Se sploh še splača kupovat nove dizle?

jello

Guru
22. sep 2008
9.754
3.605
113
Ja ne vem, zgleda sem totalno falil. Zavedla me je beseda "splača" v naslovu teme. Sicer pa ja, jaz trdim da je hruška rumena, ti pa me prepričuješ da je sliva okrogla.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.035
2.468
113
smile-1.gif

pol pa sem jaz sel offtopic
smile-1.gif


pol pa je odgovor cisto enostaven, za AC se splača
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.163
5.512
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Pa dej no, govora je o motorjih, tehniki, ne o ceni. Pa ne govorim sedaj da cena ni pomembna, ker se gre za paket. Za moje pojme je 0.9 hruska in 1.5 sliva. Pa kaj pol ce imasta ceno tam, tam in podobno konjev.

Futraš kW in ne kubične centimetre... Bencin ima kurilno vrednost X...diesel pa X+ 1/3...
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.035
2.468
113
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Pa dej no, govora je o motorjih, tehniki, ne o ceni. Pa ne govorim sedaj da cena ni pomembna, ker se gre za paket. Za moje pojme je 0.9 hruska in 1.5 sliva. Pa kaj pol ce imasta ceno tam, tam in podobno konjev.

Futraš kW in ne kubične centimetre... Bencin ima kurilno vrednost X...diesel pa X+ 1/3...


Futras kW pri dolocenih vrtljajih ce smo natancni, v glavnem spremenljivk je kolikor hoces in natolcevanj tudi...vkljucno s to tretjino, ki jo omenjas

Bistvo je cim vecji izkoristek. Vse ostalo je propaganda.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.163
5.512
113
Ok kW potem stimajo... Vrtljaji pravis... Naj nekdo potem poda obrate enega in drugega na AC @130 in njuno trenutno porabo tam... Bo ravno za kurilno vrednost razlike
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.674
792
113
Če smo približno "natančni" kurilna vrednost dizla je 12% višja, izkoristek motorja pod obremenitvijo pa je nekje ~36% vs ~42%, torej še 16%.

Torej v teoriji je poraba ~30% višja.

Še nekaj pomislekov:
- Načeloma se bencinar prej ogreje in prej pride do svojih 36% kot dizel do svojih 42%
- prestavno razmerje lahko igra veliko vlogo, sploh na AC
- ko sta oba ogreta je dizel pod nizko obremenitvijo v prednosti (manjši pumping loses) - to razliko se pri bencinarjih rešuje z downsizingom in/ali "atkinsonovim odpiranjem" ventiov

Še kot zanimivost v LeMansu imajo bencinski dirkalniki dovoljeno zgolj 6,6% višji "fuel flow" preračunan na energetsko vrednost, kar preko izkoristka direktno določa moč motorja. Tak faktor so določili real time s senzorji, ki so v vsakem dirkalniku in je določen glede na best in class bencinarja in best in class dizla, tako da so si lahko Audi, Toyota in Porsche vsi podobno konkurenčni. Ob vzpostavitvi novih pravil leta 2014 je bil faktor 8,8%, do letos je ta faktor padel na 6,6%.

Torej če bi se proizvajalci maksimalno potrudili bi bila razlika 20%, torej 1 l če gledamo pri porabi 5 l in 2 l pri požrešnejših 10 l porabe.
 
Nazadnje urejeno:

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Citat:
Uporabnik Kramer pravi:
Sem vozil Clio 0.9 turbo? V mestu start, pa malo obvoznice, pa v hrib. Povprecje 7,5. Res vrhunski sparovcek. Sicer je pocasen, ampak za kaksno deklo je verjetno cist uredu, da dela guzvo po cestah.

Kako je teb to ratal? Tašča se vozi samo po centru vsak dan, pa je 6.5 poraba...
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
Tako nekako ja. Kot rečeno, sem že večkrat videl da se da tudi z turbo bencinarji voziti res varčno, samo vozit jih je treba "kot po jajcih").

No, ti si si v realnosti verjetno malo bolj privoščil tistega Rapida, ker avto ni bil tvoj, kot je to v navadi pri testnih, nadomestnih itd. avtih.

Povprečna za Rapida 1.2 TSI (105hp, ročni) na spritmonitor.de je enaka (6.23l) kot za Superba 2.0 TDI (140hp, ročni), se pravi je že povprečna od 100 uporabnikov praktično enaka kot pri tebi če ga "kao" teraš. Nekako me ne boš prepričal, da jih vseh 100 tera Superbe na polno, Rapide pa ostalih 100 vozi ekonomično.

V zadnjih 5 letih sem naredil enih 200k s turbo bencinarji, in me nihče ne bo prepričal, da poraba pri višjih hitrostih kaj opazno bolj eksponentno narašča kot pri dizlu.

Dobrih 9l imam jaz povprečno v zadnjega pol leta in 25000km na z 2.0 TSI s 300hp, pa sem daleč vstran od tega, da bi imel lahko nogo.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Smo primerjali nedolgo nazaj dva Golfa 7. Eden 1.4 TSI DSG Variant ter drug 2.0 TDI navaden hb 5v z ročnim menjalnikom (oba 150hp) in je bila poraba na 600km dolgi poti za 1.2l manjša v prid 2.0 TDI-ju, pa je na AC v povprečju letelo med 140-200. Če bil 1.4 bil navaden hb z ročnim menjalnikom bi bilo razlike manj kot liter.

Je pa logično da Rapid s 105hp, ali celo 90hp nek autobahn bomber primarno ravno ni. Ampak to v končni fazi tudi ni Superb...
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.401
484
83
::1/128
KSZ: Na pamet primerjat kaj se splača in kaj ne je zelo težko. Vsak more za svoj način vožnje in za svoje potrebe preverit opcije v konkretnem avtomobilu (ali več njih) med katerimi izbira. Danes je praktično že v vsakem avtu na voljo vsaj nekaj primerjlivih turbodizelskih in (turbo)bencinskih motorjev, po drugi strani za hibride in priključne hibride to težko rečemo (vsekakor je že na voljo nekaj zanimih opcij v določenih segmetov, ne pa ravno pri večini tako kot dizel in bencin).

Za nekoga, ki vozi uglavnem AC pri višjih hitrostih in na leto štepa 60-70k km (kot recimo moj foter zadnja leta) ali celo več, po mojem dizel ni neka dilema. Pri malo večjih avtomobilih z okrog 200ps je razlika hitro večja kot 2l/100km, poleg tega je dizelsko gorivo za enkrat še cenejše od bencina (zakaj, kako in če je to prav ali ne niti ni pomembno, tako je pač stanje danes), tako da razlika na koncu ni zanemarljiva. Turbobencinarji so v zadnjih letih res napredovali, so pa napredovali tudi turbodizli (mogoče ne toliko, ampak 2.0 TDI 191km v novem Passatu kuri vsaj pol litra manj kot moj 170 konjski 2.0 TDI v manjšem avtu iz leta 2009).

Po drugi strani so pri manjših mestnih jajčkih razlike manjše, poleg tega se prednost dizla še nekoliko izniči na kratkih razdaljah, kjer se dizel niti ne ogreje. Če se z njim dela še malo kilometrov, potem itak ni računice za dizla.

S turbo bencinarjem se da seveda imeti zelo lepo porabo, dokler ga pelješ lepo (ampak takrat je tudi pri dizlu poraba še nižja) in za 200+ konjskega bencinarja vožnja po AC pri recimo 150km/h ni neka obremenitev, pri raznih mestnih turbo mlinčkih je pa lahko že 140 po AC kar na meji in bo pil občutno več. Moja boljša polovica ima Capturja 0,9 TCe. Zdaj pri njenih kilometrih je poraba praktično nopomembna, ko pogledaš kakšna je izguba vrednosti vsako leto, registracija, zavarovanje, vinjeta, gume, pranja, servisi, itd., je za manj kot 10k kilometrov na leto čist vseeno tist liter gor ali dol, pa tudi razlike v primerjavi z dizlom ne dobiš not 10 let. Pa vseeno recimo, če pogledam porabo, je v mestu prej manjša kot pri mojem dizlu, po drugi strani pa na AC, če se želiš peljat vsaj 130, si hitro na 7+. Enkrat sem se sicer probal peljat res na izi od MB do LJ, nekje 100-110km/h in je pil mislim, da 5,7 po BC, ampak pri taki vožnji tudi moj pol tone težji dizel s skoraj duplo konji in 7 let staro mašino pije pod 5l (realnih), s tem da je še gorivo cenejše.

Kar se tiče primerjave med 0,9 TCe in 1,5 dCI se mi zdi čisto na mestu, če govorimo o istem avtu. Motorja sta na voljo v Capturju (pa tudi v Cliotu) z isto konjenico in kakšna primerjava bi bila bolj fer, kot motorja z isto konjenico v istem avtomobilu, kubatura je pač takšna kot je. Ko kupuješ avto, se pač med tem odločaš, ne pa med 0,9 TCe in namišljenim 0,9 dizlom, ki ne obstaja.

Imam pa še eno dejansko primerjavo na isti relaciji, v soboto foter pred mano vozil celo pot dobrih 200km AC (med 150-170km/h, en del vmes malo počasneje zaradi gužve) v 420i (2.0 turbo bencinar, 184 konjev, letnik 2015), jaz pa v A4 2.0 TDI 170 konjev (letnik 2009). Imel je porabo 8,5 po BC (koliko točno laže BC ne vem), jaz pa realno 6,9, s tem da je moj dizel 7 let starejši, primerjliv 420d bi po mojih izkušnjah pil manj (recimo pol litra razlike + kolikor laže njegov BC). 420i je pri bajti ravno zato, ker se z njim dela manj kot 20k km na leto in bi bil nakup dobrih 3000€ dražjega 420d nesmisel.

Uglavnem vsak zase ve, kaj se mu splača, oziroma recimo raje, kaj je bolj ugodno za nekoga. Pri avtomobilih je pač tako, da nas večina vozi to, kar si lahko privoščimo, in ne to kar se splača, drugače avtomobilov z 150, 200 in več konji itak ne bi kupovali, pa marsikdo sploh avtomobila ne bi imel
smile-1.gif
 

map

Guru
6. jul 2008
7.808
1.949
113
najrajš na babi
Hebo vas dizli, bencinci in poraba. Pa kaj bi radi da avto pije en liter? ne bote ga vidli. V vašem in mojem lajfu ne. Še dolgo zadeve pri AC hitrostih ne bodo šle pod 5. Pa kaj je to kaka poraba. meni je prvi avto katrca z 35 konji žru 7. Pr bajt megane DCi žre povprečno 5,2, corsa 1.2 bencinc žre 7, maxi scooter z 35 konji žre pa 4,2. In vi bi da bi avto pil liter. Če je okol 6 je kr OK poraba glede na konje maso in tudi zračni upor teh škatel.
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Citat:
Uporabnik map pravi:
Hebo vas dizli, bencinci in poraba. Pa kaj bi radi da avto pije en liter? ne bote ga vidli. V vašem in mojem lajfu ne. Še dolgo zadeve pri AC hitrostih ne bodo šle pod 5. Pa kaj je to kaka poraba. meni je prvi avto katrca z 35 konji žru 7. Pr bajt megane DCi žre povprečno 5,2, corsa 1.2 bencinc žre 7, maxi scooter z 35 konji žre pa 4,2. In vi bi da bi avto pil liter. Če je okol 6 je kr OK poraba glede na konje maso in tudi zračni upor teh škatel.

s 35
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.219
1.841
113
Citat:
Uporabnik afroC pravi:
KSZ

meni se ga že samo zaradi zvočne kulice ne izplača imeti. Ni ga lepšega, da bencinarja ob easy vožnji skoraj ne slišiš in ne čutiš (dizel pozimi pri -10 je sploh biser zvočne kulise), ko pa hočeš voziti dinamično, ga je pa lepo slišati. F*** 2 litra nižja poraba, in ne, turbo bencinarji se res ne kvarijo toliko. Pustimo sedaj ob strani začetne serije tsi... kakšno statistiko okvar pa so imeli prvi dci?

Recimo da kupuješ na novo. Je res tolk hudo glede zvoka? Tud z dizlom gre dinamično ne da bi ušesa trpela
grims-1.gif
. Probaj ob priliki in javi.
 

marjan

Pripravnik
25. jul 2007
799
3
18
Citat:
Uporabnik afroC pravi:
KSZ

meni se ga že samo zaradi zvočne kulice ne izplača imeti. Ni ga lepšega, da bencinarja ob easy vožnji skoraj ne slišiš in ne čutiš (dizel pozimi pri -10 je sploh biser zvočne kulise), ko pa hočeš voziti dinamično, ga je pa lepo slišati. F*** 2 litra nižja poraba, in ne, turbo bencinarji se res ne kvarijo toliko. Pustimo sedaj ob strani začetne serije tsi... kakšno statistiko okvar pa so imeli prvi dci?

V6 tdi si že vozil? marsikater nov dizel (tudi 4 celinderc) ima soundgenerator... Misliš da je V8 bencin ne pa dizel...
Če smo že pri tem raje slišim soundgenerator tdija kot tišino bencinarja...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.015
1.120
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Citat:
Uporabnik Steve pravi:
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
ksz
Zanimivo koliko govora še vedno o dizlih da kao ropotajo, jaz pa ne prebavljam teh histeričnih bencinarjev in njihovih visokih obratov.

Potem pa vidiš folk, ki tišči tiste močnejše mopede, da ja cvili ali brunda, da vse odmeva. Pol je pa en kulturen dizel na 2000 obratov problem?

Za tebe in podobne kekce, ki so ostali v prejsnjem stoletju: tukaj se pogovarjamo o sodobnih turbo bencinarjih vs dizl

In zakaj ne bi primerjal sodobnih turbobencinarjev tudi s sodobnimi turbodizli? Ker to, da dizel bolj ropota je lahko samo argument nekoga, ki pac iz kakrsnegakoli razloga sovrazi dizle ali pa se je nazdanje vozil s kaksnim Golf 2 TDI
smile-1.gif
...

Ti pa, vdim, ne voziš prav dosti dizlov. Ker takšni, kot ti opisuješ, so redki in ne prav poceni.