Okolju prijazni avtomobili

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Toyota Hybridi so jajca napram PHEV od Toyote, ki sledijo. Novi RAV4 PHEV se bo prodajal na veliko.

 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.631
767
113
Včeraj so razkrili še nekaj detajlov:
- High-efficiency heat pump air conditioning - toplotna črpalka za gretje, baterija je hlajena s klimatsko napravo (ni čisto jasno ali vodno ali zračno)
- will be introduced during the second half of 2020, with on-sale dates to be determined according to country/market
- Na voljo samo kot AWD-i
- Tudi pri polnem plinu se v EV mode ne bo vklopil bencinski motor

Na koncu je vse odvisno od cene in proizvedenih količin, glede na to da gre izpeljanko klasičnega RAV4, upam da jih bodo veliko naštancali.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Kaj si mislil pri TČ? V avtu je vedno zrak-voda, saj ti hladilnik vedno hladi zrak naprej pa sigurno hladilna tekočina okrog baterij ipd.

V USA bo "đabe" :/ , v EU bodo pa tudi gledali na prodajo zaradi emisij.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.631
767
113
Tu se motiš, v klasičnem avtu je vedno zrak-zrak, torej v hladilniku je "refrigerant" in ne voda. Termin toplotna črpalka se pa uporablja takrat ko naprava tudi greje, torej obrne cikel, če tega nima pač rečemo, da je samo klimatska naprava.

Ni tako nujno da bo hladilna tekočina hladila baterijo, pri Toyoti so za električni UX 300e vse to napravili z zračnim hlajenjem, verjetno bo podobna arhitektura uporabljena tudi za RAV4:
3280b8a267cb0ff5b3d8.jpeg
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Nah to se pa motiš no wtf.

Toplotna črpalka je vsaka, ki izmenjuje toplotno energijo ke pa sem. Hladilno sredstvo ne "šteje" pri poimenovanju zrak-voda, voda-voda, zrak-zrak. Da obrneš krog ni neka velika znanost, bolj je potem pomemben izkoristek oz. ni kar tako dosegljiv, druga hladilna sredstva ipd.

V avtu je zrak-zrak, v teh PHEV ali BEV sem sklepal da je garant potem zrak-voda pa si dal primer da ni. Sem presenečen, nisem vedel, da bi se kdo lotil z zračnimi kanali hladit baterijo, ker je to volumensko potratno in veliko bolj neučinkovito. Se pa krog poenostavi, ker je lahko zrak-zrak kot v vsakem avtu.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.631
767
113
Termin TČ in klimatska naprava je še kako veljaven in če imaš samo klimatsko napravo je tisti obrnjeni cikel lahko še tako preprost, pa ti tega ne boš mogel izkoristit.

Hlajenje z ventilatorji ni nekaj novega, to je imel že Hyuindai IONIQ tako rešeno.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jaaa noo ok.. toplotna crpalka je prav lep Slo izraz ne pa klima.

Ne more lepse opisat naprave in princip delovanja kot toplotna crpalka.

Hladilnik je tudi toplotna crpalka, samo glavno delovanje je bolj primeren izraz jasno hladilnik. Toplotna crpalka je nadpomenka, ki je nujna ravno zaradi imenovanj kot so hladilnik, klima...

Klime so zdaj 90% reverzibilne, kar pomeni, da je izraz klima dosti manj primeren.

Zdaj se je pa ulegla malca pa grem.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Saj jih ne spreminjam, samo ti jih uporabljat ne znaš.

Lahko pa igi napiše saj živi od toplotnih črpalk. :) Reverzibilni klimi tudi pravijo pogovorno klima pa to po tvojem potem ni prav. ;)

dr. Alojz Poredoš predstojnik katedre za prenos toplote in snovi ter okoljsko tehniko in vodjo laboratorija za hladilno tehniko na ljubljanski fakulteti za strojništvo:

»V funkcionalnem smislu je vsak hladilnik toplotna črpalka, saj prečrpava toploto z nižje na višjo temperaturo,« razlaga Poredoš. Hladilnik, ki ga uporabljamo v gospodinjstvu, na primer, toploto črpa iz svoje notranjosti in jo prek prenosnika toplote oziroma kondenzatorja oddaja v okolico."

Pri RAV4 gre za TOPLOTNO črpalko in pika, sistema nista dva, ampak eden.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.631
767
113
O moj bog človek, ti res nimaš vseh koleščkov v glavi. Ne morem verjet da nekdo zna tako zakomplicirat.

Pod črto navaden RAV4 hibrid ima klimo ki ne zna greti, RAV4 plug-in bo pa imel "klimo" ki bo znala gredi. Če boš kupil navadnega RAV4 se ti lahko po tripalnicah mečeš pa tista klima ne bo nikoli grela. Jasno pa je v RAV4 plug-in samo ena "klima" ki opravlja obe funkciji, tega nikjer nisem trdil da bi dva ločena sistema v enem avtu.

Še enkrat, o moj bog.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Toplotno črpalko ima tudi aktualni Prius PHEV.
Drugače je pa vse odvisno od cene.
Glede na to, da je aktualni Prius PHEV dvigne ceno za cca 10 jurjev napram hibridu, bo kRAV4 PHEV verjetno dodatnih 15 jurjev.
Potem smo pa že nad 50 k EUR in rangu cene Tesle Model 3, oz. čistih električarjev. :rolleyes:
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
"Pricing hasn't been announced, but we expect the 2021 Toyota RAV4 Prime to start in the low $30,000 range..."

:jezen: :eek:
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.018
828
113
Toyota Hybridi so jajca napram PHEV od Toyote, ki sledijo. Novi RAV4 PHEV se bo prodajal na veliko.


Super, komi cakam.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83

Adijo elektromobilnost! Vsaj Nemška. Recimo, da se Tesli smeji, na SC stane 33c kW/h. Samo, glede na free SC, ki so ga talali, verjamete da ni vse skup ogromen strošek?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
No, tole ni 'adijo elektromobilnost' je pa 'adijo Ionity'. Tole je konkretno dražje od vožnje na fosilna goriva. Večina (90%) polnjenj bo še vedno na domači vtičnici, tako da tole te bo zadelo, če boš delal daljšo vožnjo izven dosega baterije in če boš hotel napolniti na hitro, bo tole izgleda luksuz.

Zato pa je REX oz PHEV, kot npr Ampera ;) še vedno zmaga, razen, če imaš, seveda, Teslo.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
To mislite/jo samo ljudje, ki verjamejo v nek neustavljiv razcvet BEV, na katerega pa prav nič ne kaže trenutno. Mogoče se bo v EU kaj premaknilo zaradi emisij, ampak trenutno prodaja BEV samo strmoglavi, ko ni več subvencij!

Jaz sem npr. dosti bolj pripravljen se ukvarjat z avtom kot 99.9% folka (se prilagodit, gledat dolžino poti, kable vtikat..), ampak točno vem da je pa VELIKA večina, ki se prav nič ni pripravljena prilagajat.

Uvozim skromnemu modelu "sanjski" avto, res perfektno ohranjen sploh za njegov budget, polno opreme, kar oči so se mu rosile ko ga je videl ko se je za malo keša svetil bolj kot v salonu. Sem si mislil, kako bo glancal, vzdrževal ipd. No... zdaj avto pere dež, feltne so lahko že zapečene z zavornim, avto podrgnjen na 2 koncih, boli ga patak tako kot ga je za prejšnjo staro kripo in vi mislite, da si bodo taki BEVom prilagajali?:zavijazocmi: