Peugeot 308 1.6 16V VTI (EP6 motor) P1339 napaka

heinz

Pripravnik
29. apr 2016
75
14
8
Lastim si Peugeot-a 308 1.6 16V VTI (EP6 motor) letnik 2008 in 250000km. Prvi lastnik vsi servisi opravljeni redno. Zadnjih 14 dni imam težave z napačnimi vžigi (misfire) kot kaže.

Do napake pride po malo daljši vožnji ko je motor na delovni temperatur in v prostem teku oz nizkih obratih. Na zaslonu se izpiše Depollution system faulty in prižge se lučka za motor, diagnostika pokaže napako P1339 (včasih tudi P1340 in P1336). Ko pride do napake motor teče zelo nemirno saj kot kaže ECU prekine vbrizg v 3. clinder. Če motor ugasnem, počakam par sekund in nato ponovno vžgem, motor spet deluje po vseh 4 cilidnrih, Depollution system faulty in prižgana lučka za motor pa ostaneta. Pri hladnem štartu motorja ni zaznati nobenih težav.

Do sedaj smo preizkusili:

-zamenjava mest vžigalnih tuljav med cilindri
-zamenjava mest svečk med cilindri
-čiščenje in zamenjava mest injektorjev

Zamenjane so bile tudi vse 4 svečke in vse 4 tuljave, zamenjana sta bila tudi oba senzorja na odmičnih gred in senzor na ročični gredi, vendar napaka ostaja ista.

Opravljen je bil tudi kompresijski test, ki je pokazal normalno kompresijo na vseh 4 cilindrih.

Na tujih forumih berem da bi bila vzrok tudi visokotlačna črpalka za gorivo, vendar kot kaže jo ta motor nima (očitno samo motorji z turbino EP6DT).

Kode so bile prebrane z pomočjo Texa IDC5 in Wurth WoW, ne vem pa če bi bilo kaj drugače z Diagbox-om saj do njega nimam dostopa.

Hvaležen bom za vsak namig oz. pomoč pri reševanju.
 

heinz

Pripravnik
29. apr 2016
75
14
8
Lahko prosim razložiš kateri kabel? Pri tem motorju je po mojem vedenju 12v napajanje tuljave in od tam direktno na svečko...





si ne predstavljam kaj misliš pod visoko napetostni kabel pri svečki v glavi motorja.

Hvala

LP
 

heinz

Pripravnik
29. apr 2016
75
14
8
Tuljava se natakne na svečko in vse tuljave so nove, kabli in konektorji so videti ok.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
Če so svečke, tuljave in injektorji že menjani poglej napeljavo ali pa ecu.
 

Spajky

Guru
7. jun 2017
2.749
667
113
Obala
Lastim si Peugeot-a 308 1.6 16V VTI (EP6 motor) letnik 2008 in 250000km. ... se izpiše Depollution system faulty in prižge se lučka za motor, diagnostika pokaže napako P1339 (včasih tudi P1340 in P1336) ...Hvaležen bom za vsak namig oz. pomoč pri reševanju.
Če je oni zgoraj problem, utegne bit marsikaj, lahko tudi katalizator oz.sonde/ O2 senzorja : kateri crknjen, bodisi samo njegov grelec ali pa slab kontakt na žicah, konektorjih ... Lahko, da ga zato "zaliva" npr. in so "misfire"-ji ...

Ja to so kar zaj*ebane stvari za odkrit (zamenjano pol stvari, pa še vedno problem), je pa lahko samo malenkost, serviserji te pa oberejo, pa kaj dosti ne zrihtajo ... Jest bi vse konektorje "zalil" z WD-40 in "jih zmrdal", tako sem napravil sam na svojem Puntiču, pa sem zrihtal probleme v par dnevih ...

Evo ti še G-search glede tvoje napake :
https://www.google.com/search?hl=sl......0...1ac..34.heirloom-hp..1.0.0.uOWaR7kioG0
če lahko kaj pomaga ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

heinz

Pripravnik
29. apr 2016
75
14
8
Napeljava je ok, za ecu pa ne vem kako preveriti razen zamenjati z drugim. Vsi konektorji so bili že premrdani in očiščeni z kontakt sprejem stanje isto...

Za katalizator bi pričakoval še kako drugo napako prisotno v ecu-ju, tako da preden ga gremo odpirat bomo še druge stvari izločili in opravit še test izpušnih plinov.

Pregooglav sem že prvih 10 strani za to napako, vendar brez uspeha... večinoma pomaga menjava svečk/tuljav morda injektorjev, nekateri menjajo termostat in je potem ok, nekateri pa celo mašino in se jim napaka zopet pojavi.

Fino bi bilo dobit koga ki ta motor pozna v nulo...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
to da so konektroji premrda ne pomeni da se je napeljava pregledala.
Treba je kable slečt od injektorja do ecu-ja in fizično pregledat da lahko 100% rečeš da je ok.
 

heinz

Pripravnik
29. apr 2016
75
14
8
ta odgovor je letel na Spajky-a, kabli so pregledi vizuleno in omsko in so OK.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.730
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Lastim si Peugeot-a 308 1.6 16V VTI (EP6 motor) letnik 2008 in 250000km. Prvi lastnik vsi servisi opravljeni redno. Zadnjih 14 dni imam težave z napačnimi vžigi (misfire) kot kaže.

Do napake pride po malo daljši vožnji ko je motor na delovni temperatur in v prostem teku oz nizkih obratih. Na zaslonu se izpiše Depollution system faulty in prižge se lučka za motor, diagnostika pokaže napako P1339 (včasih tudi P1340 in P1336). Ko pride do napake motor teče zelo nemirno saj kot kaže ECU prekine vbrizg v 3. clinder. Če motor ugasnem, počakam par sekund in nato ponovno vžgem, motor spet deluje po vseh 4 cilidnrih, Depollution system faulty in prižgana lučka za motor pa ostaneta. Pri hladnem štartu motorja ni zaznati nobenih težav.

Do sedaj smo preizkusili:

-zamenjava mest vžigalnih tuljav med cilindri
-zamenjava mest svečk med cilindri
-čiščenje in zamenjava mest injektorjev

Zamenjane so bile tudi vse 4 svečke in vse 4 tuljave, zamenjana sta bila tudi oba senzorja na odmičnih gred in senzor na ročični gredi, vendar napaka ostaja ista.

Opravljen je bil tudi kompresijski test, ki je pokazal normalno kompresijo na vseh 4 cilindrih.

Na tujih forumih berem da bi bila vzrok tudi visokotlačna črpalka za gorivo, vendar kot kaže jo ta motor nima (očitno samo motorji z turbino EP6DT).

Kode so bile prebrane z pomočjo Texa IDC5 in Wurth WoW, ne vem pa če bi bilo kaj drugače z Diagbox-om saj do njega nimam dostopa.

Hvaležen bom za vsak namig oz. pomoč pri reševanju.

Če je bilo opravljeno vse zgoraj našteto, poleg tega pa ste preverili še napeljavo, potem je praktično lahko le še en krivec - raztegnjena veriga. Ali je že bila kdaj menjana? Mi smo jih menjali že kar nekaj, tako na navadnih kot na turbo (THP) Prince motorjih.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

heinz

Pripravnik
29. apr 2016
75
14
8
Hvala za info. To ste menjali verige v podobnem primeru (podobni simptomi) ali govoriš na splošno?

Veriga še ni bila menjana, niti ne kaže znakov da bi bilo treba je zamenjat, saj do napačnih vžigov prihaja samo na 1 cilindru in ne na vseh kar bi pričakoval če so timingi off, poleg tega bi pričakoval prisotno tudi napako enega od senzorjev odmičnih gredi. Ni težav pri hladnem vžigu in nič ne ropota veriga. Tako da bom zaenkrat probal še izkjučiti vse ostalo preden menjam verigo in se nato izkaže da je težava ostala.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.931
8.972
113
EU
Saj ni potrebno takoj menjati verigo. Prej preveri v katerem je položaju stranski napenjalec verige. Če je iztegnjen do konca, bi to lahko bil vzrok. Motor se ogreje in veriga postane malo bolj ohlapna (še ne preskoči) . Testerji pa včasih nenavadno kažejo določene napake. Nam je "tretji cilinder" kazalo na i30, ko je preskočila veriga.
 

heinz

Pripravnik
29. apr 2016
75
14
8
Ok hvala bomo še enkrat pogledal okoli verige, ko izločim še črpalko za gorivo in katalizator. Samo se bojim da bo glede na vrednost avta počasi ratalo predrago...
 

Spajky

Guru
7. jun 2017
2.749
667
113
Obala
Lahko je tudi kakšen problem z injektorjem (slab ali umazan) na dotičnem cilindru ... pogledat, če ima enako ohmsko upornost (izklopljen) kot ostali in ali ga dobro odpira/zapira. Imel tak podoben problem, je avto pil preveč (injektorja ni zaprlo popolnoma!). Cukal je dokler se ni ogrel pošteno med ostalim. Sem vlil čistilo v 1/3 poln tank za čiščenje motorja od tanka do auspuha, funkcioniralo je (po par 10 km prevoženih najmanj). Bo po par letih zgleda treba spet spucat zadeve pri meni ...

Lahko je pa tudi kaj narobe z motorno elektroniko (kakšen driver-mosfet za injektor) in ta občasno prebija, kot se mu zljubi ... ali je pa kakšen kabel slabo zakrimpan ... bog ti ga znaj, še posebej na daljavo :bonk: ...
 

heinz

Pripravnik
29. apr 2016
75
14
8
Injektorji so bili omsko preverjeni in očiščeni, pravo tako so bile pozicije zamenjane, tako da bi se napaka morala presneti na drug cilinder.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.931
8.972
113
EU
Praviš da je kompresija OK. Kaj pa če je vodilo ventila tretjega cilindra zaribano, in ventil občasno šteka, ter ne skoči veselo v zaprti položaj. To bolj razmišljam v smeri mehanskih napak, ker ne vidim razloga, zakaj bi tretji cilinder delal drugače.
 

heinz

Pripravnik
29. apr 2016
75
14
8
Ja se bojim da imaš prav in da res kakšen ventil občasno nagaja, samo potem ne vem če je ekonomsko smiselno popravljat.