A misliš, da se par metrov pod zemljo pozna, če je zunaj 10 ali 15 stopinj?
.........

Seveda se, ker se gorivo dovaža iz velikih nadzemnih rezervoarjev, ki se grejejo na soncu ali hladijo v burji. Avtocisterne dnevno dostavljajo gorivo na črpalke in s tem dogrevajo ali ohlajajo gorivo pod zemljo. Seveda je temperatura pod zemljo bolj stabilna, a dosega tudi 20stC razlike med najnižjo zimsko in najvišjo letno temperaturo goriva v rezervoarju.

Najbolj se splača tankati pozimi!
 

Spirit

propeler
18. jul 2007
5.746
0
36
je govoril kolega ki je delal v dostavi kurilnega olja in je enmu atatu tankal cisterno polno, majo pravilo da nevem 10cm prej nehajo tankat pod vrhom zaradi morebitnega raztezanja nafte. In je ata zatežil, da hoče nafto čist do vrha. Mu je kolega mirno razložil da to ne bo dobro, ker se bo nafta raztegnila in bo tekla čez rob zaradi temperatuurnih razlik. Ata vztraja pri svojem, da on je naročil in hoče polno cisterno. Okej, kolega natanka skoraj do roba, poračunajo in gre na pot naprej. Čez eno uro ga je ata že ves paničen klical naj pride nazaj izčrpat nafto, ker mu teče vse ven. Seveda kolega ni obrnil, ker je bil že daleč stran pri drugih strankah. Kako je potem ata uredil ne vem, njegov problem, verjetno je vlekel nafto na zaug.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.901
5.458
113
Citat:
Uporabnik tdi pravi:
Mene pa zanima, zakaj včasih enostavno ne morem natankat, z zaskočeno ročko. Skoz mi jo kar zapira, moram potem ročno natankat in pazit, da ne natočim preveč. Kaj storiti?

Mal mn jo not zarin v rezervoar pa bo lepš not tekl!