OPEL - odpoklic zaradi goljufanja pri testih izpušnih plinov

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.917
5.461
113
Torej gre razvoj v smeri, da se bomo v mestih pederišili z elektrončki, drugje pa bodo za to plačevali s svinjarijo, povezano z izdelavo elektrike. Kako neoliberalno :)
Jaz si še vedno ne predstavljam kako bo s transportom...

....al pa v kmetijstvu...gozdnem gospodarjenju?

Bodo na štajerki 3je kamijoni brez štroma ostal pa bo Slovenija stala od Kopra pa do Lendave?

Bodo kmeta stisnl z davki ker ne bo racionalen (glede na njegove potrebe) nakup električnega traktorja...pa še kakga 100kW prenosnega agregata da bo lahko filal vozni park sred Jelovice ko bo vn les vleku... :)
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.780
1.907
113
Agregat se bo pa filal s palčki? Ali morda bencinom? Ali sončnimi celicami s površino 2ha? Ali mobilno vetrnico premera 65m?
Za osvojitev kemičnega pogona smo potrebovali recimo 50 let, z baterijskim pa šele dobro začeli. Prepričan sem, da bodo prišle zanimive in uporabne rešitve, vendar kot kaže, še nismo ravno na stopnji neke splošno uporabne in dostopne tehnologije.
 
  • Všeč mi je
Reactions: SpEkTr in Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.917
5.461
113
Heh...e na to kaj bo pa poganjalo agregat pa na prvo žogo sploh nisem pomislil :)

Ampak ja...samo dodatno kaže na to da bo vse skupaj še zelo zabavno :)
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.942
5.024
113
Vse bolj verjamem VW-ju ki še danes trdi da prihodnjosti ni v kobinaciji elektrika-baterije-elektrika.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.917
5.461
113
Nisem bral študije...ampak bi si mislil da je kombinacija nekega majhnega dizla, ki je doteran da kot generator elektrike čimmanj onesnažuje in elektromotorja z nekaj baterijami za backup...no ja ni slaba...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.223
4.703
113
Če bi bila to rešitev, potem je precej bolj še rešitev motor, ki bi deloval optimalno v večjem razponu proizvedene moči. Zaenkrat je to elektromotor. Ampak, če so vir energije sedanja tekoča goriva, bi dobili bolj optimalno rešitev, če bi se lahko pretvorbi v elektriko izognili, ker to povečuje maso vozila in seveda zmanjšuje izkoristek. Ampak, ker ima motor z notranjim izgorevanjem malo "okno" v katerem deluje z maksimalnim izkoristkom, so pač trenutna rešitev hibridi, kjer je vseeno več prihranka kot je izgub zaradi večje mase.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.780
1.907
113
Batni motor z notranjim izgorevanjem ima izkoristek do 40% (veliki dizli), turbinski tudi čez 60% (vendar so majhne turbine zelo neučinkovite). Trenutne tehnologije zavržejo večji del potencialne kemične energije, ki se jo da v statičnih sistemih (npr. termoelektrarna-toplarna) izkoristiti tudi čez 80%.
Centralizirana proizvodnja energije, kot se v večini izvaja sedaj z elektrarnami, pomeni izgube zaradi dobave na večjih razdaljah, lokalizirana pa te izgube pri dobavah nadomesti z manjšo učinkovitostjo, tako da je neto efekt približno enak. Veliko se bo dalo naresti na zmanjševanju mase vozil in avtonomnosti vožnje, saj pri predvidljivem načinu vožnje ne rabimo toliko varnostnih sistemov in s tem na ta račun pasivne mase.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Ti malo sanjaš o teh 60 in 80% izkoristkih, oz. tisti toplotni dobitki so v večini itak stran vržena energija, kaj ti bodo te enormne količine toplote poleti? NEka elektrarna lahko neke omembe vredne količine toplote prodaja samo pozimi, pa še to na zelo omejenme območju, kjer pa itak nihče noče živeti ker je tam pač smrdljiva TE. :)

Plinska dvostopenjska (Combined cycle) turbina ima max tam okrog 60% pretvorbe v elektriko.

Kolikor pa proizvajalci upajo kaj napisat so pa samohvale sledeče:
- Ford EcoBoost 33,5 %
- Toyota 2.0 in 2.5 bencin v hibridu 41% izkoristek
- Toyota 2.8-liter 1GD-FTV Dizel 44% izkoristek
- BMW N47 2L Dizel 42.6 %
- Ladijski dizel 52-54%

Vse to so Peak vrednosti, ki so v praksi dosegljive samo redko, oz. v hibridu, ki pa potem nekaj več izgubi s pretvorbo v elektriko in nato nazaj v mehansko energijo.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
nov način...teroriste bodo iztrebili, ostale čipirali, da bomo pod kontrolo in potem v vsak avto, tovornjak, ladje... jedrski pogon :jok:
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Kako pa se vzdržuje temperaturo do LJ in NM? A to je toliko izolirano al ima vmesne grelce?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.301
-8.461
113
Dovolj izolirano in dovolj velike količine vode, da štima. Sem že pozabil številke, ma če se vsaj približno prav spomnem, naj bi se dalo do LJ spraviti okoli 100MW toplote.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.301
-8.461
113
Lej ne vem. To študijo sem preletel ene 10 let nazaj.
Opcije so bile 600MW za zasavje, Celje in LJ, ali NM z okolico, LJ, ali pa 600MW toplote za ogrevanje Zagreba
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Samo za razmislek - pri velikem naftovodu na Aljaski, ki poteka od črpališč na Severnem morju, do tankerskih pristanišč na jugu Aljaske imajo resne težave zaradi gretja nafte med transportom (upor v ceveh), saj ta toplota tali permafrost in se vse skupaj poseda.

Pri sedanjih izolacijskih materialih, nek 100 kilometrski toplovod nebi smel bit tak problem.