Za določitev "idealne" cene bencina na slovenskih avtocestah, ki bi privabila tranzitne voznike in hkrati ustvarila dobiček, je potrebno upoštevati več dejavnikov.
Trenutne cene goriva v regiji
Najprej si poglejmo trenutne trende cen goriv v Sloveniji in sosednjih državah (na dan 21. junij 2025, cene so okvirne in se lahko spreminjajo):
* Slovenija: V zadnjem obdobju so cene regulirane, vendar se na avtocestah lahko nekoliko razlikujejo od regionalnih cest. Recimo, da je povprečna cena za liter neosvinčenega 95-oktanskega bencina okoli 1,50 € - 1,55 €.
* Hrvaška: Cene so pogosto podobne slovenskim, včasih tudi nekoliko višje, še posebej ob turistični sezoni. Predpostavimo okoli 1,55 € - 1,60 €.
* Italija: Cene so tradicionalno višje. Okoli 1,80 € - 1,90 €.
* Avstrija: Cene so običajno nižje kot v Sloveniji. Okoli 1,40 € - 1,45 €.
* Madžarska: Cene so v zadnjem času volatilne, a so pogosto primerljive ali nekoliko nižje od slovenskih, okoli 1,45 € - 1,50 €.
Strategija določanja cen
Če želimo privabiti tranzitne voznike, moramo biti cenovno konkurenčni predvsem z Avstrijo in Madžarsko, ki sta pogosto prva ali zadnja postojanka za točenje goriva na poti skozi Slovenijo. Hkrati ne smemo biti tako poceni, da bi se izgubil dobiček.
Ključno je najti sladko točko:
* Biti cenejši od sosednjih držav z višjimi cenami (Italija, Hrvaška): To je enostavno dosegljivo.
* Biti konkurenčen z državami z nižjimi cenami (Avstrija, Madžarska): Tu je izziv. Ne moremo biti bistveno dražji od njih, če želimo, da vozniki tankajo pri nas.
Predlog "idealne" cene
Glede na zgornje analize bi se "idealna" cena za liter bencina na slovenskih avtocestah, ki bi privabila tranzit in še vedno omogočala dobiček, gibala v razponu:
1,45 € - 1,49 € na liter.
Obrazložitev
* Zakaj 1,45 €? S to ceno bi bili enaki ali celo nekoliko cenejši od Avstrije in Madžarske, kar bi močno spodbudilo tranzitne voznike, da napolnijo rezervoarje pri nas. Tudi če bi marža na liter bila nekoliko manjša, bi se povečal promet in s tem skupni dobiček.
* Zakaj 1,49 €? To je še vedno zelo konkurenčna cena, ki je pod povprečjem Hrvaške in Italije, ter le malenkost nad Avstrijo. Vozniki bi jo še vedno videli kot privlačno, operaterji pa bi imeli večji manevrski prostor za dobiček.
Dejavniki za povečanje dobička poleg cene goriva
Pomembno je poudariti, da dobiček na avtocestnih počivališčih ni odvisen le od marže na gorivo. Tranzitni vozniki pogosto kupujejo tudi:
* Hrana in pijača: Sendviči, kava, voda, prigrizki.
* Toaletni izdelki in spominki: Manjši artikli, ki prinašajo visoko maržo.
* Cestnine in vinjete: Priročnost nakupa na enem mestu.
* Dodatne storitve: Menjalnice, avtopralnice (če so na voljo).
Zato je ključno, da se poleg konkurenčne cene goriva zagotovi tudi visokokakovostna ponudba in storitve na počivališčih. Čistost, prijazno osebje in dobra izbira artiklov lahko bistveno prispevajo k skupnemu dobičku, tudi če je marža na gorivo nekoliko nižja. Voznik, ki se počuti dobrodošlega in najde vse, kar potrebuje, bo lažje porabil denar tudi za druge stvari.
Ali želite, da pogledamo še kakšne specifične aspekte ali dejavnike, ki bi lahko vplivali na to cenovno strategijo?
Evo minuta pa z gemenijem.
Sedaj pa lahko grem na letni dopust.