počasnejše ogrevanje avta

kripo

Fizikalc
19. avg 2007
1.941
1
38
46
Ljubljana
Zadnja dva ali tri mesece mi avto bolj kot ne stoji na zunanjem parkirišču. Pred kratkim sem ga šele izkopal izpod obilice snega
smirk-1.gif
Zdaj ga recimo enkrat na teden peljem po ca. 4km. Skratka, avto že doooolgo ni bil ogret (1.9 dci).

Ali je možno, da se avto zaradi tega počasneje ogreje (mislim, motor avta)? Včasih se mi je takoj ogrel na tisto delovno temperaturo, zdaj pa sem opazil, da potrebuje npr. ene 20 km, da se ogreje na isto temperaturo.

Skratka, dolgo pod snegom, ČE je bil vozen, je bil vozen le 4 km, pred kratkim ga šele peljal na daljšo turo in se je ogrel na delovno temperaturo šele po 20km, čeprav se je prej dosti hitreje. Da ne omenjam velike temepraturne spremembe zraka.

Je torej normalno, da potrebuje dlje časa, da se ogreje al preveč skrbim?
redface-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.864
3.892
113
Zadnja dva tri meseca je zima če nisi opazil!
evil.gif


Napaka če je, je v termostatu .. torej preveri če ga odpre takrat ko je treba.
 

kripo

Fizikalc
19. avg 2007
1.941
1
38
46
Ljubljana
shocked-1.gif


Ravno zaradi tega ga imam parkiranega .. letne pnevmatike
smirk-1.gif
in se vozim z drugim ..

Pred zimo sem ga ravno dal na servis, da so mi zamenjali vse tekočine.

Kako preverim termostat?
confused-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.864
3.892
113
Vžgi mrzel avto in preveri kdaj ti topla voda pride do hladilnika ... torej vmes glej na števec temperature (a ga imaš?), če bo hladilnik topel prej kot pa števec pride malce pod "delovno" temperaturo potem je termostat fuč.
 

kripo

Fizikalc
19. avg 2007
1.941
1
38
46
Ljubljana
Bom preveril, hvala. Ampak upam, da je zadeva zgolj v ne-vožnji avta in zimi.

Avto je sicer star zgolj 4 leta in je kot nov (servisi na 15kkm, 120.000km, 1.9dci).

Še nekaj: če je termostat fuč .. a bi potem temperatura vseeno zrasla do delovne višine al ne? Ker meni po nekaj časa pride .. no, mislim temperatura do nivoja
grin1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.864
3.892
113
Četudi je termostat ostal čisto odprt avto pride do delovne temerature. Se ti pa po klancih navzdol in pa recimo lagani vožnji naravnost temperatura zelo spreminja (pade, spet naraste, pade ....) .. lahko je ostal temostat tudi delno odprt, potem se zna zgodit da se bo poleti avto se celo pregreval. Torej nekega pravila ni, je pa pravilo da če je termostat fuč da temperatura niha pri različnih režimih vožnje.
 

kripo

Fizikalc
19. avg 2007
1.941
1
38
46
Ljubljana
Aha No, niha ne. Sem se peljal v tujino prejšnji teden, pa je temperatura, potem ko je zrasla do delovne višine, tam tudi ves čas ostala.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.208
1.827
113
če termostat zašmelca običajno v odprti poziciji..kar zgolj pomeni, da že v štartu (ko naj bi voda krožila samo po motorju in ne preko hladilnika) spusti vodo tudi na hladilnik..torej ti jo zunanji zrak (s pomočjo ventilatorja) stlano ohlaja in zato traja dolgo da se avto segreje na delovno temperaturo.

Test....dobi pomagača, odpri havbo..on naj vžge avto da gasa (kake 2 jurja vrtjajev)...ti pa drži cev ki gre z vrha na hladilnik(lahko obe, če nisi siguren katera je dovod/odvod)...pa boš hitro videl...če se bo cev takoj začela počasi segrevati (je šel termostat)...če pa bo cev dlje časa hladna, potem pa v trenutku (ko je voda ogreta in termostat spusti vodo na hladilnik) postane topla/vroča....potem je vse OK (kar se tiče termostata).

Rabiš pa za ta test par minut....
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.601
5
38
Jaz sem na enem starem avtu vzel termostat ven in sem ga dal lepo v lonec, v vodo in hops na štedilnik....pa sem gledal če se odpre al ne.