Okolju prijazni avtomobili

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.557
4.898
113
Ja ja Hanzi,
Nosilnost je ista, ker mislim da je lahko maksimalna teže 45 ton, dizl pa je 42 ton., tak da ni razlike.
Pa tisti veliki dizel z menjalnikom tudi ni peresno lahek.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.663
1.367
113
Če imaš na voljo mw (1000kW) polnilnico točno na mestu dnevne pavze šoferja potem ja, drugače pa še ne. Bistvo pri kamionih je da se z obveznimi postanki pokrije tahografske obveznosti voznika, ki so bottlneck zaslužka lastnika prevozne firme. Ta kamion lahko vozi realno 5-6h, šofer pa 4.5h do "glavne pavze" (45 min), v času pavze mora bit kamion nafilan za novih 5h kar je možno samo z zeloooo močnimi polnilnicami. Skratka že individualno je tole no-go.

Sedaj pa poglej količino šleparjev na cesti, pa še računaj da zaradi omejitev v določenih državah začnejo vozit vsi isti čas in imajo pavzo cca. isti čas. Velik no-go.

Za ferker po mestu pa actros ravno ni, oz je za par mest po EU. Bi bil pa ok za slovenske AC ja, od zastoja do zastoja bi ravno naredil 9h furo z 70% baterije! ;)
No, glede na to, da sem z enim večjih logistov v SLO in par njegovimi strankami pred časom delal na projektu eletričnih tovornjakov, ti lahko povem, da si precej brcnil v temo. Zlahka gre. Malo poenostavljeno 4,5 ure je cca 360 km, kar pomeni, da imaš ob obvezni pavzi 30% baterije. Na normalni DC 350 kW polnilnici v 45 min dopolniš cca 300 kW, prideš na cca 80%, kar je dovolj do zaključka dneva vožnje. Pa tu govorimo o dolgi poti, brez vmesnih nakladov/razkladov v kakih logističnih centrih (ki večinoma, tudi v SLO, že delajo na postavitvi polnilne infrastrukture).
Pa tule še nismo govorili o MCS - npr v polnilnih parkih ELES, je predvidenih že na začetku cel kup ne le HPC, ampak tudi MCS polnilnic.
Tako da se bodo električni tovornjaki lepo širili, manjši (plus kombiji) za lokalno uporabo sploh, ampak tudi na daljše relacije. Najprej na malo bolj predvidljivih rutah (ki jih je v resnici večina), potem tudi pri bolj dinamičnih načinih uporabe.
Plus: ker je tovorni promet stalen in previdljiv, je več zanimanja za postavitev polnilnic, pa tudi cena polnjenja je nekaj drugega (precej nižje, z dolgoročnimo pogodbami ipd).
 
  • Haha
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo in CLIO15

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.620
7.937
113
pri taščici
Kombije se kar lepo navijajo s cenami, nekateri tudi se precej podhranjene baterije tlacijo v njih.
Ford v avtw montira 80kwh baterije, v kombi pa 60kwh.in to za nekaj jurjev vec kot za dizla.
"Stelantisi" so pa 10k drazji od dizla.