Okolju prijazni avtomobili

jonny77

Guru
16. sep 2007
10.886
2.345
113
Pomurje
Mislim, da je še vedno dizel stroškovno zakon.
Zato se ga pa hočejo na vso silo v EU znebit.

Saj pravim da je elektrika kul za po mestu, ampak prvo morajo spravit na ceste avte ki bodo dostopni večini delavskega ljudstva v Evropi.
Pa cene polnjenja je treba narediti konkurenčne, da pa da primerjamo cenovno polnjenje na šuko vtičnici doma z polnjenjem dizla na črpalki ( čas) cena okrog 18 centov/ kwh bi morala biti vsaj na vseh DC 50 kW polnilcih za začetek in v bližini prihodnosti pa vsaj tam do 150 KW polnilnicah.

Moreš pa še nekaj vedet, da tisti ki nosijo kantice ( vlačijo cigl in podaljške doma) lahko primerjaš z tistimi, ki tankajo kurilno olje / kmetijski dizel v svoje avte.

Ker če gre John Deere za 20000€ na to še gre Golf 7 dizel ali pa Renault Megane 1,5 dci.

Kontrole pa itaq ni, ker je še nisem srečal pa naredim z dizli cca 60000 km na leto in sem na cesti že 18 let.

Tak da to je miselnost vsakega Janeza.

Aja jaz ne rabim kantic nosit, ker firma more stroške imet.


No sedaj pa potegnite ven svoje elektrarne na sončka katere ste plačali 10000 € in več.
Ko bo gorivo dizel brez subvencij, bo z njim podobno kot z EV in ko boš dojel da je SE za 10k€ že odplačana, še enkrat razloži tvojo matematiko
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.636
6.044
113
pri taščici
Mislim, da je še vedno dizel stroškovno zakon.
Zato se ga pa hočejo na vso silo v EU znebit.

Saj pravim da je elektrika kul za po mestu, ampak prvo morajo spravit na ceste avte ki bodo dostopni večini delavskega ljudstva v Evropi.
Pa cene polnjenja je treba narediti konkurenčne, da pa da primerjamo cenovno polnjenje na šuko vtičnici doma z polnjenjem dizla na črpalki ( čas) cena okrog 18 centov/ kwh bi morala biti vsaj na vseh DC 50 kW polnilcih za začetek in v bližini prihodnosti pa vsaj tam do 150 KW polnilnicah.

Moreš pa še nekaj vedet, da tisti ki nosijo kantice ( vlačijo cigl in podaljške doma) lahko primerjaš z tistimi, ki tankajo kurilno olje / kmetijski dizel v svoje avte.

Ker če gre John Deere za 20000€ na to še gre Golf 7 dizel ali pa Renault Megane 1,5 dci.

Kontrole pa itaq ni, ker je še nisem srečal pa naredim z dizli cca 60000 km na leto in sem na cesti že 18 let.

Tak da to je miselnost vsakega Janeza.

Aja jaz ne rabim kantic nosit, ker firma more stroške imet.


No sedaj pa potegnite ven svoje elektrarne na sončka katere ste plačali 10000 € in več.
Povej katera firma mora stroske met, pridem jaz džondira tankat ;)
In ja, za 2€/100 se zaenkrat lahko vozis samo ob lastni SE (10c/kwh).
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.890
6.652
113
Pri štromu je malo drugače, kot pri gorivih, namreč velika večina gospodarstva in pa gospodinjstev nima fosilno gorivo kot primaren vir za osnovne obratovalne funkcije. "smart grid" pa vprašanje če kdaj bo...

Torej kako boš vedel, da gre štrom iz vtičnice v EV ali za gledanje TV, pranje perila, laufanje hladilnika, ipd? Če pa bpš dal štrom 3x trenutno ceno, pa bo marsikdo tenko piskal na mesečni ravni...
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.568
3.603
113
Povej katera firma mora stroske met, pridem jaz džondira tankat ;)
In ja, za 2€/100 se zaenkrat lahko vozis samo ob lastni SE (10c/kwh).
Ja ne.
Ampak boš res vedno lahko polnil ko sonček sije.

Saj vas bodo kmalu namočili z omrežninami itd...

Ne verjemi, da boš imel dolgo zastonj kosilo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.636
6.044
113
pri taščici
Letos sem najbrz 90%+ stroma natocil v avto mimo elektronstevca. Torej v casu sonca, z močjo ki jo je ptoizvajala SE.
Tako da tu bodo lahko obdavcili samo po pavsalu. Ali na moc SE ali pa na prevozene km. (Kako bodo odracunal javna polnjenja kjer si plačal elektriko)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.912
3.939
113
Do Paga se bo z EV še dalo konfortno s trajektom (by Darjan), malo bo problem letos Grčija. Poleg 10 postankov za kavice in objemanje žene, boš moral še z električnim kuhalnikom spraznit baterijo, ko boš čakal v vrsti na trajekt. Oz. boš švical in upal da bo Teslino predvideno stanje baterije ravno pravo do trenutka vstopa na trajekt.

Novica:
Grki so na svojih trajektih sprejeli omejitev, da bodo na krov sprejeli električne avtomobile in priključne hibride le takrat, ko bodo njihove baterije napolnjene kvečjemu 40-odstotno. Omejitve veljajo tudi za druge alternativne pogone.
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

jest5

Guru
18. avg 2007
25.435
-8.404
113
Pri štromu je malo drugače, kot pri gorivih, namreč velika večina gospodarstva in pa gospodinjstev nima fosilno gorivo kot primaren vir za osnovne obratovalne funkcije. "smart grid" pa vprašanje če kdaj bo...

Torej kako boš vedel, da gre štrom iz vtičnice v EV ali za gledanje TV, pranje perila, laufanje hladilnika, ipd? Če pa bpš dal štrom 3x trenutno ceno, pa bo marsikdo tenko piskal na mesečni ravni...

Je popolnoma enostavno rešljivo. Ob letni registraciji boš podal izpisek polnenj, ter plačal. Če tega nimaš, dobiš pavšal glede na prevožene kilometre.
Ni potrebno nobenih pametnih omrežij :fredi:
P.S. Ne skrbi, manj premožni boste lahko odplačevali na obroke
 
  • Haha
Reactions: Samo Izoliranc

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.890
6.652
113
Pomeni, EV avto ti še bo izvrgel izpisek polnjenj, oz najboljše nek spletni portal, uraden iz strani proizvajalca?

Kar dobra rešitev, čudno da se tega niso spomnili v primeru cestnin...namesto satelitskega in ne vem česa vsega, bi pač podal izpisek o vožnjo po AC..

no..sicer pa se lahko oboje kombinira v prihodnje?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.890
6.652
113
BMS vodi to ja, imaš prav. Torej pri ICE merijo izpuste, pri EV pa ta podatek iz BMS. Ne vodijo sicer vsi posebej DC in AC polnjenja in koliko si polnil doma in koliko na javnih - predvidevamo da bodo te trošarine pri javnih že vštete v ceno.

Niti nisi tako neumne zadeva predlagal, me zanima če bodo tudi dejansko tako počeli.
 

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
971
997
93
Pozabljate, da na elektriko se že plačuje CO2 kupone, na bencin in dizel pa še ne. To pa prihaja kmalu. Ne bo dizel več za šparanje.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.674
792
113
Približno se ve koliko se kdo vozi in koliko porabi, bolj je vprašanje ali je to dovolj točno, da se na to obesi nek davek ali ne. Spomnimo se samo tega koliko BC pri različnih avtih različno laže, hitro pride do 15% odstopanja, ali je to še dovolj natančno za neko obdavčitev? Pri EVjih tudi zelo različno upošteva porabo energije za kakšno predgretje, hitro se bodo pojavila trenja kaj bi moralo biti upoštevano in kaj ni, pa potem mora proizvajalec tako narediti in kaj popraviti... Dvomim, da je po porabi prava metrika, bolj prava bi bila prevoženi kilometer, ker s prevoženimi km ti uporabljaš cestno infrastrukturo, za katero so davki v prvi vrsti nujno potrebni. Prevoženi kilometri so tudi veliko bolj natančni in je odstopanja kvečjemu 5%, če ne še manj.

Masa vozila v kombinaciji s prevoženim km bi bila daleč najboljša osnova za obdavčitev/nadomestilo za ceste.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.907
654
113
EU
Še to se nam manjka, da bodo morali proizvajalci ekstra pokvariti EVje, da bodo izpolnili neke namišljene standarde kot so to naredili pri klasikih.:bonk:
 

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
971
997
93
Eh kmetijski bo izvzet.
Drugače so traktorji na ulici.

Rdečko rules.
Izjeme za nižja obdavčevanja in trošarine na naftne derivate se tudi končujejo. Na kupone ne bodo izvzeti.
Vse sprejeto v Bruslju že davno, v LJU morajo samo še uradno kartončke dvignit.

Tudi industrija kmetijske mehanizacije se bo mogla premaknit iz svoje mrtve tehnološke lege.
Poznam EV entuziasta pri nas, ki ima star traktor predelan na elektro pogon že dolgo.

Treba gledat tudi iz pozitivne smeri. Kmeti bodo lahko imeli svoj naftni vrelec in rafinerijo kar doma, na strehi.