Okolju prijazni avtomobili

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.046
7.183
113
Kdo je že tukaj pametoval o baterija in degradaciji? Mogoče Steve ?

Tole so podatke tesla S model 90D, letnik 2016, prevoženih preko 730k km. Degradacije 20%.

1746437182732.png
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.046
7.183
113
Tako, kot se eni tukaj opirajo na podatke nekoga, ki mu je baterija odpovedala.

Verjetno pa je tesla vgradil tehnologijo ki deluje random? enim dela enim ne? kot je rekel Steve, je kemija naraven proces in ne more bit random. Celice crknejo edino, ampak to so redki primeri, največkrat zaradi zunanjih vplivov.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.400
4.318
113
Ko enkrat realna kapaciteta pade na <80% se itak začne pack sesedat.

Takole zgleda graf kapacitete litionski baterij (ki so tudi v starih teslah):
Capacity-degradation-curves-of-Cells-1-to-4.png


Skratka če si pri 730k km na 80% boš pri 800k km na 10% (oz. bo avto prej javil battery fault in bo nepremičnina).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.400
4.318
113
Še vedno se graf lahko projecira na tole. Pač pogoji polnjenja/praznenja so drugačni, ampak padec kapacitete potek pa isto. En dan si na 20% drug dan si na mrtvemu avtu. Če me spomin ne vara imajo te stare tesle še tiste totalno neeekonomične 18650 celice noter, isto kot v laptopih, pa meni še noben ni po 20 letih in max. 1000 ciklih zdržal kaj več kot do posta v bios-u.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.046
7.183
113
Jaz sicer najdem drug graf za litium baterije:

1746441944232.png


Baterije so: Panasonic 18650 NCR cells with a capacity of 3400 mAh nominal capacity.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.759
10.366
113
Še vedno se graf lahko projecira na tole. Pač pogoji polnjenja/praznenja so drugačni, ampak padec kapacitete potek pa isto. En dan si na 20% drug dan si na mrtvemu avtu. Če me spomin ne vara imajo te stare tesle še tiste totalno neeekonomične 18650 celice noter, isto kot v laptopih, pa meni še noben ni po 20 letih in max. 1000 ciklih zdržal kaj več kot do posta v bios-u.
Ne moreš primerjati z baterijami v laptopu, ker je tukaj thermal management bistveno boljši ;). Pa tudi verjetno je bistveno manj stanj v nizki napolnjenosti ali polni napolnjenosti.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.467
11.450
113
kod Džej-Zija
Tako, kot se eni tukaj opirajo na podatke nekoga, ki mu je baterija odpovedala.

Verjetno pa je tesla vgradil tehnologijo ki deluje random? enim dela enim ne? kot je rekel Steve, je kemija naraven proces in ne more bit random. Celice crknejo edino, ampak to so redki primeri, največkrat zaradi zunanjih vplivov.
Kako kemija ne more biti random? Kaj pa razpolovni čas cezija in ostalih radioaktivnih elementov? Kdaj točno so se iz slučajnega procesa spremenili v determinističnega?
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.110
2.031
113
Jaz sicer najdem drug graf za litium baterije:

Poglej priponko 98561

Baterije so: Panasonic 18650 NCR cells with a capacity of 3400 mAh nominal capacity.

Da malo načnem tvoj večji problem...pogledati dlje od dolžine čika pod nosom: taki grafi pomenijo padec dosega, ki je že v štartu večinoma mizeren in potem ko to žalost prodaš z že degradirano baterijo naprej, bo kupec se prvo vprašal, če bo to še sploh možno prodati naprej, ali bo ekonomska totalka. Zato rabljeni samevajo po parkiriščih prodajalcev, ker tega noben ne kupi
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.046
7.183
113
Kdo pa bi kupil avto z 800k km s ciljen da ga proda naprej? Razen pač BMW vozniki ki ga kupijo misleč da ima avto 100k km ...

Pokazal sem samo, da ste eni v zmoti, misleč da bodo baterije crknile pri 100, 200k km ali jim bo zaradi degradacije padel domet na 50km.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.110
2.031
113
Ne govorim o tem tvojem čudežnem, ampak na splošno. Percepcija raje je, da baterije konkretno degradirajo
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.093
4.610
113
Pa saj lahko dobiš potrdilo o stanju baterije

Nekaj ponudnikov že obstaja, v prihodnosti jih bo še več
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.046
7.183
113

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.400
4.318
113
Jaz sicer najdem drug graf za litium baterije:

Poglej priponko 98561

Baterije so: Panasonic 18650 NCR cells with a capacity of 3400 mAh nominal capacity.
To so grafi po katerih so litij-ionske baterije večne oz. se je "znanstvenikom" v laboratoriju zdelo smiselno prekinit eksperimet in smatrat da kapaciteta potem linearno pada do konca?

Pa kot sem rekel, iste celice kot so v starih Teslah so v laptopih (oz. 90% naprav z večjo kapaciteto baterije od powebankov do svetilk), pa še nobenega (novega) nisem videl da bi zdržal 15 let z original baterijo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.046
7.183
113
Ne moreš primerjat laptopa in avta. Vprašanje do koliko voltaže gre laptop in do koliko avto. Poleg tega pa imaš avto baterije termalno managirano.

V glavnem, real life podatke dejanski uporabnikov so dovolj zgovorni in teorija je tukaj čisto nepotrebna, razen za nabijanje št postov.