Parkirna hiša (lastniška) in elektro priključek

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.367
5.875
113
pri taščici
igi: v objektu kjer imaš garažo najdi človeka ki bo razumel tvojo željo in ti bo omogočil priklop na njegov števec (ti pa svoj odštevalni števec).

. daj na njihovo oglasno desko, ali pa se "povabi" na njihov zbor lastnikov in jih seznani s tvojo željo.
Mogoče je to vseeno ceneje in bolj verjetno to, kot pa v svojem bloku iskati 70% soglasje in potem do sosednjega objekta vleči kabel.

Ali pa da garažo kupiš v svojem objektu. tisto tam pa prodaš /menjaš.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:

Meni skupna vezava ne pride v poštev, ker imam na teh vodih kuhinjo vezano, pa tam na eni fazi pečico, na drugi indukcijo (mogoče imam to na dveh fazah) in na tretji pomivalca. Ker ponoči tega ne uporabljamo je to kombinirano z avto priključkom.

Ni problema
smile-1.gif


Za dnevno vožnjo recimo do 100km dosega, je 10A (2.3kW) v 8 urah nočne tarife (16+kWh), popolnoma zadosti.
 
Nazadnje urejeno:

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Od transformatorja do bloka je pripeljan kabel takšnega preseka, da lahko vsi stanovalci uporabljajo elektriko. Če je v bloku npr. 10 stanovanj s priključno močjo 7 kW (varovalka 1x35 ali 3x20A) to ne pomeni, da se v poljubnem trenutku lahko odvzame moč 70 kW ampak mogoče zgolj 50 kW. To pa je zaradi tega, ker štedilnik ne deluje skozi na polni moči, enako je s pomivalnim strojem... (t.i. faktor istočasnosti obratovanja elektrčnih naprav).
S tem, ko potegneš kabel v garažo za polnjenje avta ne koristiš zgolj svojih 7 kW ampak posegaš v skupnih 50 kW, saj bo polnjenje avta zahtevalo nekaj ur konstantne poraba (ne kot štedilnik, kateri malce deluje in malce miruje...). Če to zvečer naredi zgolj 60% stanovalcev bo celoten blok v temi. Dokler so električni avtomobili redkejši od ptičjega mleka Andy-jeva rešitev še gre. Vprašanje pa je, kako dolgo še.

Torej ob elektrifikaciji mobilnosti veliko večino ljudi, stanujočih v blokih in kateri imajo možnost, da bi polnili avtomobile doma čaka poleg že sedaj znanih stroškov še investicija v napajalni kabel do bloka, morebitna zamenjava trafo postaje, napajanje trafo postaje...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Ni trafo postaja in njeni stroški, stvar distributerja?

Mimogrede, ne vem, če sem že napisal, ampak jaz Ampero polnim ponoči z 10A, torej 2.3kW, pa še to manj kot 5 ur in pol (če polnim iz popolnoma prazne baterije - v večini primerov manj časa), kar je manj, kot 1/3 odjemne moči stanovanja.
Tudi če nas bo večje število in bomo polnili z 10A, kar bo za večino dnevnih voženj zadosti, mislim, da to ne bi smelo preobremenjevati vodov do bloka oz transformatorja.
 
Nazadnje urejeno:

Tommy17

Fizikalc
8. jan 2009
820
47
28
Malo provokacije (v naprej vem, da me boste linčal);

Kje je poanta, da kupiš električen avto (ob upoštevanju padca vrednosti avtomobila in sploh možnosti za nadaljnjo prodajo že zaradi stanja baterije), nato se ukvarjaš z napeljavo elektrike, stroški in investicije svojega časa (kar ni brezplačno)?

Da se vse to splača ni dovolj, da je vožnja brezplačna (upoštevajte še omejitve pri mobilnosti - polnjenje baterije), ampak bi moral dejansko še denar nazaj dobivat z vsakim prevoženim kilometrom, da se vse to splača.

Ja sej vem, narobe razmišljam. Priznam pa, da ne vem v katerem delu. :)
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ni trafo postaja in njeni stroški, stvar distributerja?

Mimogrede, ne vem, če sem že napisal, ampak jaz Ampero polnim ponoči z 10A, torej 2.3kW, pa še to manj kot 5 ur in pol (če polnim iz popolnoma prazne baterije - v večini primerov manj časa), kar je manj, kot 1/3 odjemne moči stanovanja.
Tudi če nas bo večje število in bomo polnili z 10A, kar bo za večino dnevnih voženj zadosti, mislim, da to ne bi smelo preobremenjevati vodov do bloka oz transformatorja.
Avtomobile bodo ponoči polnili tudi sosedje. Pol je tu več avtomobilov na stanovanje. Pa ob teh cenah elektrike je dobro pomivalca in pralni stroj zalaufat v času nižje tarife. Pa zaradi delilnikov in dragega ogrevanja pozimi vklopiti klimo, pa... Dokler je v bloku le eden ali dva električna avtomobila ni nobenega problema. Kaj pa, ko jih bo večina elektrčnih?

Menjava trafa je res stvar distributerja. Živci in sivi lasje, da to dosežeš pa so tvoji
evil.gif


PS- pa vsi razmišljajo o polnjenju avtov preko noči. Kaj pa, če ti pride na obisko sorodnik/priajtelj pa bo imel prazno baterijo. Ga boš napotil na vlečno službo ali mu boš odstopil vtičnico za čas obiska?
 
Nazadnje urejeno:

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik Tommy17 pravi:
...Da se vse to splača ni dovolj,....
Se ti splača kupiti nov avto za 70.000€, če pa ga lahko dobiš že za 7.000€? Kako pa boš potem prodal rabljen avto, ko ima tako zlavfano mašino, pa pije olje pa...?

Enako pa je z električnimi avtomobili. Ljudje jih kupujejo, ker si jih želijo in ne, ker bi se splačalo. Rabljene električne avtomobile bodo kupavali ljudje, kateri si ne morejo/nočejo privoščiti novega. Zmanjšan doseg ali manjša popravila bodo pač vzeli v zakup.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Folk, ki ima hiše, ne potrebujejo nobene dodatne investicije, ker po navadi v garaži že imajo šuko vtičnico.

Pri meni, ki sem v bloku, me je investicija v napeljavo stala dve uri dopoldneva in 600 EUR za električarja - 7 let nazaj. Narediš 1x in je to to.
Omejitve pri mobilnosti ni, če kupiš električni avto s podaljševalnikom dosega ali pa EV, ki ima dovolj velik električni doseg - beri Opel Ampera-e, Tesle.

Cene EV-jev pa lepo padajo, cene baterij veliko hitreje, kot so napovedovali največjji optimisti (1000US$/kWh v 2010, 145US$/kWh v 2016), tako da bodo v bližnji prihodnosti električni avtomobili postali cenejši za kupiti, cenejši za voziti pa so že od nekdaj.

Pri tem moram povedati, da so rabljene Ampere best-buy. Avto se je dokazal, baterija tudi, dobiš ga za 15kEUR ali še manj.
V zadnjih dveh tednih sem bil kontaktiran od 4 različnih ljudi glede uvoza Ampere v Slovenijo, avgusta sem bil tudi klican na morje od nekoga, ki jo je uvozil, tako da rabljene Ampere na veliko prihajajo v Slovenijo - kot sem že rekel, avto je best buy.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tofsy

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik Tommy17 pravi:
Malo provokacije (v naprej vem, da me boste linčal);

Kje je poanta, da kupiš električen avto (ob upoštevanju padca vrednosti avtomobila in sploh možnosti za nadaljnjo prodajo že zaradi stanja baterije), nato se ukvarjaš z napeljavo elektrike, stroški in investicije svojega časa (kar ni brezplačno)?

Da se vse to splača ni dovolj, da je vožnja brezplačna (upoštevajte še omejitve pri mobilnosti - polnjenje baterije), ampak bi moral dejansko še denar nazaj dobivat z vsakim prevoženim kilometrom, da se vse to splača.

Ja sej vem, narobe razmišljam. Priznam pa, da ne vem v katerem delu. :)

Nehaš razmišljat,ali se splača,ko greš z EV-jem na npr.Vršič ali Mangart in ga primerjaš tja gor z vožnjo dizla ali bancinarja. Kar naenkrat ugotoviš da ni fora EV-jev samo v šparanju,ker sicer verjetno nebi niti ene Tesla do sedaj prodali
wink-1.gif
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.387
1.008
113
Celje
Obišči stran
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
igi: v objektu kjer imaš garažo najdi človeka ki bo razumel tvojo željo in ti bo omogočil priklop na njegov števec (ti pa svoj odštevalni števec).

. daj na njihovo oglasno desko, ali pa se "povabi" na njihov zbor lastnikov in jih seznani s tvojo željo.
Mogoče je to vseeno ceneje in bolj verjetno to, kot pa v svojem bloku iskati 70% soglasje in potem do sosednjega objekta vleči kabel.

Ali pa da garažo kupiš v svojem objektu. tisto tam pa prodaš /menjaš.

Mah jst bom itak moral že zaradi drugih zadev razmisliti selitvi v hišo, pa vseeno.

Novo (manj kot 10 let staro) naselje, več blokov in ena skupna parkirna hiša, kjer pa so mesta lastniška. V blokih pa ni parkirišč, ampak so 30 metrov stran v ločenem objektu.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.369
6.551
113
Če urediš štrom boš tudi lažje prodal, tako da ni tako neumna investicija...

Sam tudi o tem razmišlajm a prvo rabim še en parkirni prostor, na tem zdaj je non-EV avto
wink-1.gif
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.330
2.275
113
Super. Torej ponoči gre z navadnim tokom 10A do 16 A cca 300km.
Kaj pa cena novega kompleta baterij. Naprimer Ampera rabi bo približno koliko časa batarije v vrednosti ?
Ali pa ta novi VW, ta mali. Če kupim novega, imam baterije za koliko let?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Na Amperi ne bo potrebno menjati baterij. So ze dokazali za bulletproof. GM ni zamenjal se nobene zaradi degradacije.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
S 16A enofazno, to je 3.7kW moci, bos v 8 urah nocne tarife napolnil za cca 28kWh elektricne energije. To je za cca 150-200km dosega.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.367
5.875
113
pri taščici
Ne delajte panike z moteno oskrbo.
Se bojim da so bistveno večji udarec (v kratkem obdobju) povzrocile TC kot pa jo bodo elektricni avtomobili.

Koliko je bilo TC pred desetletjem? Koliko jih je danes.
Proizvajalcem elektrike in distrubuterjem mora biti v interesu da se proda cimvec elektrike. Nenpa tako kot je imela elektro Ljubljana pred leti penale za visoko porabo
 

Flash

Pripravnik
5. dec 2009
575
2
18
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
S 16A enofazno, to je 3.7kW moci, bos v 8 urah nocne tarife napolnil za cca 28kWh elektricne energije. To je za cca 150-200km dosega.

Ce se bo vozil na AC 130 km/h, nebo naredil 150 km z 28 kWh... Sploh pa ne pozimi, prej okoli 100-110km.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.367
5.875
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
igi: v objektu kjer imaš garažo najdi človeka ki bo razumel tvojo željo in ti bo omogočil priklop na njegov števec (ti pa svoj odštevalni števec).

. daj na njihovo oglasno desko, ali pa se "povabi" na njihov zbor lastnikov in jih seznani s tvojo željo.
Mogoče je to vseeno ceneje in bolj verjetno to, kot pa v svojem bloku iskati 70% soglasje in potem do sosednjega objekta vleči kabel.

Ali pa da garažo kupiš v svojem objektu. tisto tam pa prodaš /menjaš.

Mah jst bom itak moral že zaradi drugih zadev razmisliti selitvi v hišo, pa vseeno.

Novo (manj kot 10 let staro) naselje, več blokov in ena skupna parkirna hiša, kjer pa so mesta lastniška. V blokih pa ni parkirišč, ampak so 30 metrov stran v ločenem objektu.

Pol pa hisa

Sicer pa bloki skupaj stopite pa elektrificirajte garažo. Samo ce bo tam enak obracun kot v stanovanju potem ta elektrika ne bo poceni. Razen ce vam bodo dvojno prikljucno moc spregledali (pol se bo pa Hanzi zbudil)
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.369
6.551
113
Andy, kako pa si prepričal ostale, da bo vtičnica varna, je pod klučem, cetificirano, etc?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Citat:
Uporabnik Flash pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
S 16A enofazno, to je 3.7kW moci, bos v 8 urah nocne tarife napolnil za cca 28kWh elektricne energije. To je za cca 150-200km dosega.

Ce se bo vozil na AC 130 km/h, nebo naredil 150 km z 28 kWh... Sploh pa ne pozimi, prej okoli 100-110km.

Res je, ampak, a misliš, da se mi da pisati doseg za vsak možen pogoj na cesti? Potem lahko začnem s suho cesto spomladi, poleti in jeseni, mokro cesto, hitrosti od 50km/h - 130km/h, doseg pozimi z gretjem s toplotno črpalko ali z navadnim grelcem, z energetsko potratnim avtom ali z energetsko varčnim avtom, prirastkom nadmorske višine ali padcem,...

Tudi EPA in NEDC cikla ne upoštevata vseh spremenljivk. Oni, kot jaz, podam nek normalen doseg v normalnih pogojih in to je to. Drugače me bo naslednji začel s tem, naj povem kakšen pa je doseg pri -20°C in tako naprej.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Andy, kako pa si prepričal ostale, da bo vtičnica varna, je pod klučem, cetificirano, etc?

Dve šuko vtičnici sta v posebni elektro omarici, notri je še 25A varovalka, fid, omarica je pod ključem in vse je inštalirano od certificiranega elektro inštalerja, ki vzdržuje elektro napeljavo in inštalacije v naših blokih.

Nikogar mi ni potrebno prepričevati, imel sem soglasje projektanta in po delih izveden PID s strani elektro inštalaterja, vsa kopija dokumentacije pa pri upravniku.