Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

alfist555

Fizikalc
4. okt 2007
1.823
1
38
Najbolje da precno parkiras cez 3 avte in das avto polnit. In gres na 7 pirov
smile-1.gif


LP
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Sem v vezi s pristojnimi za to garažno hišo in se bodo pripravili opozorjevalni in kaznovalni ukrepi.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.166
8.953
113
o Mejduš, zdaj še tu ne bomo smeli parkirat.. če mi kdo parkira na navadno parkirno mesto pa da ima hibrida, ali pa je invalid ali mamica, ga nabijem na kol
smile-1.gif
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Za: AndY1

IEC Type 2 (Mennekes) je sedaj najprimernejši priključek za polnjenje električnih avtomobilov,
7 polna vtičnica na stebričku omogoča do moči 22 kW (3x32A),
za večjo moč 43,5 kW (3x63A) polnilnica uporabi fiksen kabel 16 mm2 z 7 polnim vtikačen na koncu

IEC Type 1 (J1772) uporabja samo eno fazo 7,4 kW (1x32A)

Chademo 50 kW ali več je že uredu samo polnilec je kompliciran
v primerjavi s preprostim Mennekes 22 kW ali 43,5 kW

Chademo nima prave prihodnosti vsaj v Evropi ne.


Moje mnenje je da najbolj primerno v vozilu imeti vgrajen polnilec moči 11kW ali več in
lahko polniš kjerkoli.


Renault ZOE (na voljo konec leta 2012) ima Mennekes priklop polnjenje do moči 43.5 kW ,

za električni avtomobil je najprimernejši trifazni priklop (vsaj za Evropo)


Če imaš na avtomobilu polnilec 7.4 kW in priklop J1772
uporabiš ustrezen kabel iz Mennekes na J1772,
šuko omogoča samo 3.7 kW
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
J-1772 je defacto standard za polnjenje električnih avtomobilov in gre do 80A (po specifikacijah). To je priključek, ki pride v avto. Mennekes se večinoma uporablja na strani zidne vtičnice in je popolnoma nepotreben. Polnilne postaje morajo biti postavljene take, da imajo J1772 vtikač že iz postaje in to je to. Nobenih Schuko ali Mennekejev ali nepotrebne uporabe mobilnih EVSE enot (za potrebe javnih polnilnic), ki jih dobiš pri avtu.

Koliko Mennekes električnih avtomobilov pa vidiš na cesti ali v prodaji? Nula. To je mrtev standard, ki ga hoče forsirati tisti del Evrope, ki se z vsemi močmi otepa serijske proizvodnje električnih vozil in se dela zmedo na trgu.

Ostali svet gre mirno naprej z J1772 in CHADEMO, samo Evropa spet solira, ker je zaspala.

Poleg tega je pri CHADEMO polnilec v postaji sami, pri Mennekeju je polnilec v avtu. To pomeni, da mora vsak kupec avtomobila kupiti svoj hitri polnilec, kljub temu, da mu v primeru CHADEMA to ni potrebno. Alternativa CHADEMU ni Mennekes, ampak nov standard, ki je nadgradnja J1772-ja in tudi vtičnica je nadgradnja, tako da se lahko eno vtičnico uprorabi za hitro in počasno polnjenje.
Edit: Izgleda pa takole:

dccombined.jpg


Zoe, ali katerikoli električni Renault v Slovenijo ne pride letos. Uvoziti pa ga ne moreš, ker moraš vzeti leasing na baterijo, kar pa v tujini ne moreš storiti, ker si slovenski državljan. Tako da prosim, povej stvari kot res so.

Lahko pa mogoče še poveš, kako boš Renaultov avto polnil doma? Ga boš lahko priklopil na navadno Schuko vtičnico, ne da bi posebej dokupil polnilec, ki stane 400 EUR?

Še enkrat. Postaviti je potrebno J1772 30A polnilne postaje, kjer ima sama postaja J1772 vtikač s kablom iz postaje, tako da samo pripelješ in priklopiš in ne potrebuješ priklapljati mobilnega EVSE-ja, ki je pri vsakem avtu, v Schuko vtičnico in J1772 v avto. To bi moral biti le zasilno in domače polnjenje.

Edit: Npr. kaj takega:

ge-bloom-context-city-street-630.jpg


O Mennekeju fantazirajo le tisti, ki si ne lastijo električnega vozila (po mojih izkušnjah). Tisti, ki pa ga (jih) imamo že nekaj časa (jaz imam Vectrixa 4 leta, zdaj pa še Ampero), pa vemo, kaj hočemo.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
1. Polnjenje v domači garaži
Slovenija nima enofaznih priključkov večjih moči npr. 1x63A ampak se v tem primeru uporabi 3x20A,
torej z Mennekes na avtomobilu lahko polniš doma z 11 kW,


2. Avtomobili z Mennekes
Renault bo za nove modele uporabil Mennekes, prvi Renault ZOE,


3. Vzemimo polnilno postajo IEC Type 2 (Mennekes) 22 kW z 7 polno vtičnico na stebričku
Polnjenje ZOE: priklopiš Mennekes kabel (polnjenje 22kW)
Polnjenje Ampera: priklopiš kabel IEC Type 2 na J1772 (polnjenje do 7.4kW)
Polnjenje s šuko adapterjem: priklopiš adapter iz IEC Type 2 na šuko (moč 3.7kW)

4. Najprimernejše za polnjenje avtomobila je trifazno polnjenje in polnilec na avtomobilu,
ker omogoča hitro polnjenje kjerkoli.

5. Polnjenje Renault ZOE doma
- 1. kabel iz šuko na Type 2 (3.7kW)
- 2. Na zid montiraš polnilno postajo 22 kW npr: circontrol.com
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
1. Ljudje, ki imajo doma 3 fazno napeljavo jo imajo z razlogom in definitivno ne bodo sli obremenjevari vse 3 faze za polnjenje elektri nega avtomobila.

2. In tudi edini od mnogih, ki so ze na trgu. Poleg tega bos moral za domace polnjenje dokupiti wall box, da bos polnil Zoe. Povej, koliko bo stal ta wall box?

3. Zavajas. Ampera ima le 3.7kW polnilec, tako da je 16 Evse popolnoma zadosten. Tudi Leaf ima le 3.7kW. Ko pa bosta oba imela 7.2kW, ju bos lahko brez problema polnil na obstojeci J1772 30A port. Zakaj bi dokupoval se en kabel, ki stane 400+ Eur?

4. Ni res. Prepogosta hitra polnjenja degradirajo baterijo. Najprimernejsa so polnjenja, ki trajajo ponoci v poceni tarifi, to je 8- ur.

5. Aha? In koliko bo ta postaja kupca stala?

Mennekes je nacin elektricnega lobija, ki nam hoce vsiliti wall boxe s katerimi nas bodo naredili odvisne od njih in brez katerih se ne bos mogel prikljuciti na navadno domaco vticnico. Poleg tega vsak tak wall box stane in tukaj nameravajo zasluziti ogromno denarja.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
1. Če hočeš hitro polnit doma rabiš tri faze

2. ZOE še ni na trgu, nti se ne ve kdaj pride v Slovenijo,
Renault Slovenija zaenkrat ni zaenteresiran za prodajo električnih vozil

3. tiste avtomobile ki imajo J1772 priklop enostavno polniš s kablom Mennekes----J1772,
vendar samo do 32 A

5. 22kW postaja do 1000 EUR verjetno, vprašaj npr. circontrol.com

Predvsem je CHADEMO lobij ker si odvisen od polnilnih postaj, pri Mennekes je polnilec na vozilu in polniš kjerkoli

Ti si lastnik Ampera,jaz nekaj gledam Renault ZOE, meni ustreza Mennekes je že nekaj postaj moči 22kW po
Sloveniji, tudi lastniki Ampere niste prikrajšani samo drugačen kabel uporabiš,
za hitro polnjenje C-zero in Leaf lahko uporabiš zunaji polnilec 22kW iz Mennekes na Chademo ali predelava avtomobila in vgradnja polnilca na vozilo
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.832
1.061
113
www.adriamedia.si
Ti resno nisi gladek ...
1. Nočem, in tudi ni potrebe. Čez noč se lepo v miru napolni. Poleg tega večina novejših objektov nima trifaznih vtičnic. Tri faze, lepo po domače povedano, pozabi. Irelevantno.
2. Zoe? Kaj je že to? A to je kaj takega kot Lesaf (eden večjih nategov o tem, kaj bo kdaj v prodaji)?
3. Povej rešitev brez dodatnega kabla
5. Hvala lepa. Povej rešitev do 100 eur, recimo. Aja, koliko električnih avtov ima polnilec vgrajen? Od tistih na trgu in od tistih, ki prihajajo na trg.

Najboljšo si pa na konec pripopal: kipš nov el. avto pa ga predeluješ?
bonk.gif
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
1. Primer: Prideš domov iz službe in imaš namen popoldne na daljšo razdaljo, in polniš avto z močjo 11 kW med kosilom.

2. Renault ZOE http://www.renault-ze.com/

3. V čem je problem kabla Mennekes--J1772, samo en kabel rabiš, tako kot imaš kabel šuko--J1772

5. Jaz poznam samo Renault ZOE naj bi imel vgrajen 43.5 kW polnilec,
večina ima vgrajena polnilec majhne moči npr 3.7 kW

Moje mnenje je samo da je na vozilu smiselno imeti močan polnilec, to se mi zdi prava stvar in da je v tem
prihodnost električnih vozil.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
1. Krneki.
2. Ja in? Javi se, ko se ga bo dalo kupiti.
3. Ja, pa Mennekes wall box, ki po tvojih besedah stane 1000 EUR. Pri obstoječi rešitvi Schuko-J1772 ne potrebuješ ničesar drugega. Npr., danes smo šli na Štajersko, vendar je bila pri Celju avtocesta, zaradi nesreče, zaprta in promet preusmerjen na staro cesto, kjer se je cjazilo, zato smo se v Vojniku ustavili v domu za starejše občane, kjer smo šli obiskati eno teto. Na recepciji sem čist iz firbca vprašal, če avto lahko pri njih dofilam. In so rekli, da ni problema. Avto sem celo lahko zapeljal v senco, potegnili so mi podaljšek in sem ga filal.
Po tvoji varianti, bi lahko filal le na Mennekes postajah in bi se danes lahko pod nosom obrisal za priložnostno polnjenje.

4.Kot zanimivost. Nissan, Toyota in (tudi)Renault imajo pasivno zračno hlajene baterije. Posledično berem na mynissanleaf forumu, da jim je kapaciteta v enem letu padla za 10%, pa folk ne polni na hitrih polnilnih postajah, ampak na domačih polnjenjih, torej 6-8 ur. Daj, poročaj nam, ko bo Zoe na cesti, koliko časa ji bo zdržala baterija, če jo boš redno polnil z 11kW. Nimajo Teslini avtomobili in Volt / Ampera zastonj aktivno, s tekočino hlajenih/ogrevanih baterij.

5. Ja seveda. Saj ostali ne potrebujejo 43+kW polnilca, ker je le ta (CHADEMO, razširjeni J1772) v polnilni postaji.
Ni smiselno, ker ta polnilec ti plačaš, poleg tega je pa 95% časa neuporabljen. Če je le-ta v polnilni postaji, je ta uporabljen bolj pogosto (npr. kot taksisti).

P.S.: Prodaja Leaf-a upada, med tem kot Voltu in Amperi lepo raste in krepko prehiteva Leaf-a.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
3. Saj imaš šuko--Mennekes kabel, prav tako kot uporabljaš kabel šuko--J1772,
poleg tega če imaš na voljo trifazno vtičnico 16A/32A polniš z močjo 11kW/22kW


Moje mnenje je da se bo Renault ZOE dobro prodajal,
več nudi kot Leaf,
C-zero je premajhen, pa še mal dosega
Ampera, Tesla, ... , malokdo si lahko kupi avto za več kot 30.000 EUR

Zame bo Renault ZOE najprimernejši električni avto,
lahko bo čez leto ali dve, najbolj razširjen električni avto
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Pa zakaj, če že imam Schuko-J1772 kabel, ki ga dobim pri avtu? Zakaj bi kupoval še en kabel za 400+ EUR?

Edina razlika med Zoe in ostalimi avti je ta, da za baterijo plačuješ leasing, je pa zaradi tega začetna cena nižja, ampak še vedno visoka. 22.500 EUR za električni Clio (osnovna oprema) + 80 EUR / mesec za baterijo + 1000 EUR za wall box + 400 EUR za Schuko kabel (ne reci mi, da ga ne boš dokupil, ker verjemi mi - potreboval ga boš)?

Superca, oglasi se, ko ga dobiš. Vendar to še ne pomeni, da nam more zdaj en ZOE (ki pride čez leto ali dve - medtem nas bo pa drugih že lepo število) vsem ostalim vsiljevati standard, ki ga nihče noče(mo).
In tole soliranje Elektro Ljubljane z izključnimi Mennekes polnilnim postajami ne prinaša nič dobrega - samo zmedo med kupci. Če že postavljajo Mennekes postajo, naj postavijo tako, ki ima tudi Schuko vtičnico.

Poleg tega je Zoe avto za družino, ki bodo imele že en (ali pa še en) bencinski/diesel avto. Lastniki Amper/Prius Plig-In-ov imamo lahko le-tega. To pomeni tudi le 1x registracija in zavarovanje v primerjavi dveh vozil pri hiši. Tudi to upoštevaj.

P.S.: Pri Amperi se za zavarovanje upošteva moč bencinskega motorja, to je 82 konjev in je temu primerno tudi cenejše zavarovanje.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Ko sem včeraj polnil v službi, so se mi začele mravlje plaziti po napajalnem kablu in vtikaču na avto.

Rešitev je, da sem danes na delu kabla, ki pride do vtikača v avto, nalepil dvostranski izolir trak, tako da če bo še kakšna mravlja lezla, jo bo le-ta ustavil.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Mene nekaj drugega zanima:
Ko bodo pri hiši 2-3 avti na elektriko in se dobo vsi hkrati polnili čez noč.

Kako bodo takrat zdržale 20+let stare hišne elektro inštalacije?
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Ne bodo. Ponekod imajo že sedaj razpored hišnih opravil, najprej cunje, ko je to mimo pečica, kasneje pomivalni stroj in nikar je sesat istočasno, da ne zmeče vsega ven.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Pred dvema urama sem Ampero polnil s polnilnim kablom Citroena C-Zero (16A) in avto je se polnil dosti hitreje kot s priloženim 10A pri Amperi.

 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Z elektriko sva več ali manj na Vi, zato verjamem tistim, ki o njej kaj vedo. Tole je copy/paste iz Elektrotehniškega vestnika (2011), spisal pa je Rafael Mihalič, očitno nek znalec na Fakulteti za elektroniko v Ljubljani.

Energijska vsebnost (energijska gostota) energenta nam pove, koliko energije je v določeni količini (masi, volumnu) energenta. Seveda si želimo čim večjo gostoto energije, ker sta potem shranjevanje in transport preprostejša. Na bencinski črpalki nam teče po cevi v avtomobilski rezervoar energija, ki približno ustreza moči 25 MW. Prikaz električnih avtomobilov na slikah s tankim kablom in enofazno vtičnico za 230 V je potemtakem nekoliko smešen. Če špekuliramo in ocenimo, da je za isti doseg avtomobila potrebne
štirikrat manj energije kakor pri klasičnem avtomobilu, bi vendarle moralo teči pri isti hitrosti polnjenja okrog 6 MW moči, kar na 230 V pomeni okrog 26.000 A. Ob predpostavki, da lahko trajno 1 mm2 bakra prenaša približno tok jakosti 5 A (pa jih pri debelih kablih ne),
bi torej potrebovali bakreni kabel debeline 5200 mm2. Če avtomobil polnimo namesto dve minuti dve uri, to znese še vedno skoraj 450 A oz. kabel debeline 90 mm2 (seveda toliko za fazo in toliko tudi za nični vodnik). Zato dveurno polnjenje iz navadne domače vtičnice po
vsej verjetnosti še zelo dolgo ne bo prišlo v poštev. Predpostavka velja seveda za enofazne vtičnice in za avtomobile podobnih zmogljivosti, kot so današnji. Ker v večjih mestih družina po navadi z enim avtomobilom ne shaja, si je mogoče predstavljati električne
avtomobile le kot "drugi" avto, prilagojen krajšim razdaljam in z relativno šibkim motorjem. Visoka energijska gostota je potemtakem ena bistvenih prednosti fosilnih goriv pred drugimi vrstami virov energije.


Pravzaprav je cela reč zelo zanimivo branje, tukaj sem prilepil samo delček, ki je za to temo zanimiv.
http://ev.fe.uni-lj.si/5-2011/SMihalic.pdf
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Ko sem še enkrat bral tole o kablih, sem se spomnil, da smo na ladjah za vodnike od generatorja (440V) do omare, za katero so bila vsa možna čudesa in se je na njej regulirala frekvenca, razporejala poraba in upravljalo s pomožnimi motorji (generatorji), imeli polne bakrene palice cca 10x50mm (?)