Pregrevanje motorja pri uporabi klime?

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.364
6.548
113
Sem naredil "test", sicer mi nekaj ni jasno, ampak ok.

Odprem haubo, in imam dva radiatorja - en je za vodo en je pa plin. Tisti za vodo ima gumijaste cevi in je bližje motorju, ventilator od njega je na notranji strani. tisti za plin je pa med obijačem in vezno steno in ima ventilator na zunanji strani, imam prav?

Izklopim tisti rjavi konektor in všaltam motor - ventilator se takoj sliši, res je glasen ko hudič.

Vsedem se v avto in odpeljem, medtem vklopim klimo. Ko pridem na cilj odprem haubo in vidim da se vrsti ventilator od hladilnika za vodo, čeprav sploh ni tako glasen kot prej. Da zadevo preverim, izklopim klimo in ventilator se izklopi.

Žal drugega ventilatorja (tistega ki je skrit za obijačem) nisem videl, pa še dež me je oviral, da bi se bolj posvetil testu.
 

zomirp

Fizikalc
20. maj 2008
2.993
0
36
Lj - Vič
Sej bo, sej bo ... počasi
priden.gif
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Ko odklopiš CTS senzor, rjavi, se vključi glavni ventilator(ta, ki hladi hladilno tekočino), ki je pred vezno steno in ga ne vidiš. Tisti rumeni ventilator je za klimo in je neodvisen od CTSa. Ti dva ventilatorja nista v nobeni skupni navezi. Če si ti pa že je ob vklopu klime ugasnil glavni ventilator, je pa samo naklučje, saj je očitno ravno v tistem času padla temperatura in se je ugasnil...
Predlagam, da kupiš za začetek CTS senzor, dobiš ga za cca 20€. Kupi pa samo original!
p.s. a v hladilnem sistemu je dovolj pritiska, slišiš ob odprtju ekspanzijske posode tisti pssssss?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.364
6.548
113
Pritisk bi znal bit problem. Pred leti sem imel prometno in posledično sem moral nabaviti novi hladilnik. Zanimivo pa imajo ti hladilniki na levi strani en zamašek, ki je tam brez prave vloge (verjetno se gre za kak univerzalni hladnilnik in kak dugo avtomobil ima tam kak senzor). No..pri tem zamašku, mi je začelo spuščati in sem rešil tako, da sem zadevo malce zalil z silikonom. Od takrat spučanja ni več opaziti, je pa res, da malce vode vseeno občasno zgine in jo moram dolit. Morda skozi silikon vseeno uhajajo kapljice sem in tja...

Ob vklopu klime se mi ni izklopil ventilator, tisti "glasni" ventilator je delal samo, ko sem izklopil rjavi senzor. Se pa je vklopil tisti drugi ventilator, ko sem prižgal klimo in tudi izklopil, ko sem le-to izklopil.

PS, barvnih ventilatorjev jaz nimam, obadva sta črna
smile-1.gif
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Tako je tisti zamašek je brezpredmeten pri tem modelu...Je pa zanimivo, da še vedno zgubljaš vodo. To moraš nujno rešit, saj v najslabšem scenariju se ti bo motor pregrel, to pa vodi k menjavi tesnila na glavi. Na avto je milijon točk, kjer bi lahko zgubljal vodo...Si preveril pokrovček ekspanzijske? Se sliši pritisk, ko ga odšraufaš?
Test z izklopom rjavega senzorja CTSa pokaže, če ta senzor sploh deluje in če daje pravo informacijo računalniku, da vklopi ventilator. Če se ventilator vklopi, ko ga izklopiš, CTS deluje...ni pa nujno da deluje pravilno....
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Meni se pa avto pač normalno segreva (če stojim na mestu) tja do 105 stopinj in takrat se vklopi ventilator, tako, da se temperatura spusti do 90 in zatem se zgodba ponovi do 105 itd. Če pa prižgem klimo, se takoj vklopi ventilator in kazalec se ne dvigne nad 90 niti za mm, pa tud če stojim dlje časa na mestu, tko, da pri meni je ravni obratno
sprasujem se.gif
(Avto pa je P206)
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.364
6.548
113
Aja, pardon Simon, ja...pritisk se sliši, a je dokaj blag. Recimo, da je takšen, kot če odpreš steklenico z pivom (če je ne trosiš)
smile-1.gif


Nekako v grobem bi rekel, da na nekaj 1000km zgubim par cm v ekspanzijski posodi, koliko je to ne vem..rekel bi okoli 3-5dcl.

Kako pogosto bi se glavni ventilator moral prižgati, jaz sploh ne pomnim, kdaj se mi je nazadnje? Se pa spomnim, da se mi je parkrat, ker je res glasen..ampak to je bolj pravilo kot izjema, pa sem že dostikrat stal v kolonah in podobnih zadevah...Je pa res, da se tudi temperatura ne dvigne nad "normalno", oz se mi je sedaj prvič, zato sem tudi tako panično odreagiral...
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Če se sliši pritisk, potem je sistem za hlajenje dobro zaprt in tesni. Očitno je pri tebi problem nekje drugje. Kot sem napisal, varijant je nešteto.
p.s. omenil si, da si menjal kiler. Si kupil novega, ali rabljenega. Če imaš notri starega, je tudi možno, da je kiler fuč; ne hladi dovolj vode, zato se ti ventilator tako pogosto prižiga in ugaša.
Si že kdaj menjal tesnilo na glavi motorja?
Dejstvo je da imaš problem s hlajenjem motorja; čudno vedenje ventilatorja, izguba hladilne tekočine. To moraš rešit takoj.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.364
6.548
113
Kiler je novi. Sicer ne original, ampak je novi.

Tesnilo na glavi je že bilo menjano 2x, nazadnje tudi dodano malce "modrega lepila" - ali kako se že reče tisti stvarci, da še bolj zatesni.

Kako se naj sploh lotim diagnosticiranja problema, kje začeti?
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Tesnilo že 2x?! Očitno ti že prvič ni mehanik dobro popravil, zato pa ti je šla še enkrat. Ali ti je menjal samo tesnilo na glavi ali tudi druga tesnila? Obvezno bi se moglo zraven menjati tudi tesnilo pri sesalnem razdelilniku. Če ne je velika verjetnost, da ti tu voda pušča! Lahko direktno v blok, ali pa preprosto ven. Poglej še tu.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.364
6.548
113
Tesnilo sem menjal sam.

Bojda imajo tile motorji bolezen, zato ker so nagnjeni postrani, da začne spredaj olje najedati tesnilo (če ni ojačano z neko kovinsko žico) in posledično začne čez čas puščati. Prvič sem dal not samo enega iz plute, drugič pa potem tistega boljšega + silikon.

Bom zadevo temeljito stestiral, samo da se pokaže malce sonca.

Nisi mi odgovor na eno vprašanje..kako pogosto bi se moral glavni ventilator vklopiti? Recimo, da avto stoji na mestu, motor je prižan pri 30 stopinjah, po kolikem času bi se moral prižgati?
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
To teorijo o nagnjenosti motorja slišim prvič in je, roko na srce, nerealna. Problem je drugje, samo o tem lahko pišem par strani. Lahko tudi na pm če te zanima.

Če je sistem 100% se mora prižgati takoj, ko števec doseže 9. uro. Delovna temperatura je tik pod njo. Ko se prižge,ostane prižgan kakih 30 sekund, potem je pa tiho par minut.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.364
6.548
113
Ma..nič kaj..danes sem imel ene 45min laufal avto pa ni blo nobenega ventilatorja...pa tudi temperatura ni prišla nad 3. "ure"...

Se je pa prizgal ventilator, takoj ko sem vklopil klimo...bo zgleda potrebno preizkusit enkrat ko bo bolj vroče...