Okolju prijazni avtomobili

sass

Guru
1. sep 2007
5.132
773
113
Približno se ve koliko se kdo vozi in koliko porabi, bolj je vprašanje ali je to dovolj točno, da se na to obesi nek davek ali ne. Spomnimo se samo tega koliko BC pri različnih avtih različno laže, hitro pride do 15% odstopanja, ali je to še dovolj natančno za neko obdavčitev? Pri EVjih tudi zelo različno upošteva porabo energije za kakšno predgretje, hitro se bodo pojavila trenja kaj bi moralo biti upoštevano in kaj ni, pa potem mora proizvajalec tako narediti in kaj popraviti... Dvomim, da je po porabi prava metrika, bolj prava bi bila prevoženi kilometer, ker s prevoženimi km ti uporabljaš cestno infrastrukturo, za katero so davki v prvi vrsti nujno potrebni. Prevoženi kilometri so tudi veliko bolj natančni in je odstopanja kvečjemu 5%, če ne še manj.

Masa vozila v kombinaciji s prevoženim km bi bila daleč najboljša osnova za obdavčitev/nadomestilo za ceste.
že skoraj 20 let nazaj se je začelo govoriti o satelitskem cestninjenju, pa je potem nekako vse potihnilo. po moje je sistem že pripravljen in ko bo na cesti dovolj veliko število EV, da se bo to poznalo na upadu trošarin pognskih goriv, bodo to hitro potegnili iz predala
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.835
9.534
113
Približno se ve koliko se kdo vozi in koliko porabi, bolj je vprašanje ali je to dovolj točno, da se na to obesi nek davek ali ne. Spomnimo se samo tega koliko BC pri različnih avtih različno laže, hitro pride do 15% odstopanja, ali je to še dovolj natančno za neko obdavčitev? Pri EVjih tudi zelo različno upošteva porabo energije za kakšno predgretje, hitro se bodo pojavila trenja kaj bi moralo biti upoštevano in kaj ni, pa potem mora proizvajalec tako narediti in kaj popraviti... Dvomim, da je po porabi prava metrika, bolj prava bi bila prevoženi kilometer, ker s prevoženimi km ti uporabljaš cestno infrastrukturo, za katero so davki v prvi vrsti nujno potrebni. Prevoženi kilometri so tudi veliko bolj natančni in je odstopanja kvečjemu 5%, če ne še manj.

Masa vozila v kombinaciji s prevoženim km bi bila daleč najboljša osnova za obdavčitev/nadomestilo za ceste.
no šit šerlock. Na vladi ni interesa za tole. KEr bi bilo preveč transparentno.
Sej zavarovanje - kasko bi tudi moralo biti na trenutno vrednost (kot faktor) in prevožene kmje. Itak je zadeva eko. totalka če preseže škoda trenutno vrednost. Nov avto nikol ne dobiš, če 10 let starega fsipaš. Blef na blef.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.674
792
113
Gasper
Saj lahko vzgejo pavsal tako kot pri vinjeti.
Samo da brez besed njete se da voziti, v tem primeru se pa ne bos smel

Problem pavšala je to, da se promet na cestah poveča, ker je sama vožnja še vedno zelo poceni. ČE se promet močno poveča je treba širit in graditi dodatne ceste, kar pa je spet $$$, da ne rečem kaj to pomeni za okolje. Zanimivo kako so hitro vsi proti, da so solarne celice na kakšni degradirani brežini, ko pa gre za km dodatnih asfaltnih cest pa vsi ploskajo.

Kar je dobro za posameznika ni nujno dobro za celotno družbo. Imamo živ dokaz tu gor kaj naredi iz posameznika poceni vožnja na km, se pač vozi iz samega užitka in dela gužvo drugim.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jest5

kajn

Guru
5. okt 2007
2.567
1.370
113
Iskajoč brata
Izjeme za nižja obdavčevanja in trošarine na naftne derivate se tudi končujejo. Na kupone ne bodo izvzeti.
Vse sprejeto v Bruslju že davno, v LJU morajo samo še uradno kartončke dvignit.

Tudi industrija kmetijske mehanizacije se bo mogla premaknit iz svoje mrtve tehnološke lege.
Poznam EV entuziasta pri nas, ki ima star traktor predelan na elektro pogon že dolgo.

Treba gledat tudi iz pozitivne smeri. Kmeti bodo lahko imeli svoj naftni vrelec in rafinerijo kar doma, na strehi.
tole bo tudi strel v koleno... našega kmeta udariti z vsem, ter uvažati cheap hrano, ker tam lahko z dizlom dela....
Dajmo še več kmetij zapreti, da se lepo zarastejo.... boš lahko bitcoine jedel, ko bo štala
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.907
654
113
EU
V naši napredni družbi vsi stremimo le enemu samemu cilju, k napredku; ni ne časa ne prostora za to postransko izgubljanje časa in energije :poreden::evil:
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.890
6.652
113
Koliko "darjanov" pa ti poznaš? ali je 1 darjan < ali > od vseh motoristov skupaj, takih ki se vozijo samo zaradi "užitka" ?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.674
792
113
Gasper008 potem bi ti tudi prepovedal vožnjo vsem motoristom, ki se vozijo iz užitka? pa old tajmerjem, ipd?
A smo spet na on-off, pa nič vmes. A ti razumeš razliko med prepoved in med tem, da pač za užitek boš moral nekaj plačat.

Za vožnjo boš pač plačal, tako kot danes plačaš DDV + trošarino od goriva ca. 5€/100 km, to ni nobena prepoved, samo prispevek za to, da se voziš po vzdrževanih cestah.

Če pa rečeš pavšalno pa pogledaš statistiko, da se dela 15k km letno, pa da ujameš tistih 5€/100 km, pa daš letni pavšal vsem 750€, se zdi da si pobral isti znesek v državno malho... morda prvo leto, potem pa folk začne delat povprečno 18k km letno, ker pač vožnja je poceni, ker neglede na to koliko se voziš boš letno plačal isto. In smo spet postavljeni pred dejstvo da je treba zgraditi več cest, iz česa le? Ja iz letnega prispevka, pa si na 1000 €/letno.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.890
6.652
113
Kdaj pa je potem vožnja "obvezna"? Policija, vojska, javne službe torej...ne moreš reči, da nekdo ki živi v MB se "mora" voziti na delo v LJ, lahko bi se tudi preselil ali poiskal službo bližje...

torej nobena vožnja fizične osebe ni ravno nujno potrebna, no...mogoče edino obisk tašče, kar smo tako zagrabili prej...
 
  • Haha
Reactions: Hanzi

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.674
792
113
Joj no, a se tebi ne da dopovedat, ne gre za to ali je vožnja obvezna ali ne, ne glede na vse, če se plačuje po km se število vozil na cesti zmanjša, čista statistika. Nobenemu se nič ne omejuje, samo plačilo se obračuna na drugačen način (pavšal vs. po dejanskih km).
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.890
6.652
113
To si napisal: Imamo živ dokaz tu gor kaj naredi iz posameznika poceni vožnja na km, se pač vozi iz samega užitka in dela gužvo drugim.

Torej komu delam gužvo ki je drugače na nujni vožnji? Ali si mislil, da vsi delamo gužvo vsakemu?

Ps, pozabil si napisat kaj naredi "zastonj vožnja"...kaj pa naredi potem faušija, pa vidiš tu gori.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.006
5.300
113
Poznam EV entuziasta pri nas, ki ima star traktor predelan na elektro pogon že dolgo.
Ta beseda lepo to pove.
Kaj pa ko je treba ruknit neko delo in se dela dokler ni končano brez pavze. Ko maš 3 dnevno okno požet al pa v vremenu. Pa malo več kot njivo 500m2. Boš čakal da se traktorji polnijo? Takrat mašinerija dela na polno na polni obremenitvi.
Ne primerjaj tega z malimi kmeti, ko orjejo njivico z 48 let starim zetorjem.
Mamo tu enega lokalca, ki živi od tega, da dela drugim. Ko je sezona za neko rastlino traktor leti cele dneve iz njive na njivo. Kdaj bo to polno z trenutno tehnologijo? Al pa večja živilska industrija z več kilometrov dolgimi njivami. Bo dve špuri potegno z plugom pa šel polnit?
 

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
971
997
93
Saj ne bodo (še) prepovedali dizelske mašinerije. Boš pač plačal polno ceno dizla z vračunanimi kuponi.
Izračun si bo pa vsak sam delal, koliko mu monetarno znesejo "izjeme".

Pa kaj je EV entuziast v svoji delavnici naredil, je čisto drugi domet, kot to, kar bodo dosegale firme, ki se bodo profesionalno lotevale elektirfikacije.
Pa sedaj se traktorje in poceni dizel uporablja za še sto drugih neumnosti, ki jih lahko rešuje na direktni elektro pogon povezan na elektro kabel.
 
  • Haha
Reactions: jest5

luka51

Guru
16. avg 2007
14.006
5.300
113
Pa si ti že videl kdaj traktor od blizu med delom?
To mislim traktor tam 150-200k in gor. Ne tote jajce 50 let stare.