Renault R5 e-tech Electric 2025

Vprasaj

Majstr
15. avg 2008
1.530
487
83
Ljubljana
Vprašanje za poznavalce baterij električnih vozil. Kupil sem si električno petko. ima 52 kw baterijo. https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_nickel_manganese_cobalt_oxides

Pa me zanima par vprašanj glede polnjena

1.) Avto vozim večinoma v službo in domov to je cca 100 km dnevno. V službi imam možnost polnjenja na 11 kw polnilnici in doma imam 3 fazno na 7 kw wallbox možnost.
Večinoma polnim v službi. do sedaj nisem še šel pod 70% napetosti. ker enostavno ni bilo priložnosti še (imam 1200 km šele).
Proizvajalec priporoča da vozim baterijo med 20% in 80%. Nisem strokovnjak za baterije in razumem da preveč polna baterija in vroče ter preprazna baterija in mraz ne gre skupaj. Zanima me, kaj in kdaj se bo poznalo na bateriji če jo polnim na 100% in navzdol. Zanima me dolgoročna predikcija, degradacija proti 80% itd...

2.) Mi lahko kdo odgovori na prvo vprašanje kot da sem 6 let star, da bom lažje razumel. :)

3.) Polnjenje na javnih polnilnicah, npr Petrol barje hitro polnjenje. Nikoli še nisem priklopil na te hitre polnilnice. In bi bil rad pripravljen Imam na telefonu oneCharge aplikacijo ampak ne vem kako jo uporabljati. Predvidevam da skeniraš polnilnico, potem priklopiš, kako pa plačam, če nisem dal nobenih podatkov v samo aplikacijo? Ima kdo kako izkušnjo?

Hvala

IMG_5615.jpg
 

Priponke

  • IMG_5617.jpg
    IMG_5617.jpg
    1,1 MB · Ogledi: 84
  • IMG_5618.jpg
    IMG_5618.jpg
    870,7 KB · Ogledi: 82

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.702
1.675
113
Vprašanje za poznavalce baterij električnih vozil. Kupil sem si električno petko. ima 52 kw baterijo. https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_nickel_manganese_cobalt_oxides

Pa me zanima par vprašanj glede polnjena

1.) Avto vozim večinoma v službo in domov to je cca 100 km dnevno. V službi imam možnost polnjenja na 11 kw polnilnici in doma imam 3 fazno na 7 kw wallbox možnost.
Večinoma polnim v službi. do sedaj nisem še šel pod 70% napetosti. ker enostavno ni bilo priložnosti še (imam 1200 km šele).
Proizvajalec priporoča da vozim baterijo med 20% in 80%. Nisem strokovnjak za baterije in razumem da preveč polna baterija in vroče ter preprazna baterija in mraz ne gre skupaj. Zanima me, kaj in kdaj se bo poznalo na bateriji če jo polnim na 100% in navzdol. Zanima me dolgoročna predikcija, degradacija proti 80% itd...

2.) Mi lahko kdo odgovori na prvo vprašanje kot da sem 6 let star, da bom lažje razumel. :)

3.) Polnjenje na javnih polnilnicah, npr Petrol barje hitro polnjenje. Nikoli še nisem priklopil na te hitre polnilnice. In bi bil rad pripravljen Imam na telefonu oneCharge aplikacijo ampak ne vem kako jo uporabljati. Predvidevam da skeniraš polnilnico, potem priklopiš, kako pa plačam, če nisem dal nobenih podatkov v samo aplikacijo? Ima kdo kako izkušnjo?

Hvala

Poglej priponko 100704


5ka ima NMC baterje.
Skratka polnjenje do 100% samo ko to dejansko rabiš.

Sam imam Teslo Model 3 z NMC baterijo, dnevno naredim tudi 185 km. Večino leta jo polnem le do 55% za te dnevne vožnje, le pozimi dvignem občasno do 70-80%. Za izredno dolge poti seveda napolnem tudi do 100% ampak to je le nekajkrat letno.

Idealno področje za NMC baterije je namreč napolnjenost pod 55%. Nad tem področjem do cca 90% je časovna degradacija cca x2, nad 90 % do 100% se potem eksponentno dviguje 4x-16x. Skratka držati NMC baterijo na 100% konstantno je big no-no.

Za dnevno uporabo je torej "nasvet" polnjenja 20-80% dober kompromis. Konstantno polnjenje do 100%, pa če te avto zanima samo za čas trajanja garancije, potem se ga pa losaš in te boli k za degradacijo - klasično menjavanje avta na fafo na par let.


Za polnjenje na Petrol javnih polnilnicah, pa snemi aplikacijo, se registriraj in sprobaj. Ni kaj za filozofirat.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
55.160
7.370
113
No ja, ce napolnis do 100 in odpeljes hitro za tem, ni frke. Problem je 100 in pustiz avto stat dolgo casa, ce pa je to poleg se nekje kjer je vroce, pa ubijas bat.

stare nmc je marsikdo imel nezbalansirane ker so se drzali pravil 20-80, V imbalance tudi preko 20 in avto je lahko ze vrgel napako…polnjenje do 100 in potem pustit da se zbalansira skoraj vedno resi problem
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.442
2.002
113
41
5ka ima NMC baterje.
Skratka polnjenje do 100% samo ko to dejansko rabiš.

Sam imam Teslo Model 3 z NMC baterijo, dnevno naredim tudi 185 km. Večino leta jo polnem le do 55% za te dnevne vožnje, le pozimi dvignem občasno do 70-80%. Za izredno dolge poti seveda napolnem tudi do 100% ampak to je le nekajkrat letno.

Idealno področje za NMC baterije je namreč napolnjenost pod 55%. Nad tem področjem do cca 90% je časovna degradacija cca x2, nad 90 % do 100% se potem eksponentno dviguje 4x-16x. Skratka držati NMC baterijo na 100% konstantno je big no-no.

Za dnevno uporabo je torej "nasvet" polnjenja 20-80% dober kompromis. Konstantno polnjenje do 100%, pa če te avto zanima samo za čas trajanja garancije, potem se ga pa losaš in te boli k za degradacijo - klasično menjavanje avta na fafo na par let.


Za polnjenje na Petrol javnih polnilnicah, pa snemi aplikacijo, se registriraj in sprobaj. Ni kaj za filozofirat.

Kot reče Bjorn..pravi moški gredo globoko :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.702
1.675
113
Enkrat ko imaš nekaj časa svoj avto, itak vidiš kake so realne potrošnje energije in izpraznjenost baterije konec dneva.
Potem se temu prilagajaš.

darjan, moderne NMC automotive baterije rabijo balancing do 100% morda dvakrat letno. Če si paranoiden enkrat na 3 mesece.

Pri LFP so pa druge cake s šloganjem stanja napolnjenosti in se zato priporoča filanje do tilta, da se BMS kalibrira.
Samo te niso problematične napolnjene do 100%.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
55.160
7.370
113
Jaz delam na par 1000km filanje od 0 do 100, potem bi še moral pustit da gre skozi balansiranje ampak nisem toliko časa v službi :D

Ampak glede na imbalace, 10mV nekje, mislim da je baterija v ok stanju.