Slovenske železnice

damirj

Guru
9. maj 2012
5.639
2.609
113

112mio€?? :valjamse:

Pred kratkim:
Slovesnost ob zaključku del na Železniški postaji Nova Gorica. Prenova je stala neverjetnih 61,65 milijona evrov. Cela država se je zgražala, kako je to možno. Tudi jaz sem se. Prejšnji teden sem bil prvič na obnovljeni postaji Nova Gorica. Ok, je narejen podhod, večje parkirišče, obnovljena je stara stavba železniške postaje, narejeni so peroni itd, saj je veliko dela, še vedno mislim, da je tako realen strošek teh del mogoče kake 30mio €. Upam, da so v Borovnici naredili najmanj postajo za maglev vlake, podzemno avtomatsko parkirišče za avte in 33 peronov, ker čene je teh 112mio€ še bolj butasto porabljenih in bi se morali vse še bolj zgražati, kot smo se za primer N. Gorice.
 

veracoche

Fizikalc
15. nov 2012
119
56
28
Če preračunamo to na vladino 1mrd za 20k stanovanj v 10 letih, je postaja v Borovnici stala 2.240 novih stanovanj.

Edit:
Na stat.si je podatek "Sredi leta 2023 je imela občina približno 4.710 prebivalcev". Če rečemo, da bi v vsakem od teh 2.240 stanovanjih živela samo dobra 2 stanovalca, bi za ceno železniške postaje zgradili cel nov kraj velikosti Borovnice.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.445
4.355
113
Je res žalostno da te obnove nimajo enega vidnega efekta, stanejo pa kot suho zlato. To da staro stavbo ki je že 150+ let enaka malo prebelijo, zunaj dajo pa par stekel na perone, res ne more stat par 10 miljonov. Pa še to kar delajo pacajo po par let, v tem času kar se dela te obnovne je AO zgradila celo progo od dunaja do trsta.

Če že o Borovnici. Leta 1850 so začeli delat borovniški viadukt ki je bil dokončan leta 1856, 560m razpona, 22 ročno klesanih kamnitih obokov, pod vsakim temeljem oboka ročno zabitih 100 kubikov hrastovih pilotov ... res težko razumet z današnjimi standardi gradnje.
 

irwin

Majstr
13. mar 2008
1.534
458
83
Ce se prav spomnim je na tem forumu tudi folk ki dela v gradbeni stroki. Morda podajo svoje mnenje.
Se spomnim da sem pred casom nekaj " pametoval" na temo gradbenistva in sem dobil nekaj " ugrizov" da me takoj vzamejo v sluzbo v taisti nenavedeni firmi. Mislim da je sla debata glede Lju zelezniskega mosta :sprasujemse:
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.078
7.556
113
pri taščici
Poglejte zadnjo Tarčo .
Sicer pa sem pozimi dobil en "predračun" na vpogled in ko sem podal pripombo da je betonska tribuna po 450€/m2 predraga, so jo raje gladko izločili, namesto da bi jo naredili/projektirali ceneje.
Verjamem da je možno narediti dober meter visoko tribuno v obliki stopnišča ( 2 do 3 etaže) za manj kot 100 evrov/m2.
Odstranitev (v uničenje) cca 15 komadov PVC oken in vrat brezhibnih, starih cca 15 let) 7k€. KO sem rekel da jih jaz odstranim za 5 so me čukasto gledali, Pa še na bolho jih dam za 100€/kom
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.335
1.881
113
40
112mio€?? :valjamse:

Pred kratkim:
Slovesnost ob zaključku del na Železniški postaji Nova Gorica. Prenova je stala neverjetnih 61,65 milijona evrov. Cela država se je zgražala, kako je to možno. Tudi jaz sem se. Prejšnji teden sem bil prvič na obnovljeni postaji Nova Gorica. Ok, je narejen podhod, večje parkirišče, obnovljena je stara stavba železniške postaje, narejeni so peroni itd, saj je veliko dela, še vedno mislim, da je tako realen strošek teh del mogoče kake 30mio €. Upam, da so v Borovnici naredili najmanj postajo za maglev vlake, podzemno avtomatsko parkirišče za avte in 33 peronov, ker čene je teh 112mio€ še bolj butasto porabljenih in bi se morali vse še bolj zgražati, kot smo se za primer N. Gorice.
Čaki malo?!

Toliko so prišle celotne Stožice, pa vemo kako se je tam kradlo.
Zdaj pa je to cena prenove stare postaje?
 

Rekreacija

Guru
7. avg 2019
1.661
966
113
Poglejte zadnjo Tarčo .
Sicer pa sem pozimi dobil en "predračun" na vpogled in ko sem podal pripombo da je betonska tribuna po 450€/m2 predraga, so jo raje gladko izločili, namesto da bi jo naredili/projektirali ceneje.
Verjamem da je možno narediti dober meter visoko tribuno v obliki stopnišča ( 2 do 3 etaže) za manj kot 100 evrov/m2.
Odstranitev (v uničenje) cca 15 komadov PVC oken in vrat brezhibnih, starih cca 15 let) 7k€. KO sem rekel da jih jaz odstranim za 5 so me čukasto gledali, Pa še na bolho jih dam za 100€/kom
Potem se pa čudimo zakaj je pri nas tako drago gorivo.
Zato ker so cene obnov železniških postaj nenormalne!
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
7.877
3.444
113
Adijo pamet:

V sklopu prenove železniške postaje Borovnica sta bila zgrajena nov 160 metrov dolg bočni in 240 metrov dolg otočni peron z nadstrešnicami in pripadajočo opremo. Prenovljena je bila tudi tirna infrastruktura, kjer je bilo nadgrajenih 2,91 kilometra postajnih tirov in vozne mreže ter 9 kretnic.

Za lažji in varnejši dostop do peronov je bil zgrajen nov 24,3 metra dolg podhod, z dvema dvigaloma in stopniščema, ki sedaj omogoča varen in lažji dostop do peronov za vse potnike, še posebej za osebe z omejeno mobilnostjo. Posodobljeno je tudi postajno poslopje, vključno s fasado, čakalnico in sanitarijami. Postavljenih je bilo tudi 1,24 kilometra protihrupnih ograj.

Z nadgradnjo železniške postaje je zagotovljena zmogljivejša infrastruktura, ki omogoča večjo funkcionalnost železniške postaje, večjo stopnjo varnosti ter večjo fleksibilnost in prepustnost železniškega prometa.

Projekt je zajemal tudi nadgradnjo delov odsekov Brezovica–Preserje (približno 4 kilometre) in Preserje–Borovnica (približno 3,93 kilometra). Prenovljenih je bilo 16,68 kilometra obstoječega tira za zagotovitev osne in dolžinske obremenitve kategorije D4 in 16,69 kilometra vozne mreže za boljšo elektrifikacijo in zanesljivost prometa. Prenovljeno je bilo postajališče Notranje Gorice, ki je dobilo novo peronsko infrastrukturo. Zgrajen je bil nov 33,5 metra dolg nadomestni most v Notranjih Goricah, prenovljene so bile signalnovarnostne naprave in postavljenih je bilo 8,78 kilometra protihrupnih ograj.

Vrednost izvedenih del znaša slabih 112 milijonov evrov, od tega je Evropska unija iz Načrta za okrevanje in odpornost prispevala 44,5 milijona evrov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.742
5.349
113
Pri takih zneskih me skrbi, da bodo predori na avtocesti in viadukti pri Tepanju za dobrih 60 mio obnovljeni precej polovičarsko, ker je to glede na železniške projekte premalo denarja.
 
  • Haha
Reactions: sad

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
43.058
5.105
113
Ehhh....bo pa s5 kakemu nemškemu turistu kaj padlo na avto....so what!

Važno da ni naš!
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.639
2.609
113
Adijo pamet:

V sklopu prenove železniške postaje Borovnica sta bila zgrajena nov 160 metrov dolg bočni in 240 metrov dolg otočni peron z nadstrešnicami in pripadajočo opremo. Prenovljena je bila tudi tirna infrastruktura, kjer je bilo nadgrajenih 2,91 kilometra postajnih tirov in vozne mreže ter 9 kretnic.

Za lažji in varnejši dostop do peronov je bil zgrajen nov 24,3 metra dolg podhod, z dvema dvigaloma in stopniščema, ki sedaj omogoča varen in lažji dostop do peronov za vse potnike, še posebej za osebe z omejeno mobilnostjo. Posodobljeno je tudi postajno poslopje, vključno s fasado, čakalnico in sanitarijami. Postavljenih je bilo tudi 1,24 kilometra protihrupnih ograj.

Z nadgradnjo železniške postaje je zagotovljena zmogljivejša infrastruktura, ki omogoča večjo funkcionalnost železniške postaje, večjo stopnjo varnosti ter večjo fleksibilnost in prepustnost železniškega prometa.

Projekt je zajemal tudi nadgradnjo delov odsekov Brezovica–Preserje (približno 4 kilometre) in Preserje–Borovnica (približno 3,93 kilometra). Prenovljenih je bilo 16,68 kilometra obstoječega tira za zagotovitev osne in dolžinske obremenitve kategorije D4 in 16,69 kilometra vozne mreže za boljšo elektrifikacijo in zanesljivost prometa. Prenovljeno je bilo postajališče Notranje Gorice, ki je dobilo novo peronsko infrastrukturo. Zgrajen je bil nov 33,5 metra dolg nadomestni most v Notranjih Goricah, prenovljene so bile signalnovarnostne naprave in postavljenih je bilo 8,78 kilometra protihrupnih ograj.

Vrednost izvedenih del znaša slabih 112 milijonov evrov, od tega je Evropska unija iz Načrta za okrevanje in odpornost prispevala 44,5 milijona evrov.

Primerjaj:
Danes smo s simboličnim dogodkom obeležili zaključek nadgradnje železniške postaje Nova Gorica, ki se je začela decembra 2023 in predstavlja pomemben korak k izboljšanju železniškega prometa v regiji. Z izvedenimi deli je postaja pridobila zmogljivejšo infrastrukturo, ki bo omogočala večjo funkcionalnost, večjo varnost ter boljšo prepustnost železniškega prometa. Potnikom pa prinaša boljšo uporabniško izkušnjo.

Zgrajena sta bila otočni in bočni peron z nadstrešnicami, ki potnikom zagotavljajo zaščito pred vremenskimi vplivi. Uporabna dolžina obeh peronov je 387 metrov. Perona in dostopne poti so opremljeni z urbano opremo ter informacijskimi oznakami in opremo (talne oznake dostopov, krajevne in usmerjevalne table, piktogrami, informacijski panoji, napisne ploščice v Braillovi pisavi itd.). Na peronih so nameščeni tudi SOS, za vizualno obveščanje potnikov so postavljeni LCD prikazovalniki z informacijami o odhodih vlakov.

Postaja je bogatejša za sodoben podhod, ki potnikom omogoča varen in enostaven dostop do peronov. Novozgrajeni podhod, dolg nekaj več kot 57 metrov in širok 10 metrov, je opremljen z dvigali in stopnišči ter povezuje Trg Evrope z Novo Gorico. Tako potnikom omogoča dostop z obeh strani železniške postaje.

Prenova postajnega poslopja je potekala skladno s pogoji, pridobljenimi s strani Zavoda za varstvo kulturne dediščine, in je obsegala obnovo tehničnih prostorov, čakalnice, blagajne in sanitarij ter delno obnovo fasade s sanacijo obstoječega nadstreška ob peronu.

Prenovljena je bila tudi tirna infrastruktura, kjer so bili nadgrajeni tiri in tirne naprave v skupni dolžini 6,82 kilometra.

Projekt nadgradnje železniške postaje je zajemal tudi rušitev obstoječe ter gradnjo nove nakladalne rampe za avtovlake, prenovo signalnovarnostnih, telekomunikacijskih in elektroinštalacijskih naprav ter ureditev sistema za obveščanje potnikov.

Na vzhodni strani železniške postaje, neposredno ob podhodu pod železniško progo, je urejeno novo parkirišče s 66 parkirnimi mesti za osebna vozila, 6 parkirnih mest je namenjenih za gibalno ovirane osebe, 2 parkirni mesti za taksi ter 6 parkirnih mest s pred pripravo za električne polnilnice. Urejeno je tudi novo avtobusno postajališče za uporabnike železniških storitev ter zgrajena nova dostopna cesta dolžine 250 metrov, ki se preko obstoječega cestnega priključka naveže na Erjavčevo cesto.

Vrednost gradbenih del je znašala 41,56 milijona evrov brez davka na dodano vrednost, pri čemer je Evropska unija prispevala 43 milijonov evrov povratnih sredstev iz Načrta za okrevanje in odpornost. Mestna občina Nova Gorica pa je prispevala 1.000.000 evrov z ddv za izvedbo podhoda.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
37.332
12.045
113
zamisli si da par lokalnih gradbincev, manjših skup stopi, pa da ponudbo kao realno recimo 50% off... a misliš da bi dobli posel.. Makaki, ni "referenc" ni posvečenih vmes, lobistov itd , odleteli bi ko posrani golobi v prvi uri.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.742
5.349
113
Ne bom več znal točnega zneska, ampak material za sistem ene železniške zapornice je bil pred kakim desetletjem več 100.000 €.
Res pa je, da kdove kake certifikate vse to zahteva, ki stanejo in jih nekdo na koncu mora plačati.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.260
3.617
113
Marlbor
zamisli si da par lokalnih gradbincev, manjših skup stopi, pa da ponudbo kao realno recimo 50% off... a misliš da bi dobli posel.. Makaki, ni "referenc" ni posvečenih vmes, lobistov itd , odleteli bi ko posrani golobi v prvi uri.
Sploh nimaš na voljo mehanizacije za gradnjo kaj takega. Tisti, ki ima ustrezne stroje, so že zdavnaj v poslu s SŽ.