
Lidl predstavil odmevno novost, ki bo navdušila številne: priljubljeni trgovec si za to res zasluži pohvale
Takole so "pometli" s konkurenco.

Danes jih je 5. Čez 10 let jih bo recimo 10%. Dokler se vse, kar si omenil, zamenja na elektriko, se bo tudi infrastruktura postavila. Trenutno se gradi hitreje, kot se veča število tovornjakov.Pa ko si delal ta projekt si imel odprte oči? Ti vidiš kolko je tega po cesti in počivališčih? Avti parkirani povsod, po uvozih, izven ac na privat parkingih, nevemnkje vse. Trenutno je marsikje problem vozniku najdit parking pravočasno za pavzo. Ne bo pa problem najdit proste polnilnice?
eno je 5 takih tovornjakov, drugo pa večina teh na AC.
Oz se polnilne parke postavlja kak km ali dva od AC, ob daljnovode. Z nekaj (deset) megavati priključne moči.Elektrike je vsaj poleti ob soncnem vremenu dovolj (prevec). Pozimi smo bolj na tankem ledu. Tudi ponoc ni neke krize. Kriza je pozimi ko zalaufamo TC.
Bo pa treba take polnilnice delat nekje blizu obstojece infrastrukture.
Saj grejo marsikje daljnovodi blizu AC pocivalisc in se do tja podaljsa daljnovod.
No, na gmapsih nisem videl načrtov el. omrežja, kapacitet, možnosti priklopov, ki bi pokazale, kje so kaj možnosti postavit infrastrukturo. Tako da gmaps pa res ni relevante vir ... Ti pa pove, da je to dokaj nepomembna smer.Daj odpri gmaps in mi povej kako kaj kaže s civilizacijo naprej od splita smer turčija
Spet brcaš v temo ... Ne rabim stat na vhodu, sem videl statistike. Poznam priključne moči tam doli, Pa plane za prihodnost tudi.Odvisno kje pa kaj voziš, ampak pojdi enkrat recimo na (enega) od vhodov na terminal(e) v luko koper pa poglej število kamionov in potem seštevaj svoje kwh pa boš videl da ni šans, da to gre skozi že zato ker ima daljnovod do kopra premalo kapacitete. Pa to kar je recimo koper so klasične postaje šleparja po EU.
V teoriji gre za par redkih primerov in za tak namen so e-kamioni zmaga, za povprečnega prevoznika kjer mu dela kamion 700km na dan (ja toliko jih naredi na dan v povprečju kamion, da se sploh izplača, pa to tisti stari na dizel s šoferjem iz bolgarije/romunije/filipinov na minimalcu).
Pa ni problem da ne zmore kamion povprečne fure, že če 5% fur ne zmore si v izgubi. 5% fur pa še vozniki osebnih EVjev izpustijo ker imajo prazno baterijo, recimo kakšen izlet k tašči (če karikiramo).
V sloveniji imamo projekte (v izvedbi, deloma izvedene) shranjevanja elektrike v različnih oblikah. Več, kot bi si mislil. Kinetična ali potencialna energija namesto baterije ni nov koncept in ima že šprecej praktičnih izvedb.Eni delajo, drugi tu pa tupijo o problemu hrvaške in kaj bodo tam, ker majo tako "dolge" avtoceste...
Switzerland Builds Underground Gravity Energy Storage
Switzerland has begun operating the world’s first underground gravity-based energy storage system near Lugano. Unlike traditional batteries, it stores excess renewable energy by lifting heavy blocks in vast shafts carved into the Alps.
When electricity is abundant, cranes powered by wind or solar hoist massive concrete blocks into elevated storage chambers. During demand peaks, the blocks are lowered, turning generators and releasing power instantly back into the grid.
This design eliminates the need for chemical batteries, cutting costs and avoiding toxic waste. The underground construction also protects the system from weather and environmental impact.
Engineers claim it has a 50-year lifespan with minimal maintenance compared to lithium batteries, making it a long-term solution for renewable grids.
Switzerland is positioning this as a model for other mountainous nations, proving that geography itself can become a clean energy reservoir.
Nisem samo 1x stal direkt pod vetrono elektrarno. Včasih (ko so po Španiji prva polja začela rast) se jih je še nekako slišalo (celo bolj sam generator kot lopatice), sploh ob hitrejpšem vrtenju, Kasneje pa že par 10 m stran skoraj nič najbolj pač okoli vrka lopatic, če so se hitro vrtele). In tudi kupov sesekljenih ptičev ni bilo pod njimi.Ko jih bodo tebi nad glavo postavili, me zanima če boš tiho. Dokler gre za druge, pa ko jih =be.
Slovenija je pregosto in prerazpršeno naseljena za vetrne elektrarne.
Še enkrat. ODPRI OČI. Danes ni placa, da bi vsi parkirali, ko morejo. A ti o tem, da bo dovolj za polnit. Kak Presneto, če še parkirat nimajo kje. Počivališča nabita, uvozi na počivališča nabiti, območja okoli izvozov nabita. In ti o tem, da se gradi hitreje kot veča število tovornjakov. Ne vem no men ne zgleda tak, ko vozim mimo parkiranih vsepovsod...Danes jih je 5. Čez 10 let jih bo recimo 10%. Dokler se vse, kar si omenil, zamenja na elektriko, se bo tudi infrastruktura postavila. Trenutno se gradi hitreje, kot se veča število tovornjakov.
Koliko polnilnic ki so jih postavili naši strokovnjaki nosi nek konkreten +.Oz se polnilne parke postavlja kak km ali dva od AC, ob daljnovode. Z nekaj (deset) megavati priključne moči.
Ne le ti nate, ampak čisto splošna pripomba: super je, kjo se tule debatira, ampak se je fino kdaj v življenju tudi malo poglobit v stvari, preden se kaj napiše. pa ne v xy YT nakladanja "strokovnjakov" in poročanje "medijev", ampak prebrat kake resne študije, predebatorat z ljudmi, ki od tega živijo in bodo morali preživeti, poznat malo ozadja (kam gre razvoj tehnologije) ipd. Ampak je lažje malo po šankovsko na počez posplošti na podlagi zgrešenih predpostavk in to je to.
Ja in, kaj bo? Navadu se bo, kot se vsega navadis zelo hitro. Par tednov nazaj sem sel pes na Nanos, pot gre mimo ene vetrnice. Kaj je tako groznega? Da pa dnevno diham jajca, ki jih vase 'makine' producirajo je pa ok al kako? "Al samo 4,5 / 100 zre"Ti se kar daj. Predlagam da šotoriš pod njo, spiš, mogoče kak mesec, potem se pa vrni.
Pa še zadnja (moja) o vetrnicah: Slovenija je večinsko neprimerna za vetrnice. (pika) Veter je preslab in nereden. Dve območji sta pogojno primerni s stališča vetra: skarjni vzhod - ravnica in kras/primorje.
Postavljati pa jih moramo zaradi diktata EU in obljubljenega/zahtevanega deleža obnovljivih virov v energetski bilanci, čeprav je ekonomsko to povsem mimo.
Ja samo v tujini se dela, pri nas pa vse blokira. Vetrnic v halizah ne, aku jezera kozjak ne…V sloveniji imamo projekte (v izvedbi, deloma izvedene) shranjevanja elektrike v različnih oblikah. Več, kot bi si mislil. Kinetična ali potencialna energija namesto baterije ni nov koncept in ima že šprecej praktičnih izvedb.
Saj je recipročen.Ja, sej je plan: Haloze. Mi mamo JEK, stajerc naj ma pa veternice. Haloze, Rogla... to je vse zrelo za to. Mal po mal pa bo stroma dost. Pa se cigane enakomerno rasporedimo pa bo. Kot je en tu napisal: dokler ni pri tebi te bk... Bodimo reciprocni, to je to ne?
Ja in, kaj bo? Navadu se bo, kot se vsega navadis zelo hitro. Par tednov nazaj sem sel pes na Nanos, pot gre mimo ene vetrnice. Kaj je tako groznega? Da pa dnevno diham jajca, ki jih vase 'makine' producirajo je pa ok al kako? "Al samo 4,5 / 100 zre"![]()
Ta BMW mi je kul. Tehnično res nič ne manjka.OMG... dajmo mal nazaj na vozila, ono sibajte v drugo temo, kak ga bomo najebali med odpadki
tole noter in zadek fugly
Galerija: Na premieri prelomnega BMW nove generacije - Žurnal24
www.zurnal24.si
Saj je recipročen.
Tak k se bo on navadu na zvok vetrnic, si se ti že navadil na vdihovanje njegovega smradu. Sam to tebe sedaj očitno kar naenkrat moti. Ali se recipročnost konča z NIMBY?
Btw.: če živiš v kakšni onesnaženi kotanji, bi se mu morda lahko še zahvalil, ker ti dejansko čisti zrak.![]()