Okolju prijazni avtomobili

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
3.016
1.274
113
Saj ce si "norc" z dobrim avtom, motorjem , gre danes se vedno 200+, med rondoji ;)
Je pa res da se spominjam da so bile tudi smrtne zrtve.
Prva žrtev te ceste je bil Majerjev Tone (poznal njegove 3 brate...eden je še živ). Avto ga je zbil pri Reaktorju... Zbil ga je pa zato, ker je bil Tone navajen jit čez cesto ne da bi se prepričal, če gre avto... Tako malo prometa je bilo takrat...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.977
8.168
113
pri taščici
še enkrat ...jaz sem el. laik. nimam el. vozila.. naslednji verjetno bo (ne gre toliko za avtonomijo ampak mi mora nudit tako udobje kot mi zdajšnji, za normalen dinar - zato čakamo še, danes še nismo tam - 100k€ pač ne dam in podobne scene - zgolj za oris)...dnevno se dela vsaj 50 km in to se mi zdi z elektriko povsem okej in smiselno iz stroškovnega vidika.

zdaj pa k "bjornu"... tip je v slo prišel kot turist. in zadeva ga je pošolala (za lokalce kot si sam ko imaš naštudirano vse v okolici nisi merodajen, verjamem pa ker imaš naštudirano zadeva ni stresna). bjornu tudi ni stresno tam v njegovi vukojebini na severu, ima traso naštudirano (a lejga zlomka ga še vedno kaj preseneti)..pač občasno kliknem kak njegov video.
Gledal sem par videjev ko gred "novinarčki" na izlet za ena 2 dni , v rangu 1500km plus, da morajo ene 3x 4x polnit. Zgodba je vedno ista na koncu. Najbolj gladko in nestresno gre s teslo in tudi najceneje--vse ostalo je pa še danes loterija, iskanje, in na koncu je stroške izleta z non-teslo 50 do 100% dražji. UK, Francija...

Tisto polnjeneje 15 minut 300km, je danes samo reklama, reala še nismo tam, ker vedno nekaj ne dela, al baterija ni ready, al je pretoplo, premzlo, al so kable ukradli al je ptič na polnilnici..in podobne fore.
300km v 15 minutah verjetno no go. Ker rabis 60kwh nafilat za 300km. Ajd recimo 50. Tudi ce prides z 10% na polnilnico in da imas 100kwh baterijo, dvomim da bo pri 60% se kar goltala 200kw.
Mora zaceti s 300 in nehati s 100kw pri 60%....verjetno ni veliko avtov na cesti ki to prebavi.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
55.341
7.401
113
Saj pa kitajci že sedaj imajo filanje z 1 MW...je ny yt video, verjetno pa sem ga tudi tukaj dal, kjer kaže celotno krivuljo polnjenja.
 

mtl

Guru
19. jul 2007
11.063
724
113
Kras
www.mtl.si
Iz Planice v KP. Za kamionom. Obratno bos v postojni filal. Z voznjo 130kmh
Twingo je mestni avto, torej so taki primeri nesmiselni. Kdor pričakuje, da bo Twingo to naredil po AC, ima težavo pri sebi ;). Pač tipičen WLTP doseg.
Sem pa prepričan, da za namenjeno uporabo, bo baterija čisto ok.

Kolikor sem videl bo teža samo 1200 ali 1300 kg, kar je top. Bo treba iti peljati.
Ta twingo izgleda všečen, ampak me nekaj drugega skrbi....še v vsako EU fabriko je po prihodu EVja prišla brezposelnost.
Močno upam, da ne.
Ker tale mestna jajčka so popolnoma smiselna, da so EVji in upam, da se bo zadeva prijela. Tudi cena gre počasi na neke normalne okvire, ne pa da se pričakuje, da bodo ljudje kupovali 2+ tonske pošasti za prvi avto za 50+ tisočakov.
In pa kar se mi zdi, da Renaultu res uspeva (tudi že s petico, štirica niti ne toliko) združiti neko nostalgijo preteklosti v moderno obliko, ki ni nek neoseben blub ob katerem se ti želodec obrne vsakič, ko ga vidiš.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.411
10.623
113
še enkrat ...jaz sem el. laik. nimam el. vozila.. naslednji verjetno bo (ne gre toliko za avtonomijo ampak mi mora nudit tako udobje kot mi zdajšnji, za normalen dinar - zato čakamo še, danes še nismo tam - 100k€ pač ne dam in podobne scene - zgolj za oris)...dnevno se dela vsaj 50 km in to se mi zdi z elektriko povsem okej in smiselno iz stroškovnega vidika.

zdaj pa k "bjornu"... tip je v slo prišel kot turist. in zadeva ga je pošolala (za lokalce kot si sam ko imaš naštudirano vse v okolici nisi merodajen, verjamem pa ker imaš naštudirano zadeva ni stresna). bjornu tudi ni stresno tam v njegovi vukojebini na severu, ima traso naštudirano (a lejga zlomka ga še vedno kaj preseneti)..pač občasno kliknem kak njegov video.
Gledal sem par videjev ko gred "novinarčki" na izlet za ena 2 dni , v rangu 1500km plus, da morajo ene 3x 4x polnit. Zgodba je vedno ista na koncu. Najbolj gladko in nestresno gre s teslo in tudi najceneje--vse ostalo je pa še danes loterija, iskanje, in na koncu je stroške izleta z non-teslo 50 do 100% dražji. UK, Francija...

Tisto polnjeneje 15 minut 300km, je danes samo reklama, reala še nismo tam, ker vedno nekaj ne dela, al baterija ni ready, al je pretoplo, premzlo, al so kable ukradli al je ptič na polnilnici..in podobne fore.
Moja je mogla prejšnjič na službeno pot v Stuttgart. Njen direktor je en tak EV navdušenec in si je omislil električni Q7 namesto prejšnjega dizelskega Q7. Dizelco ima še, ravno za take poti sploh po balkanu, tko da niti nisem računal, da bo šel norec z EV.
Itak jo je pobral šele ob petih popoldne in ko sem videl da je z "igračko" sem rekel moji naj se pripravi na odisejado. Cijazila sta se 110 in polnila 3x po pol ure s tem da dvakrat mu aplikacija ni delala in sta s tem izgubila še dodane pol ure. Z dizlom bi bila v švoh 7 urah gor, s temi jajci sta se vozila 11 ur. Ko ti tiste štiri ure pomenijo dobesedno 4 ure spanca in ne čikanja po kavicah ni glih fajn.
Nazaj grede je stisnil mraz, tko da sta filala 4x, ni blo pa dela z aplikacijo, ki je tokrat delala. Na dvorišče jo je pripeljal z 2 km dosega ob enih zjutraj. Sem sam čakal klic, da je ostal na poti do doma. Očitno je z blinkajočim avtom uspel pririnit do doma vozil se je par kilometrov z dosegom 0.
Pod črto, EV za tako pot ni primeren, pa lohk SJTV1 pa še kdo sadi rožic kolikor hoče. To kar se gre zdaj Renault bi mogu bit začetek. Cenovno dostopna mala do srednja jajčka, vse kar je reda Q7 pa hibrid. Pa mogoče ne bi zavozili EV agende.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.376
2.455
113
Twingo je mestni avto, torej so taki primeri nesmiselni. Kdor pričakuje, da bo Twingo to naredil po AC, ima težavo pri sebi ;). Pač tipičen WLTP doseg.
Sem pa prepričan, da za namenjeno uporabo, bo baterija čisto ok.

Kolikor sem videl bo teža samo 1200 ali 1300 kg, kar je top. Bo treba iti peljati.

Močno upam, da ne.
Ker tale mestna jajčka so popolnoma smiselna, da so EVji in upam, da se bo zadeva prijela. Tudi cena gre počasi na neke normalne okvire, ne pa da se pričakuje, da bodo ljudje kupovali 2+ tonske pošasti za prvi avto za 50+ tisočakov.
In pa kar se mi zdi, da Renaultu res uspeva (tudi že s petico, štirica niti ne toliko) združiti neko nostalgijo preteklosti v moderno obliko, ki ni nek neoseben blub ob katerem se ti želodec obrne vsakič, ko ga vidiš.
Na žalost se zelo motiš. Mali EVji so zelo smiselni za po mestu ja, ampak to ne pomeni avtomatsko, da se bodo prodajali kot vroče žemljice. Eni enostavno nimajo možnosti polnjenja, za druge so predragi, spet tretji pa EVja enostavno nočejo. In ravno tazadnja točka je močna. Od vsega posiljevanja z evji s strani politično-medijskega aparata, s kombinacijo prepovedi in zapovedi, mnogi kozlajo ko samo slišijo EV in ne bodo kupili iz inata. Ker to ni naravni razvoj trga in tehnologije, ampak politični konstrukt.

In kot drugo imaš malo popačeno sliko o tem, kaj je "mali avto". Renault 5 to ni. Veš kaj je mali avto, ki se zelo dobro prodaja in jih je vedno več na cesti? Ta krasota:

1762502651273.png


Mala konzerva na 15" felnah za "normalen" denar. To je en od zadnjih predstavnikov tega razreda na EU trgu.

EV inkarnacija malega avta na EU trgu je pa to:

1762503203826.png


Mala konzerva na 14" felnah.

V EU pa nam pod mali avto prodajajo C3 SUV kanto in Renault 5, ki z zgornjima nima nič skupnega. Če mene vprašaš je R5 fail. Lep ja, ampak v teh dimenzijah, na 18" felnah in za to ceno - to ni mali mestni avto. In od same nostalgije se pomoje ne da živeti, sploh pri tej ceni
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.376
2.455
113
Moja je mogla prejšnjič na službeno pot v Stuttgart. Njen direktor je en tak EV navdušenec in si je omislil električni Q7 namesto prejšnjega dizelskega Q7. Dizelco ima še, ravno za take poti sploh po balkanu, tko da niti nisem računal, da bo šel norec z EV.
Itak jo je pobral šele ob petih popoldne in ko sem videl da je z "igračko" sem rekel moji naj se pripravi na odisejado. Cijazila sta se 110 in polnila 3x po pol ure s tem da dvakrat mu aplikacija ni delala in sta s tem izgubila še dodane pol ure. Z dizlom bi bila v švoh 7 urah gor, s temi jajci sta se vozila 11 ur. Ko ti tiste štiri ure pomenijo dobesedno 4 ure spanca in ne čikanja po kavicah ni glih fajn.
Nazaj grede je stisnil mraz, tko da sta filala 4x, ni blo pa dela z aplikacijo, ki je tokrat delala. Na dvorišče jo je pripeljal z 2 km dosega ob enih zjutraj. Sem sam čakal klic, da je ostal na poti do doma. Očitno je z blinkajočim avtom uspel pririnit do doma vozil se je par kilometrov z dosegom 0.
Pod črto, EV za tako pot ni primeren, pa lohk SJTV1 pa še kdo sadi rožic kolikor hoče. To kar se gre zdaj Renault bi mogu bit začetek. Cenovno dostopna mala do srednja jajčka, vse kar je reda Q7 pa hibrid. Pa mogoče ne bi zavozili EV agende.

Dodaj k tej odisejadi še strošek njunega dela, torej urne postavke. V Avstriji in Nemčiji recimo bi dodatne 4 ure znašale za 2 take osebe komot 1000€. Torej 4 ure vržene stran, ki bi lahko bile porabljene za produktivno delo.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
38.471
12.914
113
Dodaj k tej odisejadi še strošek njunega dela, torej urne postavke. V Avstriji in Nemčiji recimo bi dodatne 4 ure znašale za 2 take osebe komot 1000€. Torej 4 ure vržene stran, ki bi lahko bile porabljene za produktivno delo.
4 ure gor dol je to 8 , x2 je to 16..ura za taki zajeban kader očitno 100€ plus...torej 1600€ v sekundi dvajset. :D je bil pa zeleni prehod. pa kavice in čiki... pa kviki??? kalbo zgleda pomirjen, šefe gejiš. :evil:
 

trance0

Fizikalc
13. jan 2013
527
79
28
Slovenija
Najbolj mi je tragikomično, ko vsi mediji precenjena električna jajca predstavljajo kot dostopna, ugodna in privlačna. Niso nič od tega, še najmanj dostopna. Z idiotsko politiko so seveda drastično podražili življenja vsem, zdaj pa se pretvarjajo, da cesar ni gol, čeprav je to očitno tudi najmlajšim otrokom. Ekstremno podražiti klasiko z absurdnimi predpisi, potem pa z njo primerjati subvencionirane precenjene električne kante, to lahko počnejo samo idioti, ki pa jih žal ne manjka. Podobno je žal na vseh področjih, hrana, energenti, nepremičnine. Vsi se pretvarjajo, da je vse v redu, v resnici pa je EU pred gospodarskim zlomom in političnim razpadom.
 
  • Všeč mi je
Reactions: WeWatchingYou

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.411
10.623
113
Dodaj k tej odisejadi še strošek njunega dela, torej urne postavke. V Avstriji in Nemčiji recimo bi dodatne 4 ure znašale za 2 take osebe komot 1000€. Torej 4 ure vržene stran, ki bi lahko bile porabljene za produktivno delo.
V tem primeru je šlo tako ali tako za dnevnico, ker je bila službena pot. Šlo je samo za ure spanca in seveda nevarnost zaspanega šoferja.
 

vogel

Majstr
1. sep 2007
1.632
340
83
Moja je mogla prejšnjič na službeno pot v Stuttgart. Njen direktor je en tak EV navdušenec in si je omislil električni Q7 namesto prejšnjega dizelskega Q7. Dizelco ima še, ravno za take poti sploh po balkanu, tko da niti nisem računal, da bo šel norec z EV.
Itak jo je pobral šele ob petih popoldne in ko sem videl da je z "igračko" sem rekel moji naj se pripravi na odisejado. Cijazila sta se 110 in polnila 3x po pol ure s tem da dvakrat mu aplikacija ni delala in sta s tem izgubila še dodane pol ure. Z dizlom bi bila v švoh 7 urah gor, s temi jajci sta se vozila 11 ur. Ko ti tiste štiri ure pomenijo dobesedno 4 ure spanca in ne čikanja po kavicah ni glih fajn.
Nazaj grede je stisnil mraz, tko da sta filala 4x, ni blo pa dela z aplikacijo, ki je tokrat delala. Na dvorišče jo je pripeljal z 2 km dosega ob enih zjutraj. Sem sam čakal klic, da je ostal na poti do doma. Očitno je z blinkajočim avtom uspel pririnit do doma vozil se je par kilometrov z dosegom 0.
Pod črto, EV za tako pot ni primeren, pa lohk SJTV1 pa še kdo sadi rožic kolikor hoče. To kar se gre zdaj Renault bi mogu bit začetek. Cenovno dostopna mala do srednja jajčka, vse kar je reda Q7 pa hibrid. Pa mogoče ne bi zavozili EV agende.
No ja, posloševati na podlagi ene take izkušnje je nesmiselno. Lahko ti spodaj prilepim sliko moje službene poti (+ 3 sodelavci + material v partlažniku) malo naprej od Leipziga, torej v eno smer cca 1k km. Kot vidiš je celotna pot (z polnjenji/kavami/kosilom) trajala cca 12 ur (od cca 4.30 do 16.30). Vmes smo polnili 3x in potem čez noč še v hotelu, kar pa še vedno ne pomeni da je EV za vsakogar in primeren za vse vožnje.

Dejstvo pa je da so mi take poti z avtom (katerimkoli) za kozlat ampak v tem primeru druge opcije ni bilo. Ustavili smo se večkrat, ker je vsake 30 minut neko drugega tiščalo scat :bonk: Nekako neke razlike med prejšnjim dizlom in sedanjim EV ni bilo opaziti - postanki so bili podobni.

1762504495961.png
1762504538465.png
1762504899804.png
 
  • Všeč mi je
Reactions: mtl

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.464
2.022
113
41
še enkrat ...jaz sem el. laik. nimam el. vozila.. naslednji verjetno bo (ne gre toliko za avtonomijo ampak mi mora nudit tako udobje kot mi zdajšnji, za normalen dinar - zato čakamo še, danes še nismo tam - 100k€ pač ne dam in podobne scene - zgolj za oris)...dnevno se dela vsaj 50 km in to se mi zdi z elektriko povsem okej in smiselno iz stroškovnega vidika.

zdaj pa k "bjornu"... tip je v slo prišel kot turist. in zadeva ga je pošolala (za lokalce kot si sam ko imaš naštudirano vse v okolici nisi merodajen, verjamem pa ker imaš naštudirano zadeva ni stresna). bjornu tudi ni stresno tam v njegovi vukojebini na severu, ima traso naštudirano (a lejga zlomka ga še vedno kaj preseneti)..pač občasno kliknem kak njegov video.
Gledal sem par videjev ko gred "novinarčki" na izlet za ena 2 dni , v rangu 1500km plus, da morajo ene 3x 4x polnit. Zgodba je vedno ista na koncu. Najbolj gladko in nestresno gre s teslo in tudi najceneje--vse ostalo je pa še danes loterija, iskanje, in na koncu je stroške izleta z non-teslo 50 do 100% dražji. UK, Francija...

Tisto polnjeneje 15 minut 300km, je danes samo reklama, reala še nismo tam, ker vedno nekaj ne dela, al baterija ni ready, al je pretoplo, premzlo, al so kable ukradli al je ptič na polnilnici..in podobne fore.
Stari.. Se 1x..Ionity.

Ce si smotan, pa je lahko 100% drazje ja..
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.411
10.623
113
No ja, posloševati na podlagi ene take izkušnje je nesmiselno. Lahko ti spodaj prilepim sliko moje službene poti (+ 3 sodelavci + material v partlažniku) malo naprej od Leipziga, torej v eno smer cca 1k km. Kot vidiš je celotna pot (z polnjenji/kavami/kosilom) trajala cca 12 ur (od cca 4.30 do 16.30). Vmes smo polnili 3x in potem čez noč še v hotelu, kar pa še vedno ne pomeni da je EV za vsakogar in primeren za vse vožnje.

Dejstvo pa je da so mi take poti z avtom (katerimkoli) za kozlat ampak v tem primeru druge opcije ni bilo. Ustavili smo se večkrat, ker je vsake 30 minut neko drugega tiščalo scat :bonk: Nekako neke razlike med prejšnjim dizlom in sedanjim EV ni bilo opaziti - postanki so bili podobni.

Poglej priponko 102186Poglej priponko 102187Poglej priponko 102188
Takih glupih izkušenj je kolikor hočeš, jih je njen šefe poln, sam moja je bla do sedaj pametna in se jim je izogibala. Al je zrihtala avion, al pa vlak, ko je mogla zraven.
 
  • Haha
  • Všeč mi je
Reactions: mtl in vogel

jonny77

Guru
16. sep 2007
12.544
2.236
113
Pomurje
Moja je mogla prejšnjič na službeno pot v Stuttgart. Njen direktor je en tak EV navdušenec in si je omislil električni Q7 namesto prejšnjega dizelskega Q7. Dizelco ima še, ravno za take poti sploh po balkanu, tko da niti nisem računal, da bo šel norec z EV.
Itak jo je pobral šele ob petih popoldne in ko sem videl da je z "igračko" sem rekel moji naj se pripravi na odisejado. Cijazila sta se 110 in polnila 3x po pol ure s tem da dvakrat mu aplikacija ni delala in sta s tem izgubila še dodane pol ure. Z dizlom bi bila v švoh 7 urah gor, s temi jajci sta se vozila 11 ur. Ko ti tiste štiri ure pomenijo dobesedno 4 ure spanca in ne čikanja po kavicah ni glih fajn.
Nazaj grede je stisnil mraz, tko da sta filala 4x, ni blo pa dela z aplikacijo, ki je tokrat delala. Na dvorišče jo je pripeljal z 2 km dosega ob enih zjutraj. Sem sam čakal klic, da je ostal na poti do doma. Očitno je z blinkajočim avtom uspel pririnit do doma vozil se je par kilometrov z dosegom 0.
Pod črto, EV za tako pot ni primeren, pa lohk SJTV1 pa še kdo sadi rožic kolikor hoče. To kar se gre zdaj Renault bi mogu bit začetek. Cenovno dostopna mala do srednja jajčka, vse kar je reda Q7 pa hibrid. Pa mogoče ne bi zavozili EV agende.
hahaha, s takim avtom je to kot it v sandalih na triglav....
 
  • Všeč mi je
Reactions: mtl