Okolju prijazni avtomobili

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.900
1.076
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Noben ne trdi, da se domet ne krajša. Samo, a imajo bencinski in dizelski avtomobili nižjo podabo pri -20 stopinj, kot recimo pri 15?
wink-1.gif


Ogo
odvisn od tipa vožnje. na relacijsko je enaka (na papirju bi morala biti celo malo nižja) ...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Kaj pa ostali problemi? Se lotimo osnovnega, recimo pridobivanje vodika?
wink-1.gif


Drugače pa čisto resno. Vodik je produkt naftnih družb. One vedo, da v družbi po nafti zanje ni prostora, zato na vse pretege iščejo nadomestni produkt. Seveda lažejo o problemih tega produkta, ampak to je edino, kar imajo, vse drugo pomeni konec zanje.

Je pa en produkt, ki ga vsak ima, imenuje se štrom iz vtičnice. En avto filat z 2 ali 3kw močjo čez noč, pa ni tak problem za obstoječe omrežje. Ravno obratno, s pametnimi polnilci, ki se vklopijo na tajmer delaš uslugo elektro podjetjem, ker jim odjemaš energijo takrat, ko jo imajo na pretek neizkoriščene, posledično ti one slednjo dajo ceneje.
wink-1.gif


Torej naslednja tržna uspešnica bo "plug in" hibrid. Vodikovi avtomobili bodo pa ostajali 15 let stran. Tudi čez 15 let bodo 15 let stran, hibridni bencinar z vtikačem bo pa realnost in bo večini folka sesul stroške goriv za 75%.
wink-1.gif


Ogo
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
3
36
ena vas naprej od Jest-a
Pridobivanje vodika je zelo drago in predvsem energetsko potratno. Na MIT-u naj bi sicer pred kratkim odkrili nov in učinkovitejši postopek, ampak pred praktično uporabo bo minilo še nekaj let. Za ločitev vodika in kisika je potrebno precej energije in zaenkrat se kažeta dva vira: elektrika iz jedrskih elektrarn in sonce.
No sonca (in denjarja za investicije v jedrske elektrarne) imajo kameltrajbarji dovolj, tako da se mi zdi, da bo tudi dobava (in cena) vodika prevečkrat odvisna od politične situacije.

Glede temperatur: seveda imaš prav, ampak črpalko imaš za vsakim vogalom, natankaš v nekaj minutah in greš naprej - kaj pa ko zmanjka elektrike? Verjetno bo na sedanje črpalke treba postaviti tudi kakšne priključke za "hitro" polnjenje - toliko da prideš do doma, ali drugega mesta (služba), kjer si spet lahko privoščiš nekajurno polnjenje.

EDIT: Se strinjam - prihodnost naslednjih dvajset let je najverjetneje res hibrid z vtičnico.
 
Nazadnje urejeno:

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
VAG konceren že dela na plugin hibridu, mislim na Golfa twindrive. Zadeva zna biti dosti bolj zanimiva od Priusa.
Samo pri vseh teh zadevah z baterijami me skrbi življenjska doba baterij, pa tudi nizke temperature. Če rešijo probleme z baterijami, pa da te niso pretežke, so vsaj začasno zmagali.

Pa še eno razmišljanje okrog vodika in nafte iz vzroka zakaj še ni alternative. Za nafto je značilno, da jo nihče ne zna narediti dovolj poceni, tista ki pa je se nahaja na določenih območjih našega planeta, ki se jih še nekako da politično in gospodarsko obvladovat iz enega ali pa dveh centrov, da so potem vsi odvisni od teh centrov. Za vodik ali pa kakšno drugo alternativo, ki se kaže, tudi elektriko, pa je to težje. Naftarji imajo problem kateri energent spravit naprej, da bodo še vedno kasirali in bo ves svet odvisen od njih. Da to dosežejo, je še vedno boljši vodik, kot pa elektrika.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.900
1.076
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Je pa en produkt, ki ga vsak ima, imenuje se štrom iz vtičnice. En avto filat z 2 ali 3kw močjo čez noč, pa ni tak problem za obstoječe omrežje. Ravno obratno, s pametnimi polnilci, ki se vklopijo na tajmer delaš uslugo elektro podjetjem, ker jim odjemaš energijo takrat, ko jo imajo na pretek neizkoriščene, posledično ti one slednjo dajo ceneje.
wink-1.gif


Torej naslednja tržna uspešnica bo "plug in" hibrid. Vodikovi avtomobili bodo pa ostajali 15 let stran. Tudi čez 15 let bodo 15 let stran, hibridni bencinar z vtikačem bo pa realnost in bo večini folka sesul stroške goriv za 75%.
wink-1.gif


Ogo
Lej, za vmesni čas do neke nove tehnologije so hibridi itak najboljša rešitev, ampak tako hitro se pa spet ne morejo razširit. Predstavljaj si na obstoječe slo elektroomeržje prikolpit za 8 ur na noč recimo 200.000 plug-in hibridov (kar je le 20% slovenske avto populacije) z eno normalno kapaciteto baterije (ne tako, kot je v priusu, ampak tako, da omogoča kakih 100 kilometrov na baterije). Omrežje klecne ... Še posebej poleti (klime itd).
Elektrika vs. vodik: kolikor sem prebral, kakih večjih razlik pri izkoristku ni, ko upoštevaš še skladiščenje oz možnost, da se vodik dela na zalogo. V praksi pa je precej bolj uporaben (polnjenje posode za gorivo traja kot tankanje navadnega avta, polnjenje baterij pa čez noč) in tudi sistem distribucije je znan že iz dosedanjih goriv.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Samo pri vseh teh zadevah z baterijami me skrbi življenjska doba baterij, pa tudi nizke temperature. Če rešijo probleme z baterijami, pa da te niso pretežke, so vsaj začasno zmagali.
Življenska doba baterij ni problem. V USA so na cesti Toyote RAV4 EV, ki se vozijo že 10 let pa so baterije (NiMH) še vedno v zelo dobrem stanju. Nekdo je z RAV4 EV naredil že 150.000km, ko je začel izgubljati kapaciteto.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Je pa en produkt, ki ga vsak ima, imenuje se štrom iz vtičnice. En avto filat z 2 ali 3kw močjo čez noč, pa ni tak problem za obstoječe omrežje. Ravno obratno, s pametnimi polnilci, ki se vklopijo na tajmer delaš uslugo elektro podjetjem, ker jim odjemaš energijo takrat, ko jo imajo na pretek neizkoriščene, posledično ti one slednjo dajo ceneje.
wink-1.gif


Torej naslednja tržna uspešnica bo "plug in" hibrid. Vodikovi avtomobili bodo pa ostajali 15 let stran. Tudi čez 15 let bodo 15 let stran, hibridni bencinar z vtikačem bo pa realnost in bo večini folka sesul stroške goriv za 75%.
wink-1.gif


Ogo
Lej, za vmesni čas do neke nove tehnologije so hibridi itak najboljša rešitev, ampak tako hitro se pa spet ne morejo razširit. Predstavljaj si na obstoječe slo elektroomeržje prikolpit za 8 ur na noč recimo 200.000 plug-in hibridov (kar je le 20% slovenske avto populacije) z eno normalno kapaciteto baterije (ne tako, kot je v priusu, ampak tako, da omogoča kakih 100 kilometrov na baterije). Omrežje klecne ... Še posebej poleti (klime itd).
Elektrika vs. vodik: kolikor sem prebral, kakih večjih razlik pri izkoristku ni, ko upoštevaš še skladiščenje oz možnost, da se vodik dela na zalogo. V praksi pa je precej bolj uporaben (polnjenje posode za gorivo traja kot tankanje navadnega avta, polnjenje baterij pa čez noč) in tudi sistem distribucije je znan že iz dosedanjih goriv.

El. omrežje ni problem. Kakor sem prebral, so omrežja, kot so, zadosti močna za overnight polnjenje el. vozil.

Če si pogledaš graf porabe pri Elektro Ljubljana
http://www.elektro-ljubljana.si/

je med dnevom in nočjo 200MW razlike, to je 200 000kW. Moj Vectrix pri polnjenju vleče 1.7kW - 2 uri. To pomeni, samo pri Elektro Ljubljana, polnjenje za dobrih 100 000 Vectrix-ov v dveh urah noči. Ker pa nizka obremenitev traja 8 ur je to *4, torej za 400 000 Vectrix-ov samo pri Elektro Ljubljana. Kje so še ostala Elektro podjetja.

Če pa recimo, da električni avtomobili porabijo 4x več kot moj Vectrix, pa je to še vedno za 100.000 električnih avtomobilov v samo Elektro Ljubljana - vsako noč.

Tako da, električna poraba ni noben problem.
 
Nazadnje urejeno:

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Življenska doba baterij ni problem. V USA so na cesti Toyote RAV4 EV, ki se vozijo že 10 let pa so baterije (NiMH) še vedno v zelo dobrem stanju. Nekdo je z RAV4 EV naredil že 150.000km, ko je začel izgubljati kapaciteto.

Temu podatku marsikaj manjka. Pri kakšnih pogojih(temperatura) se je omenjeni avto (baterija) uporabljal, ali je bil avto garažiran, čas,... Tudi kakšno je samopraznenje akumulatorjev in koliko akumulatorju kapaciteta pade pri -35 st. C.

150.000km za današnje klasične avtomobile niti ni tako veliko. Tukaj manjka še ene 100.000 do 150.000 km. Vendar če po 150.000 km začne izgubljat kapaciteto ni dober znak. Torej akumulatorje je potrebno še izboljšat.

Predvsem pa omenjena Toyota RAV4 EV se je baje nehala proizvajat, zaradi patentnih pravic.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Ja, patentne pravice je pa kupila naftna družba.
frown-1.gif

Kar pa ne pomeni, da recimo Panasonic in še nekateri drugi ne delajo na še boljših rečeh.
wink-1.gif


Ogo
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
150.000km za današnje klasične avtomobile niti ni tako veliko. Tukaj manjka še ene 100.000 do 150.000 km. Vendar če po 150.000 km začne izgubljat kapaciteto ni dober znak. Torej akumulatorje je potrebno še izboljšat.

Čakaj... ti praviš, da je slabo, oziroma, totalno nesprejemljivo, da bi imel edini resni servis (menjava akuja) avta pri 150000km?? Ah daj no, koliko pa te stane bencinar so 150000km? Z vsem potrošnim materjalom,...
Pa še to ni nujno, izgubljat kapaciteto ne pomeni, da pa ne moreš več nikamor z avtom. Vprašanje, koliko je dejansko meja uporabnosti... Pa tudi če, 150000km narediš v kaj, 5 letih? če se ful okol voziš... v tem času bodo razvili že boljše baterije in se ti bo dejansko splačalo menjat aku pack za novega
tongue-1.gif


Aja, pa še... sej vodikov avto (= na gorivne celice) je dejansko električni avto z drugačnim akumulatorjem
rolleyes-1.gif
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Če pogledam električni avto, je akumulator eden ključnih delov, če ne celo najbolj ključen del avtomobila. Torej je odpoved akumulatorja primerljiva z odpovedjo motorja. Danes avtomobili zdržijo z rednim vzdrževanjem nekje 250.000 do 300.000 km, torej še enkrat več.
Pa še eno vprašanje, kakšna je kaj statistika odpovedi akumulatorjev pri tovrstnih vozilih? O tem je premalo podatkov. En primer ni zadosti. Podatke je potrebno pogledati v odvisnosti od vremenskih pogojev delovanja (temperatur).

Vodikov avto na gorivne celice ima pa podobno kot akumulatorji vendar manj izrazito probleme pri nizkih temperaturah.

In za konec nikakor nisem nasprotnik električnih vozil, problem je samo kako rešiti njihovo energetsko oskrbo in domet z enim polnjenjem. Menim, da na dolgi rok akumulatorji niso prava rešitev, vsaj zaenkrat tako kaže. Drugače imajo pa elektromotorji pred motorji z notranjim izgorevanjem marsikatero prednost, ena je na primer navor.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Pa ti veš, kolko navora ma lahko elektromotor
crazy1.gif

A naj ne bi ravno vodikove celice imele problemov z zmrzovanjem vode? To da litijeve celice zmrznejo vem, me je izučilo na primeru
tongue-1.gif


Odpoved akumulatorja... že res da je to bistveni del, ampak če se praktično zastonj voziš na elektriko, nekje moraš meti strošek
grin1.gif
(pa mislim da strošek menjave akuja na 150000km odtehta za toliko kilometrov bencina)

Realno... kot je že nekdo prej rekel, za povprečnega uporabnika ne boš rabil 200KM motorja, ampak bi pomoje 10-20kW zadostovalo za mestno vožnjo. Če bi uporabil LiPoly celice, ki imajo zelo visoko gostoto energije, bi prišel na kar razumen doseg. Pa tut mislim, da za omrežje ne bi blo problema, ker bi se elektro avti itq uvajali postopoma in ne bi kar vsi naenkrat začel čez noč polnit avtov...
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
10.703
2.345
113
Pomurje
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Tudi kakšno je samopraznenje akumulatorjev in koliko akumulatorju kapaciteta pade pri -35 st. C.

Kje pa živiš, da te zanima samopraznjenje pri -35st.C
confused-1.gif


Bi mogoče rad, da ti že danes nekdo postreže z avtomobilom, ki bo šel 300km brez polnjenja in vsaj 150km/h.

Čas je potreben in konkurenca Toyoti, pa bo hitro to uresničljivo.

Lp
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Prednost elektromotorja je ravno enormen navor že od nule. Recimo Priusev elektromotor ima recimo 400 Nm navora že od nule.
Tako, da zmanjkuje izgovorov, zakaj je elektromotor v riti. Po mojem je boljši le Warp drive iz USS Enterprise.
grin1.gif
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Navor je bistvena prednost elektromotorja pred motorjem z notranjim izgorevanjem. Če je navor dizla dosti boljši od bencinarja, je navor elektromotorja še 100x boljši. tukaj mislim predvsem na potek krivulje navora.

Mestni avteki pri nas ne bodo zanimivi, prevečkrat rabimo AC. Moči normalnih električnih vozil bodo po mojem primerljive z avtomobili z motorjem z notranjim izgorevanjem. Res pa je, da bodo sami motorji imeli boljši izkoristek.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Dve zadevi me zanimata:
1. Samopraznenje akumulatorjev, to je logično pri višjih temperaturah večje. Tukaj so zanimive temperature do 50 stopinj C. Poleti se avto precej segrej in s tem tudi akumulatorji.
2. Padec kapacitete akumulatorja pri nizkih temperaturah, tukaj je pa za naše podnebje -35 stopinj C še zanimivih.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
10.703
2.345
113
Pomurje
Na ti vprašanji, pa ti bo moral nek strokovnjak odgovorit.

Na prvi strani pa imaš sliki od Ogo-ta, ki trdi, da vozi 65% po avtocesti in porabo pod 5L.

Lp
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Hibridi uporabljajo klimatsko napravo za izogib pregrevanja baterije. Uporabniki Honde Civic Hibrid in Toyote Prius so dostikrat opazili porast porabe, če so škrtarili s klimo v vročih poletnih dneh. Torej ravno obratno od pričakovanega. Razlog pa seveda, da so dizajnerji obeh, hlajenje baterij izvedli z zrakom iz same klime, ki hladi tudi potnike.
smile-1.gif

Pri nizkih temperaturah niso opazili nekih problemov z baterijami. Tudi v Kanadi je namreč kar precej hibridov. Pa tam znajo bit zime zelo dolge. Že sedaj imajo praviloma že vsi zimske gume gor.