Okolju prijazni avtomobili

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.666
6.614
113
bolj ko je počasi, manjše so izgube, pa baterija manj trpi. pa polnit med 10 in 80% in take fore.
Ne, AC hitreje kot je, manj je izgub. Ker manj časa avto vergla "nepotrebno".

Recimo pri 1kw polnjenju, avto sam kuti cca 300W, koliko je potem izgub za napolnit 10kWh?

Pri 11kw polnjenju spet rabi isto 300W, koliko je potem izgub da napolni 10kWh?
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.538
5.550
113
bolj ko je počasi, manjše so izgube, pa baterija manj trpi. pa polnit med 10 in 80% in take fore.

Hja, na tem konkretnem primeru je obratno. Izgube so vecje doma. Res pa ne gre za nek reprezentativen vzorec.

Kakorkoli, 5% bom vzela za referenco...

za razglasitev katere pa zaenkrat bruseljska psica nima jajčnikov stopiti pred kamere, da ne izpade še večji debil kot že je.

A tebe se to tok osebno dotakne. Ze sama misel na neko osebo, s katero si povezan... nikakor... ti da peno na gobček. Spremembe bodo šle čez tošl, kpt vedno. Ko bo EV cenejsi za kupit, imeti in vzdrževati, se bo plosca kaj hitro obrnila. Ipak je veliki vecino avto samp nujno zlo in nujni strosek, ki ga je treba pac drzat na minimumu. In niti ne bo treba EVjev za to ceniti, samo ICEje podraziti. Odvisno od "klime". Ko se jih bo treba dovolj hitro znebiti bodo razni davki, cestnine ipd temu ustrezni. Pa vztrajanje subvencij na EV. Prepoved itak vedno revolt vzbudi, kar je neumnost, ko je je vse kar je treba iti mehko na tošl...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji in vogel

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.859
631
113
EU
Sej to ste najbrž že 100krat predebatiral, ampak kako dobro je v bistvu to konstantno in večkratno dnevno polnjenje za baterijo in vse dele povezane s tem? Torej da dejansko polniš doma avto kot pametni telefon. A to je pač dizajnirano tako, da bo pač delalo ene 8 let, pol pa te več ne zanima in maš srečo (predvsem kupec tvojega rabljenega avta), če slučajno dela še dobro dlje? Degradacija je pač vedno prisotna, kot lahko berem ti lahko pade do nekje 20 % v 10 letih. Kakšno je stanje danes?
 

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
928
950
93
Baterijo ni problem vsak dan polnit.
Prvih 7 let ima pa prevladujočo časovno degradacijo, ki je funkcija napolnjenosti in temperature.
In ta je povečana pri napoljenosti nad 55%. Pri LFP baterijah pa tam nad 60-70%.

Skratka, za minimalizacijo degradacije, je idealno držat baterijo večino časa pod 55%, sploh v kakem vročem poletnem vremenu.

LiBatteryDegradationSOCGraph.jpeg
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.859
631
113
EU
Stopnjo % polnjena verjetno lahko naštimaš v vozilu ali pa na pametni polnilnici verjetno; ne rabiš zdaj čakati poleg do pravega %?

In vsi ti materialni deli okoli polnjena, so že kaj razmajani skozi leta, so kaj slabši kontakti ipd.?
 

vogel

Majstr
1. sep 2007
1.481
233
63
Od vseh EVjev ki so ze kar nekaj let na trgu, razlicnih modelov in cenovnih razredov, je tebi se vedno Leaf referenca?
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.077
1.474
113
39
Stopnjo % polnjena verjetno lahko naštimaš v vozilu ali pa na pametni polnilnici verjetno; ne rabiš zdaj čakati poleg do pravega %?

In vsi ti materialni deli okoli polnjena, so že kaj razmajani skozi leta, so kaj slabši kontakti ipd.?
Ja, nastavis % kje neha polnit... Recimo 80% je ena taka zdrava meja...
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.859
631
113
EU
Zgoraj je napisano pod 55%, ti praviš 80%; kaj je sedaj pravilno (pri vsakodnevnem polnjenju)? Glede na baterije v telefonih, kar verjetno ni primerljivo, je 80% ta prava meja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: vogel

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.666
6.614
113
Zgoraj je napisano pod 55%, ti praviš 80%; kaj je sedaj pravilno (pri vsakodnevnem polnjenju)? Glede na baterije v telefonih, kar verjetno ni primerljivo, je 80% ta prava meja.
Vsakodnevna uporaba drzis med 20 in 80. Nekaj dni avto na mestu? 50%
Tudi do 0% in 100% ni problem ce takoj gres na pot
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

crunchy

Pripravnik
15. feb 2018
32
4
8
Lumuzin
To pa ni res.
Enofazno.polnjenje ima vec izgub kot trifazno.
Buden EV (za potrebe polnjenja) ne.porabi samo 5w/h
Če bi porabil 5 W/h bi bila izgubna moč na začetku polnjenja 0 W in bi v 12 minutah dosegla 1 W ter sčasoma rasla s hitrostjo 5 W/h? Potem bi bilo še najbolje, če bi vklopili polnjenje samo nekaj minut, nato ga izklopili in ponovno vklopili za nekaj minut in tako naprej. Izgube bi bile vedno manjše od 1 W. Idealno!

Malce heca ne škodi. Mišljeno je naslednje: "Buden EV za potrebe polnjenja ne porabi samo 5 W".
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.666
6.614
113