Renault R5 e-tech Electric 2025

Vprasaj

Majstr
15. avg 2008
1.499
470
83
Ljubljana
Vprašanje za poznavalce baterij električnih vozil. Kupil sem si električno petko. ima 52 kw baterijo. https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_nickel_manganese_cobalt_oxides

Pa me zanima par vprašanj glede polnjena

1.) Avto vozim večinoma v službo in domov to je cca 100 km dnevno. V službi imam možnost polnjenja na 11 kw polnilnici in doma imam 3 fazno na 7 kw wallbox možnost.
Večinoma polnim v službi. do sedaj nisem še šel pod 70% napetosti. ker enostavno ni bilo priložnosti še (imam 1200 km šele).
Proizvajalec priporoča da vozim baterijo med 20% in 80%. Nisem strokovnjak za baterije in razumem da preveč polna baterija in vroče ter preprazna baterija in mraz ne gre skupaj. Zanima me, kaj in kdaj se bo poznalo na bateriji če jo polnim na 100% in navzdol. Zanima me dolgoročna predikcija, degradacija proti 80% itd...

2.) Mi lahko kdo odgovori na prvo vprašanje kot da sem 6 let star, da bom lažje razumel. :)

3.) Polnjenje na javnih polnilnicah, npr Petrol barje hitro polnjenje. Nikoli še nisem priklopil na te hitre polnilnice. In bi bil rad pripravljen Imam na telefonu oneCharge aplikacijo ampak ne vem kako jo uporabljati. Predvidevam da skeniraš polnilnico, potem priklopiš, kako pa plačam, če nisem dal nobenih podatkov v samo aplikacijo? Ima kdo kako izkušnjo?

Hvala

IMG_5615.jpg
 

Priponke

  • IMG_5617.jpg
    IMG_5617.jpg
    1,1 MB · Ogledi: 31
  • IMG_5618.jpg
    IMG_5618.jpg
    870,7 KB · Ogledi: 32

mtl

Guru
19. jul 2007
10.954
631
113
Kras
www.mtl.si
3.) Polnjenje na javnih polnilnicah, npr Petrol barje hitro polnjenje. Nikoli še nisem priklopil na te hitre polnilnice. In bi bil rad pripravljen Imam na telefonu oneCharge aplikacijo ampak ne vem kako jo uporabljati. Predvidevam da skeniraš polnilnico, potem priklopiš, kako pa plačam, če nisem dal nobenih podatkov v samo aplikacijo? Ima kdo kako izkušnjo?
Registriraj se v aplikacijo in potem lahko pod zavihkom plačila vneseš svojo kreditno kartico. To zadnje predvidevam, ker jaz sem že bil registriran pri Petrolu in sem le označil Polni in plačaj. Tako da pričakujem, da bo na položici, ker še nisem nikoli polnil tam. Če kdo lahko potrdi, bi bil hvaležene.
Ti pa priporočam, da to preizkusiš enkrat, ko ne boš dejansko potreboval in boš imel čas.

Kar se tiče degradacije, je vprašanje nesmiselno. Ker je razlika med kemijami, okoliščinami (temperatura, hitrost polnjenja, čas na 100%, itd.).
Enostavno se drži priporočil proizvajalca (glede na to, da proizvajalec to priporoča baterija očitno ni LFP) in to je to. Ne bo težava, če boš pač potreboval polno baterijo in jo napolnil takrat. Popolnoma je pa nesmiselno jo ciklati med 70 in 100%. Ciklaj jo med 40 in 70% kot ti je novaa priporočal ali še raje 35-65%. Ko rabiš, jo pač več napolniš. Poizkusi jo pa potem takoj porabit, nikakor pa naj avto ne stoji dlje časa s polno ali prazno baterijo. Če greš za dlje časa kam, jo pusti na 50%.
In pa še to: če imaš možnost (časovno, da ne zasedaš polnilnega mesta brez veze), omeji jakost polnjenja, da se ti počasneje polni. Tudi to naj bi nekaj pripomoglo k dolgotrajnosti baterije. Seveda bodo centoiskalci takoj pripomnili, da so pa izgube pri polnjenju večje, ker je vsa elektronika daljši čas polnjenja online. Sam se odloči, kaj ti več pomeni, jaz dam prednost dolgotrajnosti baterije.

BTW.: kolikor sem jo imel možnost na hitro preizkusit, se mi je zelo dopadla, pa teža je tudi sprejemljiva :).
 

torentino

Majstr
8. sep 2009
403
388
63
Ne bi o tem
Registriraj se v aplikacijo in potem lahko pod zavihkom plačila vneseš svojo kreditno kartico. To zadnje predvidevam, ker jaz sem že bil registriran pri Petrolu in sem le označil Polni in plačaj. Tako da pričakujem, da bo na položici, ker še nisem nikoli polnil tam. Če kdo lahko potrdi, bi bil hvaležene.
Ti pa priporočam, da to preizkusiš enkrat, ko ne boš dejansko potreboval in boš imel čas.

Kar se tiče degradacije, je vprašanje nesmiselno. Ker je razlika med kemijami, okoliščinami (temperatura, hitrost polnjenja, čas na 100%, itd.).
Enostavno se drži priporočil proizvajalca (glede na to, da proizvajalec to priporoča baterija očitno ni LFP) in to je to. Ne bo težava, če boš pač potreboval polno baterijo in jo napolnil takrat. Popolnoma je pa nesmiselno jo ciklati med 70 in 100%. Ciklaj jo med 40 in 70% kot ti je novaa priporočal ali še raje 35-65%. Ko rabiš, jo pač več napolniš. Poizkusi jo pa potem takoj porabit, nikakor pa naj avto ne stoji dlje časa s polno ali prazno baterijo. Če greš za dlje časa kam, jo pusti na 50%.
In pa še to: če imaš možnost (časovno, da ne zasedaš polnilnega mesta brez veze), omeji jakost polnjenja, da se ti počasneje polni. Tudi to naj bi nekaj pripomoglo k dolgotrajnosti baterije. Seveda bodo centoiskalci takoj pripomnili, da so pa izgube pri polnjenju večje, ker je vsa elektronika daljši čas polnjenja online. Sam se odloči, kaj ti več pomeni, jaz dam prednost dolgotrajnosti baterije.

BTW.: kolikor sem jo imel možnost na hitro preizkusit, se mi je zelo dopadla, pa teža je tudi sprejemljiva :).
Ko skeniraš polnilnico, ti rezervira 20€ z tvoje vpisane kartice, po koncu polnenja ti obračuna in vrne ostanek. Sicer sem polnil samo enkrat, ker sem imel eno nujno pot. Cena je cca 0.40€ za kWkh
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.562
7.869
113
pri taščici
Poleg petrola bi vzel se kak GNE pri nas.
Ce imate v planu poti daljse od dosega avta.
Pri meni se 39kwh kona (drugi avto pri hisi) se v letu in pol se ni drugje polnila kot doma.
Z njo delava cca 10kkm letno
Hitre polnilnice bodo morali počasi opremiti s POS terminali. Na barju jih se ni? Vprasaj ce lahko placas za pultom na blagajni. Ponekod imajo to opcijo.
Welcome v svet QR kod in aplikacij :bonk
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.562
7.869
113
pri taščici
Upam da ni BS
Sistem termičnega upravljanja baterije Renault 5 E-Tech

1. Toplotna črpalka (heat pump)
Vozilo uporablja toplotno črpalko, ki učinkovito ogreva ali hladi baterijo in obenem pozimi skrbi za udobno temperaturo v kabini — z manjšo porabo energije kot klasični grelni elementi.


2. Hladilni sistem z izmenjavo tekočine (liquid cooling)
Baterija ima tekočinsko hlajenje, kjer hladilna tekočina kroži skozi “extruded floor” (ekstrudirano dno) baterijskega modula. Ta sistem odvaja toploto in ohranja optimalno temperaturo za delovanje in polnjenje.


3. Predogrevanje ali predhlajenje baterije pri hitrem polnjenju (pre-conditioning)
Če imate različico, ki podpira tehnološke funkcije (techno ali ikon verzija), vozilo ob vnaprej napovedanem polnjenju ali poti predhodno prilagodi temperaturo baterije, da optimizira moč polnjenja — še posebej pri hitrem DC polnjenju
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

bev

Majstr
25. apr 2017
485
319
63
Vprašanje za poznavalce baterij električnih vozil. Kupil sem si električno petko. ima 52 kw baterijo. https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_nickel_manganese_cobalt_oxides

Pa me zanima par vprašanj glede polnjena

1.) Avto vozim večinoma v službo in domov to je cca 100 km dnevno. V službi imam možnost polnjenja na 11 kw polnilnici in doma imam 3 fazno na 7 kw wallbox možnost.
Večinoma polnim v službi. do sedaj nisem še šel pod 70% napetosti. ker enostavno ni bilo priložnosti še (imam 1200 km šele).
Proizvajalec priporoča da vozim baterijo med 20% in 80%. Nisem strokovnjak za baterije in razumem da preveč polna baterija in vroče ter preprazna baterija in mraz ne gre skupaj. Zanima me, kaj in kdaj se bo poznalo na bateriji če jo polnim na 100% in navzdol. Zanima me dolgoročna predikcija, degradacija proti 80% itd...

2.) Mi lahko kdo odgovori na prvo vprašanje kot da sem 6 let star, da bom lažje razumel. :)

3.) Polnjenje na javnih polnilnicah, npr Petrol barje hitro polnjenje. Nikoli še nisem priklopil na te hitre polnilnice. In bi bil rad pripravljen Imam na telefonu oneCharge aplikacijo ampak ne vem kako jo uporabljati. Predvidevam da skeniraš polnilnico, potem priklopiš, kako pa plačam, če nisem dal nobenih podatkov v samo aplikacijo? Ima kdo kako izkušnjo?

Hvala

Imam 9n let + star i3, degradacija 10%. Samo polni in vozi in se ne sekiraj. Ne vem sicer zakaj bi za 100 km dnevnih poti filal na 100.